Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Coldplay geeft wellicht alleen melding van stadium en veldoptredens. Ik gok Werchterterrein voor Belgie en festivaloptredens volgen wellicht later ⛳
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
Onderstaande info even gekopieerd van RW forum met dank aan Everyknight!! Wie weet staan ze op PP?


Depeche Mode geeft een persconferentie op 11 oktober. Vorige persconferentie (oktober 2012) was dit de bekendmaking van een nieuw album en de eraan gekoppelde tour

http://www.side-line.com/depeche-mode-to-announce-tour-dates-and-new-album-on-october-11/

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Coldplay treedt op op 8 juli in Croke Park in Ierland. Dat samen met de geruchten in België en Italië lijkt het alsof dat gifje over gewone optredens gaat. Hoop dat ze op Pinkpop staan heb ik nog steeds
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Coldplay treedt op op 8 juli in Croke Park in Ierland. Dat samen met de geruchten in België en Italië lijkt het alsof dat gifje over gewone optredens gaat. Hoop dat ze op Pinkpop staan heb ik nog steeds

croke park is een stadion dus dit is een gewoon optreden. waarom betekent dit dan dat er een kans is dat ze nog op pp komen? (ik hoop natuurlijk van wel)
heeft nog iemand recente info over GnR?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Coldplay treedt op op 8 juli in Croke Park in Ierland. Dat samen met de geruchten in België en Italië lijkt het alsof dat gifje over gewone optredens gaat. Hoop dat ze op Pinkpop staan heb ik nog steeds

Als ze niet op RW staan, dan zie ik ze ook niet op Pinkpop staan. Volgend jaar dus weer gewone optredens zoals dit jaar neem ik aan.

Natuurlijk, mathematisch gezien kan alles nog hé. ;-) Maar daar moet je dus niet op rekenen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Ik denk dat er ook iets te veel verwacht wordt op basis van die 'wij staan open voor festivals'-uitspraak. Als Live Nation/Mojo vindt dat zo'n cash cow meer kan opbrengen met een eigen show én Pinkpop gemakkelijk 3 andere grote headliners kan boeken, dan is het zaakje snel beklonken he.

Kan ook zijn dat Nederland ditmaal overgeslagen wordt omdat ze vorig jaar 2x Amsterdam aandeden en Belgie oversloegen. Ik zie ze sowieso de Heizel niet snel uitverkopen op een weekdag tijdens de Belgische examenperiode, dus het zou me niet verbazen als ze net op de Nederlanders rekenen om het stadion helemaal vol te krijgen. Net zoals er vorig jaar duizenden Belgen speciaal naar Amsterdam gereden zijn.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
ik ben op internet gaan zoeken naar GnR en heb gevonden dat ze waarschijnlijk op het Download festival in UK dat van 9-11 juli is. het is een festival in europa en het zal dus vast niet het enige festival zijn. pinkpop is ervoor dus qua planning zou het moeten kunnen.
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Hallo allemaal,
Na jarenlang alleen maar te hebben meegelezen, heb ik toch ook maar even een account aangemaakt om me in dit gezellige forum te mengen.
Eerste bekentenis: Ik ben ook een 'adept'. De programmering van het festival is vooral vooráf belangrijk. (als gespreksstof) Maar feitelijk gaat het vooral om met vrienden een schitterend weekend te beleven.
Natuurlijk werkt het enorm mee als er veel goeie acts zijn, maar ik kan me ook prima vermaken bij de 'mindere goden'. Komt misschien ook door mijn vrij brede muzieksmaak.
Alvorens mijn voorspelling / gouden en zwarte tips te geven nog één ding:
Er is eerder over geschreven, maar dat gevoel om aan het begin van het festival de trappen af te komen en het gras er mooi bij zien liggen... Heerlijk! :wink:

OT :
Headliners 2017 :
- Pearl Jam (dik potlood),
- Foo Fighters (deze zomer nog effe touren en dan de studio in). En...
- Tja die derde naam zou best wel eens wat minder 'groot' kunnen zijn dan Radiohead, U2 of GNR en meer iets als The Killers, Editors of zelfs KOL??

Mijn zwarte tips :
- 'Nieuwe headliners' als Rihanna, Beyoncé, Kanye West en dat spul. (hopelijk werkt het vertrek van Mutsaerts bij MOJO hierbij in het voordeel)
- Hype HipHop van eigen bodem (Broederliefde en zo) Sorry, maar ik vind dat gewoon écht niet goed. Ook niet binnen het genre.
- (Te) dure EDM-acts (vooral Diezjies die hun eigen hits vanaf een USB-stick afdraaien zonder enig live-element in de show)

De gouden tips:
Flogging Molly (nog niet in Europa getourd met het laatste album?)
The Slow Show (voor in de tent als het een uurtje regent)
Customs (om de zon weer te doen schijnen en op te vrolijken na The Slow Show :p ) komt binnenkort een nieuw album uit.

(Ik had nog wel een duurder verlanglijstje, maar die moet ik effe opzoeken :wink: )

Grts,
Stefan
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
ik ben op internet gaan zoeken naar GnR en heb gevonden dat ze waarschijnlijk op het Download festival in UK dat van 9-11 juli is. het is een festival in europa en het zal dus vast niet het enige festival zijn. pinkpop is ervoor dus qua planning zou het moeten kunnen.

Er circuleert een lijst met mogelijke data van GnR voor Europa volgend jaar. De link naar die lijst is hier ook vermeld. Daarop stonden ook enkele festivals waaronder PP.
Al was dat nog met een vraagteken. Maar dat GnR volgend jaar juni juli augustus door Europa touren kun je eigenlijk wel zeker van zijn.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:
ik ben op internet gaan zoeken naar GnR en heb gevonden dat ze waarschijnlijk op het Download festival in UK dat van 9-11 juli is. het is een festival in europa en het zal dus vast niet het enige festival zijn. pinkpop is ervoor dus qua planning zou het moeten kunnen.


Er circuleert een lijst met mogelijke data van GnR voor Europa volgend jaar. De link naar die lijst is hier ook vermeld. Daarop stonden ook enkele festivals waaronder PP.
Al was dat nog met een vraagteken. Maar dat GnR volgend jaar juni juli augustus door Europa touren kun je eigenlijk wel zeker van zijn.

die lijst ben ik niet tegengekomen maar ik vertrouw op je woord. ik ben blij dat ze gaan touren en dat ze misschien op pp komen is fantastisch
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Tja die derde naam zou best wel eens wat minder ‘groot’ kunnen zijn dan Radiohead, U2 of GNR en meer iets als The Killers, Editors of zelfs KOL??
Vanwaar Editors?

– ‘Nieuwe headliners’ als Rihanna, Beyoncé, Kanye West en dat spul. (hopelijk werkt het vertrek van Mutsaerts bij MOJO hierbij in het voordeel)
Je bedoelt zwarte artiesten? Zou het festival misschien eens een boost geven ivb een breder publiek aan te spreken en dan bedoel ik niet qua leeftijd.. Maar daar zullen we denk ik nog even moeten op wachten denk ik

– (Te) dure EDM-acts (vooral Diezjies die hun eigen hits vanaf een USB-stick afdraaien zonder enig live-element in de show)
Hoe wou je dat een normale DJ dan een 'live-element' in z'n show steekt bij het draaien van z'n hits, kun je niet op elk festival een guest meebrengen hoor? Ofwel speel je een live-set zoals Kygo of Kalkbrenner, ofwel een dj-set zoals Martin Garrix en company ofwel doe je een live act met band zoals Rudimental en Sigma.. De mannen waar jij naar graait spelen soms 3-4 shows per weekend, geloof je dan echt dat die telkens opnieuw hun set kunnen aanpassen met bijbehoorende visuals? :p

 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Vanwaar Editors?
Ik verwacht niet dat ze gaan/blijven touren. Het was meer om de 'grootte' (in hoeverre je dat aan kan geven) van de derde headliner aan te geven.
Persoonlijk lijkt me een jaartje zonder Stones- of Sir Paul taferelen ook wel weer eens lekker.

Je bedoelt zwarte artiesten? Zou het festival misschien eens een boost geven ivb een breder publiek aan te spreken en dan bedoel ik niet qua leeftijd.. Maar daar zullen we denk ik nog even moeten op wachten denk ik
Ik bedoel niet per definitie zwarte artiesten. Dit rijtje werd door Wilbert Mutsaers van Mojo genoemd als 'nieuwe lichting headliners'.
Mij gaat het meer om, zeg maar, de 'Sky Radio Hitmachines'. Dus ook een Katy Perry of Justin Timberlake hoeven voor mij niet zo nodig. Daar ben ik heerlijk conservatief in. Ben ook al 42 :wink:
Verder ben ik helemaal het met je eens dat het misschien wél goed voor het festival zal zijn, PP zal/moet aan de toekomst denken en dus ga ik vanzelf een keer buiten de doelgroep vallen.
Jan gaf in het slotinterview van vorig jaar gelukkig aan dat het ook volgens hem nog wel effe ging duren, dus Retropop moet nog maar even wachten tot ik kom. :)

Hoe wou je dat een normale DJ dan een ‘live-element’ in z’n show steekt bij het draaien van z’n hits, kun je niet op elk festival een guest meebrengen hoor? Ofwel speel je een live-set zoals Kygo of Kalkbrenner, ofwel een dj-set zoals Martin Garrix en company ofwel doe je een live act met band zoals Rudimental en Sigma.. De mannen waar jij naar graait spelen soms 3-4 shows per weekend, geloof je dan echt dat die telkens opnieuw hun set kunnen aanpassen met bijbehoorende visuals? :p
Ik begrijp prima hoe het werkt met dit soort optredens, maar voor mij persoonlijk hoeft dat niet op Pinkpop. Stromae vond ik waanzinnig goed, Rudimental ook geweldig. Maar Avicii helemaal ruk. Nogmaals, de oorzaak hiervan is mij duidelijk, maar het is gewoon niet wat ik graag zie op een festivalpodium.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Vanwaar Editors?

Ik verwacht niet dat ze gaan/blijven touren. Het was meer om de ‘grootte’ (in hoeverre je dat aan kan geven) van de derde headliner aan te geven.
Persoonlijk lijkt me een jaartje zonder Stones- of Sir Paul taferelen ook wel weer eens lekker.

ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat jan smeets zei dat hij ieder jaar een wat oudere band/artiest laat komen zolang die nog kunnen/willen optreden en dit lijkt me ook wel logisch. ik vind het persoonlijk niet erg sommige oudere bands/artiesten hebben een paar van de beste nummers ooit naar mijn mening (bijv GnR met o.a. paradise city en sweet child o' mine)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.936
PJ wrote:
pp2017 wrote:
ik ben op internet gaan zoeken naar GnR en heb gevonden dat ze waarschijnlijk op het Download festival in UK dat van 9-11 juli is. het is een festival in europa en het zal dus vast niet het enige festival zijn. pinkpop is ervoor dus qua planning zou het moeten kunnen.


Er circuleert een lijst met mogelijke data van GnR voor Europa volgend jaar. De link naar die lijst is hier ook vermeld. Daarop stonden ook enkele festivals waaronder PP.
Al was dat nog met een vraagteken. Maar dat GnR volgend jaar juni juli augustus door Europa touren kun je eigenlijk wel zeker van zijn.


die lijst ben ik niet tegengekomen maar ik vertrouw op je woord. ik ben blij dat ze gaan touren en dat ze misschien op pp komen is fantastisch

De lijst
http://www.gnrevolution.com/viewtopic.php?id=14103

Zie ook:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/guns-nroses/page/5/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Welkom pp2017 ( @pp2017 ) en Station op Stelten ( @sos1992 ).

Ik vind Flogging Molly een leuke tip!

Wat betreft GnR, idd Download festival genoemd. Maar staat een beetje in coflict met het Glastonbury gerucht.
Denk niet dat ze beide festivals aandoen.
Al denk ik qua tourdata dat Glastonbury tussen de geruchten van de stadiontour past in juli, maar Pinkpop qua data tussen de festivalgeruchten in mei/juni.
Ze zullen vast niet 2 tour legs in Europa zo dicht achter elkaar doen, denk ik tenminste.
Ook verwacht ik geen euro tour die 4 maanden in beslag neemt.
Het is afhankelijk van welke keuze ze gaan maken, vooralsnog ben ik er bang voor dat ze voor de stadionshows kiezen.
IK hoop echter, dat ze keuzes voor festivals gemaakt hebben in mei/juni.
Maar voor GnR geldt ook wat Kereltje ook schreef over Coldplay, "op basis van die ‘wij staan open voor festivals’-uitspraak. Als Live Nation/Mojo vindt dat zo’n cash cow meer kan opbrengen met een eigen show én Pinkpop gemakkelijk 3 andere grote headliners kan boeken, dan is het zaakje snel beklonken he."
Dus welke kant de munt op valt is nog niet heel makkelijk aan te wijzen.
Kijk, ik heb het vermoeden dat Green Day in Amerika is tijdens Pinkpop. Pas een kleine maand later in Europa om oa Hur/So te doen. Dat ze nog niet op andere festivals aangekondigd zijn, maar wel de zaalshows, kan daar ook op wijzen. Maar ook zij zijn nog niet geheel afgeschreven van de geruchtenlijst uiteraard.

Maar, als jullie leuke toevoegingen hebben voor mijn eigen Pinkpop 2017 headliner lijstje, noem het maar...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Coldplay heeft tourdata bekend gemaakt, mogen dus ook geschrapt worden.

min Metallica
min Gorillaz
min Coldplay

En we zijn 3 mogelijke headliners armer.

Natuurlijk kunnen ze nog een losse datum eraan toevoegen hé. Mathematisch gezien, haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Coldplay heeft tourdata bekend gemaakt, mogen dus ook geschrapt worden.

min Metallica
min Gorillaz
min Coldplay

En we zijn 3 mogelijke headliners armer.

Natuurlijk kunnen ze nog een losse datum eraan toevoegen hé. Mathematisch gezien, haha.
Ik denk dat Metallica in VS zit en Green Day niet.
Green Day gaat deze week met UK nieuws komen, als dat Download Festival is. Denk ik dat Pinkpop heel goed kan.
Dat zal headliner 3 dan zijn imo....

( mijn voorspelling bij deze gewijzigd... Green Day, Foo Fighters, Pearl Jam )
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Coldplay heeft een aantal Tour datas. Bekend gemaakt maar daar is echt niet uit op te maken dat ze niet naar Pinkpop komen. 6 juni spelen ze in Duitsland dus daarvoor is nog alle ruimte om op Pinkpop te staan. In 2011 stonden ze ook op de openingsdag.

Verder pearl jam schrijf maar met pen op
GnR mag alvast lichtjes met potlood geschreven worden
En ik denk met een nieuw album op zak er een grote kans is op kings of Leon
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
@mattman @dennisvdbr

We’re very pleased to announce the first wave of 2017 dates for the A Head Full Of Dreams Tour. Tickets on general sale on Friday.

Tue June 06 - Olympiastadion, Munich GERMANY
Thu June 08 - Parc Olympique Lyonnais, Lyon FRANCE
Sun June 11 - Ernst-Happel-Stadion, Vienna AUSTRIA
Wed June 14 - Red Bull Arena, Leipzig GERMANY
Fri June 16 - HDI Arena, Hannover GERMANY
Sun June 18 - PGE Narodowy, Warsaw POLAND
Wed June 21 - Koning Boudewijnstadion, Brussels BELGIUM
Sun June 25 - Ullevi, Gothenburg, SWEDEN
Fri June 30 - Commerzbank-Arena, Frankfurt GERMANY

Mon July 03 - Stadio San Siro, Milan ITALY
Sat July 08 - Croke Park, Dublin IRELAND
Tue July 11 - Principality Stadium, Cardiff UK
Sat July 15 - Stade de France, Paris FRANCE

Er wordt gesproken over de first wave. Dus Coldplay is nog niet uitgesloten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken