Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ben het helemaal met Raskolnikov eens.
Deze twee festivals hebben toch ook een totaal andere insteek ? Het is trouwens voorgaande jaren ook weleens andersom geweest.

En dan heeft Pinkpop misschien dit jaar een wat mindere line-up , hebben ze volgend jaar weer wat goed te maken.

Voor mij dit jaar geen Pinkpop en wel Lowlands, volgend jaar misschien andersom.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nou, gezien het feit dat Green Day en Kings of Leon op niet de minste festivals door Europa staan als headliner is dat niet heel zwak te noemen, eerder niet verwacht...
Dat Martin Garrix en System of a Down op Pinkpop staan, is ook niet eens zo slecht.
Blijft toch de #1 DJ van het moment blijkbaar, dus wel heel verklaarbaar.
SOAD staat op diverse festivals zelfs als headliner, enkel op Pinkpop en Rock Werchter niet meen ik...

Het zijn niet de verwachte namen nee.
Maar ik zie wel meteen ook de positieve kanten voor 2018.
Pinksteren in 2018 is zeer vroeg, 20 en 21 mei dan.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat Pinkpop gaat verplaatsen richting 2e weekend van juni in 2018.
Met in het achterhoofd dat de aanbieding voor Foo Fighters is gedaan voor 2018, waarschijnlijk dan met nieuw album en dit jaar ook enkele grote festivals overgeslagen.
Ook Metallica lijkt steeds meer 2018 te gaan worden voor Europese festivals. Daarbij verwacht ik ze op Sonishere en dat lijkt ook steeds meer 2018 te worden, in februari/maart 2018 Australië en dan in juni/juli door Europa.
Dus dat zijn waarschijnlijk wel 2 grote festivalacts voor 2018.
Download festival verplaatst zich in 2018 ook naar Australië, met verwachting dat daar minstens 1 headliner ook op de Europese Download Festivals te vinden gaat zijn....
Daarom denk ik dat de line-up in 2018 weer heel anders uit kan zien dan die van 2017 zal worden, puur dat ene weekje verschuiven in juni gaat het verschil ook nog maken.
Maar, dat is wel al heel ver vooruit kijken... :mrgreen:
Eerst hier nog circa 50 namen bij voor Pinkpop 2017 nog.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Jody Bernal op Paaspop. Dan zitten we met Bieber nog niet zo slecht
1f609.svg

stel je voor ca si ca no als afsluiter op mainstage zaterdag :lol: :lol: :p
 

silphen

Playlistbediener
2 dec 2014
20
0
Kans is gelukkig klein dat Justin bieber headlined op de maandag.
Staat die dag in Denemarken te spelen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Nou, gezien het feit dat Green Day en Kings of Leon op niet de minste festivals door Europa staan als headliner is dat niet heel zwak te noemen, eerder niet verwacht…
Dat Martin Garrix en System of a Down op Pinkpop staan, is ook niet eens zo slecht.
Blijft toch de #1 DJ van het moment blijkbaar, dus wel heel verklaarbaar.
SOAD staat op diverse festivals zelfs als headliner, enkel op Pinkpop en Rock Werchter niet meen ik…

Het zijn niet de verwachte namen nee.
Maar ik zie wel meteen ook de positieve kanten voor 2018.
Pinksteren in 2018 is zeer vroeg, 20 en 21 mei dan.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat Pinkpop gaat verplaatsen richting 2e weekend van juni in 2018.
Met in het achterhoofd dat de aanbieding voor Foo Fighters is gedaan voor 2018, waarschijnlijk dan met nieuw album en dit jaar ook enkele grote festivals overgeslagen.
Ook Metallica lijkt steeds meer 2018 te gaan worden voor Europese festivals. Daarbij verwacht ik ze op Sonishere en dat lijkt ook steeds meer 2018 te worden, in februari/maart 2018 Australië en dan in juni/juli door Europa.
Dus dat zijn waarschijnlijk wel 2 grote festivalacts voor 2018.
Download festival verplaatst zich in 2018 ook naar Australië, met verwachting dat daar minstens 1 headliner ook op de Europese Download Festivals te vinden gaat zijn….
Daarom denk ik dat de line-up in 2018 weer heel anders uit kan zien dan die van 2017 zal worden, puur dat ene weekje verschuiven in juni gaat het verschil ook nog maken.
Maar, dat is wel al heel ver vooruit kijken…
mrgreen.png

Eerst hier nog circa 50 namen bij voor Pinkpop 2017 nog.

Ik zeg ook niet dat het slechte namen zijn. Maar over het algemeen heerst er wel teleurstelling op dit forum. Het feit dat je zelf meteen de blik vooruit richt richting Pinkpop 2018, geeft ook aan dat je er zelf meer van had verwacht dit jaar, denk ik zo.

Dat betekent niet dat Pinkpop 2017 vreselijk wordt. Nogmaals, er zijn pas vijf namen bekend. En inderdaad: ik vind een boeking van de nr 1 dj van de wereld echt niet gek. System of a Down kan ik ook waarderen. Maar Kings of Leon en Green Day vind ik headliners van een wat kleiner formaat, zeker als je bekijkt wie er de afgelopen jaren stonden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Maar Kings of Leon en Green Day vind ik headliners van een wat kleiner formaat, zeker als je bekijkt wie er de afgelopen jaren stonden.

Was ook niet een directe reactie op jouw bericht hoor, meer aansluitend.
Daarom, zei ik ook, "eerder niet verwacht".
Daarbij denk ik dat als Justin Bieber er staat, dat er toch weer een stadion act op het affiche staat. Daarmee is Pinkpop waarschijnlijk wel voor een deel onderschiedend, zeker in Benelux verwacht ik.



Kans is gelukkig klein dat Justin bieber headlined op de maandag.
Staat die dag in Denemarken te spelen.
Voor de oplettende kijker, Kings of Leon is aangekondigd als festival-afsluiter, dus voor maandag...
Green Day heeft in eigen tourschema staan dat ze 4 juni op Pinkpop staan.
Wat enkel overblijft is een leeg gat voor de zaterdag headliner, alsdus zal dat Justin Bieber gaan zijn lijkt het dus op...
Noem het 99% zeker dat hij het gaat zijn...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.976
2.038
Pinksteren in 2018 is zeer vroeg, 20 en 21 mei dan.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat Pinkpop gaat verplaatsen richting 2e weekend van juni in 2018.

Daarom denk ik dat de line-up in 2018 weer heel anders uit kan zien dan die van 2017 zal worden, puur dat ene weekje verschuiven in juni gaat het verschil ook nog maken.

Dennis, ik vraag me echt af waarom PP gewoon niet vast gaat zitten in het tweede of derde weekend in juni. Ik meen dit echt serieus!!! De vijver voor artiesten om uit te vissen, zowel headliners als sub, is gewoon groter. Dat is gewoon een feit. Wil niet zeggen dat je dan ook alles binnen haalt wat je wilt hebben maar de kans is toch aanzienlijk groter dan half/eind mei dan wel vroeg in juni. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd??
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Dennis, ik vraag me echt af waarom PP gewoon niet vast gaat zitten in het tweede of derde weekend in juni. Ik meen dit echt serieus!!! De vijver voor artiesten om uit te vissen, zowel headliners als sub, is gewoon groter. Dat is gewoon een feit. Wil niet zeggen dat je dan ook alles binnen haalt wat je wilt hebben maar de kans is toch aanzienlijk groter dan half/eind mei dan wel vroeg in juni. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd??

Eens met deze opmerking. Historie toont wel aan dat de mensen "minder massaal" naar de vrijdag komen als het niet met Pinksteren gehouden wordt, mits dan een mega act staat.
Maar de argumentatie van Opa Jan "Pinkpop is pop met Pinksteren. Punt uit." is behoorlijk achterhaald, ja.
 

Amy

Playlistbediener
12 dec 2016
15
0
Popijn wrote:
Amy wrote:
Pim wrote:
Amy wrote:
iets als sleeping with sirens dan, die staan 2 juni in Duitsland en 9 juni in the UK?
of pierce the veil?
of sum 41?


Volgens iemand uit de organisatie van Jera hebben ze daar geprobeerd Sum 41 te boeken, maar een ander groot Nederlands festival had ze al geboekt en ze wilden maar 1 NL datum hebben. Is iets van 10/20 pagina’s terug gezegd
1f609.svg



oh jammer, had ik niet gelezen sorry
1f633.svg



Dat vergroot de kans op PP dus
1f609.svg

Pierce the Veil en Sleeping with Sirens zie ik overigens ook wel komen.


Die laatste twee zijn allebei bevestigd voor Powerfest in de Melkweg op 1 juni. Zouden ze dan ook nog naar Pinkpop komen?
ja vertelde een vriendin van mij ook al, ik heb geen idee, ik hoop wel dat ze komen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
De opmerking “Pinkpop is pop met Pinksteren. Punt uit.” is al een aantal jaren niet meer zo hard qua datum.
Is nu al een aantal keer afgeweken doordat Pinksteren te vroeg viel voor de tourdata.
Het is uiteraard wel zo dat Pinkpop de naam dankt aan “Pinkpop is pop met Pinksteren.”, dat kunnen we niet veranderen ;)
En Jan heeft verplaatsing in de toekomst ook niet uitgesloten, dus 2018 gaat wel weer gebeuren denk ik.

Nou is idd half in juni beter lijkt het hè. Maar Pinkpop valt wel in tourschema van een aantal grote acts. Is het een tourschema vanaf half juni of een tourschema vanaf half mei, dat maakt al verschil. Dus misschien is de gok voor Pinkpop anders uitgepakt, dat weten we natuurlijk ook niet. Kijk bijvoorbeeld naar tourschema GnR of Aerosmith, achteraf gezien past Pinkpop daar bijvoorbeeld in. De keuzes liggen blijkbaar anders of lastiger. Nu valt Pinkpop gunstig in tourschema Green Day en Kings of Leon overduidelijk... tja en er is er nog een die 3 juni vrij had, ben zijn naam even kwijt.

Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen...
 

Amy

Playlistbediener
12 dec 2016
15
0
De opmerking “Pinkpop is pop met Pinksteren. Punt uit.” is al een aantal jaren niet meer zo hard qua datum.
Is nu al een aantal keer afgeweken doordat Pinksteren te vroeg viel voor de tourdata.
Het is uiteraard wel zo dat Pinkpop de naam dankt aan “Pinkpop is pop met Pinksteren.”, dat kunnen we niet veranderen
1f609.svg

En Jan heeft verplaatsing in de toekomst ook niet uitgesloten, dus 2018 gaat wel weer gebeuren denk ik.

Nou is idd half in juni beter lijkt het hè. Maar Pinkpop valt wel in tourschema van een aantal grote acts. Is het een tourschema vanaf half juni of een tourschema vanaf half mei, dat maakt al verschil. Dus misschien is de gok voor Pinkpop anders uitgepakt, dat weten we natuurlijk ook niet. Kijk bijvoorbeeld naar tourschema GnR of Aerosmith, achteraf gezien past Pinkpop daar bijvoorbeeld in. De keuzes liggen blijkbaar anders of lastiger. Nu valt Pinkpop gunstig in tourschema Green Day en Kings of Leon overduidelijk… tja en er is er nog een die 3 juni vrij had, ben zijn naam even kwijt.

Dus, standaard verplaatst naar een weekend in juni is niet zomaar een beslissing, daar zit meer omheen…
maar kings of leon staan er toch 3 juni? dat staat tenminste op hun facebook, kan Guns 'n Roses dan niet op de maandag :), die zijn dan ook vrij ook al hebben ze dag ervoor een optreden in Spanje
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
Hop de site van Kings of Leon staat:

06 | 03 | 2017
PINKPOP (JUNE 3-5)
Landgraaf, Netherlands


Dus ook 03-06-2016
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.649
1.968
Vrij standaard dat een band simpelweg de startdatum van het festival aangeven en niet de specifieke dag waarop ze spelen. Zoals aangekondigd gaan die het festival afsluiten.
 

Amy

Playlistbediener
12 dec 2016
15
0
Vrij standaard dat een band simpelweg de startdatum van het festival aangeven en niet de specifieke dag waarop ze spelen. Zoals aangekondigd gaan die het festival afsluiten.
oh jammer, want justin bieber kon 's maandags namelijk niet
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
Maarten wrote:
jswa wrote:

Probleem van Kings of Leon: lekkere muziek voor in de auto, maar geen goede live band… Daar gaat het nieuwe album niks aan veranderen.

Qua timing ben ik vrijwel zeker dat KoL is geboekt bij gebrek aan beter, anders hadden ze het wel eerder aangekondigd. Ik denk dat het gewoon een pechjaar is voor Pinkpop, en dan helpt het ook niet mee dat Jan Smeets valse verwachtingen schep


Kings of Leon geen goede liveband???? Juist één van de beste livebands die er zijn: spelen zeer strak, muzikaal top, toonvaste stem, goed geluid… Zo strak vind je ze niet veel hoor.
Ze doen weinig of niet aan interactie met het publiek, dat wel als je dat bedoelt. Maakt ze voor mij niet minder goed.

Geen emotie. Leuk dat ze de Cd goed na kunnen spelen, maar ik mis emotie. Geen pijn, woede, snik, vreugde etc.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Martijn wrote:
Vrij standaard dat een band simpelweg de startdatum van het festival aangeven en niet de specifieke dag waarop ze spelen. Zoals aangekondigd gaan die het festival afsluiten.


oh jammer, want justin bieber kon ’s maandags namelijk niet
Dit is van de 5 namen de dagen, ben er zeker van.
zaterdag 3 juni 2017
The Ten Bells (opener Brand Bier stage)
Martin Garrix

zondag 4 juni 2017
Green Day (headliner)

maandag 5 juni 2017
System of a Down
Kings of Leon (headliner)
 

Amy

Playlistbediener
12 dec 2016
15
0
Amy wrote:
Martijn wrote:
Vrij standaard dat een band simpelweg de startdatum van het festival aangeven en niet de specifieke dag waarop ze spelen. Zoals aangekondigd gaan die het festival afsluiten.


oh jammer, want justin bieber kon ’s maandags namelijk niet


Dit is van de 5 namen de dagen, ben er zeker van.
zaterdag 3 juni 2017
The Ten Bells (opener Brand Bier stage)
Martin Garrix

zondag 4 juni 2017
Green Day (headliner)

maandag 5 juni 2017
System of a Down
Kings of Leon (headliner)
okay bedankt :)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik zag net dat Evanescence deze week 2 data bekend heeft gemaakt in Europa: 10 juni Rockfest in Finland en 6 juli Rock for People in Tsjechie. Zou dit wat zijn voor op pinkpop, is een wat hardere band met toch wel wat hits die veel mensen kennen. Heb alleen geen idee hoe hoog ze op de line up zouden staan..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik zag net dat Evanescence deze week 2 data bekend heeft gemaakt in Europa: 10 juni Rockfest in Finland en 6 juli Rock for People in Tsjechie. Zou dit wat zijn voor op pinkpop, is een wat hardere band met toch wel wat hits die veel mensen kennen. Heb alleen geen idee hoe hoog ze op de line up zouden staan..
Kan... Kan ze eigenlijk op vrijwel elk festival zetten... Bospop zelfs, paar dagen voor Rockfest bijvoorbeeld.
Op Pinkpop denk ik dat ze tegenwoordig in de Brand Bier Stage terecht zouden komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken