Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
Geen FF!!!!!
Maar ze hebben beloofd alle dat in te halen en ze staan bovenaan het lijstje maar wie heeft ze niet......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
http://festileaks.com/2016/11/pinkpop-update-foo-fighters-twee-weken-naar-europa-geen-pinkpop/
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Mss had de teaser beter in het RW topic gezet kunnen worden, daar is het natuurlijk goed nieuws om te horen dat ze iig in Europa zijn tijdens RW.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.530
833
Helemaal gehypt om een bericht dat een band niet komt. Owkay. Ja.

Jump on the Hypetrain!
Maar even serieus, Pinkpop is nu wel twee headliners misgelopen door geld. Is wel een probleempje dus.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
FF heeft besloten op het laatste moment om toch nog naar Europa te komen. Ja geloof je het zelf en al die festivals waar ze nu wel op gaan spelen die hadden allemaal nog wel een plaatsje vrij. Behalve PP natuurlijk want die zitten erg vroeg in het seizoen.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Wel iets opvallends, een beetje dan:

De festivals waar ze staan hebben een enorm bedrag neergelegd. Wij hebben samen met andere festivals ook nog een flink bod gedaan maar het was niet genoeg.

Dat houdt impliciet in dat alle berichten/woorden van Grohl in 2015 met de strekking "We komen het zsm goedmaken" totale onzin zijn, en dat ook bij FF alles om geld draait. Ik had nog de (naar nu blijkt: ijdele) hoop dat Grohl een man van zijn woord was.

Fijne avond nog!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
En als je nu nog maar 1 headliner vast hebt liggen dan zijn die andere 2 niet het neusje van de zalm als je het mij vraagt. Ik hoop echt op GnR of Metallica maar vrees dat het wel eens mindere headliners kunnen worden. Maar als er nu nog niets vast ligt reken ik deze maand meer op weinig nieuws. ik verwacht alleen dat Giel beelen vrijdag nog een sterke sub bekend mag maken....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ik zit echt in met Pinkpop. Dit is best triest... ik had ze de Foo Fighers echt gegund. Als het van mij afhangt mag RW ze aan PP geven.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
Ik hoef die lullo van een Smeets echt niet meer te horen.

Als die man gewoon z'n mond zou houden over artiesten die al dan niet gaan komen heb je ook deze discussies niet. Kijk naar RW, die brengen via de pers/sociale media hun artiesten/bands bekend en klaar is kees........... Ik vind dat PP echt wel iets kan gaan doen aan z'n imago. Het is toch triest om te zien hoe dit allemaal gaat. Erg professioneel komt het op mij niet over in ieder geval......
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Hangt zoiets dan niet gewoon af van MOJO dat je 2 headliners laat gaan omwille van geldredenen? Beschikbaarheid is natuurlijk iets anders maar.. Als je nu nog 2 goede headliners wil boeken ben je wel de lul en wordt alles een beetje last-minute heb ik de indruk..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als die man gewoon z’n mond zou houden over artiesten die al dan niet gaan komen heb je ook deze discussies niet. Kijk naar RW, die brengen via de pers/sociale media hun artiesten/bands bekend en klaar is kees……….. Ik vind dat PP echt wel iets kan gaan doen aan z’n imago. Het is toch triest om te zien hoe dit allemaal gaat. Erg professioneel komt het op mij niet over in ieder geval……

Amen...ik pleit ook voor de afschaffing van die spruitjesgeur. Graag niet zo heikneuterig. En nee ik vind niet dat dat zijn charmes heeft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hangt zoiets dan niet gewoon af van MOJO dat je 2 headliners laat gaan omwille van geldredenen? Beschikbaarheid is natuurlijk iets anders maar.. Als je nu nog 2 goede headliners wil boeken ben je wel de lul en wordt alles een beetje last-minute heb ik de indruk..

Dat je financieel afgetroefd wordt en dat het logistiek niet uitkomt dat kan altijd gebeuren. Ik denk dat in 2014 PP ook andere festivals met de Stones heeft afgetroefd maar alsjeblieft......HET IS NIET EEN HUTJE OP DE HEI FESTIVAL. HET IS GEEN DORPPOP.

Geef het festival de professionaliteit en respect die het verdient. En Jan alsjeblieft...GA MET PENSIOEN.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Hangt zoiets dan niet gewoon af van MOJO dat je 2 headliners laat gaan omwille van geldredenen? Beschikbaarheid is natuurlijk iets anders maar.. Als je nu nog 2 goede headliners wil boeken ben je wel de lul en wordt alles een beetje last-minute heb ik de indruk..

Dat je financieel afgetroefd wordt en dat het logistiek niet uitkomt dat kan altijd gebeuren. Ik denk dat in 2014 PP ook andere festivals met de Stones heeft afgetroefd maar alsjeblieft……HET IS NIET EEN HUTJE OP DE HEI FESTIVAL. HET IS GEEN DORPPOP.

Dit dus!
CL, laat me niet lachen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Nou, gaan we weer.
Ziet er idd naar uit dat Mojo/Pinkpop afgetroefd is op data en gage.
Goede nieuws is wel de optie te overwegen om Pinkpop Classic terug te organiseren. Lijkt me een goede stap, kan best wat goeds neergezet worden, misschien wel samen met Lokerse feesten? Touren aankomende zomer genoeg classics, welke zowel wel als ook nooit op Pinkpop hebben gestaan (zoals Toto op Classic 2012).
Blijkbaar voor de festivals eind mei en begin juni toch lastig.
Desniettemin, er komen nog 2 headliners bij.
Maar goed, ook bij RaR/RiP nog 1, bij Rockavaria nog alle 3. Dat zijn er in Duitsland al 4 headlines nog toe te voegen die periode. Greenfield Zwitserland nog geen naam gegeven, daar komt ook nog wat bij. Frankrijk en België volgen binnenkort met Hellfest en Graspop. Ook in UK nog wat festivals met headline spots open, Isle of Wight valt gunstig.

- Kings of Leon, gaan vast op tour met nieuw album en vast ook festivals.
- Biffy Clyro, inmiddels headlinerwaardig, althans ook op Download UK.
- Linkin Park, lijkt een makkelijker in te vullen naam met al die festivals.
- Aerosmith, Farewell Tour en voorgaande jaren al headliner op diverse majors, al genoteerd voor Rock in Rio en Download UK.
- Guns N’ Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli? Geruchten over Hellfest en Graspop zijn zeer sterk momenteel, aankondiging in de lucht?
- Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
- U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar 2017 pas touren?
- Bon Jovi, heeft al eens op Megaland gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
- The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
- Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
- Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar zeker nu lijkt me een aanbieding van Mojo/Pinkpop als laatste poging een mogelijkheid...
- Iron Maiden tour eindigt 28 mei, maar een week later is Pinkpop en er is een zoektocht naar headliners. Als ik Mojo was zou ik een telefoontje wagen naar een band die nog nooit op Pinkpop heeft gestaan en nog geen NL datum heeft staan nu, met een tour zo dicht tegen de data aan.

Voor Pinkpop Classic, zouden kunnen als headliner : U2, Aerosmith,Bon Jovi of toch Neil Young

Overigens zie ik System Of A Down eerder als sub komen en Prophets of Rage lijkt me een zekerheidje als sub. Weet niet of ze doorschuiven overwegen op dit moment.
Arcade Fire headliner op IOW, maar denk dat ze BKS kunnen doen.
Vandaar had ik ze niet benoemd.

Ik denk dat dit de opties zijn op dit moment.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.318
Quote uit het artikel: ‘Artiesten als Neil Young kunnen we geen podium meer bieden op Pinkpop.'

Toch wel jammer dit. 2016 headliner op Roskilde, Mad Cool Festival... In 2013 normaal gezien headliner op Pukkelpop, in 2009 nog op Glastonbury, in 2008 op Rock Werchter... Dit zijn zo de dingen waar ik meteen op kom.

Zo'n naam geeft juist heel veel allure aan de affiche én het betekent een enorme kwaliteitsinjectie. Dit is helemaal geen oubakken act hoor!

Ik lees hier de voorbije weken ook dikwijls de naam van The Who. Heb ze de voorbije jaren twee keer gezien: ongelooflijk sterke liveband, nog altijd! Wat een energie, nog altijd! Als je kijkt naar de verslagen van Desert Trip in oktober (waar Bob Dylan, The Rolling Stones, Neil Young, Paul McCartney, The Who en Roger Waters stonden), komt The Who er dikwijls als beste act uit. Dit was volgens de verslaggever van Studio Brussel zo, ook volgens de reporter van De Morgen: "In de Olympische Spelen der Toch Al Wat Ouder Wordende Groepen hier in Indio gaat The Who grandioos voor goud. Ze spelen veruit de hardste set, met een Townshend in waarlijke topvorm, zowel verbaal ("Good luck with the elections", met een lachje) als muzikaal. Moeiteloos verbreekt hij het wereldrecord molenwieken op de gitaar, dat al sinds 1966 op zijn naam staat trouwens. Heerlijke set, met eigenlijk alleen maar hoogtepunten. De Stones zijn belangrijker in de popgeschiedenis, maar in de woestijn worden ze grandioos naar huis gespeeld. Baba O'Reilly, We won't get fooled again, Behind blue Eyes, My Generation natuurlijk (al vroeg in de set) I can see for miles, Bargain, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan."

Dit zijn acts die mijns inziens een festivalaffiche de nodige credibiliteit geven. Zeer jammer om dan dat zinnetje te lezen 'Artiesten als Neil Young kunnen we geen podium meer bieden op Pinkpop'. Let op, dit is niet enkel een 'verwijt' naar Pinkpop gericht, maar naar meerdere festivals tegenwoordig. Combineer die namen met een 'jongere' coheadliner en die dag kan uitverkopen hoor. Als ik zie hoe 'jeugd' (19-22 - jarigen) in onze Werchtergroep reageerden op het optreden Iggy Pop dit jaar: die konden hun ogen niet geloven wat die man presteerde!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken