Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Lowlands dropt net een paar namen. Afstrepen voor Pinkpop?
Editors
Mumford and Sons
The XX
Alt-J
Elbow

So! Lowlands doet even voor hoe het wel moet.
Positief: kanshebber voor Pukkelpop, en daar ga ik meestal wel een dag heen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ja die hele lijst kunnen we denk ik zo goed als doorstrepen gaan voor Pinkpop.
Met Elbow en Alt-J vind ik niet zo erg, totaal niet mijn ding dat. Die nieuwe van Elbow vind ik overigens ook dramatisch saai....

Maar goed, staan zeker een paar tussen die niet op Pinkpop (of BKS) misstaan hadden imo : Mumford & Sons, The xx, Editors, Flume, Iggy Pop, Tove Lo

Dus... helaas...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Dus nog een festival waar beter geprogrammeerd wordt dan op Pinkpop. Of mag dat niet meer gezegd worden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Qua gouden tip twijfel ik overigens nog.
Ik denk dat ik The Preatures, Headspace, Live, St tropez, Rag'N'Bone man, Ten Fé in die geest ga doen...
Misschien vul ik wel Maiden uniteD in... lijkt me best een mooie voor Stage 4...

edit: en Tash Sultana niet t evergeten...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dus nog een festival waar beter geprogrammeerd wordt dan op Pinkpop. Of mag dat niet meer gezegd worden?

Met 4 namen bekend voor Pinkpop vind ik dat een zeikopmerking
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Editors gelukkig niet op Pinkpop. Mumford vind ik dan wel weer jammer en Iggy had ik ook graag een keer gezien
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Oasiss wrote:
Dus nog een festival waar beter geprogrammeerd wordt dan op Pinkpop. Of mag dat niet meer gezegd worden?


Jawel. Gewoon blijven herhalen. Er is al Pinkpop-positivisme genoeg op dit forum
1f609.svg

Haha nou ja, je schiet er natuurlijk weinig mee op om telkens te benadrukken dat het gras elders groener is (wat wel zo is), maar iedere keer als dan een ander festival relevante, goede namen boekt, waar Pinkpop dus naast greep, word ik een tikkeltje chagrijnig. Pinkpop blijft toch een beetje 'mijn' festival dus ik blijf ook wel gaan waarschijnlijk, maar toch. Als ik dan weer zie hoe Lowlands het doet (in navolging van BKS en RW) baal ik wel.

Gelukkig trekt dat wel bij en accepteer ik dit over een paar uur wel weer en Dennis is een uitstekend ambassadeur van Pinkpop, dat helpt ook ;-).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk dat ik The Preatures, Headspace, Live, St tropez, Rag’N’Bone man, Ten Fé in die geest ga doen…
Misschien vul ik wel Maiden uniteD in… lijkt me best een mooie voor Stage 4…

Rag n Bone, 21 Pilots en in het kader van de coverbands heb ik Feuerengel er in gezet
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
Dus nog een festival waar beter geprogrammeerd wordt dan op Pinkpop. Of mag dat niet meer gezegd worden?

Met 4 namen bekend voor Pinkpop vind ik dat een zeikopmerking

De namen waar een streep door kan, rechtvaardigen de opmerking m.i. dan ook meer dan de namen die wél komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
jswa wrote:

Probleem van Kings of Leon: lekkere muziek voor in de auto, maar geen goede live band… Daar gaat het nieuwe album niks aan veranderen.

Qua timing ben ik vrijwel zeker dat KoL is geboekt bij gebrek aan beter, anders hadden ze het wel eerder aangekondigd. Ik denk dat het gewoon een pechjaar is voor Pinkpop, en dan helpt het ook niet mee dat Jan Smeets valse verwachtingen schep

Kings of Leon geen goede liveband???? Juist één van de beste livebands die er zijn: spelen zeer strak, muzikaal top, toonvaste stem, goed geluid... Zo strak vind je ze niet veel hoor.
Ze doen weinig of niet aan interactie met het publiek, dat wel als je dat bedoelt. Maakt ze voor mij niet minder goed.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
De namen waar een streep door kan, rechtvaardigen de opmerking m.i. dan ook meer dan de namen die wél komen.

Aangezien die nog niet bekend zijn is dat een faux pas
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.795
5.320
De namen waar een streep door kan, rechtvaardigen de opmerking m.i. dan ook meer dan de namen die wél komen.

Aangezien die nog niet bekend zijn is dat een faux pas

Hoeveel namen moet Pinkpop bekendmaken voordat het volgens jou gerechtvaardigd is dat andere festivals beter hebben geprogrammeerd?
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Haha nou ja, je schiet er natuurlijk weinig mee op om telkens te benadrukken dat het gras elders groener is (wat wel zo is), maar iedere keer als dan een ander festival relevante, goede namen boekt, waar Pinkpop dus naast greep, word ik een tikkeltje chagrijnig. Pinkpop blijft toch een beetje ‘mijn’ festival dus ik blijf ook wel gaan waarschijnlijk, maar toch. Als ik dan weer zie hoe Lowlands het doet (in navolging van BKS en RW) baal ik wel.

Gelukkig trekt dat wel bij en accepteer ik dit over een paar uur wel weer en Dennis is een uitstekend ambassadeur van Pinkpop, dat helpt ook ;-).

Ik zit in hetzelfde schuitje hoor. Pinkpop is zeker 'mijn festival'. Het was mijn eerste en ik woon vlakbij, dus het is elk jaar eigenlijk een vanzelfsprekendheid om gewoon 3 dagen te gaan. Neemt niet weg dat ik ook baal van alle relevante en "festivalwaardige" namen waar Pinkpop compleet naast lijkt te grijpen. En hoewel Lowlands geen directe concurrentie voor Pinkpop is, hadden van de vandaag aangekondigde namen er een ruim aantal niet misstaan op Pinkpop. Als sub/head of als goeie dagvulling.

Maar wat je zegt: Dennis geeft er vast weer een positieve draai aan, en dan kunnen we weer verder met ons werk :p
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hoeveel namen moet Pinkpop bekendmaken voordat het volgens jou gerechtvaardigd is dat andere festivals beter hebben geprogrammeerd?

Dan zouden alle namen bekend moeten zijn..maar dan nog zal het voor een groot gedeelte subjectief zijn. Qua headliners kun je nog wel redelijkerwijs wat aangeven wat "beter" is. Maar qua de dagopvulling....wat is beter? Dat is sowieso niet te beantwoorden.

Dus je kunt dan wel een opmerking hebben dat andere festivals beter programmeren. Je kunt die opmerking nu nog niet maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik denk dat ik The Preatures, Headspace, Live, St tropez, Rag’N’Bone man, Ten Fé in die geest ga doen…
Misschien vul ik wel Maiden uniteD in… lijkt me best een mooie voor Stage 4…

Rag n Bone, 21 Pilots en in het kader van de coverbands heb ik Feuerengel er in gezet
Dan moet ik Stahlzeit echt er bij gaan zetten. Die gasten zijn echt steen goed!

Wah! Stel je voor Stahlzeit en Maiden UniteD in Stage 4. Als ze die stage openen is dat niet eens heel slecht gedaan, ze staan wel vaker op enkele kleine festivals ook nog...
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Dan moet ik Stahlzeit echt er bij gaan zetten. Die gasten zijn echt steen goed!

Wah! Stel je voor Stahlzeit en Maiden UniteD in Stage 4. Als ze die stage openen is dat niet eens heel slecht gedaan, ze staan wel vaker op enkele kleine festivals ook nog…

Stahlzeit is inderdaad heel goed! Die gasten hebben bijna net zo veel vuur als Rammstein zelf haha
2 of 3 jaar geleden op graspop gezien, erg vet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken