Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Vind het heel merkwaardig, Metallica met nieuw album en dan niet in f*ckin' hoogseizoen voor (metal)-festivals in Europa zijn.
Zolang deze week NovaRock en Hellfest niet met namen (c.q. niet met headliner) gaan komen, zal dat een bevestiging zijn dat er een ommezwaai gemaakt is.
Ik heb ergens gelezen dat NovaRock de eerste aankondiging van 'eind september' naar 'pas in oktober' verplaatst heeft, maar of dat klopt?
Bij Hellfest blijft het ook stil.
Overigens heeft Sonisphere Zwitserland een paar teasers naar Metallica afgelopen dagen, maar dat kon ook puur toeval zijn uiteraard.

Net zo toeval als Isle of Wight (naar eigen zeggen niet hint maar gewoon leuk vind) een hint geeft naar het nieuwe album van Fleetwood Mac, ook leuk ;)
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Op de site van Hellfest stond eerst ook: see you in september en nu staat er ineen see you soon.
Misschien dat er toch een band heeft afgehaakt die al bijna rond was? Metallica misschien?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Over hints gesproken, deze is ook leuk....
https://twitter.com/hellfestopenair/status/780795599876743169
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Mbt Metallica, het word nog vreemder, dit staat er op de pagina van betreffende journalist en blijkbaar is die zelfnet zo verbaasd:

Er werd niets concreet gezegd, maar er werd zwaar geïnsinueerd dat ze begin juli in de buurt van België zijn.” Dat zal dan toch voor een culturele roadtrip langs Europese kunststeden zijn, want op hun Facebookpagina bevestigt de Amerikaanse band dat ze - op twee shows in Kopenhagen na - niet naar Europa komen tot de herfst van 2017.

Bron: http://www.stubru.be/music0/stijnvandevoordegingopdekoffiebijmetallica

En er is ook nieuws over Pearl Jam:
Menno POt heeft recent een interview gehad met Stone Gossard ivm de re-relase van Temple Of The Dog en daaruit kwam het volgende:

"Hij zei ook alleen dat er 'geen plannen' zijn. En dat het lastig is omdat Pearl Jam voor volgend jaar al tourverplichtingen heeft. De kans leek hem niet zo groot. Maar niet nul"
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
bcmrmaybe wrote:
Als Guns op Hellfest staat dan geef ik Pinkpop ook echt wel een grote kans


Is patience niet gewoon een frans woord?
1f609.png

Of dat spelletje dat door elke oma gespeeld wordt op Windows 98.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Resumé Overflakkee, even een "kleine" samenvatting van headliner gedoetjes...

Mogelijke Pinkpop Headliners 2017

Pearl Jam, Coldplay en Depeche Mode in Italië Bologna juni/juli 2017?
DEAG heeft 6 grote rock concerten in de planning in de eerste helft van 2017:
U2, Coldplay, Bon Jovi, Guns N’Roses, Robbie Williams en The Rolling Stones.
( Jan Smeets gaf aan dat Pearl Jam zo goed als vast ligt, hij gaat er van uit dat Foo Fighters komen en ging een kijkje nemen bij Radiohead. Voor Pinkpop een uitgangspunt qua headliner speculaties? )
Er zijn geruchten dat Guns N’Roses in 2017 optie hebben tot ArenA of Pinkpop.

imo waarschijnlijk:
Pearl Jam – Staan al ingepland ;) “Pearl Jam wil pertinent, die staan al ingepland”, aldus Jan Smeets tegenover L1.
Foo Fighters – Komen ze in 2017 al de afzegging van 2015 inhalen, volgens Smeets van Pinkpop en volgens Eavis van Glastonbury wel? Dave is met nieuwe nummers bezig. Of houden ze de stilte toch nog een jaartje langer vol. Afwachten maar...
Coldplay – hebben aangegeven festivals te bezoeken in 2017
Radiohead – Jan Smeets ging ze bekijken op St Gallen in Zwitserland. Anders staan ze op North Sea Jazz :p
Metallica – nieuw album 18 November, festivalzomer in Europa? Waarschijnlijk niets in Europa in 2017 buiten 2 dagen Kopenhagen? Ik dacht Pinkpop of FortaRock als logische locatie, maar helaas...
U2 – 2de deel van dubbel-album en tour in Europa in 2017, vraag is of ze festivals aandoen?
Guns N’Roses- reunie tour komt naar Europa in 2017, denk dat ze wel voor een grote weide willen spelen. Vraag is weide in de ArenA of elders, Megaland misschien. Patience!

imo minder waarschijnlijk:
Elton John – waar gaat deze tour naar toe, denk zitplaatsen ZiggoDome.
Rolling Stones – nieuw album en een tour gaan er komen, waarschijnlijk juni 2017 in de buurt. Eerste geruchten uit Oostenrijk doen mogelijk optreden Rock in Vienna vermoeden. Is dit de grote vis waar DEAG het vorig jaar over had?
Green Day – nieuw album en tour zullen komen in 2017, persoonlijk denk ik dat ze in een stadion/zaal gaan. Mogelijk in juni in Amerika.
Aerosmith - farewell tour in 2017, vermoeden dat ze op Download, Graspop of Hellfest staan?
Snow Patrol – tja, komt het album met een tour er aan? Ik zie ze zelf niet headlinen anno 2017 eigenlijk.
Arcade Fire – met nieuw album op tour in 2017, ik denk dat ze elders headlinen, misschien zelfs overzee’s. Ik denk aan BKS.
Gorillaz - met nieuw album op tour in 2017, onvoorspelbare act...
The Killers – met nieuw album op tour in 2017, vond de vorige keer voor voorlopig wel genoeg... Volgend jaar misschien...
Kings Of Leon - met nieuw album op tour in 2017, nee laat maar weg van Pinkpop
Smashing Pumpkins – reunie in de planning, weet echter niet of Pinkpop hiervoor een passend festival is tegenwoordig.
Bon Jovi – tourt waarschijnlijk onder DEAG in 2017 in juni... Misschien anders guilty pleasure sub-headliner a la Lionel Richie op PP16.
Robbie Williams – verwacht hem eigenlijk niet zo snel terug, maar lijkt in de buurt te touren rond Pinkpop met nieuw album.

imo meest onwaarschijnlijk:
Roger Waters – gaat op tour met een World-tour, zo niet headliner dan een perfecte sub act.
David Gilmour – als oud leden van Floyd toch on the road zijn?
Depeche Mode – nog iets goed te maken, zijn aan het werk in de studio dus nieuw album en een bijbehorende tour kan te verwachten zijn. Maar verwacht ze niet echt op Pinkpop anno 2017.
Fleetwood Mac – met nieuwe album nog een laatste tour, terug naar Pinkpop waar ze ooit in beginjaren stonden?
Daft Punk - ...u mag eerst even uitlachen... tja... Tour in 2017? Ha ha...
Rihanna – Gepromoveerd naar headliner voor de mainstream festivals, zo’n bak Pophits kan zomaar op Pinkpop eindigen?
Beyonce – Tour langs festivals deze keer, nou, laat maar enkel op Glasto dan....
Kanye West – Tja, als je Rihanna noemnt en Beyonce... Dan ook maar Kanye
The Strokes – Wie heeft die headliner gemaakt uberhaubt?
The Weeknd – Tja, headliner in Amerika, maar Europa toch nog niet?
Jimmy Page – maar Pinkpop headliner, zie ik lastig voor me.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik zie Bon Jovi eigenlijk echt niet op Pinkpop staan. Voor mij persoonlijk wel leuk. Maar die gaan eerder een eigen iets organiseren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat denken jullie, moet ik Volbeat nog toevoegen aan mijn Pinkpop geruchten lijstje?
Afgelopen editie head FortaRock, november uitverkochte ZiggoDome.
Misschien volgend jaar nog 2de leg van de tour met nog wat festivals?
Zie ze ook best als sub komen, zeker bij het wegvallen van een headliner door beenbreuk bijvoorbeeld een mooie om door te schuiven.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zie ze ook best als sub komen, zeker bij het wegvallen van een headliner door beenbreuk bijvoorbeeld een mooie om door te schuiven.

Heeft Eddie Vedder zijn poot gebroken? :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
@ Dennis
Goeie lijst en logisch beredeneerd allemaal. Al zou ik Green Day en Arcade Fire toch in het eerste lijstje plaatsen. Ook voor Green Day maakt het weinig dat ze in jan in de Ziggo Dome staan.
Ik verwacht eigenlijk twee knallers van headliners en 1 wat mindere, qua naam dan. Ik gok op Pearl Jam, Coldplay, en Arcade Fire. Al hoop ik dat die laatste vervangen word door Radiohead. Dan heb je toch weer 3 grote namen dus spreek ik mezelf meteen weer tegen...... Waar ligt de grens tussen hoop en werkelijkheid........
Volbeat als sub zou zeker kunnen wat mij betreft!
Waar haal je trouwens de info vandaan dat Roger Waters op wereldtournee gaat???? Dat heb ik dan helemaal gemist. :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Beyoncé zou eigenlijk wel een goede naam zijn.

Zie ik liever komen dan een Coldplay…

Beyoncé heeft tenminste twee sterke albums gedropt in de laatste 3 jaar.

En de kans dat Coldplay iets van die laatste plaat speelt is gewoon te groot. Stel, STEL dat er Hymn of the Weekend blèren. Dan sta je daar mooi voor lul. Maak het maar mee.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Alleen zal de kaartverkoop bij Coldplay vele malen beter zijn dan bij Beyonce denk ik zo....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Alleen zal de kaartverkoop bij Coldplay vele malen beter zijn dan bij Beyonce denk ik zo….

Dat R&B gekweel van Beyonce dan heb ik spontaan een teiltje nodig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken