Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Vorige week de discussie/vergelijking Werchter > Pinkpop ........ nu Lowlands > Pinkpop ....... Wat is het volgende week ..... Please Hou es op met vergelijken .... kies voor jezelf een leuk festival ...... en ga daar naar toe .......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik doe altijd de test, als de lineup nog altijd de moeite is wanneer je de bovenste naam of de affiche (van die dag) weghaalt, dan heb je een goede lineup. Volgens mij(n smaak) dan hé. Ook voor mensen die niet persé fan zijn van de grootste headliner moet een dagkaart nog de moeite zijn. Maar da’s maar een persoonlijke manier om ernaar te kijken natuurlijk.
1f609.svg
bij Pinkpop heeft die onderkant van het affiche vaak tijd nodig om door te dringen.
zijn vaak de onbekende of nieuwe namen, of de "één radiohit bandjes".
het is bij Pinkpop wat dat betreft niet aan de 'namen' te zien of het de moeite waard is.

Als ik nu naar het affiche kijk op deze wijze, (laat ik laatste 3 mainstage, laatste 2 North en laatste 2 Brigtlands weg per dag) zou ik zeggen voor mij de moeite waard onder in het affiche:
Slydigs, Last Internationale, Walking on Cars, The OVerslept, Marmozets, Greta van Fleet, Brian Fallow, Youngr, The Acadamic. Denk ik dat ik Miss Montreal wel ga zien dan. Opener Walden bevalt me ook wel qua sound.
Van de 53 namen die er staan, minus die 7 per dag bovenin, is 32 acts. Van die 32 kan je er in principe door de clashes maar 14 zien.
Kom ik nog op 11 van de 14 voor mij intressante namen onderin het affiche. Ga ik er van uit dat er op zondag nog wel 1 a 2 interressante bij komen....

Prima... ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Laat ze Bad Religion maar toevoegen. Op de zaterdag graag.
zaterdag gaat niet, alleen zondag nog 2 spots Brightslands open.
Helaas staan ze dan in Gelsenkirchen...

(oke, is misschien maar 2 uurtjes rijden vanaf Landgraaf, maar verwacht het niet...)

Beetje Punk toevoeging is niet verkeerd hoor, los daarvan...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
kunnen we de jeugd van tegenwoordig doorstrepen nu ze op lowlands staan. ik denk dat we ze beter kunnen opschrijven met potlood voor 2019
Nu dus DTRH, WAE en Lowlands....

Die tweet van TopNotch lijkt me steeds onwaarschijnlijker dat De Jeugd van Tegenwoordig idd nog in Brightlands komt...

Kortom, de discussie over de 2 overgebleven spots op zondag heeft waarschijnlijk wel zin ;)

Dan denk ik aan NL inbreng als: DeWolff, Storksky, Danny Vera, Nielson, Electric Company, St Tropez, Vuur, Haevn, Wulf, Rico Sticks (of toch nog een andere TopNotch act)
Of moeten we misschien iets groter denken in buitenlandse namen?
Een buitenlandse naam denk ik in richting: Rival Sons, Tash Sulatana, Temperance Movement, Kadavar, The Pink Slips.
Andere optie is dat er nog geschoven gaat worden tussen Brightlands en Stage 4 of zelfs met North, ook niet geheel zeker of Don Diablo idd Brightlands afsluit gelijktijdig met Oscar and the Wolf (dat lijkt me niet slim).
Ik kan me voorstellen dat Sigrid van Stage 4 naar Brightlands schuift. Ik kan me ook voorstellen dat Blackbird naar Stage 4 schuift en er een andere singer-songwriter voor Garden of Love komt. Noem maar wat he....
Of moeten we aan een grote naam denken die Brightlands kan afsluiten? Dan denk aan Ben Howard of Megadeth in die richtingen ongeveer.

Vorig jaar waren er (een maand na de perspresentatie) de laatste 7 namen er bij.
Ronnie Flex, Alma, Bomba Estéreo, Amber Run en Undeclinable Ambuscade op Stage 4, Gerson Main en Lotte Walda in de Garden of Love.
Het kan zijn dat in die richting gedacht moet worden ook nu voor die laatste 2 namen?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
mattman wrote:
Ik doe altijd de test, als de lineup nog altijd de moeite is wanneer je de bovenste naam of de affiche (van die dag) weghaalt, dan heb je een goede lineup. Volgens mij(n smaak) dan hé. Ook voor mensen die niet persé fan zijn van de grootste headliner moet een dagkaart nog de moeite zijn. Maar da’s maar een persoonlijke manier om ernaar te kijken natuurlijk.
1f609.svg


bij Pinkpop heeft die onderkant van het affiche vaak tijd nodig om door te dringen.
zijn vaak de onbekende of nieuwe namen, of de “één radiohit bandjes”.
het is bij Pinkpop wat dat betreft niet aan de ‘namen’ te zien of het de moeite waard is.

Als ik nu naar het affiche kijk op deze wijze, (laat ik laatste 3 mainstage, laatste 2 North en laatste 2 Brigtlands weg per dag) zou ik zeggen voor mij de moeite waard onder in het affiche:
Slydigs, Last Internationale, Walking on Cars, The OVerslept, Marmozets, Greta van Fleet, Brian Fallow, Youngr, The Acadamic. Denk ik dat ik Miss Montreal wel ga zien dan. Opener Walden bevalt me ook wel qua sound.
Van de 53 namen die er staan, minus die 7 per dag bovenin, is 32 acts. Van die 32 kan je er in principe door de clashes maar 14 zien.
Kom ik nog op 11 van de 14 voor mij intressante namen onderin het affiche. Ga ik er van uit dat er op zondag nog wel 1 a 2 interressante bij komen….

Prima…
1f609.svg

Dat ja complete onzin, al die namen die nu bekend zijn hebben geen tijd nodig, het zijn totaal geen moeilijke namen, onbekend zijn ze op een paar uitzonderingen na ook totaal niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Dat ja complete onzin, al die namen die nu bekend zijn hebben geen tijd nodig, het zijn totaal geen moeilijke namen, onbekend zijn ze op een paar uitzonderingen na ook totaal niet.
voor ons misschien, hier op het forum...

ik denk dat het gemiddelde radioluisterende publiek onder aan het Pinkpop affiche niet veel verder komt dan Miss Montreal, Lil Kleine en Ronnie Flex. Misschien wel Jessie J en Jess Glyne. Verder zit je toch wel aan "één radiohit bandjes" of de onbekende hoor imo...

Misschien is het volgende week wel een mooi moment voor een ticketverkoop update en een reactie van Jan na 2 weken vvk....
 

Stefan

Campingartiest
7 okt 2014
51
0
Hey dat is vreemd.
ik krijg geen E-mail meldingen meer van Festileaks.

Normaal kreeg ik een mail als er iets gepost was op deze en andere forums die ik volg.
Maar ik krijg vanaf het eerste bericht op de 7e al geen melding meer.

Nog iemand die dat probleem heeft?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
....
de discussie over de 2 overgebleven spots op zondag heeft waarschijnlijk wel zin
1f609.svg


Dan denk ik aan NL inbreng als: DeWolff, Storksky, Danny Vera, Nielson, Electric Company, St Tropez, Vuur, Haevn, Wulf, Rico Sticks (of toch nog een andere TopNotch act)
Of moeten we misschien iets groter denken in buitenlandse namen?
Een buitenlandse naam denk ik in richting: Rival Sons, Tash Sulatana, Temperance Movement, Kadavar, The Pink Slips.
Andere optie is dat er nog geschoven gaat worden tussen Brightlands en Stage 4 of zelfs met North, ook niet geheel zeker of Don Diablo idd Brightlands afsluit gelijktijdig met Oscar and the Wolf (dat lijkt me niet slim).
...
alsnog kan me nog een act voorstellen voor Brightlands.
8 juni zal Maiden uniteD de EP van Empire of the Clouds uitbrengen na succes van Carré Amsterdam 27 januari.
Waarna na september een nieuwe clubtour volgt eind 2018 en 2019.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een mooi project is om zondag 17 juni in Brightlands te plaatsen, met een goeie greep uit de Carré setlist.
Vorig jaar project Gutterdammerung laatste dag in Brightlands, dit akoestisch tribute project dit jaar, ik zie het wel voor me...
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Tijd om me ook weer eens te bemoeien met dit forum; ik ben namelijk heel tevreden over het programma.

Goede headliners (Pearl Jam!!! en de Foo Fighters), goede subtoppers (Editors (eigenlijk een extra headliner), Snow Patrol, The Offspring, Oscar and the Wolf, Triggerfinger en Nothing but Thieves) en leuke bands die ik nog niet of niet zo goed kende (Greta van Fleet, Gang of Youts, Slydigs, The last international, The academic, a perfect Circle en Parov Stelar). Mijn spoor boekje is goed gevuld muv zondag.

Heb wel eens slechtere programmas gezien de afgelopen 20 jaar.

Iemand nog tips voor me? In principe houdt ik van gitaarmuziek maar heb best een brede smaak.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Tijd om me ook weer eens te bemoeien met dit forum; ik ben namelijk heel tevreden over het programma.

Goede headliners (Pearl Jam!!! en de Foo Fighters), goede subtoppers (Editors (eigenlijk een extra headliner), Snow Patrol, The Offspring, Oscar and the Wolf, Triggerfinger en Nothing but Thieves) en leuke bands die ik nog niet of niet zo goed kende (Greta van Fleet, Gang of Youts, Slydigs, The last international, The academic, a perfect Circle en Parov Stelar). Mijn spoor boekje is goed gevuld muv zondag.

Heb wel eens slechtere programmas gezien de afgelopen 20 jaar.

Iemand nog tips voor me? In principe houdt ik van gitaarmuziek maar heb best een brede smaak.
in je opsomming, Greta van Fleet, Gang of Youts, Slydigs, Last international, The Academic, A Perfect Circle heb je al een deel van wat ik je als tip kan meegeven zitten.
Misschien opener Walden eens beluisteren... Hebben goede invloeden in hun muziek gestopt.
Walking on Cars en Youngr hebben wel een paar leuke nummers, kan je misschien als tip voor de zaterdag meenemen.

Voor de zondag-tip Brian Fallon en The Overslept zijn misschien wel een tip voor je denk ik, als je ook een beetje gitataren liefhebber bent.
Als je er op zondag dan nog niet geheel uit komt, Blackbird in Garden of Love... Is imo zeker de moeite om te beluisteren.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.689
Leuke namen.. Gang of Youths en Greta, maar hier kunnen we toch niet tevreden mee zijn, kom op zeg. Als ik weer zie wat Werchter vandaag bekend maakt dan word ik wederom jaloers..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Leuke namen.. Gang of Youths en Greta, maar hier kunnen we toch niet tevreden mee zijn, kom op zeg. Als ik weer zie wat Werchter vandaag bekend maakt dan word ik wederom jaloers..
giphy.gif
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
eloelo wrote:
Dat ja complete onzin, al die namen die nu bekend zijn hebben geen tijd nodig, het zijn totaal geen moeilijke namen, onbekend zijn ze op een paar uitzonderingen na ook totaal niet.

voor ons misschien, hier op het forum…

ik denk dat het gemiddelde radioluisterende publiek onder aan het Pinkpop affiche niet veel verder komt dan Miss Montreal, Lil Kleine en Ronnie Flex. Misschien wel Jessie J en Jess Glyne. Verder zit je toch wel aan “één radiohit bandjes” of de onbekende hoor imo…

Misschien is het volgende week wel een mooi moment voor een ticketverkoop update en een reactie van Jan na 2 weken vvk….

drie kwart van het affiche bestaat uit bandjes en artiesten die vaak op de radio worden gedraaid. drie kwart van het affiche is radiomuziek. :wink:
ik had van de helft van de namen nooit gehoord maar op Spotify dacht ik steeds oh ja, dat wordt steeds op de radio gedraaid.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik vind het jammer dat er hier steeds een vergelijking word gemaakt met Rock Werchter .
Elk festival heeft andere line up en de een vind dit leuk da ander wat anders.
Vergeleken met Pinkpop van vorig jaar ben ik superblij.
Ja en het is nooit wat je helemaal wilt, toch?
Maar laten we het nu gewoon leuk over Pinkpop hebben en voor de mensen die gaan de voorpret niet bederven.
Ik verheug me erg op Pearl Jam, Foo fighters, Editors, Triggerfinger , Oscar and the Wolf, snowpatrol, the Offspring.
Gelijk een paar dagen genieten en even de hectiek van mijn werk ontlopen.
Tel de dagen af!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik vind het jammer dat er hier steeds een vergelijking word gemaakt met Rock Werchter .
Elk festival heeft andere line up en de een vind dit leuk da ander wat anders.
Vergeleken met Pinkpop van vorig jaar ben ik superblij.
Ja en het is nooit wat je helemaal wilt, toch?
Maar laten we het nu gewoon leuk over Pinkpop hebben en voor de mensen die gaan de voorpret niet bederven.
Ik verheug me erg op Pearl Jam, Foo fighters, Editors, Triggerfinger , Oscar and the Wolf, snowpatrol, the Offspring.
Gelijk een paar dagen genieten en even de hectiek van mijn werk ontlopen.
Tel de dagen af!
Helemaal mee eens, Mirjam.
Iedereen heeft zijn zegje nu wel kunnen doen inmiddels, die discussie hoeft niet eeuwig te blijven herkauwd in het main topic.
Gun mensen gewoon hun voorpret, zoals dat ook in de topics van andere festivals gebeurt.

Wil je toch blijven doordiscussiëren, dan zou ik voorstellen om een nieuw topic aan te maken, 'Pinkpop vs. Werchter' of 'zeiken op Pinkpop' o.i.d.
Anders wordt het hier vroeger of later net zo'n dooie boel als bij 'de buren', waar enkel één zuurpruim nog af en toe negatieve zeikreacties neerplempt..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken