Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Het hoeft niet altijd te gaan over Guns N Roses hé haha, overgens denk ik dat Depeche Mode toch niet zo had gestaan op die line up.. Alhoewel als classic act misschien ja
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Ze doen wel 2 festivals aan, meerdere festivals zijn niet uitgesloten.
Pinkpop lijkt wel haast uitgesloten, Aangezien ze op 3 juni in London zijn en de 5e in Koln.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Pinkpop lijkt wel haast uitgesloten, Aangezien ze op 3 juni in London zijn en de 5e in Koln

Amen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pinkpop lijkt wel haast uitgesloten, Aangezien ze op 3 juni in London zijn en de 5e in Koln

Amen!
LOL +1

Het hoeft niet altijd te gaan over Guns N Roses hé haha, overgens denk ik dat Depeche Mode toch niet zo had gestaan op die line up.. Alhoewel als classic act misschien ja
Nah, ik bedoelde meer dat er zo veel ophef over was, en dan ook nog zo'n ongelovelijke belachelijke persconferentie om een scheet en een storm in een glas water.

Er liggen nog heel veel headliners voor Pinkpop open, zoveel, ik zie door het bos de bomen niet meer ;)
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Nah, ik bedoelde meer dat er zo veel ophef over was, en dan ook nog zo’n ongelovelijke belachelijke persconferentie om een scheet en een storm in een glas water.

Vergeet niet dat in zo'n beetje alle landen buiten Nederland, Depeche Mode een Hele Grote Band is. Die persco zal dan ook niet zozeer voor "ons" geweest zijn als wel voor de Fransen, Duitsers en Italianen van deze wereld. Daar is nieuw werk + tour van DM echt wel een dingetje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Nah, ik bedoelde meer dat er zo veel ophef over was, en dan ook nog zo’n ongelovelijke belachelijke persconferentie om een scheet en een storm in een glas water.


Vergeet niet dat in zo’n beetje alle landen buiten Nederland, Depeche Mode een Hele Grote Band is. Die persco zal dan ook niet zozeer voor “ons” geweest zijn als wel voor de Fransen, Duitsers en Italianen van deze wereld. Daar is nieuw werk + tour van DM echt wel een dingetje.
Zal aan mij liggen, maar ik vind Depeche Mode jaren 80 vergane glorie... Verder wel oké hoor.
Met alles wat er komt touren in 2017, vond ik de keuze voor Depeche Mode op Pinkpop niet meest aannemelijk als headliner.
Goed, ze hadden nog iets goed te maken en een fantatische setlist met een nieuw album, dus had zomaar gekund uiteraard...
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Zal aan mij liggen, maar ik vind Depeche Mode jaren 80 vergane glorie… Verder wel oké hoor.
Met alles wat er komt touren in 2017, vond ik de keuze voor Depeche Mode op Pinkpop niet meest aannemelijk als headliner.
Goed, ze hadden nog iets goed te maken en een fantatische setlist met een nieuw album, dus had zomaar gekund uiteraard…
Tsja. Hun laatste album (2013) was gewoon nr 1 in Oostenrijk, Duitsland, Italië, Zweden en Zwitserland. Nr 2 in UK en Frankrijk. En ook in NL een top-3 notering.

Het doet verder niet terzake in dit topic omdat Pinkpop er echt niet in zit, maar een "jaren '80 vergane glorie" etiket is iets te makkelijk geplakt IMHO.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
M.E. wrote:
DennisvdBr wrote:
Nah, ik bedoelde meer dat er zo veel ophef over was, en dan ook nog zo’n ongelovelijke belachelijke persconferentie om een scheet en een storm in een glas water.


Vergeet niet dat in zo’n beetje alle landen buiten Nederland, Depeche Mode een Hele Grote Band is. Die persco zal dan ook niet zozeer voor “ons” geweest zijn als wel voor de Fransen, Duitsers en Italianen van deze wereld. Daar is nieuw werk + tour van DM echt wel een dingetje.


Zal aan mij liggen, maar ik vind Depeche Mode jaren 80 vergane glorie… Verder wel oké hoor.
Met alles wat er komt touren in 2017, vond ik de keuze voor Depeche Mode op Pinkpop niet meest aannemelijk als headliner.
Goed, ze hadden nog iets goed te maken en een fantatische setlist met een nieuw album, dus had zomaar gekund uiteraard…

Dennis, da's toch wel een gewaagde uitspraak die je daar doet. Ik zie je ook soms enthousiast worden over pakweg GnR, terwijl dat toch bijna de definitie van vergane glorie is. Het is alweer bijna 10 jaar geleden dat die een album uitbrachten en dat was dan nog een miskleun van jewelste. In feite hebben die maar anderhalf album uitgebracht dat goed is. Daarbij zijn ze nu aan een grootste, meest schaamteloze money grab ooit bezig omdat ze nu ineens weer de oude gitarist en bassist met geld overtuigd hebben om 'weer vriendjes te worden'. Qua vergane glorie en over-het-paard-getildheid is die band toch echt een groot voorbeeld. De muziek is/was soms best ok, maar anno 2016 vind ik dat echt een verwerpelijke band.

Maar GnR was maar een voorbeeld he. ;-)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Depeche Mode is geen headliner voor PP. Nooit geweest. Zijn idd veel populairder in andere landen. Dat wat de Editors zijn in Belgie bijvoorbeeld. Maar goed die konden geen dag dragen in Nederland.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Depeche Mode is geen headliner voor PP. Nooit geweest. Zijn idd veel populairder in andere landen. Dat wat de Editors zijn in Belgie bijvoorbeeld. Maar goed die konden geen dag dragen in Nederland.

In 2009 was Depeche Mode toch echt afsluiter van een Pinkpopdag. Althans, dat was de bedoeling. Door ziekte van de zanger moesten ze echter afzeggen en werd Krezip ingevlogen als vervanger. Placebo (oorspronkelijk geprogrammeerd als subheadliner) sloot de dag uiteindelijk af in plaats van Depeche Mode.

Maar ik ben het wel met je eens dat Depeche Mode op dit moment niet de meest waarschijnlijke afsluiter zou zijn voor Pinkpop. Dat zou in andere landen inderdaad meer voor de hand liggen dan in Nederland. Ze waren hier al nooit extreem groot (maar blijkbaar wel groot genoeg om in 2009 te boeken als headliner), tegenwoordig zal dat alleen maar minder zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Maar ik ben het wel met je eens dat Depeche Mode op dit moment niet de meest waarschijnlijke afsluiter zou zijn voor Pinkpop. Dat zou in andere landen inderdaad meer voor de hand liggen dan in Nederland. Ze waren hier al nooit extreem groot (maar blijkbaar wel groot genoeg om in 2009 te boeken als headliner), tegenwoordig zal dat alleen maar minder zijn.

Ik vraag me af wie dat toen bedacht had. Depeche Mode als headliner. Niet de meest waarschijnlijke act.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dennis, da’s toch wel een gewaagde uitspraak die je daar doet. Ik zie je ook soms enthousiast worden over pakweg GnR, terwijl dat toch bijna de definitie van vergane glorie is. Het is alweer bijna 10 jaar geleden dat die een album uitbrachten en dat was dan nog een miskleun van jewelste. In feite hebben die maar anderhalf album uitgebracht dat goed is. Daarbij zijn ze nu aan een grootste, meest schaamteloze money grab ooit bezig omdat ze nu ineens weer de oude gitarist en bassist met geld overtuigd hebben om ‘weer vriendjes te worden’. Qua vergane glorie en over-het-paard-getildheid is die band toch echt een groot voorbeeld. De muziek is/was soms best ok, maar anno 2016 vind ik dat echt een verwerpelijke band.

Maar GnR was maar een voorbeeld he.

In principe heb je wel een punt ja... Kan ook wel volgen wat je bedoeld, ook GnR is in dit geval (ook gezien mijn openbare enthousiasme) een goed voorbeeld.

Je kan GnR ook heel goed zien als vergane glorie, uiteraard.
Maar de hype rond GnR is dat ze nu in 'orginele' bezetting (sinds de 90's weer) een reunie tour doen. Met een fantastische best of setlist, bijvoorbeeld deze recente setlist.
Dat is voor de "oude fans" als ook voor de liefhebber die een flinke handvol kent van radio meer dan prima te doen, zeker een aantal vaak ook hoog in de Top2000.
Op basis van bovenstaande, vind ik dit dan wel weer vergane glorie met een lekker sausje, waarmee ze een belangrijke boeking zullen zijn in 2017 in Europa.
Kijk, uiteraard Axl met een band of Slash met zijn snakepit is een heel ander verhaal, dan deze reunie.
Maar goed, wat dat betreft laat ik me een beetje meeslepen in die hype, klopt, gelijk in ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
DennisvdBr wrote:
M.E. wrote:
DennisvdBr wrote:
Nah, ik bedoelde meer dat er zo veel ophef over was, en dan ook nog zo’n ongelovelijke belachelijke persconferentie om een scheet en een storm in een glas water.


Vergeet niet dat in zo’n beetje alle landen buiten Nederland, Depeche Mode een Hele Grote Band is. Die persco zal dan ook niet zozeer voor “ons” geweest zijn als wel voor de Fransen, Duitsers en Italianen van deze wereld. Daar is nieuw werk + tour van DM echt wel een dingetje.


Zal aan mij liggen, maar ik vind Depeche Mode jaren 80 vergane glorie… Verder wel oké hoor.
Met alles wat er komt touren in 2017, vond ik de keuze voor Depeche Mode op Pinkpop niet meest aannemelijk als headliner.
Goed, ze hadden nog iets goed te maken en een fantatische setlist met een nieuw album, dus had zomaar gekund uiteraard…


Dennis, da’s toch wel een gewaagde uitspraak die je daar doet. Ik zie je ook soms enthousiast worden over pakweg GnR, terwijl dat toch bijna de definitie van vergane glorie is. Het is alweer bijna 10 jaar geleden dat die een album uitbrachten en dat was dan nog een miskleun van jewelste. In feite hebben die maar anderhalf album uitgebracht dat goed is. Daarbij zijn ze nu aan een grootste, meest schaamteloze money grab ooit bezig omdat ze nu ineens weer de oude gitarist en bassist met geld overtuigd hebben om ‘weer vriendjes te worden’. Qua vergane glorie en over-het-paard-getildheid is die band toch echt een groot voorbeeld. De muziek is/was soms best ok, maar anno 2016 vind ik dat echt een verwerpelijke band.

Maar GnR was maar een voorbeeld he.
1f609.png



Inderdaad beetje vreemde uitspraak Dennis in contrast met GnR. DM is live gewoon een uitstekende band alleen de hits zoals ze die in de jaren 80 scoorde die zijn er al lang niet meer. Maar met alles wat er aan het touren is volgend jaar is het inderdaad niet voor de meest hand liggende keuze om ze op PP te zetten. Nu moet ik ook wel zeggen dat de recensies die ik heb gelezen van GnR ook gewoon goed tot uitstekend zijn. Van mij mogen ze zeker komen naar PP. Alleen ben ik bang dat PP gaat voor een (1) echte popheadliner. Met alle info die ik lees hoop ik nu op Pearl Jam Radiohead en GnR als headliners alleen ben ik bang dat dat hem niet gaat worden en ik vermoed dat 1 van de laatste 2 vervangen gaat worden door bv Bruno Mars Kathy Perry of Robbie Williams.. Tenminste dat denk ik, reacties graag.......... :wink:
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Maar ik ben het wel met je eens dat Depeche Mode op dit moment niet de meest waarschijnlijke afsluiter zou zijn voor Pinkpop. Dat zou in andere landen inderdaad meer voor de hand liggen dan in Nederland. Ze waren hier al nooit extreem groot (maar blijkbaar wel groot genoeg om in 2009 te boeken als headliner), tegenwoordig zal dat alleen maar minder zijn.

Ik vraag me af wie dat toen bedacht had. Depeche Mode als headliner. Niet de meest waarschijnlijke act.

Ik gok Mojo ;-)

Maar serieus, volgens mij was er toen geen verbazing dat Depeche Mode headliner was. Zo raar was dat toen echt niet. De teleurstelling dat ze niet kwamen was ook wel groot, had ik de indruk. Of dat kwam doordat Krezip ze kwam vervangen, dat kan natuurlijk ook ;-). Maar goed, dat is inmiddels natuurlijk ook al weer bijna 8 jaar geleden, ik begrijp dat Depeche Mode er niet populairder op is geworden sindsdien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Met een fantastische best of setlist, bijvoorbeeld deze recente setlist.

Coma in de setlist...echt dat nummer in de setlist. Dat is een ontzettend monster van een nummer....1 van mijn favorieten. Dat zou ik graag live willen zien.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Mogelijk al iets eerder gepost, sorry dan, maar gisteren heeft Green Day hun data voor Amerika bekend gemaakt.
Zoals het er nu uit ziet zijn ze van 1 maart tot 8 april in de States. Komen misschien nog wel wat datums bij maar ruim op tijd terug voor PP????

http://lntv.com/photos/green-day-2017-tour-dates?tm_link=lnhp_photos-green-day-2017-tour-dates

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mogelijk al iets eerder gepost, sorry dan, maar gisteren heeft Green Day hun data voor Amerika bekend gemaakt.
Zoals het er nu uit ziet zijn ze van 1 maart tot 8 april in de States. Komen misschien nog wel wat datums bij maar ruim op tijd terug voor PP????

http://lntv.com/photos/green-day-2017-tour-dates?tm_link=lnhp_photos-green-day-2017-tour-dates
Ohh, dus na down under toch nog naar VS terug...
Tot en met april... Geen touw aan vast te knopen nu.
Spant er om, dat is ook wel de tijd dat daar wat zomerfestivals beginnen...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Ben bang dat Green Day na de US de Europese festivals aan zal doen. Verwacht die wel op PP en RW.
Vind de nummers best leuk, maar de optredens waardeloos.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken