Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Soms hoor je van een afstandje als ‘ neutrale buitenstaaner’ nu eenmaal dingen net iets beter/objectiever.

ik let er juist heel erg op. Ik heb het muziekgehoor van mijn pa. De zanger van NBT bijvoorbeeld. Die zit echt vaak op het randje.
Eens, zit ik net te luisteren via de livestream. Maar die gaat er vooralsnog niet overheen. :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hands up wie The Script een ontzettend professionele band vindt maar ook zijn zaadcellen spontaan voelt afsterven?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
– Snow Patrol: Nog zo’n band die mij nogal onverschillig laat. Ditmaal klonk de stem van Lightbody echter niet alleen slaapverwekkend saai, zoals gebruikelijk, maar bij vlagen ook gewoon vals.

Dan moet je echt je gehoor laten nakijken. Daar zat geen valse noot bij. Het ligt je blijkbaar niet maar vals was het niet.

Als ik op youtube wat filmpjes terugkijk, dan is de zang toch niet bepaald vlekkeloos. Al kan het zijn dat het vooraan in het publiek de sfeer veel goed maakt en de beleving anders is.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
601
580
Als er iemand vals zingt, is het wel de zanger vd Script, tenminste zoals ik het ervaar via de live stream ?
De vorige keren op PP ben ik spontaan in slaap gevallen ?
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Oeffff, de Foo Fighters laten zich van een goede kant zien zeg! Heerlijk voor de thuisblijver! En heerlijk dat ze toestemming geven om gewoon het hele concert uit te zenden! Daar kan menig headliner nog een puntje aan zuigen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Oeffff, de Foo Fighters laten zich van een goede kant zien zeg! Heerlijk voor de thuisblijver! En heerlijk dat ze toestemming geven om gewoon het hele concert uit te zenden! Daar kan menig headliner nog een puntje aan zuigen!
Damn, in slaap gevallen tijdens The Script, en enkel de toegiften nog gezien van FF.. :(
Maar dat zag er wel lekker strak uit, zeg!
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Foo Fighters was een en al genieten, wat een prachtige show. De energie in het vak was niet te stoppen, bijna iedereen sprong en zong lekker mee.

Dit was de eerste keer dat ik FF zag en ze zijn zeer zeker voor herhaling vatbaar!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
The kooks hebben geannuleerd wegens ziekte. Di-rect vervangt. Verder geen wijzigingen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iemand verdere info wanneer PP2019 plaatsvindt ivm reserveringen. Pinksterweekend of weekend daarna?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Foo Fighters is een coverband van zichzelf geworden. Zoeken totaal geen diepte op en gaan volledig voor plat vermaak. Dezelfde grapjes en trucjes als 2008 en 2011. Als je dat accepteert, of als je genoeg Jack Daniels drinkt, heb je een prima avond. ;-)

Hoogtepunt was voor mij Noel Gallagher. Retestrak, niet lullen maar spelen.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Wat een gelul over Snow Patrol en Blof. De 2 beste optredens van de dag. The Offspring was erg vermakelijk…niet eens vals. PJ vond ik meeeh

PJ meeeh en Bløf beste van de dag in 1 zin noemen. Dit forum blijft me verbazen.

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal smaak. En over smaak valt wél te twisten. ;-)

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Voor de reacties over mijn opmerking van de afsluiter van PJ. Ik heb ze nooit live gezien, houd ook nooit echt setlisten in de gaten. Het was gewoon anders dan ik had verwacht.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Mijn 2e dag was helemaal geslaagd. Begonnen met Marmozets waar ik heel erg naar uitkeek! Die hebben de tent wel gelijk helemaal platgespeeld.
Toen dit klaar was ben ik al richting de mainstage gegaan waar toen Miss Montreal speelde. Niet helemaal mijn ding. Maar het was wel goed.
Vervolgens Nothing But Thieves. Ik vind ze zelf wel een goede band. Kende ze van te voren nog niet echt. Was wel nice dat ze Immigrant Song van Led Zep coverden. Hoewel je te veel mensen zag kijken alsof ze dachten dat het een nieuw nummer was. Beetje jammer.
Ik ben niet meer weggeweest bij de main, dus dan kwam daarna The Script. Goede show, maar vond het vaker wel een beetje voorspelbaar.
Hierna had het lange wachten geloond. Want heb een plaatsje tegen de hekken weten te bemachtigen voor de Foo Fighters. Heerlijke show met natuurlijk al dat gebabbel van Grohl erbij waar we zo naar uitkeken. Het is natuurlijk wel allemaal hetzelfde als al hun andere shows. Maar ja. Het blijven de Foo's. Ik heb me goed vermaakt. Op naar de laatste dag!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.652
5.116
Voor de reacties over mijn opmerking van de afsluiter van PJ. Ik heb ze nooit live gezien, houd ook nooit echt setlisten in de gaten. Het was gewoon anders dan ik had verwacht.
Geen probleem, Pim. Trek het je niet aan.. :wink:
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
3 voor 12 maakt “gehakt” van de FF.
Was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

https://3voor12.vpro.nl/update~ea64405f-0287-4d90-acc8-7fc7c471ffec~pp18--foo-fighters-is-helemaal-niet-zo-grappig~.html
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.807
3 voor 12 maakt gehakt van de FF.
Was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

Gehakt maken is iets anders, sterker nog, ze zijn over het eerste deel van het optreden gewoon zeer positief. maar wat ze zeggen vind ik wel kloppen (vorig jaar gezien op Mad Cool). De momenten dat ze gewoon muziek maken zijn ze echt goed, maar halverwege de set gaan ze allemaal andere dingen doen de die vaart er compleet uit halen. Voor mij wordt het dan eigenlijk gewoon wachten tot er weer een beetje energie in de set komt. Sorry maar ik heb liever dat ze dan een half uurtje minder spelen dan dat Grohl een half uur gaat lullen.

Overigens zullen er genoeg mensen zijn die zeggen dat dit totaal niet is en dat staat ze goed recht, gelukkig is muziek subjectief en zoals ze in het artikel ook al zeggen, de band brengt gemengde gevoelens teweeg
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Beste recensie van het weekend is trouwens die van OOR over Lil Kleine:

"Om tien voor vier, dus twintig minuten te laat, is Yorick Scholten dan eindelijk op het podium gearriveerd, om maar meteen te bewijzen dat een file soms niet lang genoeg kan duren. ‘Sorry dat ik te laat ben’, daar wachten we op. En als ie dan een sympathiek, flitsend setje neerzet om het geduldige veld wakker te schudden, is alles snel vergeven. Maar nee, Lil’ Kleine straalt eerder uit dat we blij moeten zijn dat ie er alsnog is. Kleine heeft wel een band meegenomen (dj, drummer, gitarist) en een bak versiersels (glitters, pyro, danseressen), al draait z’n show toch vooral om z’n eigen opgeblazen ego. Wat bij de jeugd kennelijk doorgaat voor rappen, is bij Lil’ Kleine live vooral schreeuwen over zichzelf – waarbij hij zichzelf ook nog eens overschreeuwt. Hits? Zeker. 1,2,3 en Drank & Drugs vliegen gehaast over het veld en krijgen de voorste rangen ook nog eens in beweging. Toch lijkt Lil’ Kleine zich, ondanks herhaalde woorden als ‘blij’ en ‘trots’, geen moment te beseffen wat een dedain voor Nederlands oudste festival hij namens de jongere generatie uitstraalt. ‘Er is een tijd van komen en een tijd van gaan’, pocht hij doodleuk als z’n ingekorte setje tegen het z’n eind loopt. Kom dan gewoon op tijd. Wat een misser. Wat. Een. Lul."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken