mattman wrote:
Ik doe altijd de test, als de lineup nog altijd de moeite is wanneer je de bovenste naam of de affiche (van die dag) weghaalt, dan heb je een goede lineup. Volgens mij(n smaak) dan hé. Ook voor mensen die niet persé fan zijn van de grootste headliner moet een dagkaart nog de moeite zijn. Maar da’s maar een persoonlijke manier om ernaar te kijken natuurlijk.
bij Pinkpop heeft die onderkant van het affiche vaak tijd nodig om door te dringen.
zijn vaak de onbekende of nieuwe namen, of de “één radiohit bandjes”.
het is bij Pinkpop wat dat betreft niet aan de ‘namen’ te zien of het de moeite waard is.
Als ik nu naar het affiche kijk op deze wijze, (laat ik laatste 3 mainstage, laatste 2 North en laatste 2 Brigtlands weg per dag) zou ik zeggen voor mij de moeite waard onder in het affiche:
Slydigs, Last Internationale, Walking on Cars, The OVerslept, Marmozets, Greta van Fleet, Brian Fallow, Youngr, The Acadamic. Denk ik dat ik Miss Montreal wel ga zien dan. Opener Walden bevalt me ook wel qua sound.
Van de 53 namen die er staan, minus die 7 per dag bovenin, is 32 acts. Van die 32 kan je er in principe door de clashes maar 14 zien.
Kom ik nog op 11 van de 14 voor mij intressante namen onderin het affiche. Ga ik er van uit dat er op zondag nog wel 1 a 2 interressante bij komen….
Prima…