Pinkpop 2016

Werd inderdaad tijd! Weersvoorspelling word stiekem niet beter naarmate Pinkpop dichterbij komt. Vrijdag droog met 22 graden, Zaterdag aantal buien 20 graden, Zondag afwisselend buien met soms een zonnetje.

Werd inderdaad tijd! Weersvoorspelling word stiekem niet beter naarmate Pinkpop dichterbij komt. Vrijdag droog met 22 graden, Zaterdag aantal buien 20 graden, Zondag afwisselend buien met soms een zonnetje.
Laat ik eerlijk zijn dat 4 a 6 mm regen mij nog niet erg zorgen baart hoor...
Het lijkt me nog rond 19 a 20 graden ook niet vervelend.
Ligt er aan 'hoe' de neerslag valt, geleidelijk of ineens een hele bak.
Toch denk ik dat je sneller droog bent dan dat je nat blijft bij dat beetje regen.

Jari van Steen wrote:
En de officiële pinkpop 2016 app is er eindelijk!

Updaten dan maar hé…
simple-smile.png

( Dat werd tijd )

Zit een beetje door de vernieuwde app te kijken, wel oké.
Niet al te veel poespas.
Tijdschema samenstellen, Favorieten aangeven, datzelfde gebeuren.
Plattegrond is zo te zien niet meer 3D-view.
Gewoon eigenlijk, net genoeg voor 3 dagen Pinkpop, eigenlijk digitaal wat je straks ook met een ouderwets boekje kan, maar kan handig zijn heb ik toch voorgaande jaren gemerkt.
Heb de herinnering vast uitgezet, kan je instellen op meerdere tijdvakken, standaard zette ze hem op 15 minuten voor aanvang.
Zoals gezegd, net voldoende en geen overbodige poespas imo...

Dit is ook nog wel een geinige app denk ik:

http://go.3fm.nl/festivals/nieuws-detail/7619/Maak-je-eigen-Festivaldagboek

EDIT: Nu ik er over na denk heb ik helemaal geen idee of ie dit jaar ook werkt.

https://t.co/VFIWrqMSrP
Waarom een Pinkpop-kaartje bijna 200 euro kost

Een weekendkaartje voor Pinkpop kost dit jaar bijna tweehonderd euro. Tien jaar geleden was dat nog de helft van dat bedrag.
Tsjonge, was dat even schrikken. Meer dan honderd euro vroeg Pinkpop in 2006 voor een weekendticket, inclusief servicekosten. Voor het eerst in de lange geschiedenis van het festival betaalde de bezoeker een bedrag van drie cijfers, enkel om het terrein op te komen.

200 euro
Daar kreeg je onder meer een liveoptreden van Red Hot Chili Peppers voor terug, dat dan weer wel. Nu, tien jaar later, als diezelfde band opnieuw een van de headliners vormt, nadert er een nieuwe grens. Die van tweehonderd euro. In amper een decennium tijd is een weekendje Megaland twee keer zo duur geworden. Hoe kan dat?

Vooropgesteld: de prijzen die Pinkpop hanteert – 195 euro voor een driedagenticket en 95 euro voor een dagkaartje – zijn marktconform. Voor het vierdaagse Rock Werchter betaal je nu 236 euro voor een combiticket. Rock Am Ring: 195 euro voor drie dagen. Vergelijkbare bedragen dus.

Grote acts
Dat neemt evenwel niet weg dat de prijzen de afgelopen jaren explosief zijn gestegen. Deze ontwikkeling valt deels terug te voeren op de toegenomen kosten van de productie en veiligheid. Die zijn echter peanuts vergeleken met de haast obscene gages die de grote acts, als reactie op dalende inkomsten uit albumverkoop, tegenwoordig durven te vragen. Waar Pinkpop in 2005 nog een miljoen euro begrootte voor de programmering, is dat nu acht keer zoveel. En van dat geld gaat – in elk geval dit jaar - meer dan de helft naar de drie headliners. Met name voor Paul McCartney moest Pinkpop diep in de buidel tasten.

McCartney
Bedragen noemt Jan Smeets niet, maar hij wil wel kwijt dat de voormalige Beatle duurder was dan The Rolling Stones. Mick Jagger en co toucheerden in 2014 naar verluidt ver boven de twee miljoen euro. Daarnaast moet de festivaldirecteur nog extra lappen om de peperdure show van McCartney – inclusief aanpassing van het hoofdpodium en extra grote videoschermen – te kunnen produceren. Een half miljoen meer dan begroot, aldus Smeets. „Mede daardoor hebben we dit jaar de prijs van de weekendtickets moeten verhogen.

Miljoenen
Wat Smeets maar wil zeggen: als je Champions League wilt blijven spelen in festivalland, moet je mee met de grote jongens. Als je de Messi’s en Ronaldo’s wilt strikken, moet je bereid zijn om miljoenen op tafel te leggen, met als gevolg dat de ticketprijzen steeds duurder worden.

Join de Festileaks Pinkpop forum meeting!

De allertrouwste Festileakers vind je natuurlijk op het forum. Dé plek waar het nieuws nog sneller verspreid wordt dan op onze site. Dit weekend vindt een ware Festileaks forum meeting plaats tijdens Pinkpop. Ook wij zullen ons gezicht laten zien. Super leuk om te weten wie allemaal onderdeel is van de familie! Dus laat het ons onder het genot van een biertje weten; achter welke nickname schuilt jouw gezicht?
Zondag Festileaks Pinkpop meeting! 16:00 uur.
Voor de die-hard's is vrijdag en zaterdag ook een mini meeting om 16:30 uur.
Noteer het vast in je spoorboekje ;)
Locatie is bij het Brand Bier Speciale Bieren terras, halverwege tussen toilet en kraampjes op randje asfalt met gras, Duidelijk vindbaar en overzichtelijk.

Geloof dat het wel te vinden gaat zijn, toch...

( Hiernaast, ik start elke dag in de Brand-Bier tent. Ik ben zeker een half uur voor aanvang aanwezig elke dag, aan de linkerzijde van de ingang van de tent bij eerste paal of bij het doek. Kom gerust vertellen wat jij die dag gaat zien, of simpelweg gewoon gedag zeggen!!
Ik ben als volgt te herkennen, baardje in Lemmy-style, dit jaar een zwart Pinkpop hoedje editie 2016. Vrijdag een zwart (inmiddels vergrijsd) Iron Maiden-shirt, Zaterdag een Rammstein-shirt, Zondag John Lennon foto-tshirt
)

Omdat ik Parquet Courts toch al meerdere malen gezien heb en dat op Pinkpop niet gaat werken, en James Morrison kut is; Zaterdag.

Ik dacht het hele Pinkpop forum gaat een feestje vieren bij Major Lazer.

Nee joh, we gaan vlotten in brand steken bij BKS. whehehe :-)

Ik ben er alleen zaterdag maar ga waarschijnlijk naar Parquet Courts. Laat nog wel weten wat ik doe.

Dus Pearl Jam dat zijn gewoon schijtluizen...daar komt het op neer...Goed laat ze dan maar lekker in Amerika blijven. Als je je als band laat afschrikken door terrorisme. Eikels

Dus Pearl Jam dat zijn gewoon schijtluizen…daar komt het op neer…Goed laat ze dan maar lekker in Amerika blijven. Als je je als band laat afschrikken door terrorisme. Eikels
Mwah.. volgende keer gewoon hoor. Beetje opgeblazen... (wat eigen een verkeerde uitdrukking is in dit geval)
2017, ik denk, schrijf PJ maar op hoor...

Belofte maakt schuld... ;)
http://www.1limburg.nl/paul-mccartney-belooft-pinkpop-onvergetelijke-avond
Paul McCartney belooft Pinkpop onvergetelijke avond

Wereldster Paul McCartney (73) kijkt erg uit naar zijn optreden op Pinkpop. Dat zegt de ex-Beatle in een exclusief interview met De Limburger.
Vier dagen voor zijn optreden in Landgraaf sprak de krant uitgebreid met Sir Paul.

'Onvergetelijke avond'
De ex-Beatle is zondag afsluiter van het driedaagse festival. "Ik heb goede dingen gehoord over Pinkpop, de sfeer en het publiek. Het is altijd leuk om ergens voor het eerst op de planken te staan. We gaan samen rocken, er een prachtige show van maken en een onvergetelijke avond."

Muzikale erfenis
In het interview komt ook zijn eigen muzikale erfenis ter sprake. "Ik ben wel eens verbaasd over vooral de variëteit van alles wat ik heb gedaan." Zoals zijn eigen vader Jim hem ooit de liefde voor muziek bijbracht, zo geeft de oud-Beatle deze nu door aan zijn kinderen en kleinkinderen. "We zitten regelmatig samen rond de piano."

Openhartig
In het gesprek vertelt McCartney verder over zijn nieuwe verzamel-cd Pure McCartney die later deze week officieel verschijnt, welk nummer daarop zijn persoonlijke favoriet is en hoe dat tot stand kwam. Hij antwoordt ook openhartig op de vraag waar hij eigenlijk de inspiratie vandaan haalt voor al zijn nummers en vertelt over hoe belangrijk hij het vindt dat meer mensen vegetariër worden.

Twee uur
Na door organisator Jan Smeets twee keer te zijn opgerekt mag Paul McCartney’s optreden in Landgraaf zondag zo’n twee uur duren. Een half uur korter dan zijn gebruikelijke show met 34 nummers. De setlist bestaat voor 70 procent uit Beatles-klassiekers.

bcmrmaybe wrote:
Dus Pearl Jam dat zijn gewoon schijtluizen…daar komt het op neer…Goed laat ze dan maar lekker in Amerika blijven. Als je je als band laat afschrikken door terrorisme. Eikels

Mwah.. volgende keer gewoon hoor. Beetje opgeblazen… (wat eigen een verkeerde uitdrukking is in dit geval)
2017, ik denk, schrijf PJ maar op hoor…

Ik zou toch wachten met hen op te schrijven hoor. Kan mij inbeeldend dat de organisatie het ondertussen ook gehad heeft met hen. Al de zoveelste keer dat ze (dicht) bij een akkoord staan en er nog iets tussen komt.

En uiteindelijk is Pearl Jam ook geen grotere garantie op een volle wei dan de headliners van de laatste drie edities.

Wat Pearl Jam gedaan heeft is toch echt het foutste wat je kan doen als band. Meteen een heel continent cancelen omdat er ergens een bom is ontploft, een half jaar voor je tour. Je zou denken dat mr Vedder eigenlijk beter is dan dit.

Weet je, laat ze gewoon inderdaad lekker ver weg blijven. Ander en beter.

Users who are viewing this thread