Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.876
6.052
Er is blijkbaar een dode (en een aantal zwaargewonden) gevallen bij een aanrijding met een busje.

https://www.1limburg.nl/live-aanrijding-bij-camping-pinkpop-dode-en-zwaargewonden
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.798
1.718
Dit vind ik wel echt schokkend: https://nos.nl/artikel/2237047-busje-ingereden-op-pinkpopgangers-dode-en-drie-zwaargewonden.html

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Je is echt heftig nieuws. Heel heftig om dit te moeten meemaken, voor de omstanders, slachtoffers en familie van de slachtoffers.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik las het ook vanochtend. Heel heftig inderdaad en ook schokkend dat degene er vandoor is gegaan. Echt een triest einde van het weekend.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
heb me dood geërgerd aan al die fucking ouders die hun kind van 10jaar meenemen in de voorste vakken van een rockconcert van 70000 man en dan zeuren als het los gaat bij PJ en FF. Zout op met je kids...........

De zondag was echt KUT, leek wel een K3/Plopsaland dag met MAAN/JesseJ/Di-rect/BrunoSnickers/Ronnie Jezus, dat ben je als festival de weg kwijt.........Had EDITORS headliner gemaakt en geld van BRUNO TWIX in de programmering in de breedte gestoken.

Zo nu ik dat kwijt ben, heb ik wel een paar hele fijne concerten gezien dit weekend
-PJ, fantastisch, was in de voorste vakken, het was echt kippenvel een dikke 9
-FF, ook voortaan in de pit, lekkere voorspelbare rockshow, een mooie 8
-Gang of Youth, stage4, een hoogtepuntje, zeer strakke show. een 8,5
-A perfect circle, north stage, verrassend, anders, raar, maar wel goed, een 8
-Snow Patrol, main stage, lekker luieren met een lekkere show, een 8
-Brian Fallon, tent, toffe set, een 8 (Gaslight vind ik persoonlijk fijner) 7,5
-Michelle David sessions, north stage, misschien wel beste zanger(es) van heel Pinkpop 8
-Last Internationale, tent, alternative rock, ik hou er van, een dikke 8,5
-Offspring, north stage, goed feestje, schop onder de kont van Pinkpop, lekker losgaan, 7,5

rest vd muziek in voorbij gaan gehoord, meeste niemendalletjes
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Na die topafsluiter van gisteren echt zwaar kutnieuws. Hopen dat het goed gaat met de zwaargewonden en dat die klootzak snel gepakt wordt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Er is blijkbaar een dode (en een aantal zwaargewonden) gevallen bij een aanrijding met een busje.

https://www.1limburg.nl/live-aanrijding-bij-camping-pinkpop-dode-en-zwaargewonden
Wat the Fuck...

Ja, dat is een ontzettende kick in the nuts zo vanochtend na een perfect weekend!

Ogen open voor een Fiat Doplo met 257 in het kenteken.

Het is op een plek waar verkeer mocht komen. Dat is het trieste... Hopelijk is het een heel fout ongeval en niet met opzet...

Veel sterkte aan betrokkene!!
Andere, kom goed thuis...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
540
heb me dood geërgerd aan al die fucking ouders die hun kind van 10jaar meenemen in de voorste vakken van een rockconcert van 70000 man en dan zeuren als het los gaat bij PJ en FF. Zout op met je kids………..

De zondag was echt KUT, leek wel een K3/Plopsaland dag met MAAN/JesseJ/Di-rect/BrunoSnickers/Ronnie Jezus, dat ben je als festival de weg kwijt………Had EDITORS headliner gemaakt en geld van BRUNO TWIX in de programmering in de breedte gestoken.

Zo nu ik dat kwijt ben, heb ik wel een paar hele fijne concerten gezien dit weekend
-PJ, fantastisch, was in de voorste vakken, het was echt kippenvel een dikke 9
-FF, ook voortaan in de pit, lekkere voorspelbare rockshow, een mooie 8
-Gang of Youth, stage4, een hoogtepuntje, zeer strakke show. een 8,5
-A perfect circle, north stage, verrassend, anders, raar, maar wel goed, een 8
-Snow Patrol, main stage, lekker luieren met een lekkere show, een 8
-Brian Fallon, tent, toffe set, een 8 (Gaslight vind ik persoonlijk fijner) 7,5
-Michelle David sessions, north stage, misschien wel beste zanger(es) van heel Pinkpop 8
-Last Internationale, tent, alternative rock, ik hou er van, een dikke 8,5
-Offspring, north stage, goed feestje, schop onder de kont van Pinkpop, lekker losgaan, 7,5

rest vd muziek in voorbij gaan gehoord, meeste niemendalletjes

Ik weet dat ik hier altijd zeur op Pinkpop, maar Bruno Mars was gewoon een topboeking. Beter dan Foo Fighters die al 10 jaar niks relevants gedaan hebben.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Mijn zaterdag was vooral erg fijn. De Foos hadden er veel zin in. De band was in topvorm. De beste headliner sinds jaren. Elk nummer wat ze speelden was top. Ze waren de reden dat ik dit weekend weer ns in Landgraaf zat (en vorig jaar dus in Werchter), ondanks de disco-zondag die ik nauwelijks heb meegemaakt trouwens. (Ja, Di-rect was goed.)
Noel Gallagher was ook retestrak en ik ben blij dat ik Nothing but Thieves een keer gezien heb nu. Topband voor de toekomst.
Ja, en dan natuurlijk Pearl Jam....heerlijk.....n dikke 9 ! :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Yannick wrote:
Er is blijkbaar een dode (en een aantal zwaargewonden) gevallen bij een aanrijding met een busje.

https://www.1limburg.nl/live-aanrijding-bij-camping-pinkpop-dode-en-zwaargewonden

Wat the Fuck…

Ja, dat is een ontzettende kick in the nuts zo vanochtend na een perfect weekend!

Ogen open voor een Fiat Doplo met 257 in het kenteken.

Het is op een plek waar verkeer mocht komen. Dat is het trieste… Hopelijk is het een heel fout ongeval en niet met opzet…

Veel sterkte aan betrokkene!!
Andere, kom goed thuis…

Het onderzoek is afgerond en de weg is weer open.

De politie heeft enkele tips binnengekregen over de witte bus en zijn bestuurder. De politie kan nog niet zeggen om hoeveel tips het gaat.

12 uur updates blijkbaar...
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Gisteren een dagje naar Pinkpop geweest. Hopelijk is het ongeval geen aanslag...

Ik heb me enorm geërgerd aan het publiek gisteren, het was alsof echt niemand er voor de muziek was. Wij stonden meestal net buiten het voorvaak aan de linkerkant voor mainstage. Tijdens Jessie J was het geluid zo slecht dat de gesprekken om ons heen harder waren dan de muziek. Ook tijdens DI-RECT stond iedereen maar wat te lullen en luisterde niemand naar de muziek, vervolgens nog heel makkelijk tot aan voorvaak gelopen. Aan het einde van DI-RECT het voorvaak al in gegaan voor een goed plekje bij Editors (mijn favoriete band), was helemaal vooraan geen doorkomen aan door alle Bruno Mars fans. Tijdens het Editors optreden tussen een groep meisjes gestaan die een uur lang met de armen over elkaar stonden en zich niet eens de moeite namen om even te klappen aan het einde van een nummer. Had Editors toch wel een veel beter publiek gegund!

Verder nog gezien: Tom Walker (erg eentonig), Milky Chance (geen reet aan), Years & Years (is dit Pinkpop of het Songfestival?), Oscar & The Wolf (klonk erg goed), en Bruno Mars (ben geen van van popmuziek, maar dit was echt een TOP optreden).

Mijn grootste ergernis is dus het gebrek aan enthousiasme vanuit het merendeel van het publiek. Het is alsof ze in een enorm grote kroeg staan met wat achtergrondmuziek. Wij gaan al jaren en merken dat dit steeds erger wordt. Misschien lag het ook aan het slechte geluid bij mainstage en natuurlijk de mix van genres.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Het onderzoek is afgerond en de weg is weer open.

De politie heeft enkele tips binnengekregen over de witte bus en zijn bestuurder. De politie kan nog niet zeggen om hoeveel tips het gaat.

12 uur updates blijkbaar…
Lijkt er op dat de dader in Heerlen te pakken is.
Straat daar afgezet rondom busje en genoeg politie op de been...

Wachten op officiële berichten..
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Wat erg... lijkt mij geen opzet, als de dader nu al gevonden schijnt te zijn, maar is misschien ook meer hoop. Gedachte gaat iig uit naar de nabestaanden. En ik vond die auto's voor de campings altijd al raar, zouden ze betere afspraken over moeten maken
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.592
4.953
DennisvdBr wrote:
Het onderzoek is afgerond en de weg is weer open.

De politie heeft enkele tips binnengekregen over de witte bus en zijn bestuurder. De politie kan nog niet zeggen om hoeveel tips het gaat.

12 uur updates blijkbaar…

Lijkt er op dat de dader in Heerlen te pakken is.
Straat daar afgezet rondom busje en genoeg politie op de been…

Wachten op officiële berichten..
Vreselijk nieuws.. Laten we hopen dat dat de juiste is en ze hem snel oppakken.
Of het nu een terrorist, een bezopen Pool of een half-blind/half-dement omaatje is, doorrijden na een ongeval, hoe klein ook, maakt je per direct al een volslagen lamlul..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.592
4.953
één minuut geleden
De politie laat zojuist weten dat de bestuurder van het witte busje is aangehouden.
Gelukkig!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.592
4.953
https://www.1limburg.nl/live-persconferentie-over-aanrijding-bij-pinkpop-camping?context=default
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Het was een fantastisch weekend, helaas met een zwart randje, sterkte aan alle betrokkenen.

Vrijdag ging er een en ander mis vanwege de drukte, lang wachten voor een drankje, hapje of toiletbezoek. Dit was zaterdag en zondag een stuk beter. Ook het geluid bij mainstage was vaak ondermaats qua volume.

Pearl Jam vond ik fantastisch, snowpatrol ook erg goed.
The Academic op stage 4 heb ik half gezien, maar vanwege gebrek aan sfeer van band en publiek, daar weg gegaan om nog een stuk van Blöf .we te kunnen pikken, dat was de moeite waard.
The Offspring heb ik maar een klein stukje van gezien, niet heel bijzonder wat ik had gezien.
Foo fighters waren zoals verwacht bijzonder goed. Noël Gallagher en zijn hoogvliegende vogels (hallo ooievaar!) Vond ik ook zeer strak.
Verder waren Gang of Youths en a Perfect circle ook zeer de moeite waard.
Parov Stelar vond ik op een gegeven moment aardig vervelend te vinden, maar naar het einde van de set werd het lekkerder en lekkerder.

Di-rect vond ik een nette vervanger voor The Kooks. Di-rect speelt altijd wel lekker. Editors was een hoogtepunt, wat minder energiek dan ik gewend ben van ze, maar meer emotie.
Oscar &the wolf verraste me ook heel erg, dat was een aardig feestje. Het goede geluid droeg daar zeker aan bij.
En dan Bruno Mars, potverdikkeme, dat was wel de verrassing van het weekend. Ik had er op voorhand totaal geen idee van wat ik zou kunnen verwachten.. ja, een overgeproduceerde Amerikaanse show, knallers, dansers, etc. Precies dat werd het ook wel, maar dan in de positieve zin. Prima show, prima vermaakt.

Wat was er slecht?Lil kleine, Ronnie flex, Jessie J, Jess glyn zijn allemaal namen wat ik bekeken heb, maar wat ik ook echt allemaal ruk vond. Bij Jessie J was het geluid dusdanig dramatisch dat er net achter de 2e geluidstoren nagenoeg niks van mee te krijgen was.. wellicht was ze best goed, maar kon het niet horen...

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Vind al die signalen van dat slechte geluid bij de mainstage zo opvallend. Hoe kan dat opeens na al die jaren? Ik wil de muziek op een festival kunnen voelen, bijna proeven. Niet ergens verwaaid op de achtergrond.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik heb zonet de personcferentie gezien, uiteraard wordt er niks gezegd, dat had ik ook niet verwacht, maar ik denk dat het ongeluk een gevolg is van het te vroeg open gooien van de wegen rondom het terrein, als je tenminste goed luistert naar wat Jan antwoordt op een van de vragen, waardoor autos weer volle bak over de wegen rond het terrein konden rijden in combinatie met festivalbezoekers die ook nog steeds over die weg heen liepen in welke toestand dan ook op weg naar hun bedje.

Een ongeluk dat misschien wel te wijten valt aan een laat-maar-waaien het-komt-wel-goed mentaliteit van bepaalde onderdelen in de organisatie ben ik bang. In dat geval had het niet hoeven gebeuren.....
Sorry ik kan het speculeren niet laten. -zucht-

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken