Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een Allah Akbarretje lijkt me onwaarschijnlijk. Een afrekening lijkt me erg lastig te plannen. Blijft drank/drugs over lijkt me. Dat ie zich meldt vanuit Amsterdam lijkt een indicatie voor vervoer van iets illegaals. Maar goed. Is ook speculatie. Hij wordt nu ondervraagd.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Oei Dirk, kan dat je gelijk hebt. Maar wel een beetje kort door de bocht dit.

Bron NOS journaal.
Chauffeur heeft zichzelf aangegeven.
3 overlevende personen nog in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik heb zonet de personcferentie gezien, uiteraard wordt er niks gezegd, dat had ik ook niet verwacht, maar ik denk dat het ongeluk een gevolg is van het te vroeg open gooien van de wegen rondom het terrein, als je tenminste goed luistert naar wat Jan antwoordt op een van de vragen, waardoor autos weer volle bak over de wegen rond het terrein konden rijden in combinatie met festivalbezoekers die ook nog steeds over die weg heen liepen in welke toestand dan ook op weg naar hun bedje.

Een ongeluk dat misschien wel te wijten valt aan een laat-maar-waaien het-komt-wel-goed mentaliteit van bepaalde onderdelen in de organisatie ben ik bang. In dat geval had het niet hoeven gebeuren…..
Sorry ik kan het speculeren niet laten. -zucht-
beetje kortzichtig, maar snap je reactie...
Overigens was Mensheggerweg niet geheel afgesloten ivm oa de Kiss & Ride zone aldaar.
Daarbij was de weg open voor vertrekkend verkeer vanaf parkeerterrein Mondo Verde.
De meeste uitwegen waren na 11 uur opengesteld voor vetrekkende doorstroom van bezoekers.

Wellicht reed de auto te hard of keek deze niet uit (met wat dan ook in her spel).
Is wellicht een groep mensen overgestoken in veronderstellingen dat het veilig was, maar de wagen niet zien naderen of gedacht dat deze wel zou stoppen.
Op dit moment is dat nog onduidelijk.

Wat opvalt is dat het incident plaatsvond ruim na het festivalcampingprogramma op B.
Dus wellicht waren de slachtoffers op weg terug naar camping A, of de vrijwilligers camping bij Overstehof??
Dat zal nog moeten blijken...

Eventueel was dit voorkomen met een oversteekbrug?
Of met meer aandacht in looproutes en de verduidelijking er van.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Wow ! Wat heb ik genoten van dit weekend...heb veel meer verrassingsmomenten gehad dit jaar in vergelijking met vorig jaar.
Heel erg jammer dat het zo droevig vannacht heeft moeten eindigen.
Opvallend:
Na Bruno Mars zei Jan Smeets het volgende:
"Jullie hebben vast de 358 borden gezien over het terrein. Deze cijfers staan voor het aantal dagen tot de vijftigste editie van Pinkpop.
Verwacht niet iets heel exclusiefs en leg de verwachtingen niet te hoog bij jezelf op die manier kan je alleen maar verrast worden volgend jaar."
Voor mijn gevoel leek het er op dat Jan Smeets dus bang is om volgend jaar niet met een ijzersterke line-up te komen?
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
ik ben blij dat ik Nothing but Thieves een keer gezien heb nu. Topband voor de toekomst.
1f642.svg

Was het geluid echt zo slecht (3voor12 recensie) op het veld? Wij hebben het hier op tv gezien en was zeer onder de indruk! Wat een energie! Vol overtuiging er in gaan. Speelden alles naar huis.
Strakke drummer en Conor is de beste (?) rock zanger nu Chris Cornell er helaas niet meer is. Volg NBT al twee jaar en overweeg dan maar weer naar Pukkelpop te gaan nu 013 gewoon uitverkocht is.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Betreft de optredens...
*Bruno Mars: was persoonlijk toch echt mijn favoriet van dit weekend. Hij zong zuiver, zorgt voor echt entertainment, betrekt het publiek erbij, haalt alles uit de kast om er een show van te maken en hij heeft zelfs een liedje in het Nederlands gezongen. 3Voor12 heeft hem niet voor niks verkozen tot nummer 1 act van dit Pinkpop weekend. NAderhand geen spijt dat ik hem vanuit het voorvak heb mogen zien!
* Pearl Jam: ook een van de toppers van dit weekend! De stem van Eddie Vedder blijft mooi!Mooi hoe Eddie Vedder precies beschreef hoe hij vroeger het publiek in was gesprongen.
* Foo Fighters: een erg gevarieerde show. Er waren hardere liedjes maar ook rustigere liedjes zoals Dirty Water. Helaas waren de praatjes van Dave Grohl soms wat teveel van het goede.
* Editors: heb deze bekeken terwijl ik al in het voorvak stond voor Bruno Mars. Super goede set! Geweldig optreden! Gewoon zoals we gewend zijn van de Editors!
* The Script: hitjes paradijs...maar helaas was het soms vals.
* Aurora: deze zangeres heeft me echt heel erg verrast ! Ze zingt heel erg zuiver...dat het gewoon bijna niet meer echt is. Echt wow! Ik zie haar over een paar jaar al op de North Stage staan.
* Lil Kleine : hij was te laat maar had beter weg kunnen blijven. Dit was gewoon schreeuwen?
* Snow Patrol: Goed...had er alleen wat meer van gehoopt.
*Oh Wonder: Erg goed...jammer dat het publiek ze niet zo waardeert. Opvallend: een van de bandleden krijgt ruzie met geluidstechnicus en loopt even weg van podium.

Opmerkingen:
* Niet slim van Pinkpop om over het limiet van bezoekers te gaan. Het was erg druk overal en er waren lange rijen bij eten en drinken.
* DJ Rashida begreep ik niet zo goed? Het publiek voor Bruno Mars snapte haar act ook niet echt...Ze draaide een halfuur liedjes en er was geen interactie met publiek.
* Geluid van de mainstage klinkt niet altijd goed...voor mijn gevoel leek het geluid van achteren soms zelfs te zacht?

Ik heb wederom een top weekend gehad en verheug me al op volgend jaar. Het leuke aan Pinkpop is dat de line-up zo divers is en je dus van alles wat kan meepikken. Als je alleen van een bepaald genre houdt kun je beter naar andere festivals uitwijken denk ik...

 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Gisteren een heerlijke laatste dag gehad, die met het nieuws van vanochtend helaas een zwart randje kreeg. Sterkte aan de betrokkenen en nabestaanden :(

Bruno Mars gaf een prima show weg. Het is niet mijn muziek, maar ik denk dat niemand zo'n show niet leuk kan vinden.

Hoogtepunt was voor mij Brian Fallon die zeer goed bij stem was (dat kan nogal eens wisselen bij hem) en ook zonder Gaslight Anthem materiaal mij een uur lang greep. Ogen dicht, en Bruce Springsteen was dichtbij. Prachtig, genoten!

Editors gaven ook een puik optreden dat goed uitpakte. Alleen jammer dat Magazine de set afsloot ipv Papillon.

Nog een half uurtje bij Oscar & The Wolf gaan kijken, en dat kwam ook prima uit de verf.

Jessie J was belabberd. Klaar.

Geluid was bij de niet-headliners op mainstage vaak heel slecht en zacht. Bij diverse optredens kon ik de gesprekken van de lui om me heen beter volgen dan de muziek. Raar, toch?

Goed. Alles over deze editie is wel gezegd denk ik. Op naar het 2019-topic waar het grote afstrepen al is begonnen ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Leuk al die verslagen! Ter afsluiting nog erg benieuwd naar een uitgebreide nabeschouwing van Dennis! Dus Dennis, kom er maar in..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Slotinterview PP18 is alvast de moeite om te kijken...
(The Police, Golden Earring en Rowwen Hèze hoog in de verwachting)

https://youtu.be/AkD6RezyiPk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een taxichauffeur die getuigen was van de aanrijding in Landgraaf zegt dat hij de slachtoffers op de weg had zien zitten kort voor het incident.

https://www.1limburg.nl/taxichauffeur-pinkpop-slachtoffers-zaten-op-de-weg

ook DJ van Jan's Feestcafe zag de mensen op straat zitten...
via Limburger
DJ Jacky, die zondagnacht draaide op de afterparty in Jan’s Feestcafé op Pinkpop camping B, kon de festivalgangers op de weg na afloop van haar draaisessie maar net ontwijken met haar auto. “Ik reed even na vier uur over de Mensheggerweg terug, toen ik in het donker een groepje van ongeveer tien jongeren zag zitten”, vertelt Jacqueline Schmeitz, alias DJ Jacky.

Net ontwijken
“Op dat moment waren er niet veel mensen meer op de weg. De feesten waren om twee uur afgelopen, dus de meesten lagen te slapen of waren al naar huis. Ik reed niet zo hard maar omdat het onverlicht was, vielen ze niet op. Pas veel later hoorde ik het nieuws en toen besefte ik dat het waarschijnlijk om dit groepje ging. Het was precies die plek, en het ongeluk is gebeurd misschien vijf minuten nadat ik er ben langsgekomen.”
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.405
600
Nou, niet bepaald leuk nieuws, met dat ongeluk. Voelde gisteren ook beetje raar met wakker worden.
Kreeg al allemaal berichten van mensen of ik in orde was, met mij was niks aan de hand.
Gister toch nog gaan werken, tot ik een appje kreeg van een vriend van me. Blijkbaar was het groepje waar dit mee gebeurde dezelfde groep als waar ik zondag overdag nog wat mee ben gaan drinken en een van mijn vrienden ligt nu dus in kritieke toestand in het ziekenhuis. Had nog afgesproken om hiermee op Graspop komend weekend nog een biertje tussendoor te doen. Man, nu kijk ik met een klote gevoel terug op afgelopen weekend en ga met een klote gevoel komend weekend weer weg.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Man, nu kijk ik met een klote gevoel terug op afgelopen weekend en ga met een klote gevoel komend weekend weer weg.

@Pim Zwaar kut man.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Jeetje, wat kut, Pim! Is er wel al meer nieuws over hun toestand?
Zeer zwarte rand voor een verder feestelijk weekend.. Hoop dat de drie zwaargewonden snel buiten levensgevaar zijn. Kan me niet eens voorstellen hoe verschrikkelijk dit voor de omgeving van de slachtoffers moet zijn. Ik stoor me dan ook een beetje aan de berichtgeving die er nu naar beginnen te wijzen dat het ook onverstandig is om in de nacht op straat te gaan spelen. Het is het grootste festival van Nederland, waar zestig (of zelfs zeventig)duizend mensen niet perse het hele weekend de meest verstandige dingen doen. Er had én gewoon toezicht moeten zijn én een automobilist met kennis van de omgeving had zijn rijgedrag daar ook op moeten aanpassen. Daarnaast blijft doorrijden (schrikreactie of niet) onvergeeflijk. Voor de slachtoffers was iedere seconde van belang.

Hoewel "waar maken we ons druk om?" heerst, toch ook een terugblik op een verder topweekend. Vrijdagochtend rond 9 uur waren we geïnstalleerd op camping B en werd het eerste van vele biertjes opengetrokken. Het weer zorgde er voor dat de lijfspreuk van Jan (goed smeren) direct ook van toepassing was. Na een paar uurtjes chillend bij de tenten te hebben doorgebracht begaven wij ons naar het terrein om daar nog een stukje mee te pikken van het slechtste optreden van (misschien wel ooit) Pinkpop; Lil Kleine. Wat deze droeftoeter deed (of niet deed) had letterlijk iedereen gekund. Een paar hitjes (laten) draaien en als een infantiele bever wat uitgestorven leuzen ertussendoor brullen. Laat dit in godsnaam een les zijn en hopelijk geeft Pinkpop dit soort kneuzen geen podium meer, laat staan het grootste.

Vervolgens Jess Glyne van een afstandje en met wat voedsel gehoord, maar niet echt genoeg opgelet om hier een oordeel over te geven. Volgens mij kan ze prima zingen verder. Blof vond ik vervolgens verrassend leuk! Waar ik bij Guus Meeuwis vorig niet 'het gevoel' had, had ik dat hier wel. En Pascal is ook gewoon oprecht een goede zanger! Ik dacht een paar keer "wat gaan ze nu nog spelen?" om vervolgens te denken "oh ja, deze is er ook nog". Leuk optreden! Hierna in het linker voorvak genoten van Snow Patrol. Heel blij dat zij weer op podia staan. Persoonlijk voor mij het hoogtepunt van dag 1, maar dat is puur gebaseerd ook op persoonlijke voorkeuren dus, ik geloof best dat Pearl Jam objectief gezien misschien wel beter was. Ik denk dat ik Ticketswap even in de gaten ga houden en Snow Patrol in de Ziggo ook wel ga bekijken. Nog een stukje van The Offspring gezien van een afstandje. Ik geloof best dat als je er van houdt, het erg leuk was, maar ik vond het tien keer niks. De dag werd afgesloten met (natuurlijk) een zeer strakke show van Pearl Jam. In het begin was ik echt onder de indruk, het middenstuk werd me iets te langdradig (als niet die hard-fan) en het eind was dan weer heel gaaf met de bekendere nummers. Erg leuk om deze band ook van de lijst te kunnen halen.

Dag 2. Na het feest in de feesttent nog te hebben doorgebracht, verrassend goed wakker geworden om weer redelijk snel het eerste biertje te openen (blijft bijzonder hoe probleemloos er op festivals voor het middaguur biertjes worden weggetikt). Miss Montreal heel vaag van een afstandje meegekregen, maar niet genoeg om er iets zinnigs over te vertellen. Ook redelijk op tijd een leuk plekje bij Parov Stelar gezocht. Vind dat een erg leuke act; een dj, wat instrumenten en een zangeres. Niet het allerbeste van het hele weekend maar zag ze nu voor de tweede keer en vind het wel erg vermakelijk. Daarna Nothing but Thieves. Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar ik zie hier wel echt een headliner voor de toekomst. Een beetje werken aan de stage performance en misschien nog één sterke plaat en ze kunnen die stap wat mij betreft maken! Nog twee nummers van The Script gehoord. Dit is een beetje een guilty pleasure van me, vind hun nummers niet verkeerd dus ben ook iets milder voor ze dan de gemiddelde festileaker. Vervolgens natuurlijk een plek helemaal vooraan bij Noel geclaimd. Ik ben hier alles behalve objectief, maar ik vond hem weer fantastisch. Ik vind het leuk om te zien dat hij niet alleen teert op Oasis, maar ook nu wel zijn eigen ding doet. Als dan na een paar nummers Little by little wordt ingezet denk ik wel weer, dudes doe even leuk en ga samen touren! Don't look back in anger blijft voor mij misschien wel het beste nummer ooit en blijft ook fantastisch om live te horen. Wat Foo Fighters betreft, vond ik de recensie op 3voor12 bijzonder treffend. Goed begin, tenenkrommend middenstuk om het vervolgens met moeite te redden. Het optreden benaderde in de verste verte niet het optreden uit 2011, maar slecht was het natuurlijk (op vlagen na) niet! Dag 2 ook weer in de feesttent afgesloten; blijft toch heerlijk, eigenlijk gewoon uitgaan met lekkere nummers!

Zondag ook weer lekker wakker geworden, de zon was verdwenen dus voor een lange broek en lange mouwen gekozen deze dag. Eerste optreden was Milky Chance. Leuke band, klonk goed, lekker begin van de dag. Las hier dat hun livereputatie niet altijd even goed is, maar vond dit toch prima. Bij Jessie J stonden we achteraan het veld en het geluid was inderdaad zodanig dat ik geen woord van haar heb kunnen horen, jammer! Een paar Gaslight Anthem fans in onze groep, dus daarna meegeweest naar Brian Fallon. Beviel erg goed! Lekkere stem, chille nummers, dit wordt de artiest van dit jaar waarvan ik meer ga luisteren! Beetje balend dat The Kooks niet kwamen, toch een stukje Di-rect bekeken. Klonk niet slecht, maar typisch zoiets waar ik niks mee, maar ook niet tegen heb. Daarna plekje in het voorvak gezocht voor Editors. Again, ik weet dat het niet objectief is, maar met Snow Patrol en Noel was dit mijn top drie. Fantastische band blijf ik dit vinden, altijd retestrak en het laatste album heeft zeker weer voor een paar lekker livenummers gezorgd. Toen een lastige clash, maar zoals verwacht voor OATW gekozen. Ook één van de hoogtepunten, heerlijk optreden. Waar hun muziek op plaat soms wat lounche/zweverig voelt, is het live heel erg dansbaar! Ten slotte, hadden we vooraf het idee Bruno Mars enigszins te skippen, is gewoon niet helemaal mijn ding. Maar we wilden het weekend nog niet afsluiten en toch besloten het optreden te bekijken en er geen spijt van gehad. Blijft nog steeds niet mijn ding, zou nooit geld betalen voor een concert, maar ik kan niet anders zeggen dan dat hij een geweldige artiest is en een geweldige show gaf. Alles was Justin Bieber vorig jaar niet voor elkaar kreeg, kreeg hij wel voor elkaar.

Also, geweldig weekend gehad, leuke optredens gezien, veel te veel bier gedronken en nummer elf mocht er weer wezen! Wij waren een uurtje of twee weg toen het verschrikkelijke einde plaatsvond. Laat ik deze lap tekst afsluiten met meer dan oprechte thoughts and prayers voor de vrienden, kennissen, familie en verdere naasten van de slachtoffers.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Echt weer een heel fijn pinkpop weekend achter de rug.
En vreselijk dat het eindigt met een noodlottig ongeluk...

Vrijdag rustig begonnen en blij dat ik eindelijk Pearl Jam live heb meegemaakt.
Verrassend vond ik Gang of Youths.Goed live en denk dat deze band nog wel wat gaat bereiken.
Ik zelf vond Norhing but thieves wat tegen vallen, maar misschien zat ik te ver weg om daar een goed oordeel over te geven.
Foo fighters konden me niet het hele optreden boeien, begin en eind was prima .
Jammer dat Tom Walker op stage 4 was gepland was veel te druk daar en kreeg dus weinig van mee.
The overstelpt gezien niet geheel mijn smaak maar ik moet zeggen leuke band!
Diep teleurgesteld dat the Kooks niet kwamen stonden echt op mijn tijdschema.
Met Direct heb ik niks en op afstand in het gras gezeten.
Daarna naar Triggerfinger om daar wat van mee te pakken en daarna naar Editors, helaas kwam ik te laat en stond te ver weg naar mijn zin.
Gelukkig had ik ze in maart nog meegemaakt en nu een soort toetje.
Altijd perfect deze band .
Oscar and the wolf nog stukje gezien, fijn om even wat ander geluid er tussen te hebben.

Bruno mars nog van ver weg bekeken en een prima show maar niet mijn muziek, hoewel het je verbaasd hoeveel nummers je gewoon mee brult.
Heel wat af gelopen schoenen versleten en wat hadden we een mooi weer !
Ik heb niet heel lang in rijen hoeven wachten terwijl ik dit wel heb gelezen, misschien was ik op de juiste plek.
Hopelijk hebben ze volgend jaar weer gewoon mix drankjes bij elke bar want maar 1 plek om een mixte te kunnen halen vond ik ruk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken