Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Ik ben wel Snow Patrol fan, wat mij betreft zijn ze meer dan headliner waardig met toch de benodigde hits: Run, Chasing Cars, Chocolate, Open Your Eyes, Shut Your Eyes, Just Say Yes, Crack The Shutters, Take Back The City, If There's A Rocket Tie Me To It, You're All I Have, You Could Be Happy, Hands Open etc.

Dat laatste album vond ik ook erg tof :), en toen in de Ahoy waren ze ook erg goed. Welkom dus wat mij betreft

bcmrmaybe wrote:
Nieuw album Snow Patrol in 2017. https://www.facebook.com/SnowPatrol/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf
Vast met potlood opschrijven voor 2018

Hier zit ik nou echt niet op te wachten Ik kirjg een beetje een Kings of Leon of Kensingtom gevoel bij Snowpatrol. Absoluut geen hoofdact materiaal en alle CD’s behalve de eerste zijn niet goed genoeg.
Daarbij 2018 ? PP 2017 moet nog plaatsvinden of hebben de mensen in dit forum deze jaargang al opgegeven ?

Ik was dus serieus al aan het bedenken of ik een "Pinkpop 2018 – Nieuws en geruchten"-topic moest gaan aanmaken...

Hier zit ik nou echt niet op te wachten Ik kirjg een beetje een Kings of Leon of Kensingtom gevoel bij Snowpatrol. Absoluut geen hoofdact materiaal en alle CD’s behalve de eerste zijn niet goed genoeg.
Daarbij 2018 ? PP 2017 moet nog plaatsvinden of hebben de mensen in dit forum deze jaargang al opgegeven ?

Ik wel, niet te vergelijken met KOL en Kensington en SP in 1 adem noemen is best wel blasfemie. Zijn headliners geweest en ik ben echt best wel benieuwd hoe het nieuwe album gaat klinken.....en ja...ik heb deze jaargang persoonlijk al wel opgegeven.

Vergelijking tussen deze bands zie ik ook totaal niet.

Kings of Leon en Snow Patrol hebben beide prima albums uitgebracht maar als headliner zijn ze inderdaad niet heel spannend. Wie weet weten ze wel te verassen met hun nieuwe songs en dan zouden ze een geweldige sub zijn.

Code Orange is het voorprogramma op de “headline dates” van hun tour. Zou Pinkpop daar ook onder vallen? Lijkt me wel redelijk naam voor stage 4.

Code Orange op stage 4? Die band moet je niet op PP neerzetten, die mensen weten niet wat hun overkomt. Zonde voor de band en publiek.

Indiaantje89 wrote:
Code Orange is het voorprogramma op de “headline dates” van hun tour. Zou Pinkpop daar ook onder vallen? Lijkt me wel redelijk naam voor stage 4.

Code Orange op stage 4? Die band moet je niet op PP neerzetten, die mensen weten niet wat hun overkomt. Zonde voor de band en publiek.

Lijkt me overigens ontzettend logisch.
Inkoppertje hoor. Staan naast deze support van SOAD, ook met SOAD op RaR/RiP.
Pinkpop is een inkopper, was goed gezien door Indiaan! ;)

Rutger wrote:
Indiaantje89 wrote:

Lijkt me overigens ontzettend logisch.
Inkoppertje hoor. Staan naast deze support van SOAD, ook met SOAD op RaR/RiP.
Pinkpop is een inkopper, was goed gezien door Indiaan!
1f609.svg

Ik zeg niet dat het niet logisch is ;)
Ik zeg alleen dat het zonde is voor band & publiek.

Ik zeg alleen dat het zonde is voor band & publiek.
het gaat over Stage 4...
veel mogelijk op Stage 4 en kan prima als tegenhanger op Mainstage namen als Seasick Steve, Guus Meeuwis of Passenger op Maandag.

Stage 4 is er ook beetje bedoeld om daar wat namen weg te moffelen die eigenlijk niet op Pinkpop zouden horen?

Ik heb de laatste jaren al regelmatig gebruik gemaakt van Stage 4 :) prima toevoeging

Ik ben zelf een paar keer naar Royal Republic geweest. Prima bandje en volgens hun agenda zijn ze nog vrij 3 tm 5 juni. Mag van mij op Stage 4 staan :)

Zou Twin Atlantic nog eens kunnen op stage 4? Was wel een leuk feestje enkele jaren geleden. Of doen ze dáár niet aan herhaling ??

Zou Twin Atlantic nog eens kunnen op stage 4? Was wel een leuk feestje enkele jaren geleden. Of doen ze dáár niet aan herhaling ?

Ben benieuwd of ze weer samen met Biffy touren. Die staan namelijk allebei op Vestrock. Ik zou het erg toejuichen, die gasten verdienen meer. De laatste single is erg vermakelijk.

bcmrmaybe wrote:
Nieuw album Snow Patrol in 2017. https://www.facebook.com/SnowPatrol/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Uiteraard mag je geen fan zijn van Snow Patrol, dat is je goed recht maar ze vergelijken met Kings of Leon en Kensington slaat echt nergens op. Kings of Leon maken hele andere muziek en zijn live een stuk minder goed dan Snow Patrol, tenminste kwa show of beter het gebrek daar aan bij KoL. Kensington is ook andere muziek en daarnaast zijn die bij lange na niet zo groot als Snow Patrol. En wat betreft CD's sla je de plank ook volledig mis. Ten eerste zeg je dat alleen de eerste CD goed is, de eerste CD van Snow Patrol is 'Songs for Polar Bears' en die wordt nu niet bepaald gezien als het beste werk van Snow Patrol. Ik gok dat jij bedoelde te zeggen dat alleen 'Eyes Open' een goede CD is en dat is de vierde cd van Snow Patrol. Ik ben groot fan dus ja niet zo gek dat ik het daar niet mee eens ben, ik vind alle vier hun laatste CD's goed. En Indiaantje zei het al, ze hebben aardig wat hits en dan vergeet hij nog 'In the End' om aan te geven dat ook op de laaste CD nog een hit stond.

Of ze nog headlinermaterial zijn weet ik niet. Uiteraard zou ik als fan daar wel blij mee zijn, maar ze zijn denk ik te lang weggeweest daarvoor maar wie weet als de nieuwe CD het goed doet... dan zie ik het zomaar gebeuren. En alles is beter dan Justin Bieber, toch?

Dirk wrote:
bcmrmaybe wrote:

Uiteraard mag je geen fan zijn van Snow Patrol, dat is je goed recht maar ze vergelijken met Kings of Leon en Kensington slaat echt nergens op. Kings of Leon maken hele andere muziek en zijn live een stuk minder goed dan Snow Patrol, tenminste kwa show of beter het gebrek daar aan bij KoL. Kensington is ook andere muziek en daarnaast zijn die bij lange na niet zo groot als Snow Patrol. En wat betreft CD’s sla je de plank ook volledig mis. Ten eerste zeg je dat alleen de eerste CD goed is, de eerste CD van Snow Patrol is ‘Songs for Polar Bears’ en die wordt nu niet bepaald gezien als het beste werk van Snow Patrol. Ik gok dat jij bedoelde te zeggen dat alleen ‘Eyes Open’ een goede CD is en dat is de vierde cd van Snow Patrol. Ik ben groot fan dus ja niet zo gek dat ik het daar niet mee eens ben, ik vind alle vier hun laatste CD’s goed. En Indiaantje zei het al, ze hebben aardig wat hits en dan vergeet hij nog ‘In the End’ om aan te geven dat ook op de laaste CD nog een hit stond.

Of ze nog headlinermaterial zijn weet ik niet. Uiteraard zou ik als fan daar wel blij mee zijn, maar ze zijn denk ik te lang weggeweest daarvoor maar wie weet als de nieuwe CD het goed doet… dan zie ik het zomaar gebeuren. En alles is beter dan Justin Bieber, toch?

Een vergelijking tussen Kings of Leon en Kensington snap ik heel goed, maar Snow Patrol heeft daar inderdaad weinig van weg. Totaal andere muziek.

Wat de grootte van de act betreft: ik vraag me inderdaad af of Snow Patrol nog headlinerwaardig is. Genoeg repertoire, stiekem veel hits die iedereen kent. Maar ze zijn een beetje in de vergetelheid geraakt de afgelopen jaren. Veel zal afhangen van hun nieuwe album. Als dat weinig doet, lijken ze me uitgesloten voor headlinerposities op de grote festivals.

Overigens verkoopt Kensington vier maal de Ziggodome uit. Dat zie ik Snow Patrol echt niet niet lukken. Waarbij ik aanteken dat ik ook absoluut niet begrijp waarom iemand Kensington zou willen zien, maar die hebben in Nederland inmiddels een grotere status dan Snow Patrol. En ik ben geen fan van Justin Bieber, maar dat vind ik wel een relevante boeking voor Pinkpop.

(...)
Wat de grootte van de act betreft: ik vraag me inderdaad af of Snow Patrol nog headlinerwaardig is. Genoeg repertoire, stiekem veel hits die iedereen kent. Maar ze zijn een beetje in de vergetelheid geraakt de afgelopen jaren. Veel zal afhangen van hun nieuwe album. Als dat weinig doet, lijken ze me uitgesloten voor headlinerposities op de grote festivals.

Overigens verkoopt Kensington vier maal de Ziggodome uit. Dat zie ik Snow Patrol echt niet niet lukken. Waarbij ik aanteken dat ik ook absoluut niet begrijp waarom iemand Kensington zou willen zien, maar die hebben in Nederland inmiddels een grotere status dan Snow Patrol. En ik ben geen fan van Justin Bieber, maar dat vind ik wel een relevante boeking voor Pinkpop.

Naar mijn idee is Snow Patrol pas een headliner als andere opties wegvallen.
Ze zijn voor het grote publiek al zo lang van de radar, dat ze waarschijnlijk een klein festival een hoge spot krijgen. Maar op Pinkpop of Werchter bijvoorbeeld zie ik dat niet zo gebeuren.

Sterker nog, in 2009 stonden ze uiteraard als headliner op het affiche.
Maar, dat was toenmaals ook, met gebrek aan 'beter'...
De band die de 40ste jubileum Pinkpop editie moest afsluiten als surprise act was helaas uiteen gegaan.

Het mooie is, misschien zelfs wel ironisch, dat die band juist aankomend jaar als sub op de laatste dag staat ;)
Om dezelfde aanname waar ik hierboven mee begon, bij het grote publiek van de radar.

Extra tickets voor zaterdag 3 juni verkrijgbaar

Vanwege de grote vraag naar tickets voor zaterdag 3 juni heeft de organisatie besloten om hiervoor extra tickets beschikbaar te maken, deze zijn per direct via Ticketmaster verkrijgbaar. Het originele aantal beschikbare tickets voor zaterdag 3 juni waren in hetzelfde weekend van de start van de verkoop gevlogen.

Vraag me af of dat teruggevallen tickets zijn, of dat deze bij de weekendkaarten in mindering gaan?
Zal dus wel een drukke dag gaan worden die zaterdag.... :(

Denk dat Snow Patrol vergelijkbaar is met The Killers. Beide al een tijd uit beeld geweest. The Killers staan echter op veel plekken wel als headliner, maar goed denk dat hun achterban ook wat groter is dan Snow Patrol.
Dus SP max sub op Pinkpop denk ik.

Ik vond Snow Patrol in 2007 nog een prettige verrassing als sub voor Muse. In 2009 inderdaad headliner, dat ging ook nog wel. Ik wist niet dat Live toen de beoogde headliner was.

Maar de laatste editie van Rockin Park (2012) was Snow Patrol ook headliner; er werden volgens mij nog geen 10.000 kaarten verkocht. Uiteindelijk werden de kaarten gratis weggeven aan iedereen die maar wilde. Toen bleek wel dat Snow Patrol als naam te klein was om zo'n heel festival te dragen, terwijl er toch heel aardige andere namen op het affiche stonden die dag: onder andere Elbow, dEUS, Flogging Molly, Temper Trap.

Ik vond Snow Patrol de laatste keer ook echt lusteloos klinken. Een afknapper. Naar mijn mening zullen ze met een goed album moeten komen om het verloren terrein terug te winnen.

Verschil met The Killers is wel dat die een hele energieke liveshow spelen; Snow Patrol is allemaal wat langzamer en rustiger natuurlijk. Daarom denk ik dat The Killers langer zullen meegaan als liveact. Al ben ik met Eddie Verder eens dat hun hoogtepunt ook al geruime tijd in het verleden ligt.

Vraag me af of dat teruggevallen tickets zijn, of dat deze bij de weekendkaarten in mindering gaan?
Zal dus wel een drukke dag gaan worden die zaterdag….

Gezien het interview denk ik dat er te weinig winst wordt gemaakt op de weekend kaarten. Ik denk dat ze inderdaad de weekendkaarten verminderen en zaterdag toevoegen. !0.00 weekendkaarten die nog niet verkocht zijn Tsja dat is echt wel erg veel.

De enige dag waarop je inderdaad wat meer kaarten kwijt raakt is de zaterdag. Het programma is gewoon voor heel veel mensen te zwak om een weekendkaart te halen.

Ik denk dat er nog wel veel winacties gaan komen lol.

Er zijn extra kaarten voor de zaterdag. Betekent dat, dat ze er vanuitgaande dat de weekend kaarten niet gaan uitverkopen? Dan worden de overige dagen wel rustiger.

Users who are viewing this thread