Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vond Snow Patrol in 2007 nog een prettige verrassing als sub voor Muse. In 2009 inderdaad headliner, dat ging ook nog wel. Ik wist niet dat Live toen de beoogde headliner was.

Maar de laatste editie van Rockin Park (2012) was Snow Patrol ook headliner; er werden volgens mij nog geen 10.000 kaarten verkocht. Uiteindelijk werden de kaarten gratis weggeven aan iedereen die maar wilde. Toen bleek wel dat Snow Patrol als naam te klein was om zo’n heel festival te dragen, terwijl er toch heel aardige andere namen op het affiche stonden die dag: onder andere Elbow, dEUS, Flogging Molly, Temper Trap.

Ik vond Snow Patrol de laatste keer ook echt lusteloos klinken. Een afknapper. Naar mijn mening zullen ze met een goed album moeten komen om het verloren terrein terug te winnen.

Verschil met The Killers is wel dat die een hele energieke liveshow spelen; Snow Patrol is allemaal wat langzamer en rustiger natuurlijk. Daarom denk ik dat The Killers langer zullen meegaan als liveact. Al ben ik met Eddie Verder eens dat hun hoogtepunt ook al geruime tijd in het verleden ligt.

Ik heb de laatste concerten van Snow Patrol in Nederland allemaal gezien volgens mij; Pinkpop 2009, Rockin' Park 2012 en Ahoy 2012 en ik vond ze alle drie fantastisch en zeker niet lusteloos. Nee, ik vind dat ze altijd uitstralen er erg veel zin en plezier in te hebben en ook echt genieten van het genietende publiek. De headlineplek op Pinkpop 2009 was ook echt een fantastisch optreden, ik kende ze toen nog niet zo goed maar was echt direct fan geworden. The Killers heb ik trouwens dat jaar ook gezien en dat vond ik persoonlijk echt een stuk minder boeiend; meningen verschillen natuurlijk.

Feit is denk ik wel dat ze toch wel echt weer een geweldig album uit zouden moeten brengen willen ze weer echt in de top mee gaan doen. Ik hoop eigenlijk dat ze weer Ahoy ofzo gaan doen volgend jaar, want ik zou het erg zonde vinden om een kaartje te moeten kopen voor Pinkpop als ze daar slechts als sub spelen (tenzij de rest van die dag ook tof is natuurlijk) en ik zie ze echt liever lang spelen en in het donker.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik heb in 2012 snowpatrol in Ahoy en op Werchter gezien. Op Werchter deed hij ook nog een duet met ed sheeran. Dat nummer was de ochtend erna bij 3FM op de radio. Gelijk weer kippenvel. Ik vind snowpatrol absoluut headliner waardig. Genoeg hits. Hele fijne muziek en live rete goed. En als 1 band niet headliner waardig is vind ik dat kol. Maken hele mooie muziek. Heb ze nu 3 keer live gezien en drie keer hoopte ik te vergeefs dat het goed zou zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Ik vond snow Patrol op Werchter dan weer een enorme afknapper. Had vantevoren er juist veel zin, toch prettig in het gehoor liggende liedjes. Maar het was allemaal niet heel boeiend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...)En als 1 band niet headliner waardig is vind ik dat kol. Maken hele mooie muziek. Heb ze nu 3 keer live gezien en drie keer hoopte ik te vergeefs dat het goed zou zijn.

Nou, van mij mogen ze de sub van maandag doorschuiven naar headliner hoor. Zelfde constructie Bieber/Garrix voor KOL/LIVE :mrgreen:

( Maar, ik ben heel lichtjes bevooroordeeld in mijn mening ;) )


Uiteraard is het wel zo dat KOL op meer festivals een headliner spot inneemt, dus de mensen met verstand er van zullen dat wel om de juiste reden zo overal geboekt hebben hé

Morgen is het 3 weken na start voorverkoop, volgende week 4 weken na persconferentie.
Zal dit weekend of in de loop van volgende week leuk zijn als er weer wat nieuwtjes bij komen.
Vraag me af waar Stage 4 verder naar toe gaat qua programmering.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mogelijkheden voor Stage 4 toegevoegd aan NovaRock en Download ???

btw, Code Orange op Download 3de podium op de SOAD dag ;)

NovaRock:
#NR17 Red Bull Brandwagen Stage
with Callejon, Stray From The Path, Touche Amore, COYOTES, RED SUN RISING, MC Bomber, Moose Blood, ALL FACES DOWN, KAISER FRANZ JOSEF, View - Official, As Lions, Mallory Knox, Ahzumjot, The Raven Age, ME + MARIE , Freiraum5, The OverAlls, more to come. Tickets: bit.ly/NR17Tix


Download :

https://twitter.com/DownloadFest/status/847725695241396224
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
aanhaken op bovenstaande...

Code Orange lijkt wel steeds aannemelijk voor Pinkpop Stage 4 op Maandag.
Is wel heel overduidelijk dat ze zowat overal samen met SOAD staan, nu weer festivals daaraan toegevoegd met de zelfde speeldag.
Ik denk de laatste toevoeging die dag, buiten Garden of Love dan nog open.

Voor de andere 2 dagen staat nog maar één Stage 4 naam.
Nou ben ik van mening dat vooral zondag wat gitaren/rock mag gebruiken.
Een paar 'kleine' namen vanaf NovaRock/Download lijken mij dan heel goed mogelijk.

Bijvoorbeeld, namen die mij opvielen :
The Raven Age - waren voorprogramma Iron Maiden,
Max & Iggor Cavalera - van Sepultura "celebrating the 20th anniversary of the legendary album Roots"
Suicide Silence - staan 5 juni in Luxemburg, touren in juni in Europa en staat nog geen NL-datum
Tyler Bryan & The Shakedown - rock n roll afkomstig van Nashville, dat kan best op Pinkpop, toch?én
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Voor de andere 2 dagen staat nog maar één Stage 4 naam.
Nou ben ik van mening dat vooral zondag wat gitaren/rock mag gebruiken.

Sluit aan bij mijn mening:

Ik ben zelf een paar keer naar Royal Republic geweest. Prima bandje en volgens hun agenda zijn ze nog vrij 3 tm 5 juni. Mag van mij op Stage 4 staan
1f642.svg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
L1 TV live bij de feestelijke première van theatervoorstelling “Pinkpop”

Op zaterdag 8 april gaat in Theater de Maaspoort in Venlo de theatervoorstelling Pinkpop in première, de nieuwste productie van Toneelgroep Maastricht.

De première wordt feestelijk en in stijl gevierd, met prominente gasten op een Pinkpop-roze loper. Presentatoren Wouter Nelissen en Jolien Linssen blikken vooruit op de voorstelling middels gesprekken met de castleden, gasten en Limburgers die bijzondere herinneringen koesteren aan Pinkpop.

Pinkpop, De roze loper live
Het tv-programa “De roze loper - Pinkpop op de planken” wordt op zaterdag 8 april live uitgezonden om 19:30, met herhalingen om 21:00 en 22:00 uur.
Op zondag 9 april is het programma te zien om 10:00, 12:00 en 14:00, 16:00 en 17:00 uur.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Jan Smeets werkt aan reünie The Police voor Pinkpop 2019

<iframe class="wp-embedded-content" sandbox="allow-scripts" security="restricted" style="position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);" src="http://festileaks.com/2017/04/jan-smeets-wil-the-police-op-pinkpop-2019/embed/#?secret=QrqE37QUL2" data-secret="QrqE37QUL2" width="600" height="338" title="“Jan Smeets werkt aan reünie The Police voor Pinkpop 2019” — Festileaks.com" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no"></iframe>

Maar vast een nieuw topic openen dan ;)

Ik heb der wel een beetje een hard hoofd in. Ik zie niet zo goed in waarom een band als The Police in Nederland zou beginnen met een reünie.
Al kan zo'n band natuurlijk ook een hele reunietour maken.

Het zou wel echt heel tof en goed geregeld zijn, als het uiteindelijk blijkt te lukken
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jan heeft zijn verwachtingen weer veeeels te hoog liggen.

Eigenlijk zou Jan ook perfect binnen dit forum passen dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Daarnaast is dit bericht geen nieuws: dat Police en Dire Straits verhaal vertelt ‘ie al 2 jaar

ik heb het idd al eens eerder gezien.



Jan heeft zijn verwachtingen weer veeeels te hoog liggen.

Eigenlijk zou Jan ook perfect binnen dit forum passen dus.

Hoge verwachting? Noem het ambitieus...
Al moet je bij een reunie van The Police wel denken aan niet enkel Pinkpop.
Neem van mij aan dat in 2019 ook een terugkeer na een jaar afwezigheid Glastonbury is.
Maar dat er ook een verbond is tussen festivals, met bijvoorbeeld een festival als Roskilde.
Neem dan aan dat zo'n grote reunie te verwachten kan zijn om minstens deze festivals.
( btw, fyi, overigens het mislopen van Pearl Jam en Foo Fighters is , neem van mij aan, een geheel ander verhaal. )
Overigens heeft drummer Stewart Copeland de opkomst op Pinkpop 1979 genoemd als de Europese doorbraak van de band.
Zonder Pinkpop was het waarschijnlijk anders gelopen, wie weet. Maar het geeft Jan Smeets wel een beetje credit.
Daarbij, The Police heeft al eerder een reunie tour gedaan in 2007 / 2008.
Circa 10 jaar later (ca 40 jaar na de 'europese doorbraak') nog een reunie is zo gek nog niet imo,

In het artikel ook genoemd, zijn Rowwen Heze en Golden Earring, dat lijkt me heel aannemelijk hoor.

Reunie van Dire Straits lijkt idd moeilijker zo lijkt, zie eerder Mark Knopfler solo...
Dan niet te vergeten de 'wens van Jan' om Young te halen. Volgens mij is dat eerder een inkopper voor een Pinkpop Classic in 2019 als het 'grote' Pinkpop dan niet lukt..... ( en Neil nog leeft ;) )
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Moeten we de release van de nieuwe cd van Rowwen Hèze op 7 april zien als een bevestiging voor dit jaar???

Nee. Rowwen Heze speelt in het Pinkpop-weekend al in de Pinkpop-theatervoorstelling in Amsterdam (waar de CD dus bijhoort).
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ach…….. wat jan Smeets zegt……………..

Het echte probleem wat hiervan uitstraalt:

Wat is de richting die je op wil Jan met Pinkpop ? Of bepaalt Mojo dit tegenwoordig ?

Toch weer een pinkpop classic ervan maken ? Ik denk dat die classic edities (met stones en mcCartney) heel veel geld hebben gegenereerd namelijk, veel meer dan ze dit jaar bij elkaar zullen krijgen.
Ik denk dan aan verkochte kaartjes en voornamelijk drank en snackomzet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Uiteraard zal een reünie van The Police best tot de mogelijkheden behoren. En dat ze dan diverse grote festivals zullen doen, dat valt ook niet uit te sluiten. Of Pinkpop daar dan bij zal zitten, valt te bezien.

Wat ik echter gewoon niet goed begrijp is dat Jan Smeets er nu al over begint. Het is nog helemaal niet zeker dat er een reünie komt. En als die er komt dat ze daadwerkelijk ook Pinkpop zullen aandoen.

Hij creëert stiekem weer torenhoge verwachtingen (of noem hem ambitieus, wat mij betreft), maar als het straks niet lukt is iedereen wederom zwaar teleurgesteld. Hij zou inmiddels toch beter moeten weten, na het echec van zijn uitspraken afgelopen jaar (PJ/Radiohead/FF). Ook al zijn er hele andere redenen te bedenken dat deze drie er allemaal niet staan dit jaar: Jan Smeets heeft bij vele Pinkpopfans gezorgd voor een enorme afknapper. De kaartverkoop dit jaar spreekt wat dat betreft toch ook gewoon boekdelen?

Bij mij roept het een beetje het gevoel op dat hij kickt op aandacht en publiciteit. Het begint ook een beetje sneu te worden. Vooral in de wetenschap dat hij niet eens betrokken is bij de programmering. En dat is jammer, want hij mag trots zijn op wat hij gerealiseerd heeft als festivaldirecteur.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Wat ik echter gewoon niet goed begrijp is dat Jan Smeets er nu al over begint. Het is nog helemaal niet zeker dat er een reünie komt. En als die er komt dat ze daadwerkelijk ook Pinkpop zullen aandoen.

Hij creëert stiekem weer torenhoge verwachtingen (of noem hem ambitieus, wat mij betreft), maar als het straks niet lukt is iedereen wederom zwaar teleurgesteld. Hij zou inmiddels toch beter moeten weten, na het echec van zijn uitspraken afgelopen jaar (PJ/Radiohead/FF). Ook al zijn er hele andere redenen te bedenken dat deze drie er allemaal niet staan dit jaar: Jan Smeets heeft bij vele Pinkpopfans gezorgd voor een enorme afknapper. De kaartverkoop dit jaar spreekt wat dat betreft toch ook gewoon boekdelen?

Bij mij roept het een beetje het gevoel op dat hij kickt op aandacht en publiciteit. Het begint ook een beetje sneu te worden. Vooral in de wetenschap dat hij niet eens betrokken is bij de programmering. En dat is jammer, want hij mag trots zijn op wat hij gerealiseerd heeft als festivaldirecteur.


Ik ben het er helemaal mee eens. Zoiets maak je toch niet kenbaar, daar ga je mensen opz etten en die gaan informeren of daar mogelijkheden voor zijn. Het is inderdaad het scheppen van verwachtingen. Ik snap echt waarom. Misschien omdat er geen echte Pinkpop Buzz is dit jaar? Jan kickt ook gewoon op de media. Dit hou je toch gewoon voor je.

The Police als headliner zie ik wel zitten....Morgen zie ik Sting.....zal hem eens vragen of ie zin heeft in een reunie. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken