Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Wat betreft greenday, als er zoveel keus op de markt is dit jaar. Naar wat ik hier lees.
Dan kan ik me niet voorstellen dat ze voor en en gaan.
Dus en ziggo dome, en pinkpop.
Dan gaat Mojo een kings of leon, linkin park of iets in die geest programmeren. Naast 2 grote headliners. Denk ik.
Mumford and sons? Is daar nog wat bekend over? Dan sluit ik die ook nog niet uit.

Gaat Ed Sheeran touren? Dan verwacht ik die ook.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:
bon jovi misschien dan? er zijn veel namen die het kunnen zijn. misschien black eyed peace? metallica? ik heb geen idee maar als het een nieuwe naam is dan ben ik heel benieuwd


Metallica zal dan wel uit een hele diepe hoge hoed komen. Maar zou wat zijn ????
The Black Eyed Peas, op Hellfest, kom op, dat is het zeker niet.
Bon Jovi, voor Hellfest wel het rock buitenbeentje. Classic rock, maar weet niet of dat in de catagorie valt van Grote Amerikaanse Band… Zou wel lachen zijn idd…

ik weet het ook niet ik zei gewoon een aantal namen van amerikaanse bands :wink:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
In een vandaag verschenen interview met Adam Clayton staat dat hij verwacht dat het nieuwe album uitkomt rond maart/april. Ze gaan niet eerder op tour dan de herfst van 2017.

https://www.rte.ie/culture/2016/1012/823441-new-u2-album-due-in-the-spring-says-adam-clayton/

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Rock am Ring en Rock in Park vr 2 t/m zo 4 juni (dag verschil met Pinkpop)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Rock am Ring en Rock in Park vr 2 t/m zo 4 juni (dag verschil met Pinkpop)
Binnenkort daar dus nieuws.

Morgen NovaRock en blijkbaar ook Rock in Vienna vanuit Oostenrijk.
Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid zeker 2 headliners, 1 voor LiveNation in Oostenrijk op NovaRock en 1 voor DEAG op Rock in Vienna.

Dit jaar deelde Pinkpop RHCP met NovaRock en Rammstein met Rock in Vienna.
Ik zeg... ogen open...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
DennisvdBr wrote:
Rock am Ring en Rock in Park vr 2 t/m zo 4 juni (dag verschil met Pinkpop)


Binnenkort daar dus nieuws.

Morgen NovaRock en blijkbaar ook Rock in Vienna vanuit Oostenrijk.
Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid zeker 2 headliners, 1 voor LiveNation in Oostenrijk op NovaRock en 1 voor DEAG op Rock in Vienna.

Dit jaar deelde Pinkpop RHCP met NovaRock en Rammstein met Rock in Vienna.
Ik zeg… ogen open…

Dennis ik las ergens maar weet echt niet meer waar dat System Of A Down de mogelijke headliner zou zijn voor 1 van die 2 festivals.
Dit is niet zo mijn ding dus heb er verder weinig aandacht aan geschonken en weet ook echt niet of dit ook mogelijk is.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Dennis ik las ergens maar weet echt niet meer waar dat System Of A Down de mogelijke headliner zou zijn voor 1 van die 2 festivals.
Dit is niet zo mijn ding dus heb er verder weinig aandacht aan geschonken en weet ook echt niet of dit ook mogelijk is…..
SOAD houdt onder LiveNation en voorgaande tours ook onder MLK dus ik verwacht ze bij RaR/RiP en NovaRock, andere act bij Rock in Vienna.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
PJ wrote:
Dennis ik las ergens maar weet echt niet meer waar dat System Of A Down de mogelijke headliner zou zijn voor 1 van die 2 festivals.
Dit is niet zo mijn ding dus heb er verder weinig aandacht aan geschonken en weet ook echt niet of dit ook mogelijk is…..


SOAD houdt onder LiveNation en voorgaande tours ook onder MLK dus ik verwacht ze bij RaR/RiP en NovaRock, andere act bij Rock in Vienna.

Oh, die komen met de Rolling Stones :wink:
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
pp2017 wrote:
bon jovi misschien dan? er zijn veel namen die het kunnen zijn. misschien black eyed peace? metallica? ik heb geen idee maar als het een nieuwe naam is dan ben ik heel benieuwd


Metallica zal dan wel uit een hele diepe hoge hoed komen. Maar zou wat zijn ????
The Black Eyed Peas, op Hellfest, kom op, dat is het zeker niet.
Bon Jovi, voor Hellfest wel het rock buitenbeentje. Classic rock, maar weet niet of dat in de catagorie valt van Grote Amerikaanse Band… Zou wel lachen zijn idd…

Nou....ik vind Black Eyed Peas op Hellfest toch wel het leukste gerucht van dit topic! :-D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
DennisvdBr wrote:
PJ wrote:
Dennis ik las ergens maar weet echt niet meer waar dat System Of A Down de mogelijke headliner zou zijn voor 1 van die 2 festivals.
Dit is niet zo mijn ding dus heb er verder weinig aandacht aan geschonken en weet ook echt niet of dit ook mogelijk is…..


SOAD houdt onder LiveNation en voorgaande tours ook onder MLK dus ik verwacht ze bij RaR/RiP en NovaRock, andere act bij Rock in Vienna.


Oh, die komen met de Rolling Stones ?
Dat denk ik ook, 99% zeker...
Zie Rock in Vienna topic
;)
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Van mij mag er ook wel langzaam een bevestiging komen!
Natuurlijk dit graven en raden is allemaal super leuk, maar om toch echt helemaal het gevoel te krijgen dat het echt gaat leven is een naam.. Een bevestiging, dus van mij mag Jan langzaam weer lastig gevallen worden :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Op NovaRock is zojuist SOAD
http://www.novarock.at/jart/prj3/novarock/main.jart?artikel_id=1465386563454&content-id=1262873609301&page=1&rel=de&reserve-mode=active
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Klopt, maar da's geen nieuw nieuws, hij was al na de editie van dit jaar aangekondigd ;)

Alleen SOAD op dit affiche is nieuw.
Touren dus zo te zien onder LiveNation en niet onder DEAG. In Duitsland zeker en vast onder MLK / LiveNation op RaR/RiP 100% zeker van.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ik vind de muziek wel lachen, maar in hoeverre is SOAD nog relevant voor een (hoge) plek op Pinkpop? Die hebben in de korte hype rond de band alle festivals een poot uitgetrokken qua gages, weet niet of bv een Pinkpop er op zit te wachten deze gasten weer terug te halen.

m.b.t. de Amerikaanse band die na de verkiezingen bekend maakt hoe ze gaan touren: houdt dit dan ook direct in dat de band openlijk politiek actief is? (ik denk aan U2, Pearl Jam, RatM bv) ik zou niet zozeer weten waarom je als band zijnde hier anders mee zou wachten, enigste wat ik me kan voorstellen is dat het nieuws ondersneeuwt bij het verkiezingsnieuws. maar goed, als de band groot genoeg is (waarom anders zo geheimzinnig doen?) zal dit normaal gesproken geen probleem zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Ik vind het ook een beetje vreemd verhaal: waarom wil een band in vredesnaam de Amerikaanse verkiezingen afwachten voordat ze hun tourdata bekend maken?

System of a Down lijkt me verder prima headliner voor Pinkpop. Lijkt me leuk om een keer te zien.

Er worden op Pinkpop wel vaker bands als afsluiter geprogrammeerd waarover je kunt twisten hoe relevant ze zijn: van bijvoorbeeld de Peppers, Rammstein, Robbie Williams, The Cure, Rolling Stones en Paul McCartney kunnen we toch wel gerust stellen dat hun artistieke hoogtepunt (ruim) in de vorige eeuw lag. Dat hoeft ook geen probleem te zijn; zijn wel allemaal bands die met hun oeuvre een prima headlineshow neerzetten op een mainsteamfestival. En er is blijkbaar een markt voor, Pinkpop verkoopt met dergelijke namen veel kaarten.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik blijf erbij dat pearl jam die Amerikaanse band blijft die nog moet komen, verder soad vind ik niks voor Pinkpop.

Ik had gelezen dat deze maand MOBY nog een nieuw album uit gaat brengen dikke kans dat hij als de dance act op Pinkpop staat als die tourt gezien zijn reputatie met pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
7 juni Prophets of Rage in Berlijn
http://www.livenation.de/artist/prophets-of-rage-tickets
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Als ik het goed lees staat Green Day op Rock in Vienna.

http://festivalisten.de/77755-rock-in-vienna-2017-der-erste-headliner-steht-fest

http://festivalisten.de/77765-nova-rock-system-of-a-down-und-green-day-bilden-headlinergespann

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Als ik het goed lees staat Green Day op Rock in Vienna.

Rock in Vienna 2017: „Der erste Headliner steht fest!“

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="http://festivalisten.de/77755-rock-in-vienna-2017-der-erste-headliner-steht-fest/embed#?secret=lxMjmC9ifY" data-secret="lxMjmC9ifY" width="600" height="488" title="„Rock in Vienna 2017: „Der erste Headliner steht fest!““ — Festivalisten Newsmagazin" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Ik lees het juist dat ze reageren op concurrent Nova Rock die Green Day hebben... lijkt me dus dat Rock in Vienna juist met iets anders gaat komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken