Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.139
The Killers waren erg tof de laatste keer. Ook al was het niet zo druk, de band was wel goed in vorm dat jaar :).
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
The Killers waren erg tof de laatste keer. Ook al was het niet zo druk, de band was wel goed in vorm dat jaar :).

Ik vond het in 2009 een stuk bijzonderder. Kwam waarschijnlijk door de overduidelijke spanning bij Brandon Flowers omdat ie als sub voor Bruce Springsteen stond. Magistraal optreden dat ik nog regelmatig terugkijk.
Maar van mij mogen The Killers gerust komen als headliner op zaterdag. Gaat alleen niet gebeuren... iets met Bieber.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
PJ wrote:
DennisvdBr wrote:
Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen…


Natuurlijk begrijp ik dat wel alleen denk ik dat je meer kans maakt bij bepaalde artiesten/bands als je veel dichter ligt bij festivals als Glastonbury Werchter En Roskilde. Of zou dit niet zo zijn????


Er zijn gelukkig meer festivals als Glastonbury, Werchter en Roskilde.
Pinkpop zit gelijk en rond andere festivals, meestal bij RaR/RiP bijvoorbeeld.
Te dicht op Glastonbury, Werchter en Roskilde gaan kan ook nadelig uitpakken, dan kan het weer daardoor niet in te drukke tourschema’s passen.
Maar voor 2018 durf ik wel te zeggen dat het weekend met 20 en 21 mei véél te vroeg gaat zijn.

Het klopt dat er meer is dan die grote 3, maar dan moet je er als festival ook iets mee doen. Pinkpop gaat namelijk in de buurt zitten van enerzijds hardrock (RaR, Download, etc) en anderzijds alternatieve grootheden (Primavera, Field Day, etc), maar kiest er dan vervolgens voor om beide muzikale strekkingen slechts als een niche te zien (enkele uitzonderingen niet meegeteld).

Als je dan toch flexibiliteit hebt in de datum van jouw festival, gebruik die dan ook in jouw voordeel. Blijf begin juni zitten en ga net als RaR een mix van genres opbouwen waarin hard uiteindelijk domineert. Of blijf in dezelfde lijn als o.a. Werchter programmeren, maar zorg er dan voor dat je die benodigde namen ook echt kan boeken. Nu krijgen ze enkel bric-à-brac* affiches voor elkaar en geven ze het beeld dat er absoluut geen lijn of visie bestaat bij Buro Pinkpop.

*Bric-à-brac = een constructie van totaal onsamenhangende voorwerpen, voor zij wiens Frans wat minder goed is ;)
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik snap wel dat er meer festivals zijn, alleen moet je dan wel even kunnen.
Niet iedereen kan zomaar effe vrij nemen.
Pinkpop is nog net even voor de giga drukte bij ons in het bedrijf.
Ik zou wel naar Werchter willen maar ja 4 dagen in het hoogseizoen dat lukt dus niet he.
Dus niet oordelen over waarom jsommigen niet naar een ander festival gaan, als ze willen zouden ze dat heus wel doen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
oke, we hebben hier al vaker Aerosmith genoemd...
Ook al snel afgeschreven ivm 'Golden Oldie' categorie.
Maar, nu zijn ze dus niet aangekondigd voor Graspop (tegen mijn verwachting in).
Dus, staat er nog altijd geen datum in Benelux, maar spelen ook geen 2 dagen na elkaar.
Gaan ze nu echt Benelux overslaan.
Op basis van tegenvallende kaartverkoop 2010 in verkleinde GelreDome en zelfs ook Nederland overgeslagen in 2014, gaan ze nu weer niet komen?

Wat denken jullie, ze hebben 3 en 4 juni vrij in het tourschema om eventueel afsluiter 3FM-stage te zijn?
Ik kan me niet zo voorstellen dat ze Benelux overslaan, kan me ook niet zo voorstellen dat er een los-concert bij komt dus een festival lijkt me aannemelijk.
Als headliner lijkt me niet logisch, gezien de kaartverkoop resultaten van vorige passage...

Roept u maar...
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
Ik las volgens mij ergens dat FF al hun optredens van 2015 die niet zijn doorgegaan inmiddels gaan inhalen in 2017. Behalve Pinkpop dan, klopt dit? En mocht dit kloppen dan geef ik ze nog wel een kans voor Pinkpop hoor.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
oke, we hebben hier al vaker Aerosmith genoemd…
Ook al snel afgeschreven ivm ‘Golden Oldie’ categorie.
Maar, nu zijn ze dus niet aangekondigd voor Graspop (tegen mijn verwachting in).
Dus, staat er nog altijd geen datum in Benelux, maar spelen ook geen 2 dagen na elkaar.
Gaan ze nu echt Benelux overslaan.
Op basis van tegenvallende kaartverkoop 2010 in verkleinde GelreDome en zelfs ook Nederland overgeslagen in 2014, gaan ze nu weer niet komen?

Wat denken jullie, ze hebben 3 en 4 juni vrij in het tourschema om eventueel afsluiter 3FM-stage te zijn?
Ik kan me niet zo voorstellen dat ze Benelux overslaan, kan me ook niet zo voorstellen dat er een los-concert bij komt dus een festival lijkt me aannemelijk.
Als headliner lijkt me niet logisch, gezien de kaartverkoop resultaten van vorige passage…

Roept u maar…


Van mij mogen ze komen hoor, ben al jaren fan van hun. En kan me idd niet voorstellen dat ze de Benelux overslaan. Misschien anders Bospop?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
oke, we hebben hier al vaker Aerosmith genoemd…
Ook al snel afgeschreven ivm ‘Golden Oldie’ categorie.
Maar, nu zijn ze dus niet aangekondigd voor Graspop (tegen mijn verwachting in).
Dus, staat er nog altijd geen datum in Benelux, maar spelen ook geen 2 dagen na elkaar.
Gaan ze nu echt Benelux overslaan.
Op basis van tegenvallende kaartverkoop 2010 in verkleinde GelreDome en zelfs ook Nederland overgeslagen in 2014, gaan ze nu weer niet komen?

Wat denken jullie, ze hebben 3 en 4 juni vrij in het tourschema om eventueel afsluiter 3FM-stage te zijn?
Ik kan me niet zo voorstellen dat ze Benelux overslaan, kan me ook niet zo voorstellen dat er een los-concert bij komt dus een festival lijkt me aannemelijk.
Als headliner lijkt me niet logisch, gezien de kaartverkoop resultaten van vorige passage…

Roept u maar…

Net alsof die even hun 2 dagen rust tussen de optredens zullen verbreken om dan zelfs nog eens op het b-podium te staan. Dat is wel extreem ijdele hoop.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
ik zou de hoop op een eventuele headliner beter dan bieber maar opgeven.
Aerosmith komt echt niet om op een zijpodium te gaan spelen.
Ik snap trwns ook niet waarom daar nog steeds over wordt gespeculeerd
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik las volgens mij ergens dat FF al hun optredens van 2015 die niet zijn doorgegaan inmiddels gaan inhalen in 2017. Behalve Pinkpop dan, klopt dit? En mocht dit kloppen dan geef ik ze nog wel een kans voor Pinkpop hoor.

Klopt niet helemaal.
Nu hebben ze enkel Rock Werchter staan van de uitgevallen shows na de val in Göteborg 2015.
Ze hebben nog geen datum voor Glastonbury, St Gallen en Pinkpop staan.
Voor Glastonbury en St Gallen is wel ruimte in het tourschema, die gaan ze waarschijnlijk inhalen lijkt het.
Maar voor Pinkpop zijn ze waarschijnlijk 1,5 week te laat in Europa.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
De Foo Fighters zullen wel Glastonbury doen. Sterker nog: ik denk dat Glastonbury de hele reden is waarom ze een klein tourtje in Europa doen, rond dat festival. Zelfde verhaal met Radiohead trouwens, gok ik.

Geloof maar niet in dat 'we maken het goed' verhaaltje. Ze willen gewoon de kans grijpen om eens op het grootste festival ter wereld te staan + nog wat cashen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De Foo Fighters zullen wel Glastonbury doen. Sterker nog: ik denk dat Glastonbury de hele reden is waarom ze een klein tourtje in Europa doen, rond dat festival. Zelfde verhaal met Radiohead trouwens, gok ik.

Geloof maar niet in dat ‘we maken het goed’ verhaaltje. Ze willen gewoon de kans grijpen om eens op het grootste festival ter wereld te staan + nog wat cashen.
Precies, met het 'fallow year 2018' voor Glasto is er wel een stroomversnelling daarin gecreëerd. Was uiteraard ook koren op de molen voor Rock Werchter onder andere...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
oke, we hebben hier al vaker Aerosmith genoemd…
Ook al snel afgeschreven ivm ‘Golden Oldie’ categorie.
Maar, nu zijn ze dus niet aangekondigd voor Graspop (tegen mijn verwachting in).
Dus, staat er nog altijd geen datum in Benelux, maar spelen ook geen 2 dagen na elkaar.
Gaan ze nu echt Benelux overslaan.
Op basis van tegenvallende kaartverkoop 2010 in verkleinde GelreDome en zelfs ook Nederland overgeslagen in 2014, gaan ze nu weer niet komen?

Wat denken jullie, ze hebben 3 en 4 juni vrij in het tourschema om eventueel afsluiter 3FM-stage te zijn?
Ik kan me niet zo voorstellen dat ze Benelux overslaan, kan me ook niet zo voorstellen dat er een los-concert bij komt dus een festival lijkt me aannemelijk.
Als headliner lijkt me niet logisch, gezien de kaartverkoop resultaten van vorige passage…

Roept u maar…

Als ze dat strakke tourschema vast houden past eigenlijk alleen Bospop op 8 juli of het Belgische Rock Zottegem. Ik betwijfel echter of die laatste hen kan betalen. Bospop zou naar de succeseditie van dit jaar best wel eens een klapper kunnen binnen halen.. ik zie ze echter niet meer op PP staan puur vanwege dat schema. Daar wordt gewoon helemaal niet vanaf geweken. Nergens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken....

https://twitter.com/YeahTeamBieber/status/809691811463778304
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Dan moet je deze er denk ook even bij zetten (voor degenen die niet doorklikken):

https://twitter.com/YeahTeamBieber/status/809690815719215104
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Dit is de leukste ingetrokken keutel in de geschiedenis van ingetrokken keutels.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Gewoon een fan account natuurlijk, dus de geloofwaardigheid moet wel in twijfel worden getrokken, maar dat er zo stellig gezegd wordt dat PP is gecancelled, is toch bijzonder...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Niet om jullie vreugde te temperen of zo, maar waarom zou de C staan voor cancel? Er staat toch gewoon A, B of C, kan even goed een toegewezen code zijn voor iets van de crew of zo. Het feit dat Pinkpop er überhaupt opstaat, wil toch wat zeggen :)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Volgens mij gaan ze ervan uit dat die C cancelled betekent.
Ik vermoed eerder dat A, B en C voor de verschillende podia staat

Edit: Wat boven mij dus ook al staat ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken