Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Sjeef wrote:
Blijf het toch erg opvallend vinden hoe vaak ik Foo Fighters en Linkin Park op 3fm voorbij hoor komen…
1f642.svg



Beide komen niet, ben er vrij zeker van.
Minstens week te laat in Europa.

Chef wrote:
Is White Lies ondanks vier (kleine) concerten in maart toch nog gewoon een kanshebber?
En mocht Live komen, wat voor een plaats zouden die krijgen in het programma? Sub?


White Lies, weet niet of ze nog festivals doen?
Live wellicht wel, maar eerst data afwachten. Misschien kondigen ze eerst VS aan en Europa later, Nederland slaan ze zeker niet over!!



Linkin Park speelt op 9 juni in Parijs als ik het goed heb gezien?



 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Sjeef wrote:
Blijf het toch erg opvallend vinden hoe vaak ik Foo Fighters en Linkin Park op 3fm voorbij hoor komen…
1f642.svg



Ook gemerkt hoe vaak Justin Bieber wordt gedraaid?

Dat wordt in mijn hoofd om de één of andere reden altijd weggefilterd... ;)

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Ik lees een hoop mensen die het vervellend vinden dat de line up niet goed is. Dat maakt toch niet uit. Dan ga je toch gewoon naar een festival waar de line up wel leuk is...

Heb het gevoel dat heel veel mensen heel erg gebonden zijn aan Pinkpop. En juist dat snap ik niet zo goed. Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben.

En dat terwijl er zoveel mooie festivals in de buurt zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En dat terwijl er zoveel mooie festivals in de buurt zijn.

Waar dan? In de buurt is nogal relatief. Naar Pinkpop is voor mij al een takke-eind, laat staan Werchter of Sziget. DTRH en BKS vind ik niks dus welke blijven over?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
Ik lees een hoop mensen die het vervellend vinden dat de line up niet goed is. Dat maakt toch niet uit. Dan ga je toch gewoon naar een festival waar de line up wel leuk is…

Heb het gevoel dat heel veel mensen heel erg gebonden zijn aan Pinkpop. En juist dat snap ik niet zo goed. Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben.

En dat terwijl er zoveel mooie festivals in de buurt zijn.

En hier ga IK dus Pinkpop verdedigen, en ook proberen duidelijk te maken waarom ik zo baal van de achteruitgang van Pinkpop.
Pinkpop is voor mij 1 van de weinige festivals waar het puur om de muziek draait, geen rare randverschijnselen als op Lowlands of DTRH oid.
Als ik naar een festival ga wil ik ook het gevoeld hebben dat ik op een festival ben, bij LL had ik dat absoluut niet.Ik had net zo goed in een pretpark kunnen rondlopen
Ondanks dat ik uit de randstad kom is Pinkpop altijd wel een gegeven geweest, soms 1, soms 2 en soms 3 dagen, maar als ze zo door blijven gaan qua programmeren en dan heb ik het niet alleen over dit jaar, dan ga ik toch een ander festival opzoeken, een die ook puur om de muziek draait dus, zonder randzaken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Als ik naar een festival ga wil ik ook het gevoeld hebben dat ik op een festival ben, bij LL had ik dat absoluut niet.Ik had net zo goed in een pretpark kunnen rondlopen
Was je misschien een poort te ver gelopen in Biddinghuizen? :mrgreen:

Maar, goed ieder zijn mening natuurlijk.

Ik reageer toch maar... kan het niet laten...
(...) Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben. (...)
Dat kan je mening zijn inderdaad...
Echter, hoe bedoel je minimalistisch?
Pinkpop heeft naar mijn mening wel jaarlijks een fijn 'spoorboekje', zeker na de komst van het 4de podium is er een extra keuze mogelijkheid en zijn de settijden niet overlappend maar aansluitend.
Het draait idd alleen maar om muziek, geen verdere bijzaken.
Inmiddels 4 podia met verschillende populaire muzieksoorten en van niet/minder bekende acts, de populaire top40/3FM-acts, tot stadion headliners, dat dat in enkele gevallen uitdraait in niet persoonlijke voorkeur headliners dat is zo.
Ik geloof wel dat de acts van de 'grote zalen' op Pinkpop staan in vergelijking met kleinere festivals. Voor een vergelijkbaar festival met vergelijkbare acts qua 'grote' zal je naar Lowlands moeten of naar het buitenland naar Rock am Ring, Hurricane of naar Rock Werchter of Graspop, misschien zelfs verder van huis BBK Live, NOS Alive of Roskilde.
Verder, alles op het festival terrein is goed tot uitstekend verzorgd, uiteraard is het hier en daar even wachten voor een toilet of eet-/dranktent maar dat is afhankelijk van wanneer of waar je gaat...
Het terrein is niet zo heel groot, dus podia liggen goed op afstand van elkaar. Het zicht op de podia en het geluid zijn ook doorgaans prima tot zeer goed.
Maar.... dat vind ik hé...
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Werchter is vanuit den haag maar een half uurtje langer dan naar Pinkpop... en daar krijg je zo veel meer dan in landgraaf.

Ik ga naar lowlands ook puur voor de muziek. Behalve afgelopen jaar de cabaret voorstelling van hans Teeuwen heb ik er nog nooit iets anders gezien dan muziekoptredens.

Dat je bks niet leuk vind kan ik inkomen. Omdat er ook een hoop "moeilijkere muziek" is. Maar dat is wel een festival waar het ook alleen om de muziek gaat. Dat ze daarnaast heel erg hun best doen voor lekker eten is een mooie bijzaak.

Dtrh ben ik nog nooit geweest. Dus daar kan ik niets over Zeggen
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik geef the killers ook grote kansen! Vooral nu dat ze Bilbao hebben aangekondigd zou een leuke combi zijn the prodigy/ the killers
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik geef the killers ook grote kansen! Vooral nu dat ze Bilbao hebben aangekondigd zou een leuke combi zijn the prodigy/ the killers

BBK is in juli... Enkel als ze in de buurt van begin juni komen ga ik ze nog een kans geven de lineup te halen. Die komen echt niet meer voor minder dan een headliner spot, toch?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
@ Dennis vdbr

Alles wat je zegt klopt. Maar dan blijft. Als je niet blij bent met de line up, dan is er niet zo veel meer over. Dus als jij er een prima spoorboekje kunt maken. Dan is het voor jou een prima festival.

Mijn punt was vooral. Als je niet blij bent met de line up dan zou ik ergens anders heen gaan en Er niet over klagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ik denk dat The Killers tegenwoordig eerder een (grote) sub zullen zijn op Pinkpop en Rock Werchter. Ze zijn niet meer de überpopulaire band van weleer hé. Wel gewoon nog vrij populair. :)

Het zou wel hilarisch zijn om wéér The Killers, Green Day en Kings Of Leon op de affiche te hebben. 2013 all over again.
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
roluf wrote:
Ik lees een hoop mensen die het vervellend vinden dat de line up niet goed is. Dat maakt toch niet uit. Dan ga je toch gewoon naar een festival waar de line up wel leuk is…

Heb het gevoel dat heel veel mensen heel erg gebonden zijn aan Pinkpop. En juist dat snap ik niet zo goed. Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben.

En dat terwijl er zoveel mooie festivals in de buurt zijn.


En hier ga IK dus Pinkpop verdedigen, en ook proberen duidelijk te maken waarom ik zo baal van de achteruitgang van Pinkpop.
Pinkpop is voor mij 1 van de weinige festivals waar het puur om de muziek draait, geen rare randverschijnselen als op Lowlands of DTRH oid.
Als ik naar een festival ga wil ik ook het gevoeld hebben dat ik op een festival ben, bij LL had ik dat absoluut niet.Ik had net zo goed in een pretpark kunnen rondlopen
Ondanks dat ik uit de randstad kom is Pinkpop altijd wel een gegeven geweest, soms 1, soms 2 en soms 3 dagen, maar als ze zo door blijven gaan qua programmeren en dan heb ik het niet alleen over dit jaar, dan ga ik toch een ander festival opzoeken, een die ook puur om de muziek draait dus, zonder randzaken

Ben het wel eens met Rick.

Pinkpop vond ik altijd een fijn overzichtelijk festival maar helaas zal ook PP zich moeten aanpassen aan de wensen van het publiek.

We leven nog steeds in een meerkeuzemaatschappij waardoor een festivalbezoeker dit ook van een festival eist, men wil het liefst elk uur de keuze hebben tussen elk soort entertainment/ eten /drinken wat op een festival mogelijk is (en uiteraard de best mogelijk kwaliteit).
Combineer dit met een overvloed aan festivals waardoor het voor een band al lang niet meer bijzonder is om op Pinkpop te staan en een muzieksmaak welke veranderd wordt het in stand houden van Pinkpop steeds een grotere uitdaging.

Maar ondanks alles zal ik ook dit jaar weer gewoon de nodige 'Brandjes' naar binnen kiepen...:)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
@ Dennis vdbr

Alles wat je zegt klopt. Maar dan blijft. Als je niet blij bent met de line up, dan is er niet zo veel meer over. Dus als jij er een prima spoorboekje kunt maken. Dan is het voor jou een prima festival.

Mijn punt was vooral. Als je niet blij bent met de line up dan zou ik ergens anders heen gaan en Er niet over klagen.
Ah.. oke...
dan had ik je opmerking "Heb het gevoel dat heel veel mensen heel erg gebonden zijn aan Pinkpop. En juist dat snap ik niet zo goed. Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben." verkeerd begrepen...

Maar idd, dat iemand niet blij is met de lineup dat kan ik me goed voorstellen dat je ergens anders heen gaat, nooit ontkent hier ook.
Is mij nog niet in zo'n mate gebeurt dat ik niet blij was met de lineup dat dat betekend dat ik niet naar Pinkpop zou gaan, integendeel.

Maar, iets anders. Is Werchter niet juist dichter bij Den Haag dan Landgraaf?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Bjorn wrote:
Ik geef the killers ook grote kansen! Vooral nu dat ze Bilbao hebben aangekondigd zou een leuke combi zijn the prodigy/ the killers


BBK is in juli… Enkel als ze in de buurt van begin juni komen ga ik ze nog een kans geven de lineup te halen. Die komen echt niet meer voor minder dan een headliner spot, toch?

The Killers komen inderdaad niet voor minder dan headline-spot. Prodigy zelfde verhaal. Dus die komen niet samen op de poster.
En hoewel ik behoorlijke fan ben van The Killers, kunnen ze helaas geen dag dragen. In 2013 duidelijk gemerkt: een van de rustigste festivaldagen van de laatste jaren op Pinkpop. Was wel een vrijdag.
Zelfde geldt trouwens ook wel voor KOL en Green Day. In 2013 was geen enkele dag uitverkocht, elke dag iets meer dan 40.000.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik hoef geen rondlopende poppen, buiksprekers, mime-types etc op een festival. ik wil goed kunnen eten, normaal kunnen pissen en een drankje. eventuele vodka smokkel ik wel mee.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Dat zou kunnen Dennis. Ik ben 2011 en 2013 op Pinkpop geweest en2012 naar Werchter dus het is al even geleden.

Ik werk in het onderwijs. Dus zijn de donderdag en vrijdag een beetje lastig. Anders was ik elk jaar op Werchter. Maar ik heb me de laatste jaren heel goed vermaakt op lowlands en bks.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.334
7.325
Ik lees een hoop mensen die het vervellend vinden dat de line up niet goed is. Dat maakt toch niet uit. Dan ga je toch gewoon naar een festival waar de line up wel leuk is…

Heb het gevoel dat heel veel mensen heel erg gebonden zijn aan Pinkpop. En juist dat snap ik niet zo goed. Ik vind het echt een van de meest minimalistische festivals die het vooral van zijn headliners moet hebben.

En dat terwijl er zoveel mooie festivals in de buurt zijn.

Kan het hier wel in vinden. Vind het juist altijd wel leuk als er op een festival aan de aankleding wordt gedacht of als er meer dan alleen muziek te bewonderen is.

Pinkpop bestaat uit een terrein met een shitload aan eten en drankkraampjes en daarnaast de twee tenten en twee podia. Er is weinig sfeer te bekennen. Waar ik me al jaren vooral over verbaas is het feit dat ze niet de moeite nemen de live optredens binnen de tenten ook uit te zenden op de videoschermen die aan de tent hangen. Zo kun je, als een tent te vol is en je daarom het optreden niet kan zien, het zowel alsnog live horen als zien op het beeld.

Als ik naar een festival ga wil ik ook het gevoeld hebben dat ik op een festival ben, bij LL had ik dat absoluut niet.

Dat heb ik echt totaal omgekeerd. LL is voor mij echt een festival, Pinkpop is voor mij vrijwel een uitvergroting van de podia in steden tijdens het Bevrijdingsfestival alleen dan met meer en grotere acts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken