Pinkpop 2016

IJzeren Rinus

Playlistbediener
19 nov 2014
30
0
DennisvdBr wrote:
Daantje wrote:
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.


Ik juich wel zeker. Zo’n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.


Ik heb alleen een beetje schrik dat hij wat te oud is geworden om een fantastisch optreden te geven. De man zal 74 (!) zijn. Ik heb enkele recente concerten bekeken en daaruit lijkt zijn stem volledig weg te zijn. Doet me denken aan die keer dat ik Deep Purple zag en enorm teleurgesteld was in de zanger, wiens stem compleet weg was door de leeftijd. We zien wel… misschien worden we nog positief verrast door iets wat we niet zagen aankomen.

McCartney is een waardeloze afsluiter. Niet meer van deze tijd, slecht van stem, te oud, niet vernieuwend en over the Hill.

Zijn typisch de hondstrouwe en kritiekoloze pinkpopgangers met oogkleppen op die zo'n naam goedpraten, maar als je als festival serieus mee wil blijven doen, moet je met meer komen.

Ik lach me dood als toch Bruce de boel komt afsluiten, zondag 12-6 arriveren ze al in NL. Er zijn nog geen concerten in België en/of Duitsland aangekondigd dus die verkoopt ook wel snel uit ondanks het Malieveld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
McCartney is een waardeloze afsluiter. Niet meer van deze tijd, slecht van stem, te oud, niet vernieuwend en over the Hill.

Zijn typisch de hondstrouwe en kritiekoloze pinkpopgangers met oogkleppen op die zo’n naam goedpraten, maar als je als festival serieus mee wil blijven doen, moet je met meer komen.

Ik lach me dood als toch Bruce de boel komt afsluiten, zondag 12-6 arriveren ze al in NL. Er zijn nog geen concerten in België en/of Duitsland aangekondigd dus die verkoopt ook wel snel uit ondanks het Malieveld.
Het wordt Sir Paul McCartney hoor.
Ik denk dat je oogkleppen op hebt als je Macca niet als een headliner voor Pinkpop ziet. Zo'n icoon in de Popmuziek, dat heeft niets met goedpraten te maken. Ik heb er groot vertrouwen in dat dat een fantastische gig zal zijn. Ik ben van mening dat de kritiek op Macca zeer ongegrond is, er zijn ook zeker ondoordacht om zomaar op zijn leeftijd af te strepen. Dat is een duidelijk gebrek aan kennis van Paul McCartney om zijn komst af te kraken.
Maar goed, ik heb dan niet alle vertouwen momenteel in een goeie gig van RHCP. Daarbij zal ik wel beticht worden van goedpraten, maar so what. Paul McCartney op Pinkpop wordt gewoon fantastisch, daar heb ik geen oogkleppen voor nodig om dat helder te beseffen!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Overigens verbazingwekkend dat iedereen 100 euro voor een festivaldag met 10 bands goed praat. Alleen Dennis komt met een logische uitleg, als je de headliner graag wil zien is dat het geld wellicht waard maar dat is ook de enige reden om dan een dagticket te kopen.

Je gaat toch voor de sfeer? De muziek staat toch op de 2de plek? Is echt zo geen legitieme uitleg. Dat kun je ook in de kroeg doen.

Voor mij geldt dat ik Rammstein niet wil missen. Grote fan dus die dag zou ik sowieso gaan. RHCP heb ik nog nooit live gezien (en ja ik heb al vernomen dat het live bagger is ) en dat wil ik graag meemaken.

2 dag kaarten apart kopen ipv weekend scheelt weinig dus daarom ga ik voor een weekendkaart.

Dat is ook waarom ik in 2014 ging.

En Jeroen, dat jij geen goede bands ziet in de lijstjes dat is subjectiviteit ten top.....????
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Waarvoor ren je dan precies van stage naar stage? Ik zie helemaal geen goede bands in dat rijtje eigenlijk.

Overigens verbazingwekkend dat iedereen 100 euro voor een festivaldag met 10 bands goed praat. Alleen Dennis komt met een logische uitleg, als je de headliner graag wil zien is dat het geld wellicht waard maar dat is ook de enige reden om dan een dagticket te kopen.

Dat is toch ook precies waarvoor dagkaarten bedacht zijn. Mensen die de headliner willen zien en het accepteren dat ze een halve set op een festival krijgen maar met een uitgebreid voorprogramma. Dagjesmensen komen echt niet voor de sfeer.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Maar hey, wat gaan we krijgen als verrassing krijgen dit jaar? Zoals eerder in 2014 Joe Bonamassa en Arcade Fire, in 2015 bijvoorbeeld Elbow en FNM. Dit jaar New Order? Of toch iets anders..
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
mattman wrote:
DennisvdBr wrote:
Daantje wrote:
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.


Ik juich wel zeker. Zo’n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.


Ik heb alleen een beetje schrik dat hij wat te oud is geworden om een fantastisch optreden te geven. De man zal 74 (!) zijn. Ik heb enkele recente concerten bekeken en daaruit lijkt zijn stem volledig weg te zijn. Doet me denken aan die keer dat ik Deep Purple zag en enorm teleurgesteld was in de zanger, wiens stem compleet weg was door de leeftijd. We zien wel… misschien worden we nog positief verrast door iets wat we niet zagen aankomen.


McCartney is een waardeloze afsluiter. Niet meer van deze tijd, slecht van stem, te oud, niet vernieuwend en over the Hill.

Zijn typisch de hondstrouwe en kritiekoloze pinkpopgangers met oogkleppen op die zo’n naam goedpraten, maar als je als festival serieus mee wil blijven doen, moet je met meer komen.

Ik lach me dood als toch Bruce de boel komt afsluiten, zondag 12-6 arriveren ze al in NL. Er zijn nog geen concerten in België en/of Duitsland aangekondigd dus die verkoopt ook wel snel uit ondanks het Malieveld.

Ik ben een groot Beatles en McCartney-fan en ik laat veel over hem zeggen, want een mening mag altijd. Maar ga jij nou maar gewoon weer K3 luisteren, dan neem ik jou voorlopig niet serieus meer, goed?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Ik woon in Hilversum, en we hebben hier 1 Primera. Dat is voor zover ik weet de enige in de omgeving, of in ieder geval één van de weinige. Hoelang denken jullie dat ik daar dan moet gaan staan om er zeker van te zijn dat ik weekendtickets kan krijgen? Ik dacht zelf aan 6 uur 's ochtends ofzo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar hey, wat gaan we krijgen als verrassing krijgen dit jaar? Zoals eerder in 2014 Joe Bonamassa en Arcade Fire, in 2015 bijvoorbeeld Elbow en FNM. Dit jaar New Order? Of toch iets anders..
Doe Maar is wel een verrassing denk ik. De andere verrassing idd New Order. Of de verrassing deelt Pinkpop met IOW http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Ik woon in Hilversum, en we hebben hier 1 Primera. Dat is voor zover ik weet de enige in de omgeving, of in ieder geval één van de weinige. Hoelang denken jullie dat ik daar dan moet gaan staan om er zeker van te zijn dat ik weekendtickets kan krijgen? Ik dacht zelf aan 6 uur ’s ochtends ofzo.

Zoiet is lastig te zeggen, het programma is nog niet eens bekend en de verdeling qua dag/weekendtickets ook nog niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar hey, wat gaan we krijgen als verrassing krijgen dit jaar? Zoals eerder in 2014 Joe Bonamassa en Arcade Fire, in 2015 bijvoorbeeld Elbow en FNM. Dit jaar New Order? Of toch iets anders..

Damien Rice hopelijk.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hopelijk weten ze zich nog wel van Bospop te onderscheiden ;). Maar op zich een prima naam, beter oude irrelevante bands dan nieuwe 3FM onehit wonders irrelevante bands zou ik dan zeggen.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Hopelijk weten ze zich nog wel van Bospop te onderscheiden ;). Maar op zich een prima naam, beter oude irrelevante bands dan nieuwe 3FM onehit wonders irrelevante bands zou ik dan zeggen.

Pas op hoor, als je steeds blijft haten word jij zelf irrelevant.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Jeroen zegt toch niks fouts in deze? Hij "haat" toch niet per se omdat hij zegt dat hij hoopt dat PP zich van bospop kan onderscheiden?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Het feit hij alles wat op Pinkpop staat irrelevant noemt is in mijn ogen wel haten. Maarja, het maakt mij ook eigenlijk niks uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Doe Maar op Pinkpop.
Filmpje is verwijderd... iets te vroeg gepost misschien?
Maar ik heb wel een alternatief filmpje, Hennie doe maar net alsof je neus bloedt ;)
https://youtu.be/UcK6NuWq5zc
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
eloelo wrote:
Maar hey, wat gaan we krijgen als verrassing krijgen dit jaar? Zoals eerder in 2014 Joe Bonamassa en Arcade Fire, in 2015 bijvoorbeeld Elbow en FNM. Dit jaar New Order? Of toch iets anders..


Doe Maar is wel een verrassing denk ik. De andere verrassing idd New Order. Of de verrassing deelt Pinkpop met IOW http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx

New Order zou géén verrassing zijn hé. Die staan ook op Werchter namelijk. En Roskilde. En veel andere festivals. En het feit dat we nu over New Order spreken zegt in feite ook dat ze niet verrassend zouden zijn. Een prima naam, dat wel.
 

IJzeren Rinus

Playlistbediener
19 nov 2014
30
0
IJzeren Rinus wrote:
mattman wrote:
DennisvdBr wrote:
Daantje wrote:
Precies let it go.

Maar juichen jullie allemaal ook met jan mee als het Paul mc wordt??
Prima headliner hoor, maar zon juich opmerking is omdat der jan dat zelf geweldig vind.

In mijn ogen zeg je toch alleen zoiets als het U2, eindelijk PJ of de FOO toch het gemiste optreden goedmaken.
( en voorheen Rolling Stones )

Vind het echt tijd worden dat jan wat meer naar de achtergrond gaat in de pers, en lekker gaat genieten van zijn pinkpop en lekker het slot interview doet met 3voor12.


Ik juich wel zeker. Zo’n icoon in de muziek en èèn van de meest belangrijke en toonaangevende Pop Singer/Songwriters in muziek history. Gegarandeerd een fantastische setlist, de band is btw ook subliem. Veel te laat in 46 jaar Pinkpop geschiedenis. Als het dan nu lukt. Is dat voor mij een rede om te juichen.


Ik heb alleen een beetje schrik dat hij wat te oud is geworden om een fantastisch optreden te geven. De man zal 74 (!) zijn. Ik heb enkele recente concerten bekeken en daaruit lijkt zijn stem volledig weg te zijn. Doet me denken aan die keer dat ik Deep Purple zag en enorm teleurgesteld was in de zanger, wiens stem compleet weg was door de leeftijd. We zien wel… misschien worden we nog positief verrast door iets wat we niet zagen aankomen.


McCartney is een waardeloze afsluiter. Niet meer van deze tijd, slecht van stem, te oud, niet vernieuwend en over the Hill.

Zijn typisch de hondstrouwe en kritiekoloze pinkpopgangers met oogkleppen op die zo’n naam goedpraten, maar als je als festival serieus mee wil blijven doen, moet je met meer komen.

Ik lach me dood als toch Bruce de boel komt afsluiten, zondag 12-6 arriveren ze al in NL. Er zijn nog geen concerten in België en/of Duitsland aangekondigd dus die verkoopt ook wel snel uit ondanks het Malieveld.


Ik ben een groot Beatles en McCartney-fan en ik laat veel over hem zeggen, want een mening mag altijd. Maar ga jij nou maar gewoon weer K3 luisteren, dan neem ik jou voorlopig niet serieus meer, goed?

Ik zeg niks over jou, maar over een artiest. En daarover zeg ik alleen wat ik vind, waar hij nu staat volgens mij en dat in verhouding tot een festival wat moeite heeft zich te onderscheiden binnen de toegenomen concurrentie in festivalwereld. Dus wees niet zo persoonlijk beledigd, ik erken echt wel dat hij veel heeft betekend voor de popmuziek.

In 2014 heeft PP zich overtroffen, maar jaar na jaar blinkt het uit in voorspelbaarheid en kneuterigheid, met die telefoontjes met Jan Smeets als dieptepunt. Anderen zullen zeggen dat dat charme met zich meebrengt, Ik vind van niet, volgens mij is een forum bedoeld om daar, in nette bewoordingen, je mening te kunnen geven. Maar men heeft lange tenen hier heb ik het idee.

Overigens vind ik de sfeer wel altijd prettig op Pinkpop. Maar de muziekkeuzes begrijp ik vaak niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken