Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Dus als Geert Wilders hier de politiek wint, dan stopt Kensington met touren.. schei uit joh

Mmm, je zou bijna in de verleiding komen om op Wilders te gaan stemmen...
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Ik denk dat FF dit jaar te duur zijn, niet dat Pinkpop ze niet kan betalen , maar dat ze in combinatie met de andere twee headliners te duur zouden zijn. En dan denk ik niet aan Green Day maar aan Guns.
Normaal zou FF wel moeten kunnen, maar in combinatie met Guns te duur zijn.

Van FF vind ik het niet netjes. Dat ze twee jaar geleden door een ongeval de fans met lege handen hebben laten staan, die misschien alleen voor FF een ticket hadden gekocht. Op een festival krijg je je geld niet terug. Wel als dit een los concert was geweest. Voor dit goed te maken , dan de hoofdprijs durven te vragen. ?????
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Dit kan overigens toch ook uit zijn verband zijn gerukt. Het kan ook dat de planning gewoon was om vrijdag een tour te presenteren, en dat dat dus na de verkiezingen is. Het hoeft er niet per se veel mee te maken te hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik denk dat FF dit jaar te duur zijn, niet dat Pinkpop ze niet kan betalen , maar dat ze in combinatie met de andere twee headliners te duur zouden zijn. En dan denk ik niet aan Green Day maar aan Guns.
Normaal zou FF wel moeten kunnen, maar in combinatie met Guns te duur zijn.

Van FF vind ik het niet netjes. Dat ze twee jaar geleden door een ongeval de fans met lege handen hebben laten staan, die misschien alleen voor FF een ticket hadden gekocht. Op een festival krijg je je geld niet terug. Wel als dit een los concert was geweest. Voor dit goed te maken , dan de hoofdprijs durven te vragen. ?????
Ik denk dat het vooral met Glastonbury te maken heeft. Het is blijkbaar een recente beslissing alsnog naar Europa te komen, tel er bij op dat in 2018 geen Glastonbury is. Om de inhaal gig niet al te lang te laten wachten tot pas in 2019 zal het dus aankomende editie worden verwacht ik. Dan doen ze een korte tour van enkele weken / dagen. Hebben ze blijkbaar NOS en naar verwachting Mad Cool Madrid er nog bij. Reken dan van het Glastonbury weekend tot het weekend met NOS en Mad Cool, 2 weken...
Gaat ze sowieso niet lukken al de 11 gigs in te halen. Maar in die tussentijd tussen Glastonbury en NOS/MadCool past Werchter met gemak en ook Roskilde.
Dan heb je al 5 festivals die best in de buidel willen tasten ze te halen, Rock Werchter in 2015 zelfs verplaatst voor Foo's dus die willen wel.
Komt er op neer, Pinkpop zit te vroeg. Maar de verwachting was dat ze met RaR/RiP, Isle of Wight, Download, Rockavaria, Rock in Vienna en NovaRock bijvoorbeeld wel gunstig zouden zitten.
Maar helaas, geen Foo Fighters op Pinkpop dus.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
Ik vind dat zowieso onzin,waarom wachten tot die verkiezingen. Wat hebben die nou met een bandje te maken, die in Europa wil gaan touren.. Grootheidswaanzin, maar goed.
Ik ben benieuwd op dhr. Smeets vrijdag nou wel met nieuws komt, eerst iets beloven aan Giel, vervolgens zoals zo vaak weer de kuttel terug trekken. *zucht*


Zie deze reactie van Thomas, dus ik denk dat Giel kan fluiten naar nieuws.
Daarbij wilde hij het eerste nieuws ontlokken bij Smeets, het eerste nieuws is er al in de vorm van Green Day, dus bij kans al verkeken.

Thomas wrote:
(…)
Overigens wist hij nog niet of er vrijdag bij Giel Beelen iets ging gebeuren. Ze wouden niet dat alle aandacht ging naar Giel’s laatste radioprogramma waardoor de Pinkpop-naam minder belangrijk zou zijn.


Wat betreft de touraankondiging na de verkiezingen, lijkt me aan de ene kant toeval en aan de andere kant juist ook na dat nieuwswaardig met het eigen nieuws komen door een Amerikaanse band. Zeg maar het nieuws niet verwaterd in het verkiezinggeweld. Ik denk daarom dat het om meer gaat dan alleen Hellfest. Ik verwacht een bak aan tourdata van deze Amerikaanse band, met een hoop gedoe #hype

Je laatste deel van de post klinkt beter dan wacht tot naar de verkiezingen, vanwege de verkiezingen om te weten wat eruit kwam.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Marco Poloo wrote:
Dus als Geert Wilders hier de politiek wint, dan stopt Kensington met touren.. schei uit joh


Mmm, je zou bijna in de verleiding komen om op Wilders te gaan stemmen…

Zelfs dat is geen goede reden, gelukkig woon ik in Polen en is stemmen gewoon te ingewikkeld en tijdrovend ;)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ik denk dat FF dit jaar te duur zijn, niet dat Pinkpop ze niet kan betalen , maar dat ze in combinatie met de andere twee headliners te duur zouden zijn. En dan denk ik niet aan Green Day maar aan Guns.
Normaal zou FF wel moeten kunnen, maar in combinatie met Guns te duur zijn.

Van FF vind ik het niet netjes. Dat ze twee jaar geleden door een ongeval de fans met lege handen hebben laten staan, die misschien alleen voor FF een ticket hadden gekocht. Op een festival krijg je je geld niet terug. Wel als dit een los concert was geweest. Voor dit goed te maken , dan de hoofdprijs durven te vragen. ?????

Waarom koop je een ticket voor alleen de FF terwijl er daginvulling is, ga dan naar een stadionconcert.. Zoiets wazigs imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Als je FF fan bent en je wilt ze zoveel mogelijk zien.
Dat begrijp ik.

Voor mij is het een voordeel als er een favoriete band op Pinkpop komt, zie dat als een win win situatie...
Over naar een stadion gaan moet ik héél hard nadenken en mijn kostenplaatje goed in de gaten houden, zitten naast de kosten van het stadionkaartje(s) toch best nog wat bijkomende kosten bij door benzine en parkeren en soms wat verlof-aftrek door vaak van die lekkere dagen en tijden. Vanuit Landgraaf toch bijvoorbeeld al dik 2,5 uur naar Amsterdam bijvoorbeeld, zit je voor een concert meer in de auto te knikkebollen dan dat je bij een concert bent. Openbaar vervoer is 's avonds al helemaal geen optie.
Noem Pinkpop voor mij maar gewoon een win win win situatie als er al minstens 1 favoriete band komt...

 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Maurice wrote:
Als je FF fan bent en je wilt ze zoveel mogelijk zien.


Dat begrijp ik.

Voor mij is het een voordeel als er een favoriete band op Pinkpop komt, zie dat als een win win situatie…
Over naar een stadion gaan moet ik héél hard nadenken en mijn kostenplaatje goed in de gaten houden, zitten naast de kosten van het stadionkaartje(s) toch best nog wat bijkomende kosten bij door benzine en parkeren en soms wat verlof-aftrek door vaak van die lekkere dagen en tijden. Vanuit Landgraaf toch bijvoorbeeld al dik 2,5 uur naar Amsterdam bijvoorbeeld, zit je voor een concert meer in de auto te knikkebollen dan dat je bij een concert bent. Openbaar vervoer is ’s avonds al helemaal geen optie.
Noem Pinkpop voor mij maar gewoon een win win win situatie als er al minstens 1 favoriete band komt…

Ik snap de win-win en het kostenplaatje, maar dan ga je niet ALLEEN voor de Foo Fighters, want dan is het nog een behoorlijk kostenplaatje.
95euro + een hoop bier + 5 porties friet (want ze zijn te klein) etc etc.. (dus al gauw 130-150 voor 1 PP dag)
Dus in mijn mening ga je niet alleen voor 1 band naar een festival, Ga je naar een stadion ben je ook gauw 130-150 kwijt voor een concert.

Het feit dat er dan bandjes zijn gedurende een dag, maakt het dragelijker. Maar om dan te zeggen dat je alleen voor de FF gaat? als de rest super ruk en slecht is ziet 99% er ook weer vanaf om puur voor de FF te gaan
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Nou, ik ben zelf geen FF fan , maar een PJ fan. Hiervoor ga ik ook naar het buitenland, dus als ik voor PJ naar Duitsland of Engeland naar een festival ga, dan interesseert me de rest niet, maar ga ik voor PJ.
Als die dan afzeggen, dan zou ik wel erg teleurgesteld zijn. Alle kosten gemaakt voor wel een dag programma, maar niet de band gezien , waarvoor ik ging. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik het mooi had gevonden als FF zich zelf de moeite had gedaan om die 11 optredens in te halen. Daarmee wil ik zeggen dat ze zelf die 11 organisaties tegemoet hadden kunnen komen. In de datum en in de prijs.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Je gaat meestal niet voor 1 band, maar je betaalt zoals je zegt veel geld ervoor. Als je normaal 75 euro over hebt voor bijvoorbeels de foo fighters, dan heb je wel 100 euro over als er nog 1 of twee toffe bands staan die je wel wilt zien. Maar als dan de hoofdact niet komt, dan ben je wel teleurgesteld, je zou niet die 100 euro over hebben voor die twee andere bands die je wel leuk vindt. Dus natuurlijk zijn er wel heel veel mensen die vooral voor de hoofdact komen, zeker op pinkpop, want daar is meestal niet zon geweldige randprogramma
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Dus natuurlijk zijn er wel heel veel mensen die vooral voor de hoofdact komen, zeker op pinkpop, want daar is meestal niet zon geweldige randprogramma
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben van mening dat het randprogramma goed is. Zeker nu met ook Stage 4 er bij breed aanbod.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Dus natuurlijk zijn er wel heel veel mensen die vooral voor de hoofdact komen, zeker op pinkpop, want daar is meestal niet zon geweldige randprogramma

Dat ben ik niet met je eens. Ik ben van mening dat het randprogramma goed is. Zeker nu met ook Stage 4 er bij breed aanbod.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk…
Helemaal met Dennis eens. Overdag wel vaker goede en soms zelfs verrassende bands gezien, die ik voor de perspresentatie niet eens kon.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Helemaal met Dennis eens. Overdag wel vaker goede en soms zelfs verrassende bands gezien, die ik voor de perspresentatie niet eens kon.

[/quote]

@Rolo: je kon ze nog niet? Waarderen? Begrijp het niet helemaal.

Als je 'waarderen' bedoelt: Vintage Trouble is in NL niet zo bekend, maar zette de 3FM stage in vuur en vlam (ondanks de regen). Om maar een voorbeeld te noemen van een topper in de dagprogrammering. Wat een vies woord trouwens, 'randprogrammering'.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Helemaal met Dennis eens. Overdag wel vaker goede en soms zelfs verrassende bands gezien, die ik voor de perspresentatie niet eens kon.



@rolo: je kon ze nog niet? Waarderen? Begrijp het niet helemaal.

Als je ‘waarderen’ bedoelt: Vintage Trouble is in NL niet zo bekend, maar zette de 3FM stage in vuur en vlam (ondanks de regen). Om maar een voorbeeld te noemen van een topper in de dagprogrammering. Wat een vies woord trouwens, ‘randprogrammering’.
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen PinkpopSinds2008... ( lees nog eens goed )


Overigens vandaag en morgen spannende dagen.
Aankondigingen aankomend, van diverse festivals.
Open'er, Download Spanje, wat zet Hellfest als antwoord op Download FR, wat neemt GMM mee met Hellfest en wat zijn de consequenties bij Pinkpop, FortaRock en Rock Werchter. Dan de vraag komt er al nieuws van TW na Williams op Boutique.
Genoeg gesprekstof komt er aan denk ik...
Op enkele plekken nog Foo Fighters, maar helaas niet naar Pinkpop dus...

Maar misschien wel meest spannend naar mijn idee, waar gaan we Guns N' Roses zien ?!?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dus natuurlijk zijn er wel heel veel mensen die vooral voor de hoofdact komen, zeker op pinkpop, want daar is meestal niet zon geweldige randprogramma

Dat ben ik niet met je eens. Ik ben van mening dat het randprogramma goed is. Zeker nu met ook Stage 4 er bij breed aanbod.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk…

Iets met een roze bril denk ik zo... Ik denk dat de meeste mensen hier het dagprogramma van Rock Werchter over het algemeen velen malen beter vinden. Maar goed, iedereen zijn mening natuurlijk ;)

En ik ben inderdaad ook erg benieuwd waar we GNR gaan zien. Ik wil ze namelijk best graag zien, maar eigenlijk liever niet bij een solo-concert. Ik weet namelijk niet of ik dan wel mensen mee ga krijgen. Niet dat ik zeker weet dat dit wel lukt op een festival maar heb naar mijn gevoel dan net wat meer kans.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
DennisvdBr wrote:
Dus natuurlijk zijn er wel heel veel mensen die vooral voor de hoofdact komen, zeker op pinkpop, want daar is meestal niet zon geweldige randprogramma


Dat ben ik niet met je eens. Ik ben van mening dat het randprogramma goed is. Zeker nu met ook Stage 4 er bij breed aanbod.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk…


Iets met een roze bril denk ik zo… Ik denk dat de meeste mensen hier het dagprogramma van Rock Werchter over het algemeen velen malen beter vinden. Maar goed, iedereen zijn mening natuurlijk

En ik ben inderdaad ook erg benieuwd waar we GNR gaan zien. Ik wil ze namelijk best graag zien, maar eigenlijk liever niet bij een solo-concert. Ik weet namelijk niet of ik dan wel mensen mee ga krijgen. Niet dat ik zeker weet dat dit wel lukt op een festival maar heb naar mijn gevoel dan net wat meer kans.

Het klopt dat het dagprogramma van RW vaak beter is, maar het is wel ons Pinkpoppie he, mensen uit de regio natuurlijk. Dus dan staat die roze bril wel degelijk op.
het was ook geen aanval, alleen dat was mijn irritatie factor toendertijd op PP.
Ik vond het afsluiten van het festival toen ook ruk.

Even wat anders vandaag om 18:00 komt Open'r in Polen met een nieuwe headliner naam, gaan we uit van de bands die we tot nu toe gehoord hebben? Of zullen zij een nieuwe naam hebben, die nog nergens bevestigd is? Dat zou wel weer leuk zijn om over te speculeren natuurlijk.

Buiten dat ben ik nog benieuwd (ook door het beloven en weer ontkennen) of dhr. Smeets toch met een naam komt morgen, nog niet rond zijn met 2 headliners geloof ik bijna niet (zelfs nog op zoek zijn)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Giel geeft aan dat ie morgen bij zijn afscheid niet gaat huilen.

"Niet gaat huilen"

Don't Cry - Guns n Roses ????????


Of is dat te vergezocht?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken