Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Via RW forum... Halsey met potlood opschrijven voor 3 juni??
Halsey komt Biebs supporten op 3 shows, misschien kan ze op Werchter haar concert inhalen van op PKP van dit jaar ..
Zwitserland – 15 juni
Ierland – 21 juni
UK – 30 juni
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Matthijs wrote:
Ik zag net dat Evanescence deze week 2 data bekend heeft gemaakt in Europa: 10 juni Rockfest in Finland en 6 juli Rock for People in Tsjechie. Zou dit wat zijn voor op pinkpop, is een wat hardere band met toch wel wat hits die veel mensen kennen. Heb alleen geen idee hoe hoog ze op de line up zouden staan..


Kan… Kan ze eigenlijk op vrijwel elk festival zetten… Bospop zelfs, paar dagen voor Rockfest bijvoorbeeld.
Op Pinkpop denk ik dat ze tegenwoordig in de Brand Bier Stage terecht zouden komen.

Echt zo laag? Ze hebben 22 miljoen volgers op facebook, dat is meer dan Kings of Leon en System Of A Down.. Ook op spotify doen ze het aardig
Geen idee of dat goede indicatoren zijn, maar ik denk dat ze toch wel minstens op 3fm stage zouden staan..
 

Huytie

Nieuw lid
15 dec 2016
1
0
Nog even gekeken op site van kol , overige data van meerdaagse festivals ( waaronder Werchter ) staan ook de juiste data aangegeven welke niet perse de eerste dag betreft van het festival. Heb dus toch nog wel hoop dat kol op zaterdag staat. Op de officiële pp site staat geen datum vermeld en staat ook niet dat ze het festival afsluiten. Zou niet de eerste miscommunicatie zijn van Smeets . Ik hoop persoonlijk nog op de pixies en amber arcades, wat denken jullie ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nog even gekeken op site van kol , overige data van meerdaagse festivals ( waaronder Werchter ) staan ook de juiste data aangegeven welke niet perse de eerste dag betreft van het festival. Heb dus toch nog wel hoop dat kol op zaterdag staat. Op de officiële pp site staat geen datum vermeld en staat ook niet dat ze het festival afsluiten.
Correct, dat klopt wat je schrijft.
Het is echter zo dat Pinkpop op de site nog geen echte volgorde heeft in het programma, dat zal nog komen.

Laat ik het zo zeggen, The Ten Bells is geen twijfel, dat is de festival opener en dat is in Brand Bier stage.
Green Day en SOAD is geen twijfel, die hebben de juiste datum op de site staan.
Onduidelijk kan zijn de aankondiging van Garrix en KOL.
Ware het niet dat het persbericht van 6 uur 's ochtends in de Limburger en 1Limburg duidelijk heeft aangegeven welke dag ze spelen.
De beste dj van de wereld komt op zaterdag 3 juni voor het eerst naar het festival in Landgraaf.
Kings of Leon is na Green Day de tweede hoofdact die bekend wordt gemaakt. De groep sluit maandag 5 juni de 48e editie van Pinkpop af.
Dus, vandaar deze volgorde nu:
zaterdag 3 juni 2017
The Ten Bells (opener Brand Bier stage)
Martin Garrix

zondag 4 juni 2017
Green Day (headliner)

maandag 5 juni 2017
System of a Down
Kings of Leon (headliner)


edit: overigens de datum van Tinderbox is ook niet correct op de tourpagina van KOL, daar staat ook de eerste dag van het festival, de 22e maar ze spelen de 23e staat in het bericht van Tinderbox.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ware het niet dat het persbericht van 6 uur ’s ochtends in de Limburger en 1Limburg duidelijk heeft aangegeven welke dag ze spelen.

Ik snap wat je bedoeld maar de vermelding op de site van KOL is wel vreemd omdat zij EXACT de data aangeven wanneer ze spelen. Dus 1 van de 2 zit fout.

Als de info van KOL klopt dan kan Bieber de prullenbak in.

Edit..zie nu je post over Tinderbox
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Ik denk zelf dat Linkin Park toch de 3e headliner wordt.

Wellicht dat Bieber wel op affiche staat maar dan niet als headliner.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen…

Natuurlijk begrijp ik dat wel alleen denk ik dat je meer kans maakt bij bepaalde artiesten/bands als je veel dichter ligt bij festivals als Glastonbury Werchter En Roskilde. Of zou dit niet zo zijn????
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
Ik zag net dat Evanescence deze week 2 data bekend heeft gemaakt in Europa: 10 juni Rockfest in Finland en 6 juli Rock for People in Tsjechie. Zou dit wat zijn voor op pinkpop, is een wat hardere band met toch wel wat hits die veel mensen kennen. Heb alleen geen idee hoe hoog ze op de line up zouden staan..

zojuist aangekondigd voor NL esclusive show in 013 op 17 juni ;)
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik vraag me af of er niets meer uit de hoge hoed verschijnt.
Alle artiesten/bands die hier opgenoemd worden hebben al hun Tour data al bekend gemaakt.
Waarom PP dan nog niet?
Ik hoop echt op een naam waar ik blij van word want ik twijfel nu nog of ik dit jaar wel naam PP zal gaan.
KOL hoef ik echt niet nog een keer mee te maken, kun je beter een cd opzetten.
Greenday was leuk voor een keertje op PP
En een dj nou nee ik vind er gewoon niks aan om iemand achter een mengpaneel te zien staan springen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
The Weeknd aangekondigd als headliner voor Roskilde. Na vier keer Ziggo Dome alsnog headliner voor Pinkpop?

Nee, tijdens Pinkpop in USA.
JUN3 NASSAU, NY, USA THE NEW COLISEUM
JUN4 NEWARK, NJ, USA PRUDENTIAL
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen…


Natuurlijk begrijp ik dat wel alleen denk ik dat je meer kans maakt bij bepaalde artiesten/bands als je veel dichter ligt bij festivals als Glastonbury Werchter En Roskilde. Of zou dit niet zo zijn????
Er zijn gelukkig meer festivals als Glastonbury, Werchter en Roskilde.
Pinkpop zit gelijk en rond andere festivals, meestal bij RaR/RiP bijvoorbeeld.
Te dicht op Glastonbury, Werchter en Roskilde gaan kan ook nadelig uitpakken, dan kan het weer daardoor niet in te drukke tourschema's passen.
Maar voor 2018 durf ik wel te zeggen dat het weekend met 20 en 21 mei véél te vroeg gaat zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
Het is altijd wikken en wegen natuurlijk. Ben zomaar benieuwd met welke datum ze dan komen.. Ach we gaan het zien. Eerst deze editie maar eens afwachten met welke namen ze nog gaan komen maar ik vrees dat we behalve Bieber niet zo gek veel namen meer zullen krijgen tot de persconferentie. Misschien nog 2 subs??
 

Sjeef

Playlistbediener
21 nov 2016
12
0
Blijf het toch erg opvallend vinden hoe vaak ik Foo Fighters en Linkin Park op 3fm voorbij hoor komen... :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
Eerste namen Sziget...

http://www.nu.nl/muziek/4365953/kensington-en-major-lazer-sziget-festival-2017.html

 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Is White Lies ondanks vier (kleine) concerten in maart toch nog gewoon een kanshebber?
En mocht Live komen, wat voor een plaats zouden die krijgen in het programma? Sub?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Blijf het toch erg opvallend vinden hoe vaak ik Foo Fighters en Linkin Park op 3fm voorbij hoor komen…
1f642.svg
Beide komen niet, ben er vrij zeker van.
Minstens week te laat in Europa.

Is White Lies ondanks vier (kleine) concerten in maart toch nog gewoon een kanshebber?
En mocht Live komen, wat voor een plaats zouden die krijgen in het programma? Sub?
White Lies, weet niet of ze nog festivals doen?
Live wellicht wel, maar eerst data afwachten. Misschien kondigen ze eerst VS aan en Europa later, Nederland slaan ze zeker niet over!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
Is White Lies ondanks vier (kleine) concerten in maart toch nog gewoon een kanshebber?
En mocht Live komen, wat voor een plaats zouden die krijgen in het programma? Sub?

White Lies zit in mijn gouden tip dus ik mag het hopen. Ik vermoed dat Live eerst door Amerika op tournee zal gaan. Anders denk ik dat ze aan het eind van de middag op de mainstage zullen staan. Toch zeker geen sub.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken