Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik zou dat berichtje in de Limburger met een gigantische korrel zout nemen, of gewoon negeren. Lijkt weer zo'n doorzichtige marketingstunt, het zou me niet verbazen als er in werkelijkheid nog niet de helft zoveel tickets verkocht zijn. Ze zijn nog niet dood van een eerste leugentje...

Ach misschien komt het nog wel.. op Werchter duurde het ook even.. ik zie nog geen reden voor paniek voetbal.

En die vrijdag doet er niet toe.. als de zondag maar uitverkocht is -jan smeets.

De kaartverkoop is bij RW qua dynamiek toch echt anders dan bij Pinkpop.

Ach misschien komt het nog wel.. op Werchter duurde het ook even.. ik zie nog geen reden voor paniek voetbal.

En die vrijdag doet er niet toe.. als de zondag maar uitverkocht is -jan smeets.

De kaartverkoop is bij RW qua dynamiek toch echt anders dan bij Pinkpop.

Dit ja, RW heeft veel meer tickets en wellicht mede daardoor hebben die zelden een dag die meteen uitverkoopt. Pinkpop daarentegen heeft toch best al wat jaren gehad dat er minstens één dag direct bij start VVK uitverkocht. Ook beetje inherent aan meer focus op de grote headliners, de die-hard fans kopen meteen tickets, en daarna zal dat heel erg inkakken. Waar Werchter het meer van de lange adem en 'breedte' moet hebben, en ze dus meer geleidelijk die tickets zullen verkopen.

Ik ga me er geen druk om maken in ieder geval... als het niet goed is dan mag het een duidelijk signaal zijn naar Mojo. En hoef ik minder lang te wachten op mijn biertje die zondag.

Ik ga me er geen druk om maken in ieder geval… als het niet goed is dan mag het een duidelijk signaal zijn naar Mojo. En hoef ik minder lang te wachten op mijn biertje die zondag.

Ik heb nu een kaartje voor de vrijdag maar ik denk dat die nog wel in de verkoop gaat en ik tzt een weekendkaart haal voor een €160

Ik ga me er geen druk om maken in ieder geval… als het niet goed is dan mag het een duidelijk signaal zijn naar Mojo. En hoef ik minder lang te wachten op mijn biertje die zondag.
Lekker rustig op het terrein, imo prima...
Ik denk wel dat 55.000 a 60.000 dagbezoekers per dag momenteel wel aangenomen mag worden.

Ik zou dat berichtje in de Limburger met een gigantische korrel zout nemen, of gewoon negeren. Lijkt weer zo’n doorzichtige marketingstunt, het zou me niet verbazen als er in werkelijkheid nog niet de helft zoveel tickets verkocht zijn. Ze zijn nog niet dood van een eerste leugentje…
Het bericht over de vvk na de eerste dagen met een korrel zout nemen, dat lijkt me niet.
Normaal gezien zijn de cijfers over de vvk nagenoeg wel correct hoor. Als er minder verkocht was, hadden we dat ook wel gelezen. Marketingstunt wil ik het ook zeker niet noemen. Na de eerste dagen rond 50 duizend dagtickets van de 60 duizend dagtickets verkopen lijkt met deze headliners ook niet een opgedikt aantal. Dat zijn gemiddeld 16 duizend dagkaarten per dag, lijkt me eerlijk gezegd uitgaande van de headliners zelfs weinig. Lijkt mij dus dat idd veel mensen wegblijven op basis van dagindeling, of op basis van ticketsprijs, of omdat het een festival is ipv een los concert... Qua weekendkaarten lijkt me dat de combinatie van headliners de aantrekkingskracht, ca 40 duizend verkochte kaarten. Bleven in eerste instantie veel mensen weg door Justin Bieber in 2017, maar verkocht die editie in eerste instantie ruim 25 duizend weekendkaarten. De mensen die toen wegbleven, zitten er nu wel bij waarschijnlijk. Met de rock-liefhebbers die door combinatie Pearl Jam en Foo Fighters wel voor weekendkaart hebben gekozen. Dan lijkt me de nu verkochte ca 40 duizend weekendkaarten niet onwaarschijnlijk.
Dus op basis daarvan, nee, ik neem dat niet met een korreltje zout...

Hierrop nog inhakend...
Dit jaar 50 duizend verkochte dagkaarten, gemiddeld dus ca 16 duizend per dag.
Pak ik de cijfers van 2017, waren er voor de zondag en de maandag ca 15 duizend kaarten verkocht per dag (voor de Green Day dag en de Kings of Leon dag).
Zo uitzonderlijk verschil zit daar dus niet in qua dagkaarten-verkoop dit jaar.

Er zijn geen 60k dagtickets hé, Pinkpop kan totaal zo'n 60 - 65k bezoekers per dag hebben, dus die verdeling was vroeger 20/40 meen ik, maar zal inmiddels wel wat opgeschoven zijn ten faveure van de dagkaarten. Volgens 1Limburg waren er 92k kaarten verkocht, waarvan 50k dagkaarten. Dus die 20/40 verdeling zal al niet meer kloppen anders mag je verwachten dat minstens 1 dag was uitverkocht.

Met een verdeling van bv 30/30 heb je dus totaal 120k kaarten (3x 30x dagkaarten + 30k weekendkaarten). Aldus dat artikel zouden er dus 42k weekendkaarten verkocht zijn, wat deze verdeling weer niet mogelijk maakt. Gaan we uit van de maximale capaciteit van 65k en 42k verkochte weekendkaarten dan zou de verdeling dus 20/45 kunnen zijn, aangezien de weekendkaarten ook niet uitverkocht zijn. Dan zit je op totaal 3x 20k dagkaarten + 45k weekendkaarten = 105k kaarten. Het is een beetje ongeloofwaardig dat van je 60k dagkaarten er na 2 dagen al 42k verkocht zijn en nog geen enkele dag (bijna?) uitverkocht is. Vrijwel alle ticketsoorten zitten dan tegen uitverkoop aan, en dan hadden we denk ik een week verder wel iets gezien of gehoord daarover, of was er inmiddels op z'n minst één ticketsoort uitverkocht

Er zijn geen 60k dagtickets hé, Pinkpop kan totaal zo’n 60 – 65k bezoekers per dag hebben, dus die verdeling was vroeger 20/40 meen ik, maar zal inmiddels wel wat opgeschoven zijn ten faveure van de dagkaarten. Volgens 1Limburg waren er 92k kaarten verkocht, waarvan 50k dagkaarten. Dus die 20/40 verdeling zal al niet meer kloppen anders mag je verwachten dat minstens 1 dag was uitverkocht.

Met een verdeling van bv 30/30 heb je dus totaal 120k kaarten (3x 30x dagkaarten + 30k weekendkaarten). Aldus dat artikel zouden er dus 42k weekendkaarten verkocht zijn, wat deze verdeling weer niet mogelijk maakt. Gaan we uit van de maximale capaciteit van 65k en 42k verkochte weekendkaarten dan zou de verdeling dus 20/45 kunnen zijn, aangezien de weekendkaarten ook niet uitverkocht zijn. Dan zit je op totaal 3x 20 dagkaarten + 45k weekendkaarten = 105k kaarten. Het is een beetje ongeloofwaardig dat van je 60x dagkaarten er na 2 dagen al 42k verkocht zijn en nog geen enkele dag (bijna?) uitverkocht is.
Pinkpop heeft voor editie 2018 per dag 20 duizend dagtickets ter beschikking
Daarbij zijn 50 duizend weekendkaarten in verkoop gegaan.
Let wel, dat dit een zeer maximaal aantal is van 70 duizend bezoekers per dag.
Dit is een andere verhouding dan voorgaande jaren. Met meer gericht op weekend bezoekers dan op dagbezoekers lijkt me.

Maar goed, dan zouden er dus 50k dagtickets verkocht zijn, dus per dag gemiddeld 16,5k. Want als je het anders verdeeld kom je al snel uit op dag een dag uitverkocht moet zijn. En dat is dan ook weer niet te rijmen met het verhaal dat de vrijdag 'het hardste loopt'.

Maar goed, dan zouden er dus 50k dagtickets verkocht zijn, dus per dag gemiddeld 16,5k. Want als je het anders verdeeld kom je al snel uit op dag een dag uitverkocht moet zijn. En dat is dan ook weer niet te rijmen met het verhaal dat de vrijdag ‘het hardste loopt’.
Ja... klopt...
Maar idd gemiddeld 16,6 k dan he...
Kan zijn dat die vrijdag meer verkocht heeft en de zaterdag of zondag minder dan het gemiddelde.
Maar met ca 10 k dagtickets nog beschikbaar zal dat verschil niet al te groot zijn zolang nog geen ticketstroom uitverkocht is.
Daarbij verwacht ik dat steeds minder, ik denk niet dat volledig uitverkocht nog zal gaan gebeuren komende maanden...
Met de cijfers die er nu zijn is het terrein al druk genoeg bezet imo...

Ja ik snap die move naar 70k echt niet, zeker niet met nog een extra podium dus? Vroeger was het zonder Garden of Love en 4e podium met 65k mensen al druk zat, en dan was het vaak 60k tickets, wat opgerekt werd naar 65 bij veel animo...

Ja ik snap die move naar 70k echt niet, zeker niet met nog een extra podium dus? Vroeger was het zonder Garden of Love en 4e podium met 65k mensen al druk zat, en dan was het vaak 60k tickets, wat opgerekt werd naar 65 bij veel animo…
Aan een kant begrijp ik die move naar 70 duizend dagbezoekers ook niet helemaal.
Het is wel het maximale volgens de vergunning.
Misschien zien ze tegenwoordig, ook met bijkomst van Stage 4 en verdeling van bezoekers op het terrein, of mensen die zelfs al bij headliners het terrein verlaten. Dat het nooit de volle 70 duizend op terrein zullen zijn.
Wellicht dat dat mee speelt??

Mocht iemand zich nog afvragen waar het door Jan Smeets beloofde Dance podium blijft...

Dat zal waarschijnlijk 7 en 8 juli op Megaland zijn...
#NEVERLAND

Volgende week woensdag, gok ik, zal er meer nieuws zijn.

https://www.festivalinfo.nl/news/43002/Nieuw_dancefestival_Neverland_Outdoor_op_Megaland_terrein_in_Landgraaf/

Even een vraag tussendoor als ik zo vrij mag zijn?

Ik ga dit jaar voor de 7e keer naar pinkpop en heb al die keren op camping A gestaan. Nu gaan er dit jaar meer mensen mee die er van houden om het nogal laat te maken. Is het zo dat er op camping B meer ' afters' zijn?

Op camping A gaan ze nadat de sporthal dicht is nog wel door op het pleintje, maar echt druk kun je dit vaak niet noemen.

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoord:)

Even een vraag tussendoor als ik zo vrij mag zijn?

Ik ga dit jaar voor de 7e keer naar pinkpop en heb al die keren op camping A gestaan. Nu gaan er dit jaar meer mensen mee die er van houden om het nogal laat te maken. Is het zo dat er op camping B meer ‘ afters’ zijn?

Op camping A gaan ze nadat de sporthal dicht is nog wel door op het pleintje, maar echt druk kun je dit vaak niet noemen.

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoord:)
ik weet niet of Campingtainment op B langer door gaat. Ik denk wel dat de grote tent op Camping B een jaarlijks programma heeft.

Mocht iemand zich nog afvragen waar het door Jan Smeets beloofde Dance podium blijft…

Dat zal waarschijnlijk 7 en 8 juli op Megaland zijn…
#NEVERLAND

In het We Are Electric weekend, die toch sterke namen hebben, ben benieuwd!

Nah.... Nog 100 dagen en de aftrap door Walden is gegeven!!!!

Vandaag verder geen nieuws bij de "100 dagen countdown".
Volgende week ander nieuws.
Dan is het de 21e maart een maand na de perspresentatie, zal dat het moment zijn dat het affiche rond is gok ik?

DennisvdBr wrote:
Mocht iemand zich nog afvragen waar het door Jan Smeets beloofde Dance podium blijft…

Dat zal waarschijnlijk 7 en 8 juli op Megaland zijn…
#NEVERLAND

In het We Are Electric weekend, die toch sterke namen hebben, ben benieuwd!
geen idee... maar idd...
zal waarschijnlijk worden een mainstage met EDM/House, een Techno-tent en een House stage met Deep/tech House.
ik weet niet in hoeverre ze hiermee gaan concurreren met WAE, of in hoeverre (Buro) Pinkpop hierbij betrokken is?
Met 3 podia en een start met 2 dagen, verwacht ik wel wat nieuws.
Voorheen al 2 dance-festivals op Megaland geflopt ( Megaland Danceland en Sonic ), dus veel succes van voorgangers is er niet...

We zullen zien?
( btw niet iets wat ik zou bezoeken, maar wel intressante ontwikkeling te volgen )

Users who are viewing this thread