Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Is het niet zo dat men arena’s boekt voor het geval de onderhandelingen met festivals stuk lopen???
Met andere woorden als het niets wordt met PP doen ze de Amsterdam Arena..

Nou, Rick heeft in zoverre wel gelijk. Het is een oude tweet idd.

Er was idd sprake van 2 opties voor GnR, show ArenA en de optie Pinkpop.
Vooralsnog is het gissen welke kant het kwartje opgevallen is.
Voor België verwacht ik geen Rock Werchter, maar los concert of ander evenement op Werchter of Dessel.
Ik denk wel als het nu niet Pinkpop gaat worden, dan is het #NotInThisLifetime meer.
Daarbij denk ik dat de gesprekken om de reunie op Pinkpop te halen al begonnen zijn backstage op vrijdag 12 juni 2015.
Daar zijn toen de eerste zaadjes geplant, de vraag is of de rozen deze zomer bloeien?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Is het niet zo dat men arena’s boekt voor het geval de onderhandelingen met festivals stuk lopen???
Met andere woorden als het niets wordt met PP doen ze de Amsterdam Arena..

Je hebt toch het Goffertpark of het Malieveld als PP niet gaat lukken De Arena is niet geschikt voor concerten. Ik ben er 1 keer geweest. Dat was ook 1 keer en nooit meer. Ik zou ook niet weten waarom een artiest voor die galmbak zou kiezen. Je muziek komt echt niet uit.

Hoe graag ik Guns ook weer zou willen zien maar als ze in de Arena optreden dan laat maar. Dan kijk ik wel of er een leuk concert in Duistland van ze komt.

Nu nog even on topic...het was idd een oude tweet. Pinkpop en de Arena zijn beide genoemd. Het is afwachten wanneer er tournieuws gaat komen.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
System of à down op download

Guns n rosés heel gaaf denk dat ze anders kiezen voor het gelredome aangezien AC/DC daar al een paar keer is geweest en die link nu wel te leggen is ? maar graag op pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
System of à down op download

Guns n rosés heel gaaf denk dat ze anders kiezen voor het gelredome aangezien AC/DC daar al een paar keer is geweest en die link nu wel te leggen is
1f609.png
maar graag op pinkpop
De link met AC/DC naar GelreDome is te begrijpen... Maar de aanbiedingen tussen Mojo en GnR betreft de optie Pinkpop en ArenA. De GelreDome is dus als keuze niet aan de orde blijkbaar. Overigens had ik dat ook wel oké gevonden, in GelreDome! Maar dat ter zijde...
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Hmm ja gelredome goeie kwaliteit geluid, maar guns op Pinkpop lijkt mij de beste keuze en zon gevoel dat het voor de band het meeste oplevert
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
ik hoop pinkpop want de rest is mee beetje ver. ook is gewoon op een open vlakte gewoon het leukste. lekker weetje goede muziek en plezier met andere mensen. als coldplay, metallica en FF niet komen dan ben ik benieuwd wie ze als headliner gaan kiezen. ik hoop natuurlijk gewoon coldplay
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
@2017

Tijdje aan het meelezen, vond het wel eens tijd om mij ook eens te mengen.
Metallica hoeft van mij niet zo zeer, denk dat het meeste sprankelende van de optredens die zij doen al enige tijd eraf is, neemt niet weg dat ze goede muziek (veelal) hebben gemaakt.
Coldplay, meer om te zien, qua zang vind ik ze niet sterk, qua show ben ik benieuwd!
FF, ja graag vooral na het missen van ze in 2015 en erna een zwakke afsluiter van PP.
Persoonlijk denk ik dat geen van 3e komt..
Heb andere bands wat hoger staan, qua waarschijnlijkheid

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Welkom Marco

@2017

Tijdje aan het meelezen, vond het wel eens tijd om mij ook eens te mengen.
Metallica hoeft van mij niet zo zeer, denk dat het meeste sprankelende van de optredens die zij doen al enige tijd eraf is, neemt niet weg dat ze goede muziek (veelal) hebben gemaakt.
Coldplay, meer om te zien, qua zang vind ik ze niet sterk, qua show ben ik benieuwd!
FF, ja graag vooral na het missen van ze in 2015 en erna een zwakke afsluiter van PP.
Persoonlijk denk ik dat geen van 3e komt..
Heb andere bands wat hoger staan, qua waarschijnlijkheid

Metallica ben ik inmiddels ook wel zeker van dat ze niet gaan komen.
Coldplay is een twijfelgeval maar lijkt op géén festivals in 2017 uit te draaien.

Maar als je andere bands hebt met hogere waarschijnlijkheid, doe dan vooral mee met Het Pinkpop 2017 VoorSpel.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Aangezien pinkpop de laatste jaren elke keer wel een popheadliner had ga ik er van uit dat ze er dit jaar ook wel een hebben. Ik dacht dus eerst telkens Coldplay maar dat lijkt m me nu ook niet te worden dus. Vraag me af of er dan nog steeds een echte popheadliner komt of dat we komend jaar een echte rockeditie hebben met (ik hoop) foos, PJ eniet gnr. Of is U2 dan nog een alternatief voor de popheadlinespot??
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Aangezien pinkpop de laatste jaren elke keer wel een popheadliner had ga ik er van uit dat ze er dit jaar ook wel een hebben. Ik dacht dus eerst telkens Coldplay maar dat lijkt m me nu ook niet te worden dus. Vraag me af of er dan nog steeds een echte popheadliner komt of dat we komend jaar een echte rockeditie hebben met (ik hoop) foos, PJ eniet gnr. Of is U2 dan nog een alternatief voor de popheadlinespot??

ik denk niet dat ze van de vaste plannen gaan afwijken. er zijn veel mensen die voornamelijk voor de pop komen en er is al een aparte rock dag het lijkt me commercieel niet gunstig om de pop dag te vervangen door een 2de rock dag. voor de rockliefhebbers zou dit fantastisch zijn maar iedereen die rock niet zo leuk vindt die gaat dan ook niet naar die 2 dagen.

u2 zou een alternatief zijn maar ik sta er niet zo erg om te springen als coldplay. ik heb ook geen idee welke van de 2 een dag eerder zou uitverkopen maar de kans op U2 is waarschijnlijk wel groter dan die van Coldplay

 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
U2 komt niet. Ik volg die band al bijna 30 jaar redelijk obsessief; het zou een radicale breuk zijn met het verleden. En zoals ik enkele pagina's terug betoogde middels een quote van Adam Clayton is het niet de periode in de carrière waarin het logisch zou zijn om festivals af te gaan.

Glasto was een hele grote uitzondering en dat was geen doorslaand succes. Enerzijds door het slechte weer, anderzijds werden ze geplaagd door technische mankementen. U2 is een perfectionistische band die alles volledig onder controle wil hebben. Dat lukt het best in je eigen setting en veel minder goed tijdens een festival, waarbij je toch te maken hebt met "vreemde" mensen en apparatuur. De Glasto gig heeft in dat opzicht meer kwaad dan goed gedaan.

Daarnaast hebben ze niets maar dan ook echt helemaal niets meer te bewijzen, en lijkt het alsof ze de ambitie hebben laten varen om de grootste band ter wereld te zijn en bovendien relevant.

Ik zou het fantastisch vinden wanneer ze wel komen maar ik kan het me echt nauwelijks voorstellen.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Maar wie wordt dan de popheadliner mochten ze zich daaraan willen vasthouden? Toch een beyonce of taylor swiff? Ik hoop t niet zeg
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Maar wie wordt dan de popheadliner mochten ze zich daaraan willen vasthouden? Toch een beyonce of taylor swiff? Ik hoop t niet zeg

ik zou bruno mars of taylor swift ofzo niet erg vinden als ze komen maar aub niet als headliner dat vind ik verspilling van een kans op een mooie slotband
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Haha sorry!

Lukt mij niet om alles bij te houden!
Doe me best :)
Zag het alleen toevallig voorbij komen

Headliner waardig, nee..
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Depeche Mode komt met een nieuwe album volgend jaar en een Europese tour, ze beginnen in mei en eindigen in juli. Vooralsnog geen festivals, ze doen een show in Amsterdam (ik neem aan Ziggo Dome).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
colint wrote:
Depeche Mode komt met een nieuwe album volgend jaar en een Europese tour, ze beginnen in mei en eindigen in juli. Vooralsnog geen festivals, ze doen een show in Amsterdam (ik neem aan Ziggo Dome).


Dat weet ik wel zeker:

<p lang=”nl” dir=”ltr”>De britse band @depechemode komt op 7 mei 2017 naar @ZiggoDome!
1f631.png
De kaartverkoop start 21 oktober, om 10:00 via: https://t.co/w3cRULLg23
1f3b6.png
pic.twitter.com/OKMQPYgXJO</p>— Ticketmaster (@Ticketmaster_NL) October 11, 2016

<script async src=”//platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

7 mei Ziggo.
3 juni Londen.
5 juni Keulen.

Mooi, kunnen we nu allemaal ophouden met Depeche Mode....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken