Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
dennisvdbr Ik dacht dat Hellfest ook met nieuws zou komen deze week?


Met Aerosmith, Linkin Park, Prophets Of Rage en Blue Oyster Cult hebben we toch al enkele namen, niet?

Klopt, Hellfest zou in eerste instantie deze week met de eerste namen komen. Maar in een uitgebreide longread hebben ze laten weten de vvk te beginnen zonder de eerste namen te komen, zie mijn eerdere post
Hellfest komt voor start voorverkoop (6 oktober) nog niet met de eerste namen?
Ze willlen niet dat ‘Fame’ van de headliners de doorverkopers een kans nemen.
Dan is er de afweging de mensen die voor de headliner een kaart kopen of de mensen voor het festival.
Ze hebben gekozen voor de eigen fans en ze verwachten dat ook zij de gewilde kaarten zelfs zonder bekende naam in 10 dagen kunnen uitverkopen.
Aldus een behoorlijke long-read statement op facebook van Hellfest.
Wat hebben ze dan, dat vraag ik me af…

Wel al met al, een aardig gebaar naar de vaste bezoekers van het festival ( Buro Pinkpop leest u mee ? )

Het zal misschien om een andere headliner gaan dan NovaRock morgen denk ik dan.
Ook BBK zal met de eerste nieuwtjes gaan komen, daarnaast verwacht ik niet al te lang meer stilte bij Download en Rock Werchter?
Afwachten
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Met Aerosmith, Linkin Park, Prophets Of Rage en Blue Oyster Cult hebben we toch al enkele namen, niet

Officieel is er nog niks bekend behalve die zelfbevestiging van BOC



 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Klopt, Door de 2 Frankfurt shows is Rock Werchter uitgesloten.
Pinkpop hikt tegen de show in Munchen aan. Maar ziet er naar uit dat het totaal geen festivals worden.
Dikke streep er door lijkt mij realistisch gedacht.

De enige manier dat Coldplay nog op PP zou staan is dat ze een festival exclusief zijn voor PP en Roskilde. Ik heb daar helaas een hard hoofd in. Ik laat ze nog wel even staan in het voorspel spel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Klopt, Door de 2 Frankfurt shows is Rock Werchter uitgesloten.
Pinkpop hikt tegen de show in Munchen aan. Maar ziet er naar uit dat het totaal geen festivals worden.
Dikke streep er door lijkt mij realistisch gedacht.

De enige manier dat Coldplay nog op PP zou staan is dat ze een festival exclusief zijn voor PP en Roskilde. Ik heb daar helaas een hard hoofd in. Ik laat ze nog wel even staan in het voorspel spel.
Precies een gaatje voor Roskilde (en zonder data in Denemarken) tussen 26 juni in Zweden en 30 juni in Frankfurt.
Kunnen zomaar headliner op 28 juni Roskilde zijn idd, theorerisch....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
PJ wrote:
Coldplay zit vanaf 1 augustus in Amerika. Mochten iemand nog hoop hebben dat ze op festivals in Europa zouden staan…
Ook hier enkel stadions/arena, geen enkel festival voor zover…..

http://coldplay.com/north-american-shows-announced/

http://www.wcvb.com/news/coldplay-to-return-to-gillette-next-year/42003846


Klopt, Door de 2 Frankfurt shows is Rock Werchter uitgesloten.
Pinkpop hikt tegen de show in Munchen aan. Maar ziet er naar uit dat het totaal geen festivals worden.
Dikke streep er door lijkt mij realistisch gedacht.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Die gaan idd geen festivals doen. Ik ga mijn lijstje met headliners moeten herzien.
Ik hou het op Pearl Jam Radiohead en Arcade Fire/Greenday. Al mogen die laatste 2 wat mij betreft vervangen worden door GnR maar ik vrees dat die ook een los concert gaan geven. Ook dat is zo uitverkocht en daarmee valt toch het meeste geld te verdienen en als ik de interviews eens heb gelezen zijn ze bij GnR hier niet vies van. Je zou haast denken dat de reünie enkele en alleen om het geld is gedaan. Even los van het feit dat de heren ook weer met elkaar door 1 deur kunnen...........
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Ik hou het op Pearl Jam Radiohead en Arcade Fire/Greenday

Arcade Fire wordt geen headliner, trekt veels te weinig publiek. AF is een mooie headliner voor BKS/DTR/LL
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik hou het op Pearl Jam Radiohead en Arcade Fire/Greenday

Arcade Fire wordt geen headliner, trekt veels te weinig publiek. AF is een mooie headliner voor BKS/DTR/LL
Gekke gedachtenkronkel...
Green Day op BKS, gekke gedachte zo dicht langs Hu/So
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
bcmrmaybe wrote:
Klopt, Door de 2 Frankfurt shows is Rock Werchter uitgesloten.
Pinkpop hikt tegen de show in Munchen aan. Maar ziet er naar uit dat het totaal geen festivals worden.
Dikke streep er door lijkt mij realistisch gedacht.


De enige manier dat Coldplay nog op PP zou staan is dat ze een festival exclusief zijn voor PP en Roskilde. Ik heb daar helaas een hard hoofd in. Ik laat ze nog wel even staan in het voorspel spel.


Precies een gaatje voor Roskilde (en zonder data in Denemarken) tussen 26 juni in Zweden en 30 juni in Frankfurt.
Kunnen zomaar headliner op 28 juni Roskilde zijn idd, theorerisch….

In theorie kan het al hebben ze dit jaar al 2 concerten gegeven in Denemarken dus ik verwacht het niet..... Ze kiezen volgens mij gewoon hoofdzakelijk andere landen als diegene waar ze dit jaar hebben gestaan..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
bcmrmaybe wrote:
Ik hou het op Pearl Jam Radiohead en Arcade Fire/Greenday


Arcade Fire wordt geen headliner, trekt veels te weinig publiek. AF is een mooie headliner voor BKS/DTR/LL


Gekke gedachtenkronkel…
Green Day op BKS, gekke gedachte zo dicht langs Hu/So

Green day als headliner met AF als sub of sla ik nu volledig de plank mis?????????
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Hier is het T-shirt al met de hele line-up van PP2017:


(Deze shirts hebben we afgelopen Pinkpop voor de grap laten maken en met vier man aangehad op de zaterdag) :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Ik heb het gevoel dat alles rond eind oktober gaat losbarsten qua namen. Veel festivals gaan dan knallen gok ik. Rock Am Ring, Roskilde, Northside, Rock Werchter en mogelijk ook Pinkpop.

Radiohead komt naar de verwachtingen in ieder geval met data op eind oktober.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik heb het gevoel dat alles rond eind oktober gaat losbarsten qua namen. Veel festivals gaan dan knallen gok ik. Rock Am Ring, Roskilde, Northside, Rock Werchter en mogelijk ook Pinkpop.

Radiohead komt naar de verwachtingen in ieder geval met data op eind oktober.
Rock am Ring zou begin oktober komen...

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Green day als headliner met AF als sub of sla ik nu volledig de plank mis?????????

AF stond op de metaldag van 2014 PP, wilden niet subben onder Metallica..dus ik denk dat ze dat met Greenday ook niet gaan doen.

AF stond ook in 2014 op PP, qua publiek passen die beter bij BKS of DTRH
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
Gevoelig puntje voor sommigen denk ik en aangezien ik de namen hier nog niet (allemaal) voorbij heb zien komen drop ik ze even.
Volgens de laatste info gaan volgend jaar ook op tour: Jay Z, Lady Gaga, Bruno Mars, PINK, Kathy Perry en Taylor Swift.
Voor mij hoeven ze allemaal niet maar wie weet heeft PP 1 van bovenstaande ook geboekt al dan niet als headliner???


https://www.vividseats.com/blog/2017-concert-tours-predicting-next-years-top-live-acts

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Volgens de laatste info gaan volgend jaar ook op tour: Jay Z, Lady Gaga, Bruno Mars, PINK, Kathy Perry en Taylor Swift

Pink en BM zie ik PP nog wel doen, Pink stond er al eens als sub voor Rammstein en goed het lijkt me leuk om die eens live te zien. Maar ik denk dat dat zaalshows gaan worden.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Gevoelig puntje voor sommigen denk ik en aangezien ik de namen hier nog niet (allemaal) voorbij heb zien komen drop ik ze even.
Volgens de laatste info gaan volgend jaar ook op tour: Jay Z, Lady Gaga, Bruno Mars, PINK, Kathy Perry en Taylor Swift.
Voor mij hoeven ze allemaal niet maar wie weet heeft PP 1 van bovenstaande ook geboekt al dan niet als headliner???
Interessante namen. Daar zou er zomaar eentje (of meerdere) van op Pinkpop kunnen staan inderdaad.
Mijn eerste gevoel zei 'alsjeblieft niet', maar nu ik er nog eens over nadenk zou ik het geloof ik niet eens zo'n ramp vinden.
Hoewel het niet helemaal in mijn muzikale straatje is, zijn het wel artiesten die inmiddels wat bewezen hebben.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Aerosmith bevestigd voor rock in rio wil dat iets gaan betekenen voor Pinkpop?
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Gevoelig puntje voor sommigen denk ik en aangezien ik de namen hier nog niet (allemaal) voorbij heb zien komen drop ik ze even.
Volgens de laatste info gaan volgend jaar ook op tour: Jay Z, Lady Gaga, Bruno Mars, PINK, Kathy Perry en Taylor Swift.
Voor mij hoeven ze allemaal niet maar wie weet heeft PP 1 van bovenstaande ook geboekt al dan niet als headliner???

https://www.vividseats.com/blog/2017-concert-tours-predicting-next-years-top-live-acts

Bruno Mars zou heel gaaf zijn, die man is echt heel goed. Het kan niet jouw kopje thee zijn maar de show zal fantastisch zijn. Bekijk z'n Super Bowl halftime show maar eens. En een goede hiphop show van bv Jay-Z kan ook zeker geen kwaad ... zeker als Kanye West ook meekomt maar dat is pas echt dromen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Aerosmith bevestigd voor rock in rio wil dat iets gaan betekenen voor Pinkpop?
Het is in Rock in Rio Brazilië in september pas.
Dat zegt niet zo veel.
wat veel belangrijker is voor Pinkpop is als ze qua data in Europa veel dichter in de buurt gaan zitten, Downloadfest bijvoorbeeld.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.389
581
Hier is het T-shirt al met de hele line-up:


(Deze shirts hebben we vorig jaar voor de grap laten maken en met vier man aangehad op zaterdag)
1f609.png

Voor de grap??

Haha?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken