Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Eddie vedder zijn stem kwijt.
Pearl Jam cancelt 2 concerten.
oogje van de naald voor Pinkpop...
Net 4 shows gespeeld in Europa, nu al stem problemen, we hebben geluk gehad!!!
 
Wat ik bedoel is idd een mix met bv bacrdi lemon of bacardi Razz.
ik houd van een zoet drankje en wijn en bier sla ik over.
Jillz is 1a 2 drankjes te doen en daarna hoef ik dat echt niet meer.
Voorheen was Bacardi Razz ( of soort gelijke) gewoon te krijgen bij de bar.
Nu was er 1 cocktail bar waar je dus wat kon halen.
Nou ik heb wat afgelopen zal ik je vertellen.








Mirjam wrote:
Echt weer een heel fijn pinkpop weekend achter de rug.
En vreselijk dat het eindigt met een noodlottig ongeluk…

Vrijdag rustig begonnen en blij dat ik eindelijk Pearl Jam live heb meegemaakt.
Verrassend vond ik Gang of Youths.Goed live en denk dat deze band nog wel wat gaat bereiken.
Ik zelf vond Norhing but thieves wat tegen vallen, maar misschien zat ik te ver weg om daar een goed oordeel over te geven.
Foo fighters konden me niet het hele optreden boeien, begin en eind was prima .
Jammer dat Tom Walker op stage 4 was gepland was veel te druk daar en kreeg dus weinig van mee.
The overstelpt gezien niet geheel mijn smaak maar ik moet zeggen leuke band!
Diep teleurgesteld dat the Kooks niet kwamen stonden echt op mijn tijdschema.
Met Direct heb ik niks en op afstand in het gras gezeten.
Daarna naar Triggerfinger om daar wat van mee te pakken en daarna naar Editors, helaas kwam ik te laat en stond te ver weg naar mijn zin.
Gelukkig had ik ze in maart nog meegemaakt en nu een soort toetje.
Altijd perfect deze band .
Oscar and the wolf nog stukje gezien, fijn om even wat ander geluid er tussen te hebben.

Bruno mars nog van ver weg bekeken en een prima show maar niet mijn muziek, hoewel het je verbaasd hoeveel nummers je gewoon mee brult.
Heel wat af gelopen schoenen versleten en wat hadden we een mooi weer !
Ik heb niet heel lang in rijen hoeven wachten terwijl ik dit wel heb gelezen, misschien was ik op de juiste plek.
Hopelijk hebben ze volgend jaar weer gewoon mix drankjes bij elke bar want maar 1 plek om een mixte te kunnen halen vond ik ruk.

Wat bedoel je precies met mixdrankjes, Mirjam?
Onze bar had gewoon Jack Daniels-cola (zoals al jaren) en gin-tonic (ook al paar jaar volgens mij). In het verleden was er ook nog wel Bacardi-cola en Bacardi-razz, en nog langer geleden ook wodka-jus. Maar dat aanbod is voor zover ik weet bij alle (standaard-)bars exact hetzelfde.
Of heb jij het misschien over cocktails als mojito’s ofzo? Die zijn namelijk nog nooit verkocht bij de gewone bars.
Wel was er, naast het inmiddels bekende Jillz, voor het eerst droge witte wijn te krijgen, iets wat mijn vriendin zeer zeker gewaardeerd zou hebben (mochten we als bezoekers erheen gegaan zijn).
1f642.svg
 
Indiaantje89 wrote:

Dennis1808 wrote:

Indiaantje89 wrote:

Rick wrote:

Dennis1808 wrote:
Live meegekeken met Ronnie Flex en Deuxperienceband, sodeballen wat een show! Mij heeft ‘ie overtuigd.


Dit meen je toch niet echt hé…?


En dan Jessie J een 2,5 geven… Ach smaken verschillen zeggen ze dan.


Volgens mij lopen er nu een paar dingen door elkaar :p
Ik vond Ronnie Flex altijd een beetje matig en heb hem dit jaar op Paaspop ontweken, maar nadat ik van een paar maten en 3voor12 hoorde dat het op Paaspop toch echt heel goed was besloot ik de livestream maar eens aan te slingeren.
Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben! Ronnie heeft een goeie band achter zich (Drummakid op drums is echt heel strak) en zijn teksten zijn ook wat volwassener geworden tov zijn eerdere werk. Het contrast met zijn collega Lil Kleine kon eigenlijk niet groter zijn.

Ik zal nog steeds niet snel muziek van Ronnie draaien, maar ik zal hem ook zeker niet meer ontlopen mocht hij op een festival opduiken waar ik ook ben.


Uh, ja er lopen wat dingen door elkaar. De band was ok, I guess. Maar technisch inhoudelijk was het ook geen wonder. Zijn teksten vind ik nog steeds niet van een al te hoog niveau, daarnaast hoorde ik veel stukken die me erg bekend voorkwamen van bekende VS hip hop platen?

En dan echt alle festival clichés werden wel gebruikt. Handjes in de lucht, moshpit, telefoon lampjes aan (fucking overdag), even laten zien dat je een goede jongen bent (niet pesten, ga naar school bah bah) etc. Dan die matige Omarm me cover van BLØF. Dat de band in de maat speelt.. tsja is dat nu zo bijzonder?

Maar ik ben allergisch voor dingen die veel te hard gepushed worden. Wat ik bij Kensington altijd heb gehad, heb ik dus ook bij Ronnie Flex. Nummer 3 van heel Pinkpop, are you fucking serious (na Pearl Jam en Bruno Mars). Ik ben alleen die zondag geweest… en zowel Greta van Fleet, Editors, Jessie J, Brian Fallon en ja zelfs Don Diablo hadden meer om het lijf dan Ronnie Flex. Dat Ronnie Flex niet mijn ding is kan echt wel doorheen prikken hoor, ik zie vaak genoeg shows wat “niet mijn ding” is maar ik wel kan waarderen. Maar Ronnie Flex is staat daar nog heel ver vandaan.

Dat onnodige pushen wekt bij mij juist een aversie tegen een Ronie Flex.. terwijl die jongen daar weinig aan kan doen.

Helemaal mee eens, en dat Lil Kleine de grootste kwal is zijn we het gelukkig allemaal over eens.

Maar ook Ronnie Flex beschouw ik niet als ‘muziek’. Er stond nu misschien een leuk bandje achter hem maar als je zijn studiomuziek beluistert zijn het toch allemaal simpele deuntjes en wordt elke valse noot rechtgetrokken met autotune. Er zijn zoveel kleinere bandjes – of laat ik eigenlijk zeggen: bandjes met veel minder publiciteit dan Ronnie Flex – die wél met scheurende gitaren en een drumstel op het podium staan, en die wél hun eigen liedjes schrijven, en die misschien wel een keer vals zingen live maar dat hoort er gewoon bij. Waarom krijgt Ronnie Flex dan de mainstage? Achter de muziek van Ronnie Flex zit geen enkel muzikaal briljant brein, ik hoor alleen maar een stevige beat met wat geschreeuw er overheen.

Het was vast een feestje waar je los op kon gaan, maar ik kom naar Pinkpop voor muziek. En dan bedoel ik echt muziek. Ik snap dat Jan met de generatie mee wil gaan, maar om dan Kleine en Ronnie uit te nodigen en ze ook nog op de mainstage neer te zetten had ik als festivalbaas nooit gedaan.

Omdat er meer dan voldoende mensen zijn die dit wel leuk vinden, hier wel op los gaan en hiervoor wel naar Pinkpop gaan.
Het is ook niet mijn muziek, maar dat Pinkpop Ronnie Flex en Lil Kleine op het affiche en op de main zet, is volstrekt logisch.
 
Mijn beleving Pinkpop 2018:

Allereerst het trieste nieuws van het vermeende ongeluk. Voordat iedereen een mening heeft is het voor de famille's van de slachtoffers en van de veroorzaker verschrikkelijk. Zal nooit te snel veroordelen want ga er vanuit dat ieder weldenkend mens zou stoppen. Man moet volkomen in shock geweest zijn. We wachten op de feiten.

Zelf hoef ik niet meer op de camping te staan en verblijf in een hotel. Naar het terrein toe is prima maar terug naar Heerlen is een drama. Allereerst besluiten om de bussen tot 23 uur te laten rijden naar het station terwijl het echt toch pas tegen 24 uur is afgelopen. Vervolgens proberen een taxi te krijgen op de "nieuwe" standplaats..... Wat een hel. Uiteindelijk kwam er een en die hufter vond het nodig om € 100,00 te vragen voor een ritje van enkele kilometers. Was een pittige wandeling vrijdag want uit principe ga ik dat nooit betalen.

We hebben het hele weekend ideaal festivalweer gehad en kwam binnen bij Lulletje Kleine. Hoorde later dat hij niet eens op tijd begon en zijn uitvoering van Zij gelooft in Mij van Hazes was tenenkrommend. Blof daarentegen vonden ik geweldig. Ook al stond ik voortaan, het geluid was absoluut te zacht. Die klachten waren er ook bij Snow Patrol. Het laatste nummer helemaal achteraan geprobeerd te luisteren maar ondanks dat de wind goed stond, je hoorde vrijwel niets. The Offspring overtrof alle verwachtingen. Wat een zalig optreden. Pearl Jam uiteraard goed maar met vele anderen wat moiete om de eerste anderhalf uur door te komen. Na hun korte pauze fenomenaal. Schandalig dat de bars op het kleine veld dicht werden gegooid zodat je gedwongen werd lang te wachten bij de resterende tappunten.

Zaterdag wat later op het veld en Nothing But Thieves was een aangename verrassing. Script gewoon teleurstellend (vals?) en Noel Gallagher het hoogtepunt van de dag en heel handig sloot hij af met All You Need is Love, het lijflied van Pinkpop!! Vele recensies gelezen over de Foo Figthers en de meesten vonden te voorspellend, veel te veel covers gespeeld, en ronduit matig tot slecht. Deze mening kan ik niet delen. Vond het een heerlijk optreden en precies waar je voor komt.

Zondag rond de klok van 16 uur op veld en begonnen met Years and Years. Zal nooit een plaat van ze kopen maar klonk lekker om uit te brakken van de dag ervoor op het veld op het kleedje. De groep waarmee ik was vond het nodig om naar een DJ te gaan en gelukkig was het bij Don Diablo zo druk dat je nergens door heen kon komen. Blijf het niks vinden een plaatjesdraaier op een festival maar misschien ben ik te oud. Daarna Direct aardig en toen het echte werk. Editors geweldig en zoals het hoort speelden ter uitzondering deze tour Smokers Outside the Hospital Doors. Een van de favoriete Pinkpop nummers volgens diverse polls. Daarna de tent en gelukkig kon je makkelijk een plekje veroveren voor Greta van Fleet. Nu ben ik niet objectief maar een uitekende recensie van VPRO 3 voor 12 omschreef het volgende:

Duisternis, rook,een volle zaal. De spanning is om te snijden. Het publiek begint te klappen, joelen, smeken om de band. Het is 1973 en we staan te wachten in Madison Square Garden tot de band Led Zeppelin gaat spelen. Oh nee, dit is Landgraaf. En de band die de mensen willen zien is Greta van Fleet.......

Nu heb ik bewust de optredens in de Melkweg en Paradiso laten schieten om mij te laten verrassen op Pinkpop. Nou ik ben volkomen verrast!! Nogmaals niet objectief maar wat was dit rete strak zeg. Het was inderdaad Robert Plant die Led Zeppelin 1 aan het zingen was. Vind wel dat hij veel minder uitstraling heeft en een wat idioot voorkomen. Stem is onberispelijk maar uiterlijk met die jurk en Adam Ant veren op zijn hoofd, dat kan beter ( voor de jongeren: Adam Ant had een hitje begin jaren 80 en zijn concerten waren legendarisch slecht). De rest van de band is gewoon pure rock and roll. Ik was gewoon helemaal van de leg toen het tweede nummer Edge of Darkness werd gespeeld met die heerlijk solo achter in zijn nek. Wat een band en uiteraard het hoogtepunt van Pinkpop 2018. Op naar 013 in oktober. Met Bruno Mars had ik mijn bedenkingen maar kan niet anders concluderen dat hij meer dan een waardige afsluiter was. Uitstekende show die geen seconde verveelde. Al met al een prima programering en hoop volgend jaar op 4 dagen met een mooi programma.

Kanttekening is dat er een minimum leeftijd moet zijn. Blijf het ongrijpelijk vinden dat "hippe" ouders kinderen van een jaar of 6, 7 meenemen die vervolgens rond 22 uur slapend op veld liggen en de hele dag bekers verzamelen met grote koptelefoons op. Ze moeten wat doen om de tijd te doden.

Andere opmerking: het stukje van Ozcan Akyol in AD over the Dutch Disease. Treffender kan niet. Het is inderdaad opvallend hoeveel mensen lopen te ouwehoeren tijdens een optreden. Iemand heeft al eerder een opmerking hier over gemaakt op dit forum en hoop dat het gaat stoppen.
 
Nou PP1980, ik ben zoon hippe ouder. Ik was vorig jaar met mijn zoontje van 6 op pinkpop. En hij vond het fantastisch. Vergeet hij nooit meer! In de auto zij hij; “papa dit is leuker dan naar de Efteling”.

Maar laten we de schuld vooral bij pinkpop leggen en niet bij de hippe ouders. Zij boeken namelijk Bieber, ronnie flex en chef special op 1 dag. 3 acts die hij fantastisch vind!

Dan vind jij het vervelend dat kids om 10 uur liggen te slapen... mijn kind ging pas slapen in de auto. Maar heb jij wel eens met je ogen open rond gelopen op pinkpop rond het middaguur? Dan liggen er wel 1000 mensen tegelijk te slapen midden op het veld. Waardoor je daar niet meer normaal kan lopen.

Verder irriteer ik me veel meer aan mensen die veel te veel zuipen, door de muziek heen ouwehoeren, met hele groepen op het veld liggen alsof het een jaarlijkse picknick is enz enz.

En aan jou PP1980, irriteer ik me ook een beetje. Ik denk dat egocentrisch het juiste woord is om deze opmerking mee te typeren.
 
Ik weet dat ik hier altijd zeur op Pinkpop, maar Bruno Mars was gewoon een topboeking. Beter dan Foo Fighters die al 10 jaar niks relevants gedaan hebben.

Wasting Light is een retegoed album.

Waar blijft in godsnaam de review waar wij allemaal op wachten?
Dennis, HOE WAS PINKPOP!!!???
 
Dave Grohl is de grootste douchebag die ik de afgelopen jaren op een podium heb zien staan. Mensen zullen het afschuiven op zijn ‘show’ en ‘humor’ maar die gast is gewoon een enorme klootzaak. Show was trouwens prima, maar wel voor de doelgroep: een portie hap-slik-weg rock. Niks verrassends, alles komt gemaakt over en misschien nog wel het belangrijkste: het duurde te lang.
 
Misschien dat ik het gemist heb, maar heeft Dave Grohl het over zijn beenbreuk gehad. Ik dacht van niet. Zou wel mooi zijn geweest.
 
Ik heb alle verslagen zo'n beetje gelezen, toch nog altijd aan het wachten op Dennis. Mijn ervaring van deze editie is:
En ik wil het nog niet zo zeer hebben over de artiesten , maar over het gevoel Pinkpop. Ik lees dat mensen zich storen dat men met een groep op het veld ligt en zit te drinken. Nou dat is net het Pinkpop gevoel voor mij. We liggen al jaren met een groep op dezelfde plek. Gaat er eentje plassen of drinken halen of naar een ander podium, dan weet hij altijd waar die terug moet komen. Maar wat zag ik dit jaar, dat mensen kwaad zijn als je bij je eigen plek wilt komen. Door te kiezen voor grote goede headliners en de rest een matig programma, krijg je dus dat mensen alleen voor de grote namen komen, dwz. dat ze doorvoor naar Pinkpop komen en niet in eerste instantie voor het Festival Pinkpop en de sfeer die erbij hoort en gezelligheid. Door het programma zag ik ook dat mensen de hele dag voor bleven (wij ook). Daardoor bleef het dus druk bij de buffetten. Ik heb gewoon de sfeer en gezelligheid gemist doordat het na mijn inziens te druk was. Men moet opletten doordat ze te veel kaarten verkopen, het niet ten koste gaat van het Pinkpop zoals ik dat al 25 jaar ken.
 
@Roluf, het is je goed recht om je aan mij te irriteren en aan de mensen die te veel zuipen en te veel ouwehoeren. Geef slechts mijn mening en lees met veel plezier alle andere verslagen. Je hoeft het totaal niet met mij eens te zijn en ik irriteer mij overigens niet aan jou.

Het is juist goed dat Pinkpop verjongt maar over het algemeen vind ik de leeftijd 6, 7 jaar te jong voor een festival dat tot 24 uur duurt waar drank en deels drugs rijkelijk vloeit. Parkpop overdag of bevrijdingsfestivals zijn daar geschikter voor.

We moeten er toch niet aan denken dat de presentatie volgend jaar in handen is van Gert Verhulst en dat hij zijn K3 meiden gaat meenemen die voor Muse geprogrammeerd staan......
 
Ik denk dat iedereen moet beseffen dat Pinkpop (of ieder ander festival) voor iedereen wat anders is. De een ligt het liefst grote delen van de dag op het veld met een halve liter bier of een dikke joint, de ander loopt de hele dag rond van podium naar podium, om maar zoveel mogelijk muziek mee te krijgen. De een staat de hele dag in het voorste vak te wachten op de headliner, de ander blijft liever zo lang mogelijk op de camping hangen met een tray Schultenbräu. Pinkpop (bij uitstek) is een festival voor iedereen (en tegelijk voor niemand specifiek): jong/oud, rock/pop, indie/top-40, kenner/leek, die-hard/dagjesmens, groepsdier/einzelgänger.
Het is het goed recht van de organisatie om hun doelgroep zo breed te kiezen als ze zelf willen, en de programmering daar op in te stellen.
En het is het goed recht van bezoekers om aan de hand daarvan al dan niet een kaartje te kopen.
Maar niemand kan 'zijn' eigen, persoonlijke Pinkpop claimen.
 
Ik denk dat iedereen moet beseffen dat Pinkpop (of ieder ander festival) voor iedereen wat anders is. De een ligt het liefst grote delen van de dag op het veld met een halve liter bier of een dikke joint, de ander loopt de hele dag rond van podium naar podium, om maar zoveel mogelijk muziek mee te krijgen. De een staat de hele dag in het voorste vak te wachten op de headliner, de ander blijft liever zo lang mogelijk op de camping hangen met een tray Schultenbräu. Pinkpop (bij uitstek) is een festival voor iedereen (en tegelijk voor niemand specifiek): jong/oud, rock/pop, indie/top-40, kenner/leek, die-hard/dagjesmens, groepsdier/einzelgänger.
Het is het goed recht van de organisatie om hun doelgroep zo breed te kiezen als ze zelf willen, en de programmering daar op in te stellen.
En het is het goed recht van bezoekers om aan de hand daarvan al dan niet een kaartje te kopen.
Maar niemand kan ‘zijn’ eigen, persoonlijke Pinkpop claimen.

Tenenkrommend sommige posts hierboven, Even wat "rechtzetten".
Jan Smeets z'n toegevoegde waarde ligt tegenwoordig meer in de lobby-seat bij verschillende overheden dan bij festivaldirecteur zijn. Dat moet je wel snappen. Ik hoorde over een crowdfunding campagne voor een monument op het terrein, dat zou dan een standbeeld moeten zijn van Jan niet ?


Dave Grohl is een held. Als je de Foo Fighters niet wil zien moet je gewoon in Tranquility Base Hotel blijven zitten en niet afreizen naar Landgraaf., Misschien was die meteoriet tijdens The Sky is a Neighboorhood wel een nood-vuurpijl afschoten van het o zo serene Tranquility Base Hotel & Casino om de verloren zielen die daar vastzitten te redden van de Ultieme Saaiheid.

Ik snap je gevoel denk ik wel @eloelo. ik heb hetzelfde gevoel bij een andere headliner die dit jaar nog op verschillende festivals speelt.
 
Dave Grohl is een held en dat weet-ie. Als Amerikaan doe je zo, als je er niet tegen kan, gewoon opbokken met je Arctic Monkeys Tranquility Base t-shirt.

Als het hebben over personen die het hoog in zijn bol hebben dan denk ik dat fans van Arctic Monkeys/Alex Turner lekker blijven staan hoor.
 
Dirk wrote:
Dave Grohl is een held en dat weet-ie. Als Amerikaan doe je zo, als je er niet tegen kan, gewoon opbokken met je Arctic Monkeys Tranquility Base t-shirt.

Als het hebben over personen die het hoog in zijn bol hebben dan denk ik dat fans van Arctic Monkeys/Alex Turner lekker blijven staan hoor.

Natuurlijk. Je moet het hoog in je bol hebben als je geen genoegen neemt met een subheadliner spot op een willekeurig festival....maar soit.
 
Set Abominae wrote:
Ik denk dat iedereen moet beseffen dat Pinkpop (of ieder ander festival) voor iedereen wat anders is. De een ligt het liefst grote delen van de dag op het veld met een halve liter bier of een dikke joint, de ander loopt de hele dag rond van podium naar podium, om maar zoveel mogelijk muziek mee te krijgen. De een staat de hele dag in het voorste vak te wachten op de headliner, de ander blijft liever zo lang mogelijk op de camping hangen met een tray Schultenbräu. Pinkpop (bij uitstek) is een festival voor iedereen (en tegelijk voor niemand specifiek): jong/oud, rock/pop, indie/top-40, kenner/leek, die-hard/dagjesmens, groepsdier/einzelgänger.
Het is het goed recht van de organisatie om hun doelgroep zo breed te kiezen als ze zelf willen, en de programmering daar op in te stellen.
En het is het goed recht van bezoekers om aan de hand daarvan al dan niet een kaartje te kopen.
Maar niemand kan ‘zijn’ eigen, persoonlijke Pinkpop claimen.

Tenenkrommend sommige posts hierboven, Even wat “rechtzetten”.
Jan Smeets z’n toegevoegde waarde ligt tegenwoordig meer in de lobby-seat bij verschillende overheden dan bij festivaldirecteur zijn. Dat moet je wel snappen. Ik hoorde over een crowdfunding campagne voor een monument op het terrein, dat zou dan een standbeeld moeten zijn van Jan niet ?

Dave Grohl is een held en dat weet-ie. Als Amerikaan doe je zo, als je er niet tegen kan, gewoon opbokken met je Arctic Monkeys Tranquility Base t-shirt. Dave Grohl heeft een hele grote vinger in de pap in de hard rock en rock ’n roll scene wereldwijd. Misschien was er zonder Dave Grohl wel een heel andere muziekperiode geweest na het jaar 2000 met ALLEEN MAAR HOUSE (-gruwel-). Daarbij heeft hij als 1 van de Nirvana-leden mijn doelloos ronddolende jeugdleven weer wat meaning gegeven, dus hij kan niks meer fout doen bij mij.
Inderdaad, ik snap dat gezeik op zowel Jan Smeets als Dave Grohl ook niet zo.

Jan is en blijft het gezicht van Pinkpop (zelfs wanneer hij met pensioen gaat). In die hoedanigheid krijgt hij natuurlijk bakken vol kritiek over zich heen, over alles wat er maar in sommige ogen verkeerd kan zijn aan Pinkpop, ook al heeft hij er in de praktijk nog maar weinig mee te maken. En Jan weet dat zelf ook wel, hij neemt graag die rol van bliksemafleider op zich. Dat is een beetje het lot van Jan en Pinkpop, hoe langer je meedraait, hoe meer kritiek je te verduren krijgt. Je wordt als het ware de graadmeter waaraan alles wordt afgemeten.

Voor Dave Grohl geldt min of meer hetzelfde. Door zijn roemruchte verleden en grote populariteit wordt van hem meer verwacht, en vangt hij meer kritiek dan anderen. Desondanks vind ik dat hij zich niet hoeft te conformeren naar alle verwachtingspatronen, en dat hij net als iedere artiest het recht heeft om zijn show precies zo in te richten als hij zelf wil. Zeker, de grapjes die hij maakt zal hij vast overal maken, maar doet een cabaretier/stand-up comedian dat niet ook? Waarom dat hem 'de grootste douchebag' of 'een enorme klootzak' maakt, ontgaat mij volledig.
 
Dirk wrote:
Tenenkrommend sommige posts hierboven, Even wat “rechtzetten”.

En dan vervolgens met een nog tenenkrommendere(?) post komen. Zowel voor als na je edit.
ik was nog niet klaar met editten ! Ik moest even gaan poepen om een minder tenekrommend antwoord te geven....je hebt gelijk. Sorry. Zo. Nu werken. :)
 
Het is hier voor sommigen uit den boze om verkeerde dingen over Jan Smeets te zeggen, maar ik erger me telkens dood aan hem! Ik ben ervan overtuigd dat hij met zijn weinig (maar dus toch genoeg) betekenende vinger in de pap voor de conservatieve opvattingen zorgt en 'we' op tijd naar bed moeten en er geen vvk komt (come on, over tenenkrommend gesproken). Heb momenteel dan ook weinig respect voor de beste man. Tuurlijk wat hij in de jaren 70 heeft opgebouwd is prijzenswaardig, maar ik denk dat inmiddels gesteld moet worden dat Pinkpop volgend jaar vijftig jaar bestaat ondanks en niet dankzij Jan Smeets.
 

Users who are viewing this thread