Pinkpop 2016

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Pinkpop hoopt op de komst van ex-Beatle Paul McCartney en de Nederlandse band Doe Maar. Organisator Jan Smeets heeft het programma voor de editie van 2016 bijna afgerond.
Op 17 februari zal Smeets het volledige programma bekendmaken, vast staat dat de Red Hot Chili Peppers en Rammstein naar Landgraaf zullen komen.

Smeets wil daar graag de band Doe Maar en Paul McCartney aan toevoegen, zegt hij in gesprek met het AD.

De komst van Nederlandse band is volgens Smeets zo goed als rond, er wordt alleen nog gezocht naar de juiste plek binnen de programmering. Uit het kamp van McCartney hoort Smeets al een tijdje niets.

Debuut
Mocht de Engelsman besluiten om op Pinpkpop op te treden, dan zal dit zijn allereerste keer worden.

Pinkpop vindt dit jaar plaats op 10, 11 en 12 juni.

Door: NU.nl

Beetje vaag verhaal over McCartney. Lijkt me sterk dat, ongeveer een week voor de persconferentie, de eventuele derde headliner niet vastligt.

Tenzij McCartney idd nog vaag is en ze Doe Maar als vervanger willen laten afsluiten. Al lijkt me dat ook onlogisch.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Beetje vaag verhaal over McCartney. Lijkt me sterk dat, ongeveer een week voor de persconferentie, de eventuele derde headliner niet vastligt.

Tenzij McCartney idd nog vaag is en ze Doe Maar als vervanger willen laten afsluiten. Al lijkt me dat ook onlogisch.


Doe Maar als headliner? Met die concerten in de Ziggo denk ik niet dat dat een handige zet zou zijn. Dan worden de zondagkaarten lastig verkopen.

Ik denk niet dat Doe Maar die dag kan dragen. Ik denk ook niet dat dat de opzet is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Daarom lijkt het me ook onlogisch. Maar ik vind dat gehele ''misschien hebben we McCartney, we hebben niets meer van ze gehoord'' een week voor de persconferentie een behoorlijk bullshit verhaal.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Straks krijgen we gewoon een persconferentie zonder derde headliner. Dat is natuurlijk mogelijk, die persconferentie is al lang gepland en als onderhandelingen vastlopen...
Zou jammer zijn als er straks voor de afsluitende dag geen grote headliner is. Dan wordt het festival - net als vorig jaar - een beetje slap afgesloten.

Ik zie eerder Golden Earring als (Nederlandse) headliner dan doe maar. Maar Paaspop heeft ze ook al als headliner.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Tja, Smeets wilde het publiek laten juichen en applaudisseren, maar het lijkt erop dat zijn onderhandelingen met McCartney stuk zijn gelopen zo. Daarom dacht ik dat wellicht Doe Maar afsluit ivm het ''zoeken naar een plaats in de programmering''.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Of Jan wil gewoon nog niks toegeven over McCartney, terwijl hij eigenlijk al gewoon vastligt. Het lijkt me logischer dat ze met Doe Maar onderhandelen over sub/3fm-headliner/plaatsje-voor-sub.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Als ie niets had willen toegeven had ie gewoon weer geroepen dat Paul niet kwam. :p
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Nu kan je het ook zien als vast indekken voor wanneer het tegenvalt tijdens de persconferentie. Ben zeer benieuwd wat het gaat worden, straks komt Kensington headlinen :cry:
Het lijkt dit jaar voor meerdere festivals gewoon echt moeilijk qua headliners. Veel waar men vooraf op had gehoopt/gerekend (Foo Fighters/Coldplay/U2/Pearl Jam) is afgevallen.
Zou natuurlijk ook nog kunnen dat Glastonbury het recht heeft om iets als eerste aan te kondigen..
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nu kan je het ook zien als vast indekken voor wanneer het tegenvalt tijdens de persconferentie.

Denk ik niet. Zoals hierboven ergens gesteld is het een kwestie van spanning opvoeren. Daar kun je van alles van vinden maar zo doet Jan dat. Het best te vergelijken met de Stones telefoon.

Opvallend dat gesteld wordt dat het hele programma gepresenteerd wordt. Vorig jaar ontbraken nog zo'n 12 namen.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Ze zeggen altijd dat de persconferentie de plek is waar het volledige programma bekend wordt gemaakt. Maar dat is dus nooit zo. Ik heb er wel zin in, want ik mag er naartoe
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mijn verzonnen line-up weer een beetje aangepast.
[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large] Duran Duran, Iggy Pop, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer[/SIZE]
[SIZE= large]Doe Maar, Herbert Grönemeyer, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D, [/SIZE]
Foals, Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics,
De Staat, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm,
Mika, Garbage, The Corrs, Mando Diao, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Danko Jones,
Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon,
Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975, St Tropez, Dazzled Sticks, Walk off the Earth,
Lucas Hamming, DeWolff, HAEVN, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky

let op, zelf bij elkaar gezet
denk wel dat ik een groot deeltje goed heb...

-

btw, volgende week maandag eindigt ronde 4 van het Pinkpop Voorspel-spel...
Reminder!!
Ronde 4 eindigt maandag 15 februari 12:00, info en spelregels zie post nr 1 http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/#post-84777 .

( let op ter info, maandag 15 februari is 2 dagen voor de Pinkpop Persconferentie woensdag 17 februari )
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney
Duran Duran, Iggy Pop, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer
Doe Maar, Herbert Grönemeyer, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D,
Foals, Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics,
De Staat, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm,
Mika, Garbage, The Corrs, Mando Diao, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Danko Jones,
Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon,
Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975, St Tropez, Dazzled Sticks, Walk off the Earth,
Lucas Hamming, DeWolff, HAEVN, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky

Vervang de dikgedrukte artiesten met Snowpatrol (wishful thinking) Skunk Anansie, Golden Earring en helaas Matt Simon en je zit heel erg in de buurt denk ik (Foals op LL, staat dikgedrukt maar is niet goed te zien)
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Parklife Festival (11-12 juni, Manchester UK) heeft een groot deel van de line up bekendgemaakt:


Chemical Brothers, Major Lazer, Jess Glynne, Years & Years, Bastille, Wolf Alice, Circa Waves en Blossoms lijken me steeds meer kanshebbers voor Pinkpop!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Chemical Brothers, Major Lazer, Jess Glynne, Years & Years, Bastille, Wolf Alice, Circa Waves en Blossoms lijken me steeds meer kanshebbers voor Pinkpop!




CB, Major Lazer en nu Bastille zou ik nu bijna op 100% zetten (Bastille was 2014 nog, nu nog geen nieuw materiaal) Y en Y mag wegblijven, is live niet om aan te horen. jess Glynne ken ik vaag.

Wolf Alice, Circa Waves en Blossoms ken ik niet
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney
Duran Duran, Iggy Pop, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer
Doe Maar, Herbert Grönemeyer, New Order, Golden Earring, Status Quo, Tenacious D,
Foals, Bastille, The Common Linnets, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics,
De Staat, Michael Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm,
Mika, Garbage, The Corrs, Mando Diao, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Danko Jones,
Lost Frequenties, Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon,
Billy Talent, Of Mice & Men, The 1975, St Tropez, Dazzled Sticks, Walk off the Earth,
Lucas Hamming, DeWolff, HAEVN, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Storksky

Vervang de dikgedrukte artiesten met Snow Patrol (wishful thinking) Skunk Anansie, Golden Earring en helaas Matt Simons en je zit heel erg in de buurt denk ik

Yes! Er zijn een paar 'hoe kom je bij deze artiesten'-vragen vanuit mij, na de desbetreffende tourschema's en andere festivals te hebben gecheckt. Deze artiesten zijn:

- Herbert Grönemeyer
- Fergie
- Snow Patrol?
- Dazzled Sticks?

Ik ben benieuwd!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Yes! Er zijn een paar ‘hoe kom je bij deze artiesten’-vragen vanuit mij, na de desbetreffende tourschema’s en andere festivals te hebben gecheckt. Deze artiesten zijn:

– Herbert Grönemeyer
– Fergie
– Snow Patrol?
– Dazzled Sticks?

Ik ben benieuwd!


HG is een Dennis ding hahahaha, Fergie en Dazzeled Sticks zou ik niet weten...dat moet je aan @dennisvdbr vragen. Snowpatrol is een wens van mijzelf..zou ik graag eens live zien.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Wolf Alice, Circa Waves en Blossoms ken ik niet

Circa Waves is van die 3fm-zomerhit 'T-Shirt Weather' van vorig jaar, oftewel de ultieme formule om een plekje op Pinkpop te bemachtigen! Wolf Alice had ook één soort-van-3fm-hitje, maar die hebben ook echt een goed album en zijn een beetje 'dé' hype in Engeland op 't moment.

Blossoms staat al op Best Kept Secret.

O ja, die toch niet dan!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Fergie
– Snow Patrol?
– Dazzled Sticks?

Fergie als die chick van Black Eyed Peas? uhmm die komt zeker niet.
Snow Patrol, doet al een tijdje niet veel, ook dit jaar niet.
Dazzled Sticks, prima duo maar niet bepaald een act die vaak terugkomt op Pinkpop. Voor stage 4 misschien nog een kansje maar verwacht ze eigenlijk niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken