Nou, gezien het feit dat Green Day en Kings of Leon op niet de minste festivals door Europa staan als headliner is dat niet heel zwak te noemen, eerder niet verwacht…
Dat Martin Garrix en System of a Down op Pinkpop staan, is ook niet eens zo slecht.
Blijft toch de #1 DJ van het moment blijkbaar, dus wel heel verklaarbaar.
SOAD staat op diverse festivals zelfs als headliner, enkel op Pinkpop en Rock Werchter niet meen ik…
Het zijn niet de verwachte namen nee.
Maar ik zie wel meteen ook de positieve kanten voor 2018.
Pinksteren in 2018 is zeer vroeg, 20 en 21 mei dan.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat Pinkpop gaat verplaatsen richting 2e weekend van juni in 2018.
Met in het achterhoofd dat de aanbieding voor Foo Fighters is gedaan voor 2018, waarschijnlijk dan met nieuw album en dit jaar ook enkele grote festivals overgeslagen.
Ook Metallica lijkt steeds meer 2018 te gaan worden voor Europese festivals. Daarbij verwacht ik ze op Sonishere en dat lijkt ook steeds meer 2018 te worden, in februari/maart 2018 Australië en dan in juni/juli door Europa.
Dus dat zijn waarschijnlijk wel 2 grote festivalacts voor 2018.
Download festival verplaatst zich in 2018 ook naar Australië, met verwachting dat daar minstens 1 headliner ook op de Europese Download Festivals te vinden gaat zijn….
Daarom denk ik dat de line-up in 2018 weer heel anders uit kan zien dan die van 2017 zal worden, puur dat ene weekje verschuiven in juni gaat het verschil ook nog maken.
Maar, dat is wel al heel ver vooruit kijken…
Eerst hier nog circa 50 namen bij voor Pinkpop 2017 nog.