Pinkpop 2016

Ik zag dat een pinkpop app was “Festguide Pinkpop 2016”, komt een beetje dodgy op mij over. Weet iemand of Mojo nog met een officiele app komt of dat dit de officiele versie is?
Hadden we een tijdje terug ook gezien. Is met de "Pinkpop 2016" visuals zoals op de site, maar niet van de makers van de vorige apps. Appmiral was dat geloof ik, staat nu op MOJO NL.
Deze app is er als graits uitgeklede versie en een betaalde app, maar volgens mij geen officiële.
Ik verwacht een dezer dagen de officiële nog wel. (eerlijk gezegd, had hem al lang verwacht....)

Hadden we een tijdje terug ook gezien. Is met de “Pinkpop 2016” visuals zoals op de site, maar niet van de makers van de vorige apps. Appmiral was dat geloof ik, staat nu op MOJO NL.
Deze app is er als graits uitgeklede versie en een betaalde app, maar volgens mij geen officiële.
Ik verwacht een dezer dagen de officiële nog wel. (eerlijk gezegd, had hem al lang verwacht….)

Die had er al lang moeten zijn...

Nog een aantal dingetjes, de tribunes? Die heb ik nog niet gezien, ook niet op de plattegrond. Dit kan natuurlijk wel gewoon woensdag of donderdag opgezet worden. Dan nog een dingetje, er staan weer 2 geluidstorentjes, en wellicht zijn deze nog kleiner dan vorig jaar. Positieve verbetering imo. De app zal wel niet meer komen neem ik aan.

Nog een aantal dingetjes, de tribunes? Die heb ik nog niet gezien, ook niet op de plattegrond. Dit kan natuurlijk wel gewoon woensdag of donderdag opgezet worden. Dan nog een dingetje, er staan weer 2 geluidstorentjes, en wellicht zijn deze nog kleiner dan vorig jaar. Positieve verbetering imo. De app zal wel niet meer komen neem ik aan.
Viel me ook al op, dat van die tribunes. Kwam uit dat interview hé? Ook was er iets gezegd over de drukte bij Avicii dat er een derde uitgang vanaf gebied voor 3FM-stage kwam, zie ik ook niet (of bedoelde Jan nooduitgang, weet niet?)
De geluidtorens zijn volgens mij die duiventillen die je bedoeld, maar daar zitten de volgspots in. Er komen nog 2 tentjes bij (zogenoemde "front of house") links geluid en rechts het licht. Die zijn zo geplaatst.

Was ik van op de hoogte, echter zei jan dat deze duiventillen kleiner zouden worden als het haalbaar was.

zou gaan om een kuip effect. maar hij zei dat het tribunes werden waar 100 man op kunnen dit noem ik geen verbetering, want dan kost het toch meer plaats dan het oplevert.

Was ik van op de hoogte, echter zei jan dat deze duiventillen kleiner zouden worden als het haalbaar was.
Ze lijken me even groot te worden. Maar denk dat we het pas vrijdag goed kunnen zien.

Hier gaan we het waarschijnlijk mee moeten doen...
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/weer-pinkpop:-overwegend-droog/2566
Weer PinkPop: Overwegend droog
Geplaatst: 6 juni 2016 - 12:26 uur

Vrijdag gaat in Landgraaf Pinkpop van start. Best nog ver weg maar de echte fans zijn nu al aan het pakken. Het ziet er niet slecht uit op de weerkaarten en dus geven we het weer een dikke vette 7.

Afgelopen weekend: Noodweer tijdens festivals
We hebben allemaal wel de beelden gezien van festivals die het afgelopen weekeinde werden gehouden. Noodweer was het op veel plaatsen. In Eindhoven en Eersel werden de festival zelfs onderbroken en moest iedereen hurken vanwege zwaar onweer.
In Duitsland vielen zelf bij het Rock am Ring festival een aantal zwaar gewonden door blikseminslag en veranderde het festival terrein in een enorme modderpoel. Zondag werd zelfs het hele festival afgelast, voor het eerst sinds 32 jaar. Voor komend weekend zien de weerkaarten er gelukkig lang niet zo dramatisch uit en kan de 47ste editie van PinkPop met een gerust hart van start gaan.

PinkPop editie 2016: Grotendeels een prima festivalweertje
Goed, het wordt geen volledig droog festival en zomerse warmte zit er ook niet in maar met maxima van 19 tot 22 graden is het op het festivalterrein over het algemeen prima toeven. Alleen voor de zondag hebben we wat zorgen met betrekking tot neerslag. In het minst gunstige scenario vallen er dan een aantal regenbuien en kan dat toch wat hinderlijk worden. Hieronder onze verwachting per dag.

Vrijdag, prima dag
Optredens o.a. van Major Lazor, The Common Linnets, De Staat, The Struts en Bear's Den
Het is droog en we zien een afwisseling van zon en stapelwolken. De openingsavond lijkt qua weer de beste avond te worden. Fans kunnen tijdens de optredens van onder andere Doe Maar en de Red Hot Chili Peppers droog uit hun dak gaan.
Weinig wind, Zwak of matig uit het noordwesten.
Temperatuur: 's Middags rond 20 graden. In de avond afkoelend naar zo'n 10 tot 12 graden, op de camping 's nachts zo'n 9 graden.

Zaterdag, misschien 's avonds een bui
Optredens o.a. van Rammstein, Imelda May, Halestorm, Lucky Fonz III en Matt Simons
Overdag is het droog en zijn er vrij veel hoge wolken waar de zon zeker in het begin nog doorheen komt. 's Avonds neemt vanuit het zuidwesten de kans op buien toe. Misschien dat we de eerste poncho's gaan zien als Skunk Anansie het podium betreedt halverwege de avond.
Wind: Veelal een zwakke wind uit het zuidoosten.
Temperatuur: Het wordt zo'n 20 tot 22 graden in de middag. Op de camping 's nachts rond 11 of 12 graden.

Zondag, waarschijnlijk de natste dag
Optredens o.a. van Lionel Ritchie, Paul McCartney, John Newman, Douwe Bob en Slaves
De weerkaarten zijn voor zondag nu nog niet zo gunstig. Regenbuien zouden wel een stempel kunnen gaan drukken op de slotdag. Het gaat wel om buien en dus er zijn voldoende droge momenten. Alle acts kunnen geconfronteerd worden met een bui maar ach het is de laatste dag en maandag kan je weer opdrogen.
Wind: de wind heeft een zuidelijke voorkeur en is meest matig, rond kracht 3.
Temperatuur: Al met al kan de temperatuur deze dag toch weer oplopen naar zo'n 20 graden. Op de camping 's nachts zo'n 12 of 13 graden.

De verwachting voor Landgraaf vind je hier.

edit: Let op, er staan enkele schoonheidsfoutjes in. Doe Maar speelt zaterdag ipv vrijdag. Ook Skunk Anansie speelt zondag ipv zaterdag.

Een aantal buien is geen probleem, geeft vaak ook extra sfeer. Bij BMTH bijvoorbeeld.

Het wordt dus gewoon perfect festival weer; geen gezweet, de voetjes moeten van de vloer om het warm te krijgen (voor de koudbloedige althans) en uren aan smeren kunnen we ons besparen.

Daar heb ik wel een buitje voor over.

Dat zal geen probleem zijn, staat aangegeven, en er loopt daar vanaf het station (niet ver) een hele horde mensen naar toe. (er rijden ook bussen)

Vraagje hoe lang moet je lopen van station landgraaf naar camping b

@minie
14 min lopen volgens de site van pinkpop

Of kijk even hier : http://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2016/page/230/#post-107202
Van station naar Camping B. Voor station linksaf lopen loop je er zo rechtuit heen, volgens mij is het maar 5 minuten als je doorloopt, loop je wat langzaam 10.

Let wel op dat zodra je de hoek om gaat van de Dr. Calstraat de Einsteinstraat in (waar camping B aan ligt) dat dat een redelijk hellende weg is, met zware tassen/bepakking kan dat best zweten worden ;-)

http://www.1limburg.nl/festival-afgelasten-vanwege-voorspeld-noodweer-kan-niet?context=topstory
'Festival afgelasten vanwege voorspeld noodweer kan niet'
Een festival afgelasten vanwege een weersvoorspelling kan niet. Dat zegt Pinkpopbaas Jan Smeets in het L1-programma AvondGasten.
Hij reageert daarmee op de afgelasting van de slotdag van het Duitse festival Rock Am Ring. Daar raakte eerder dat weekend 51 mensen gewond door onweer een blikseminslagen. Daarop besloot de burgemeester de slotdag niet door te laten gaan.
Rom Am Ring
"Het kan niet dat je een festival afgelast op basis van de weersvoorspellingen," zegt Smeets. "Ik weet zeker dat de organisatie van Rock Am Ring een juridische procedure gaat aanspannen tegen de Duitse overheid."
Voorbereiding
Smeets is ervan overtuigd dat Pinkpop prima is voorbereid op slecht weer. "We zijn al jaren op onweer voorbereid. In 1979 hebben we enorm zwaar onweer gehad op Pinkpop. Ik kan me de situatie herinneren van het optreden van Elvis Costello. De lucht werd zwart, er vielen blokken ijs uit de hemel, maar na een uur scheen de zon weer. Toen waren er geen apps, voorspellingen etc. Dat is ook goed gekomen."

http://www.l1.nl/video/festival-afgelasten-vanwege-voorspeld-noodweer-kan-niet-zegt-pinkpopbaas-jan-smeets-avondgaste
In deze video:
Een festival afgelasten vanwege een weersvoorspelling kan niet. Dat zegt Pinkpopbaas Jan Smeets in het L1-programma AvondGasten. Hij reageert daarmee op de afgelasting van de slotdag van het Duitse festival Rock Am Ring. Daar raakte eerder dat weekend 51 mensen gewond door onweer een blikseminslagen. Daarop besloot de burgemeester de slotdag niet door te laten gaan. Muziek Maar natuurlijk gaat het om de muziek ook in AvondGasten. Ruud Kleinen doet 3 dagen lang verslag voor de radio en geeft een paar tips. AvondGast natuurlijk ook Pinkpopbaas Jan Smeets. En wie nog wil gaan naar het festival? Geen probleem, er zijn nog kaarten en zelden waren die zo goedkoop. Op internet bieden honderden mensen tickets aan. Meer uitleg aan tafel.
Let vooral op het einde, hij zegt weer:"er komen nog tribunes bij 3FM-stage".

Jan Smeets praat weer poep. Als er noodweer aan komt, dan kunnen de autoriteiten wel degelijk een festival aflasten. In principe in goed overleg met de festivalorganisatie, maar de burgemeester (of evt. de regio) heeft hierin het laatste woord.

Users who are viewing this thread