Pinkpop 2016

Nou, nu pinkpop nadert zijn we het met onze groep toch wel eens wat de hoofdlijn wordt qua acts die we gaan zien. We kijken meestal daar pas wat we precies gaan zien enzo, maar we zullen zeker de volgende bands niet missen:

Vr: Bastille - Major Lazer - RHCP
Za: MiAmigo - Ghost - Doe Maar - Robin Schulz - Rammstein
Zo: Jungle By Night - John Newman - Kygo - BMTH - Lionel Richie - (waarschijnlijk stukje sevn Alias checken - Paul McCartney

Ik krijg net van pinkpop een mailtje dat parkeren op vrijdag 30 euro kost!? Is dat ook zo als je alleen voor 1 dag komt? Want op zaterdag en zondag is het goedkoper. Kan iemand uitleggen waarom dat is? Thanks!

Omdat; je dan de auto kan laten staan tot zondag, het is in principe gericht op weekendbezoekers dus dan betaal je 10 euro per dag. De vrijdag bezoekers hebben in deze pech en de zondag bezoekers geluk. Raar maar waar.

Ik krijg net van pinkpop een mailtje dat parkeren op vrijdag 30 euro kost!? Is dat ook zo als je alleen voor 1 dag komt? Want op zaterdag en zondag is het goedkoper. Kan iemand uitleggen waarom dat is? Thanks!

Als je wilt besparen op die kosten. Parkeer ergens anders in Landgraaf gratis en loop een kilometer of anderhalf.

Wat Pearl Jam gedaan heeft is toch echt het foutste wat je kan doen als band. Meteen een heel continent cancelen omdat er ergens een bom is ontploft, een half jaar voor je tour. Je zou denken dat mr Vedder eigenlijk beter is dan dit.

Weet je, laat ze gewoon inderdaad lekker ver weg blijven. Ander en beter.

Helemaal mee eens, echt ontzettend kansloos gedrag van Pearl Jam. Ten eerste vind ik dat je niet moet af zeggen om die reden (tenzij er echt hele reele aanwijzingen zijn, je hoeft natuurlijk niet met je leven te gaan spelen) omdat je die klootzakken zo juist laat winnen. Ten tweede is het echt grote onzin om niet naar Europa te komen want wie zegt dat er niks in de VS of waar anders in de wereld dan ook gaat gebeuren? Kortom gewoon nooit meer proberen te boeken als Pinkpop zijnde, het is nu al de zoveelste keer dat het net niet door gaat. Ik zou er nu echt helemaal klaar mee zijn. Daarnaast als PJ dan zo bang is kunnen ze dan niet beter gewoonweg nooit meer optreden?

De Pinkpop Gids 2016 is Online!!
*NOG 2 DAGEN* ‪#‎PP16‬
De festivalgids ligt voor jullie klaar op het festivalterrein! Wil je hem alvast digitaal lezen? Kijk op http://oor.nl/#!/articles/pinkpopgids_2016/feature of bekijk hem in de OOR Magazine app op je smartphone!

Quote:
VOORWOORD

EEN BEATLE OP PINKPOP

Je moet als organisator van een popfestival een ultieme droom hebben. Je hebt intussen veel groten der aarde al op het affiche gehad, sommigen zelfs meerdere keren. Bruce Springsteen, Robbie Williams, Coldplay, Pearl Jam, Radiohead, Foo Fighters. In willekeurige volgorde. Dan zie je plots dat de 50ste editie van Pinkpop met rasse schreden nadert. Je droomt stiekem al van Bob Dylan, of misschien dat Tom Petty er nog eens kan staan, of Neil Young, de voor mij persoonlijk ultieme gedroomde headliner. Of wordt het toch een reünie met Dire Straits of The Police? Zeg je tegen Dave Grohl: Kom nog eens terug met je Foo Fighters!? Of haal je Radiohead en Coldplay nog eens terug?

En tussen al deze dromerij over de 50ste Pinkpop doet zich ineens voor editie 47 de mogelijkheid voor om een Beatle op Pinkpop te krijgen in de persoon van Sir Paul McCartney. What a dream!

Aangevuld met Rammstein en Red Hot Chili Peppers; het kan niet mooier. Ruig, ruiger en optimaal subtiel. Wie nu nog wat te klagen heeft, moet gewoon thuisblijven. Want de klagers hebben ongelijk! Dat blijkt wel uit bijna 120.000 unieke verkochte tickets. Jullie, de liefhebbers van Pinkpop, snappen dat. De programmacommissie van Pinkpop heeft in ieder geval haar best gedaan. Dankjewel en proficiat. En jullie allen een fijn festival. Meezingen!

Tot ziens op Pinkpop 2017.

Jan Smeets

DIT DUS !!
Wie nu nog wat te klagen heeft, moet gewoon thuisblijven. Want de klagers hebben ongelijk! Dat blijkt wel uit bijna 120.000 unieke verkochte tickets. Jullie, de liefhebbers van Pinkpop, snappen dat.
BAM!!

Oké, tel bij dit bericht op dat Route 69 (de borden zijn inmiddels geplaatst) via dorpskernen Abdissebosch en Waubach (in Landgraaf) gaat. Dat in verband met afsluiting van N299 tussen Brunssum en Kerkrade, ivm aanleg en bouw Buitenring.
Het is uiteraard het overwegen waard, te concluderen of je de adviesroute via Route 69 wel moet nemen imo...
Werkzaamheden is momenteel echt een probleem, Landgraaf (en ook rondom Pinkpop terrein en camping's) staat vol met gele borden en alle omleidingen.
Ik wil vooral iedereen adviseren het laatste stuk vooral de borden te volgen en niet perse de richting van de navigatie.
Reken er op, het is een werkdag vrijdag en niet iedereen in en rondom Landgraaf heeft verlof om naar Pinkpop te gaan ;)
http://www.1limburg.nl/anwb-verwacht-pinkpopfile-ns-zet-extra-treinen?context=topstory
ANWB verwacht Pinkpopfile, NS zet extra treinen in
De ANWB verwacht vrijdagochtend grote drukte op de wegen rondom Landgraaf.
Pinkpopgangers zullen vrijdagochtend, de eerste dag van het driedaagse festival, in de file staan op de A2, A76 en op de N-wegen, verwacht de ANWB.
Advies
De ANWB heeft ook een advies voor mensen die in de brandende zon in de file staan: zorg voor water, zet de navigatie uit en volg de tekstborden van het festival.
Treinen
Vanwege de verwachte drukte zet de NS, samen met Veolia, extra treinen in om alle bezoekers naar het festival te brengen. Ook zullen er extra treinen rijden na afloop van Pinkpop. Op station Landgraaf staan pendelbussen klaar die bezoekers naar festivalterrein Megaland brengen.
Dit weekend vindt de 47e editie van Pinkpop plaats.

Dennis, Heerlerbaan is wel gewoon te doen overdag, niet? Rond een uur of 13?

Kan... Maar dat is na afrit Kerkrade-West bij het stadion van A76/N281. Zal op e Euregioweg ook druk worden verwacht ik.
Maar het ging mij vooral over Route 69, de andere kant van Landgraaf. Dat is nu, zonder Pinkpop, al af en toe verkeersverstopping. Ben benieuwd als de bezoekers er bij komen.
Niet voor niets hele dag vrij genomen, in 2008 heb ik de vrijdag 's ochtends wel gewerkt voor Pinkpop. Heb ik er eerst 3 keer zo lang over gedaan thuis te komen. Dus de Pinkpop-editites die op vrijdag zijn gestart na 2008 (en nog gaan komen) doe ik dat niet meer., 's ochtend ook vrij hoor.
Vanuit thuis fiets ik in 10 minuten aan.

Goedemiddag allemaal!

Ik had even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil voor RHCP graag vooraan/in het voorste vak staan; hoe laat denken jullie dat ik van te voren er moet zijn? Ik heb de rest van de avond niet per se dingen die ik wil zien (De Staat al een paar keer gezien, Major Lazor niet echt mijn ding), dus ik kan ruim van te voren er zijn. En is het slimmer om van de zijkanten er in te gaan? Welke? Thanks

Eerste keer naar dit festival, dus wellicht een beetje rare vragen. Ik heb er in ieder geval zin in! :)

Nou, er zijn 2 voorvakken. Het linker voorvak is wat minder druk meestal, je kan er van de zijkant in, is ook de enige ingang (zie je vanzelf). James Bay speelt voor RHCP, na dat optreden stroomt het voorvak goed vol denk ik. Dus tijdens James Bay het voorvak al inlopen, of er al instaan voor James Bay, dan sta je denk ik wel op de eerste paar rijen!

eloelo wrote:

Kan… Maar dat is na afrit Kerkrade-West bij het stadion van A76/N281. Zal op e Euregioweg ook druk worden verwacht ik.
Maar het ging mij vooral over Route 69, de andere kant van Landgraaf. Dat is nu, zonder Pinkpop, al af en toe verkeersverstopping. Ben benieuwd als de bezoekers er bij komen.
Niet voor niets hele dag vrij genomen, in 2008 heb ik de vrijdag ’s ochtends wel gewerkt voor Pinkpop. Heb ik er eerst 3 keer zo lang over gedaan thuis te komen. Dus de Pinkpop-editites die op vrijdag zijn gestart na 2008 (en nog gaan komen) doe ik dat niet meer., ’s ochtend ook vrij hoor.
Vanuit thuis fiets ik in 10 minuten aan.

Top, ik moet vanuit heerlerbaan naar kerkrade rijden om iemand op te halen, dus dat lukt nog wel, dat is redelijk buiten de route om.

Dan is deze jongen blij dat ie donderdagavond al in Kerkrade is......ik drink er dan wel 1 op alle filezitters. Wij pakken dan lekker de fiets om de bandjes op te halen vrijdag

Zelf ga ik ook te voet naar het terrein, gelukkig, dat is maar 15 minuutjes lopen (;

wij laten ons met 2 auto's afzetten en rijden door de dorpen dus hebben we geen las van afzettingen en files aangezien we over duitsland rijden

Via de Dentgenbachweg en dan Mensheggerweg moet je toch wel bij Camping B kunnen komen? Wij laten ons afzetten op de Kiss & Ride plek die er andere jaren ook was. Hij staat nu gewoon op de plattegrond en Pinkpop heeft niets gecommuniceerd dat deze nu er niet zou zijn? Voor de Dentgenbachweg komen wij vanaf de Tunnelweg en Terwinselen, daar is het normaal niet zo druk dan op de Euregioweg.

Weet iemand toevallig of je je luchtbed kan oppompen op de camping? In de dancetent of campingwinkel? Ik weet dat dat op de Zwarte Cross kan, maar bij Pinkpop weet ik het niet?

Via de Dentgenbachweg en dan Mensheggerweg moet je toch wel bij Camping B kunnen komen? Wij laten ons afzetten op de Kiss & Ride plek die er andere jaren ook was. Hij staat nu gewoon op de plattegrond en Pinkpop heeft niets gecommuniceerd dat deze nu er niet zou zijn? Voor de Dentgenbachweg komen wij vanaf de Tunnelweg en Terwinselen, daar is het normaal niet zo druk dan op de Euregioweg.

Weet iemand toevallig of je je luchtbed kan oppompen op de camping? In de dancetent of campingwinkel? Ik weet dat dat op de Zwarte Cross kan, maar bij Pinkpop weet ik het niet?

ja alleen de N299 is dicht daarom rijden wij via de naastgelegen dorpskernen maar via de dentenbachweg moet gewoon gaan

Users who are viewing this thread