Ik vond Snow Patrol in 2007 nog een prettige verrassing als sub voor Muse. In 2009 inderdaad headliner, dat ging ook nog wel. Ik wist niet dat Live toen de beoogde headliner was.
Maar de laatste editie van Rockin Park (2012) was Snow Patrol ook headliner; er werden volgens mij nog geen 10.000 kaarten verkocht. Uiteindelijk werden de kaarten gratis weggeven aan iedereen die maar wilde. Toen bleek wel dat Snow Patrol als naam te klein was om zo’n heel festival te dragen, terwijl er toch heel aardige andere namen op het affiche stonden die dag: onder andere Elbow, dEUS, Flogging Molly, Temper Trap.
Ik vond Snow Patrol de laatste keer ook echt lusteloos klinken. Een afknapper. Naar mijn mening zullen ze met een goed album moeten komen om het verloren terrein terug te winnen.
Verschil met The Killers is wel dat die een hele energieke liveshow spelen; Snow Patrol is allemaal wat langzamer en rustiger natuurlijk. Daarom denk ik dat The Killers langer zullen meegaan als liveact. Al ben ik met Eddie Verder eens dat hun hoogtepunt ook al geruime tijd in het verleden ligt.
Ik heb de laatste concerten van Snow Patrol in Nederland allemaal gezien volgens mij; Pinkpop 2009, Rockin' Park 2012 en Ahoy 2012 en ik vond ze alle drie fantastisch en zeker niet lusteloos. Nee, ik vind dat ze altijd uitstralen er erg veel zin en plezier in te hebben en ook echt genieten van het genietende publiek. De headlineplek op Pinkpop 2009 was ook echt een fantastisch optreden, ik kende ze toen nog niet zo goed maar was echt direct fan geworden. The Killers heb ik trouwens dat jaar ook gezien en dat vond ik persoonlijk echt een stuk minder boeiend; meningen verschillen natuurlijk.
Feit is denk ik wel dat ze toch wel echt weer een geweldig album uit zouden moeten brengen willen ze weer echt in de top mee gaan doen. Ik hoop eigenlijk dat ze weer Ahoy ofzo gaan doen volgend jaar, want ik zou het erg zonde vinden om een kaartje te moeten kopen voor Pinkpop als ze daar slechts als sub spelen (tenzij de rest van die dag ook tof is natuurlijk) en ik zie ze echt liever lang spelen en in het donker.