Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Vind het heel merkwaardig, Metallica met nieuw album en dan niet in f*ckin’ hoogseizoen voor (metal)-festivals in Europa zijn.

...

Wat is daar merkwaardig aan? Waarschijnlijk touren ze rond die tijd in Amerika. Daar hebben ze ook festivals. Her en der nog wat losse concerten en hun agenda zit al vol. Of ze pakken een rits Aziatische landen. Ze hebben bv in India nog een concert in te halen (laatste moment afgezegd vanwege veiligheid).
Komen ze in het najaar naar Europa, of ze pakken het Europese festivalseizoen van 2018.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Vind het heel merkwaardig, Metallica met nieuw album en dan niet in f*ckin’ hoogseizoen voor (metal)-festivals in Europa zijn.




Wat is daar merkwaardig aan? Waarschijnlijk touren ze rond die tijd in Amerika. Daar hebben ze ook festivals. Her en der nog wat losse concerten en hun agenda zit al vol. Of ze pakken een rits Aziatische landen. Ze hebben bv in India nog een concert in te halen (laatste moment afgezegd vanwege veiligheid).
Komen ze in het najaar naar Europa, of ze pakken het Europese festivalseizoen van 2018.
Omdat volgende jaar (2018) het album al meer dan 1,5 jaar oud is, dus is 2017 zo ontzettend logisch en heb ik het vermoeden dat dat ook de bedoeling is (of geweest moet zijn)...
Juist het hoogseizoen in europa vol (metal) festivals wil je meteen aanhaken. In Amerika zijn dan niet 'die' festivals, die zijn paar maanden later, dus vauit dat opzicht eigenaardig.
Maar de festivals als o.a. Governors Ball, Bonnaroo of Firefly zullen zo iets toch verstoren, zo'n plan.
Tja, zie ze nog zelfs Coachella doen ook nog!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Even off topic maar net even de setlist bekeken van het eerste concert van Roger Waters in Mexico gisteren. Dat zou toch ook op PP niet misstaan hoor. Enkel en alleen maar Pink Floyd nummers.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Depeche Mode schijnt met nieuw werk te komen dit najaar, of komend voorjaar. Een tour is zeker niet uitgesloten. Ze hebben in NL bij lange na niet de status die ze in bv Frankrijk of Duitsland hebben, maar ik zou het mooi vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
@Dennis, voor Metallica is dat album veel minder relevant dan voor andere bands. En dat je als grote naam eigen concerten geeft, is ook niet raar. Ik had ze ook verwacht op PP en RW, maar ze hebben andere keuzes gemaakt. En Metallica tourt wereldwijd. Voor hun is Europa ook maar 1 continent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mooi lijstje, al zou ik Linkin Park in het tweede of derde rijtje toevoegen
Tja... Werd vorig jaar ook al door Zegut genoemd en toen nergens te bespeuren.
In 2017 ook nog nieuw album.
Ja, moet ik toevoegen.
Stonden al op Pinkpop 2007 en 2012 en in 2003 zouden ze er staan, maar was gecancceled als headliner Chester lag in het ziekenhuis in L.A.
https://twitter.com/LPLive/status/781507292860600320
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Floating wrote:
Mooi lijstje, al zou ik Linkin Park in het tweede of derde rijtje toevoegen


Tja… Werd vorig jaar ook al door Zegut genoemd en toen nergens te bespeuren.
In 2017 ook nog nieuw album.
Ja, moet ik toevoegen.
Stonden al op Pinkpop 2007 en 2012 en in 2003 zouden ze er staan, maar was gecancceled als headliner Chester lag in het ziekenhuis in L.A.

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 195.672px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="781507292860600320" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Ik zag het bericht van LP live oom op Facebook. Maar het is ieder jaar zo en ik denk dat ze nu toch wel echt grotere namen tot beschikbaarheid hebben
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zag het bericht van LP live oom op Facebook. Maar het is ieder jaar zo en ik denk dat ze nu toch wel echt grotere namen tot beschikbaarheid hebben

ja, ik hoop zelf niet op LP.
Er zijn zoveel mooie alternatieven dit jaar.
(maar, zou het niet heel erg vinden, eerder jammer dat iets anders er niet zal staan dan.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Waar haal je trouwens de info vandaan dat Roger Waters op wereldtournee gaat???? Dat heb ik dan helemaal gemist.
1f609.png

Even off topic maar net even de setlist bekeken van het eerste concert van Roger Waters in Mexico gisteren. Dat zou toch ook op PP niet misstaan hoor. Enkel en alleen maar Pink Floyd nummers.

zie ook dit linkje !
Er is deze zomer ook een interview geweest met Waters, waarin het ging over onder andere nieuwe nummers, oude nummers en terug de weg op te gaan met een grote tour met vooral veel Floyd nummers.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Soundgarden met nieuw album zal zeker een mooie zijn op de Pearl Jam dag op Pinkpop 2017 !
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Soundgarden met nieuw album zal zeker een mooie zijn op de Pearl Jam dag op Pinkpop 2017 !

Zo'n combi hadden we een paar jaar geleden ook als droom.. echter Matt Cameron zal niet zo'n dubbel programma gaan doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Maandag hebben we meer informatie, gaat het gerucht...
https://twitter.com/ColdplayAtlas/status/781242519749267456
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Soundgarden met nieuw album zal zeker een mooie zijn op de Pearl Jam dag op Pinkpop 2017 !


Zo’n combi hadden we een paar jaar geleden ook als droom.. echter Matt Cameron zal niet zo’n dubbel programma gaan doen.
Klopt, maar dan denk ik dat het dan niet Matt maar zonder Cameron is dan.
“We’re planning that out as well. Right now there are some other projects that are taking up band members time. Matt’s got some Pearl Jam touring and projects. Chris and Matt together are working on this Temple of the Dog thing. Over the past year we’ve had a number of songwriting and jam sessions, Soundgarden, getting together to simply exchange ideas and document and record them. So we’ve had some rough demos of a dozen or so songs. We’ll continue to do this as everyone’s schedules open up. Hopefully next year we’ll find ourselves in the studio fleshing out these ideas.”
Volgende week soundgarden nieuws?
https://twitter.com/soundgarden/status/781593590736752640
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nieuws over de eerste aankondigingen blijft nog even uit...
Als reactie waar de line-up blijft geeft NovaRock volgende aan:
NOVA ROCK Festival Hey Anja, Kathrin und Kerstin,
die ersten Bands werden nächste Woche angekündigt :)
Vertaling bekijken
Vind ik leuk · Beantwoorden · 4 · 1 uur
Dus, RaR, NovaRock en Hellfest begin oktober met eerste namen (inclusief minstens 1 headliner)
Er is dus een plan gewijzigd, bij minstens 1 rock-headliner, met consequenties voor een aantal festivals?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ach.... Pinkpop aankondiging zal ook wel in oktober komen, misschien november.
Denk wel "One Of These Days" hebben wij hier ook leuk nieuws.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ach…. Pinkpop aankondiging zal ook wel in oktober komen, misschien november.
Denk wel “One Of These Days” hebben wij hier ook leuk nieuws.

ik ben benieuwd
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Elbow nu ook maar toevoegen aan de geruchtenlijst nu bekend is dat ze in februari een nieuw album uit gaan brengen??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken