Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Timmetje wrote:

Daantje wrote:
3 voor 12 maakt gehakt van de FF.
Was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

https://3voor12.vpro.nl/update~ea64405f-0287-4d90-acc8-7fc7c471ffec~pp18–foo-fighters-is-helemaal-niet-zo-grappig~.html


Heb je alleen de kop gelezen? Want in het artikel zelf zijn ze heel erg positief. Enige minpunten volgens de recensent zijn het vele gepraat en de vele covers.

3voor12 moet je sowieso niet te serieus nemen. En die zijn over het hele gestival nogal zeurderig. En als ze dan positief zijn moeten ze op Twitter nog wel even vermelde n dat ze er “persoonlijk niks aanvonden”. Blegh.

2,5 uur veel gepraat kun je moeilijk enige noemen.
Erg positief……. nou nou nou
Heb net op youtube concert terug gekeken.
Voorspelbaar, met veel gelul, kraamt zelfs onwaarheden uit, waar gaat t over.
Tussendoor prima rock.

Recensie van Oor al gelezen? Die zijn echt heel erg positief.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Mijn pa wilde heel graag naar de Pinkpopzaterdag, zo graag dat hij een kaartje voor me kocht. Ik was dus met mijn "muziekpuriteins pielemuisje" (hey @bcmrmaybe ) ook aanwezig.
Ik ga er denk ik nooit meer heen. De sfeer was dood, bijna niemand deed mee bij (de meeste) acts (behalve de headliner). Het was logistiek een drama; superdruk, extreem lange rijen bij de WCs, bars die ineens geen trayen meer hadden en geluid dat extreem zacht stond).
Dan de acts; APC was tof, Marmozets was prima en heb me bij NBT ook wel vermaakt (mede door mijn zeer enthausiaste vriendin die ik daar tegenkwam).
Foo Fighters; precies wat iedereen al zei. Ze moeten kappen met dat slappe gelul en die covers. Is nergens voor nodig. Hoewel ik geen FF fan pur sang ben, vind ik een goed feestje en even lekker dansen altijd leuk. Dat gaat bijzonder lastig als de heer Grohl er de hele tijd doorheen moet kleppen. Ze hebben zat eigen werk, dus blijf aub weg van de covers en de stomme grapjes.
Hoewel ik met Pinkpop ergens een band heb, het was mijn eerste festival namelijk, zie ik mezelf er dus niet zo snel terug (zeker volgend jaar niet, mijn early bird voor BKS ligt namelijk al klaar, maar dat staat ook los van Pinkpop verder).
Oké. Ja. Ik ben niet algeheel negatief, ik vond sommige acts echt wel leuk en ik heb me vermaakt; maar dit is mijn algehele analyse van gisteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Wel bizar om te lezen dat het logistiek zo slecht geregeld was. Lang in de rij voor een biertje, plekken waar drinken was uitverkocht, niet kunnen parkeren op de parkeerplaats waar je een kaartje voor hebt gekocht, pendelbussen die ineens 's avonds niet reden, rugtassen die mee naar binnen mochten omdat er te weinig lockers waren.... Zouden ze gewoon bizar veel over capaciteit aan kaarten verkocht hebben?

Blijf het bizar vinden.
(hetzelfde trouwens dat ze vrijwilligers achter de bar zetten op zo'n gigafestival. Die mensen horen gewoon betaald te krijgen)
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
597
572
In de Limburger zegt Jan:
Vr 70.000 en za/zo 67.000 bezoekers.
Heb ik in het verleden ook wel ns meegemaakt die drukte en rijen bij bars en wc's. Imo zou 60.000 max moeten zijn.
Gelukkig heb ik dit weekend niet in de rij hoeven staan voor n biertje ? en toch kunnen genieten van enkele mooie optredens.
Editors klinken wel ontzettend goed moet ik zeggen!
 
1 mei 2017
289
0
Natuurlijk kan dat. En dat mag hij ook zeggen. Maar vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je vrij zult zijn van kritiek. Ofwel, @bcmrmaybe mag net zo goed zeggen wat hij leuk vindt (of een beroepsidioot als profielfoto instellen) als dat wij daar kritiek om mogen hebben.

Dat is het probleem niet. Gefundeerde kritiek etc is niet erg. Probleem met Black-lies is dat hij zijn Tibetaanse keelklankherrie top of the bill vindt. Als iets doorsnee is dan is het wansmaak of debiel. Op het moment dat je zo vol van jezelf bent en het liefst je eigen scheten ruikt dan is het geen mening meer. Dan ben je een gewoon een trol.

PS Trump rules.

Iemand anders een trol noemen, en tegelijkertijd mensen willen provoceren met je avatar en die laatste zin. Typische projectie die je vaker ziet bij Trump-supporters die nergens voor staan, i.t.t. iets als Tibetaanse keelklankherrie.

En tuurlijk is Pinkpop dit jaar wansmaak; kijk naar 3voor12's dagelijkse top 5 en dat er overal namen tussen zitten waar ze kritiek op hadden, wegens gebrek aan beter.

Verder blij dat mensen hier ook alle bullshit van de Foo Fighters kunnen erkennen. Ongelovelijk hoe erg ze zichzelf saboteren met hun live shows.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.178
2.996
https://festileaks.com/2018/06/pinkpop-2018-drukker-dan-ooit-70-000-bezoekers-per-dag/

Die uitspraak dat het festival eigenlijk al lang uitverkocht was, is toch eigenlijk schandalig? Voor zover ik weet, kon je nog gewoon dagkaarten kopen. Dat is gewoon weten dat je eigenlijk over je limiet ziet, maar kaarten blijven verkopen om er nog meer uit te halen. Het excuus 'zwarthandel tegengaan' kan niet opwegen tegen de problemen die je nu krijgt bij zo'n drukte.

Maar verder... geniet van Bruno Mars vanavond, bleek zeer goed te zijn op Werchter Boutique!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iemand anders een trol noemen, en tegelijkertijd mensen willen provoceren met je avatar en die laatste zin. 

Die laatste zin was voor Hannibal in verband met zijn opmerking. Ironie noemen we dat. Als jij mijn avatar provoceren vindt dan vat je het toch verkeerd op. Ik vind het niet erg hoor. Ik vind het echt ontzettend lachen. Maar een "foute" ava hebben is wat anders dan constant een festival en deze festivalgangers aftikken.
 
1 mei 2017
289
0
Iemand anders een trol noemen, en tegelijkertijd mensen willen provoceren met je avatar en die laatste zin.

Die laatste zin was voor Hannibal in verband met zijn opmerking. Ironie noemen we dat. Als jij mijn avatar provoceren vindt dan vat je het toch verkeerd op. Ik vind het niet erg hoor. Ik vind het echt ontzettend lachen. Maar een “foute” ava hebben is wat anders dan constant een festival en deze festivalgangers aftikken.

Dus je hebt meer medelijden voor al die arme Pinkpopgangers die gewoon van het festival kunnen genieten ongeacht wat mensen hier op het internet roepen, dan voor de ellende die veroorzaakt wordt door het heerschap in jouw avatar? Wow.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ik snap eerlijk gezegd dat gezeur over de covers bij de Foo’s niet zo. Ze hebben een stukje in de set waar ze een paar covers spelen. Bij vier enkel de intro’s om aan te geven waar ze hun inspiratie vandaan halen. Vind ik juist wel mooi. Maw het is een kwartiertje op de gehele set, maar sommigen hier doen alsof ze continu covers spelen.

Dat praten van Grohl vind ik persoonlijk wel mooi, maar kan me voorstellen dat dat irriteert.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Greta Van Fleet was toch echt wel een aanrader hoor! De tent stond binnen no time weer vol nadat de Don Diablo fans weg waren.
Heb trouwens ook echt nooit zo'n enthousiast publiek op Pinkpop gezien. Er werd al gefeest tijdens de soundcheck. Niemand kon volgens mij wachten tot Editors voorbij waren zodat ze konden beginnen. Vervolgens een heerlijk energieke set neergezet en heel veel waardig applaus gekregen. Het was zelfs zo goed dat na de show iedereen natuurlijk ging schreeuwen dat we meer wilden. En zodra de crew begon op te ruimen was er flink Boe geroep te horen.

Voor mij was dat optreden toch wel echt nummer 1 van heel Pinkpop 2018!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.328
5.837
Iemand anders een trol noemen, en tegelijkertijd mensen willen provoceren met je avatar en die laatste zin.

Die laatste zin was voor Hannibal in verband met zijn opmerking. Ironie noemen we dat. Als jij mijn avatar provoceren vindt dan vat je het toch verkeerd op. Ik vind het niet erg hoor. Ik vind het echt ontzettend lachen. Maar een “foute” ava hebben is wat anders dan constant een festival en deze festivalgangers aftikken.

Volgens mij snap jij de betekenis van "ironie" niet. Maar goed, het is duidelijk dat er wel meer is wat jij niet snapt. Volgens mij heb ik mij altijd vrij genuanceerd uitgelaten over Pinkpop zelf: ik heb kritiek op hun commerciële koers en Jan's gelul, maar sommige acts en het festival als geheel kan ik ook best waarderen. Waar ik dan meer over val is de regelrechte onzin die soms op dit forum verkocht wordt... Of in jou geval meestal :wink:
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Even wat van Foo Fighters gezien, maar manmanman dat lullen en eindeloos uitrekken van de nummers. Op werchter ook ergerlijk vorig jaar.
Mooie muziek maar ik trek het op deze manier live niet

En Lil Kleine was schandalig

Greta van Fleet klonk lekker
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Op de schermen staat aan het eind van het weekend toch de datum voor het volgende jaar? Daar zou je kunnen zien of het 4 dagen is dan toch? Staat er nu iets?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Vandaag ook geweest. Parkeren was een drama, werden nergens toegelaten zonder parkeer kaart. Dus werden we eindelijk op parking D gedumpt. Een uur en een kwartier lopen dus.. gelukkig vanochtend pendelbus kunnen fixen.

Maar net we gelopen. En we kwamen om 10.30 uur aan vanochtend, vrij vroeg dus. Fix je shit Pinkpop. Ook bizar dat. die dingen om 23.00 uur voor het laatst gaan. Terwijl de headliner tot 23.30 speelt. Als je dan nog looptijden rekent kan je eigenlijk de headliner maar een halfuur zien als je voor de pendelbus gaat. Is dat zo lastig om die minimaal 1 uurtje later te laten rijden?

Enemaal aangekomen baalde ik ook dat The Kooks niet kwam, en daarvoor kregen we fucking Di-Rect.

Cloves begon lekker, leuke nummers. Zangeres bracht het ook leuk. Daarna wilde ik nasr stage 4, maar die zat vol. dus toch maar Ronnie Flex meegepalt. Nee niet mijn ding. Had wel een gast artiest verwacht ook, maar helaas.

Daarna Milky Chance. Stukken beter dan de eerste keer dat ik ze zag. Jessie J was echt top, nog niet echt de hits hier in NL. Maar wat een goede stem en performer zeg.

Brian Fallon in de tent was ook erg mooi, jammer van het dode publiek. Maar de band had het naar zijn zin, en Brian was zeer goed bij stem.

Toen maar wat eten gehaald en achterin het veld gekeken naar Di-Rect. Al duizend keer gezien, het boeide me te weinig. Vervolgens Don Diablo meegepakt. Was tof en prima sfeer, maar wel een beetje platjes.

Daarna 50/50 Editors en Sigrid meegepakt. Sigrid aan het begin van de set, maar nee niet aan mij besteed. Al deed ze het wel ok. Daarna nog de hitjes meegepakt van Editors. Been there, done that... maar was toch goed hoor.

Toen in de te drukke tent bij Greta van Fleet geweest. Man wat een dijk van een sound. En uitstralinng hebben ze ook. Die kunnen het nog wel eens ver schoppen.

En Bruno Mars... wat een topper zeg. Erg veelzijdigen bleef boeien. Vond het beter dan een Robbie Williams.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Bruno Mars zet een show neer. Lang niet gezien op Pinkpop. Durf het woord legendarisch wel te noemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken