PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen…
Natuurlijk begrijp ik dat wel alleen denk ik dat je meer kans maakt bij bepaalde artiesten/bands als je veel dichter ligt bij festivals als Glastonbury Werchter En Roskilde. Of zou dit niet zo zijn????
Er zijn gelukkig meer festivals als Glastonbury, Werchter en Roskilde.
Pinkpop zit gelijk en rond andere festivals, meestal bij RaR/RiP bijvoorbeeld.
Te dicht op Glastonbury, Werchter en Roskilde gaan kan ook nadelig uitpakken, dan kan het weer daardoor niet in te drukke tourschema’s passen.
Maar voor 2018 durf ik wel te zeggen dat het weekend met 20 en 21 mei véél te vroeg gaat zijn.
Het klopt dat er meer is dan die grote 3, maar dan moet je er als festival ook iets mee doen. Pinkpop gaat namelijk in de buurt zitten van enerzijds hardrock (RaR, Download, etc) en anderzijds alternatieve grootheden (Primavera, Field Day, etc), maar kiest er dan vervolgens voor om beide muzikale strekkingen slechts als een niche te zien (enkele uitzonderingen niet meegeteld).
Als je dan toch flexibiliteit hebt in de datum van jouw festival, gebruik die dan ook in jouw voordeel. Blijf begin juni zitten en ga net als RaR een mix van genres opbouwen waarin hard uiteindelijk domineert. Of blijf in dezelfde lijn als o.a. Werchter programmeren, maar zorg er dan voor dat je die benodigde namen ook echt kan boeken. Nu krijgen ze enkel bric-à-brac* affiches voor elkaar en geven ze het beeld dat er absoluut geen lijn of visie bestaat bij Buro Pinkpop.
*Bric-à-brac = een constructie van totaal onsamenhangende voorwerpen, voor zij wiens Frans wat minder goed is