Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
James wrote:

DennisvdBr wrote:
Mocht iemand zich nog afvragen waar het door Jan Smeets beloofde Dance podium blijft…

Dat zal waarschijnlijk 7 en 8 juli op Megaland zijn…
#NEVERLAND

Volgende week woensdag, gok ik, zal er meer nieuws zijn.


In het We Are Electric weekend, die toch sterke namen hebben, ben benieuwd!

geen idee… maar idd…
zal waarschijnlijk worden een mainstage met EDM/House, een Techno-tent en een House stage met Deep/tech House.
ik weet niet in hoeverre ze hiermee gaan concurreren met WAE, of in hoeverre (Buro) Pinkpop hierbij betrokken is?
Met 3 podia en een start met 2 dagen, verwacht ik wel wat nieuws.
Voorheen al 2 dance-festivals op Megaland geflopt ( Megaland Danceland en Sonic ), dus veel succes van voorgangers is er niet…

We zullen zien?
( btw niet iets wat ik zou bezoeken, maar wel intressante ontwikkeling te volgen )
Maar dat waren ook totaal geen boeiende affiches meen ik me te herrineren. Ik verwacht hier ook niet veel van om eerlijk te zijn.. de grote jongens zijn toch al uitgedeeld voor die periode lijkt me.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Pak dan meteen even het bronartikel bij de buren vandaan, daar staat ook meer over organisatie:

Het Megaland terrein in Landgraaf krijgt een extra bestemming. Al jaren wordt hier het Pinkpop festival georganiseerd, maar daar komt deze zomer een nieuw festival bij.

Feestorganisatie Neverland Events kondigt namelijk het Neverland Outdoor festival aan. Dit gaat op zaterdag 14 en zondag 15 juli plaatsvinden. Het dancefestival zal uit drie podia bestaan. Een mainstage met EDM/House, een Techno-tent en een House stage met Deep/tech House.

Woensdag 14 maart wordt er meer over het festival bekend. Dan organiseert het festival een persconferentie in Heerlen waar de line-up bekend wordt.

https://www.festivalinfo.nl/news/43002/Nieuw_dancefestival_Neverland_Outdoor_op_Megaland_terrein_in_Landgraaf/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Pak dan meteen even het bronartikel bij de buren vandaan, daar staat ook meer over organisatie:

Het Megaland terrein in Landgraaf krijgt een extra bestemming. Al jaren wordt hier het Pinkpop festival georganiseerd, maar daar komt deze zomer een nieuw festival bij.

Feestorganisatie Neverland Events kondigt namelijk het Neverland Outdoor festival aan. Dit gaat op zaterdag 14 en zondag 15 juli plaatsvinden. Het dancefestival zal uit drie podia bestaan. Een mainstage met EDM/House, een Techno-tent en een House stage met Deep/tech House.

Woensdag 14 maart wordt er meer over het festival bekend. Dan organiseert het festival een persconferentie in Heerlen waar de line-up bekend wordt.

https://www.festivalinfo.nl/news/43002/Nieuw_dancefestival_Neverland_Outdoor_op_Megaland_terrein_in_Landgraaf/
artikel klopt niet helemaal...
maar hier staat het ook in idd, heb je geliijk in.
ik denk alleen dat festivalinfo iets te snel is geweest met hun scoop?
volgens mij klopt de datum ook niet in dat artikel.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
En als je dan dus zoekt op de organisator is daar weer een BV bestuurder, en bij die BV is deze meneer bestuurder: https://www.facebook.com/TimItaliaander

Eerder in de media geweest met iets als dit: http://www.coriocenter.eu/banbao-pop-up-store/
Dit is z'n andere toko'tje: http://star-events.eu/

Al die BV'tjes omtrent dat Neverland zijn ook pas eind vorig jaar opgetuigd. Al met al dus geen link met (buro) Pinkpop en als ik dit zo even bekijk verwacht ik er bijzonder weinig van om eerlijk te zijn.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
kunnen we de jeugd van tegenwoordig doorstrepen nu ze op lowlands staan. ik denk dat we ze beter kunnen opschrijven met potlood voor 2019
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mwah het is zeker in de breedte wel beter, maar dat is ook logisch. Het zou gek zijn als het andersom zou zijn. Qua headliners not so much, maar Pinkpop is daarnaast wel erg matig dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Mwah het is zeker in de breedte wel beter, maar dat is ook logisch. Het zou gek zijn als het andersom zou zijn. Qua headliners not so much, maar Pinkpop is daarnaast wel erg matig dit jaar.
ik blijf er bij dat Pinkpop niet matig is... Ook dit jaar niet.

Waarom vind ik dat: Pinkpop pakt het op als “something for everyone” approach.
Zie je ook terug: Pop, Dance, Rock, Metal, Rap en Nederpop/Nederhop verdeeld over 3 dagen met 4 Podia.
Het valt de meeste (hier op het forum bijvoorbeeld) tegen, doordat niet alle genre's op het oog op het affiche intressant zijn.
Voor mij ook dingen tussen die ik totaal niet intressant vind. Maar met blokkenschema er bij filter je dat zo er uit, wat je niet intressant vind clashed toch, beter dan 2 gelijke genre/intressante-acts die clashen en je een keuze moet maken.

“something for everyone” approach, vind ik een mooie typering voor Pinkpop
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Loveless wrote:
Mwah het is zeker in de breedte wel beter, maar dat is ook logisch. Het zou gek zijn als het andersom zou zijn. Qua headliners not so much, maar Pinkpop is daarnaast wel erg matig dit jaar.

ik blijf er bij dat Pinkpop niet matig is… Ook dit jaar niet.

Waarom vind ik dat: Pinkpop pakt het op als “something for everyone” approach.
Zie je ook terug: Pop, Dance, Rock, Metal, Rap en Nederpop/Nederhop verdeeld over 3 dagen met 4 Podia.
Het valt de meeste (hier op het forum bijvoorbeeld) tegen, doordat niet alle genre’s op het oog op het affiche intressant zijn.
Voor mij ook dingen tussen die ik totaal niet intressant vind. Maar met blokkenschema er bij filter je dat zo er uit, wat je niet intressant vind clashed toch, beter dan 2 gelijke genre/intressante-acts die clashen en je een keuze moet maken.

“something for everyone” approach, vind ik een mooie typering voor Pinkpop

Maar gaat daarmee voor mij naar een nothing for me festival omdat er zoveel gaten tussen de wel leuke/goeie acts zitten dat ik de halve dag bij bands die ik niet wil zien sta te wachten tot de wel leuke acts beginnen. En dan vind ik 220 te duur.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar gaat daarmee voor mij naar een nothing for me festival omdat er zoveel gaten tussen de wel leuke/goeie acts zitten dat ik de halve dag bij bands die ik niet wil zien sta te wachten tot de wel leuke acts beginnen. En dan vind ik 220 te duur.
dan is Pinkpop idd niet een geschikt festival voor je
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Lowlands doet enkel qua headliners, althans echt de bovenkant, onder voor Pinkpop, de rest van het affiche is stukken interessanter. Het mooie bij Lowlands is dat het niet zo veel uitmaakt of je de headliners niet leuk vindt. Ik vind NERD en Kendrick Lamar niet zo interessant. Puur op basis van smaak overigens. Ik weet weinig van het genre maar kennelijk is Kendrick Lamar het neusje van de zalm op dat gebied, dus ontzettend goede boeking. Maar het feit dat ik de headliner niet hoef te zien zou op Lowlands niet uitmaken. Op Pinkpop is dat toch wel doorslaggevender.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Lowlands doet enkel qua headliners, althans echt de bovenkant, onder voor Pinkpop, de rest van het affiche is stukken interessanter. Het mooie bij Lowlands is dat het niet zo veel uitmaakt of je de headliners niet leuk vindt. Ik vind NERD en Kendrick Lamar niet zo interessant. Puur op basis van smaak overigens. Ik weet weinig van het genre maar kennelijk is Kendrick Lamar het neusje van de zalm op dat gebied, dus ontzettend goede boeking. Maar het feit dat ik de headliner niet hoef te zien zou op Lowlands niet uitmaken. Op Pinkpop is dat toch wel doorslaggevender.

Exact. Pinkpop is echt een ''als de headliners leuk zijn ga je festival''. Lowlands is over het algemeen altijd het hele programma tof.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Wow. Lowlands passeert Pinkpop zelfs wat betreft line-up imo.

Dat is smaak, man.
Lowlands heeft geen Foo Fighters en Pearl Jam, dus Pinkpop is altijd beter imo. De lijst met kleinere namen van LL lijkt wel BKS 2017.....
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Mwah het is zeker in de breedte wel beter, maar dat is ook logisch. Het zou gek zijn als het andersom zou zijn. Qua headliners not so much, maar Pinkpop is daarnaast wel erg matig dit jaar.

ik blijf er bij dat Pinkpop niet matig is… Ook dit jaar niet.

Waarom vind ik dat: Pinkpop pakt het op als “something for everyone” approach.
Zie je ook terug: Pop, Dance, Rock, Metal, Rap en Nederpop/Nederhop verdeeld over 3 dagen met 4 Podia.
Het valt de meeste (hier op het forum bijvoorbeeld) tegen, doordat niet alle genre’s op het oog op het affiche intressant zijn.
Voor mij ook dingen tussen die ik totaal niet intressant vind. Maar met blokkenschema er bij filter je dat zo er uit, wat je niet intressant vind clashed toch, beter dan 2 gelijke genre/intressante-acts die clashen en je een keuze moet maken.

“something for everyone” approach, vind ik een mooie typering voor Pinkpop

Ja, dat is een uitleg. Of het is een beetje net als all season banden. Net niet goed genoeg in de winter, en net niet goed genoeg in de zomer. Maar het kan wel altijd net aan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
kunnen we de jeugd van tegenwoordig doorstrepen nu ze op lowlands staan. ik denk dat we ze beter kunnen opschrijven met potlood voor 2019

Van mij mogen die er wel mee ophouden en emigreren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Timmetje wrote:
Wow. Lowlands passeert Pinkpop zelfs wat betreft line-up imo.

Dat is smaak, man.
Lowlands heeft geen Foo Fighters en Pearl Jam, dus Pinkpop is altijd beter imo. De lijst met kleinere namen van LL lijkt wel BKS 2017…..

true. Ik vind de Foo's en PJ dan weer niks aan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wow. Lowlands passeert Pinkpop zelfs wat betreft line-up imo.

Ik hoef geen homo-erotische kunst te kantklossen. M.a.w. dit kun je niet gaan vergelijken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik doe altijd de test, als de lineup nog altijd de moeite is wanneer je de bovenste naam of de affiche (van die dag) weghaalt, dan heb je een goede lineup. Volgens mij(n smaak) dan hé. Ook voor mensen die niet persé fan zijn van de grootste headliner moet een dagkaart nog de moeite zijn. Maar da's maar een persoonlijke manier om ernaar te kijken natuurlijk. ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken