Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Precies Dennis, ik weet ook wel dat in het artikel uitleg staat. Maar zet dan ook een titel neer als: ”Word dan toch Paul McCartney de 3e Pinkpop headliner?”
Want dit vind ik een beetje aandachttrekkerij, en makkelijk scoren. Het is ongeveer hetzelfde als een voetbalsite een titel plaatst als: ”Ronaldo nieuwe aankoop Manchester United” Terwijl het slechts een gerucht betreft. Ik snap het trouwens wel hoor, want zo klikken veel meer mensen op de link.
Je hebt ergens gelijk. Maar dan zal het bericht titel te lang zijn. Een koptekst moet kort, sterk en bondig zijn, daarbij tussen "aanhalingstekens" geeft al een idéé van het soort bericht.
In het Facebook bericht staat overigens ook de essentie van het bericht.
Maar de invulling van het artikel is wel duidelijk toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik heb globaal meegelezen.
(...)
Overigens: Opvallend dat er verschillende mensen op Efestivals melden dat Paul McCartney helemaal geen Europese (festival)tour gaat doen…
Dat kan... Speelt normaal gezien ook niet veel festivals. Zal dus vrij exclusief worden als het klopt.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Misschien komt Paul exclusief naar Pinkpop? Er is vast wat geld over van vorig jaar...

De laatste tijd roept iedereen Springsteen en McCartney. Daar zit wat in natuurlijk, want veel blijft er niet meer over. Maar wat zou ik het mooi vinden wanneer totaal onverwachts (en onrealistisch) U2 ineens opduikt voor een korte - 2,5 week ofzo - tour in Europa. Even Roskilde, Werchter, Pinkpop en Glastonbury meepakken ofzo.
 

JasperFM

Playlistbediener
28 okt 2015
16
0
@pim Die horen nou eenmaal op pinkpop, heerlijke meezingers die iedereen kent, mooie afsluiter voor de zondag!
Alleen, wat zou een goede sub zijn voor U2?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.720
7.485
Haha, Gerard Ekdom probeerde een belletje te wagen naar Jan Smeets naar aanleiding van het Paul McCartney gerucht. Bijgevoegd met de woorden, kunnen we dat wel maken zo vroeg bellen? Ik denk niet dat hij dat op prijs stelt. Ach, we proberen het gewoon.

Jan nam niet op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Haha, Gerard Ekdom probeerde een belletje te wagen naar Jan Smeets naar aanleiding van het Paul McCartney gerucht. Bijgevoegd met de woorden, kunnen we dat wel maken zo vroeg bellen? Ik denk niet dat hij dat op prijs stelt. Ach, we proberen het gewoon.

Jan nam niet op.
Denk dat hij een tipje kreeg van 3FM collega Michiel, welke Michiel, Veenstra Veenstra
https://twitter.com/michielveenstra/status/692403567479668736
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
eloelo wrote:
Precies Dennis, ik weet ook wel dat in het artikel uitleg staat. Maar zet dan ook een titel neer als: ”Word dan toch Paul McCartney de 3e Pinkpop headliner?”
Want dit vind ik een beetje aandachttrekkerij, en makkelijk scoren. Het is ongeveer hetzelfde als een voetbalsite een titel plaatst als: ”Ronaldo nieuwe aankoop Manchester United” Terwijl het slechts een gerucht betreft. Ik snap het trouwens wel hoor, want zo klikken veel meer mensen op de link.


Je hebt ergens gelijk. Maar dan zal het bericht titel te lang zijn. Een koptekst moet kort, sterk en bondig zijn, daarbij tussen “aanhalingstekens” geeft al een idéé van het soort bericht.
In het Facebook bericht staat overigens ook de essentie van het bericht.
Maar de invulling van het artikel is wel duidelijk toch?

Nee joh! Zonder aanhalingstekens maar met vraagteken heb je met minder leestekens een kopje dat aanspreekt en niet misleidend is (ook al is dit de lezer aan te rekenen).
Voorbeeld: Paul McCartney de 3e headliner?, Foo Fighters niet op Pinkpop? Radiohead vastgelegd voor Pinkpop 2017?

Een dergelijke titel nodigt uit tot lezen van een artikel! Als er staat 'Pearl Jam op Pinkpop' is dat suggestief en zijn er hele hordes die conclusies trekken zonder het artikel te lezen.
Dat blijkt...

 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Pinkpop is vanmorgen een prijsvraag gestart waarbij (net als vorig jaar) tickets gewonnen kunnen worden voor de perspresentatie.

Wat ze feitelijk vragen is om STORKSKY als antwoord op de vraag wie "Nu Of Nooit" heeft gewonnen en Pinkpop mag openen te mailen naar [email protected]
Je maakt dan kans op toegang +1.

Vorig jaar was meedoen bijna een garantie van aanwezigheid. Ze willen Paradiso vol hebben en daar is ruimte voor zo'n 1500 man.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pinkpop is vanmorgen een prijsvraag gestart waarbij (net als vorig jaar) tickets gewonnen kunnen worden voor de perspresentatie.

Wat ze feitelijk vragen is om STORKSKY als antwoord op de vraag wie “Nu Of Nooit” heeft gewonnen en Pinkpop mag openen te mailen naar prijsvraag@pinkpop.
Je maakt dan kans op toegang +1.

Vorig jaar was meedoen bijna een garantie van aanwezigheid. Ze willen Paradiso vol hebben en daar is ruimte voor zo’n 1500 man.

Ik heb 'm eens ingevuld. Eens zien of ik eens wat kan winnen??
Word het een dagtripje Amsterdam, ook een keer leuk ipv langs de radio... (tenminste, als ik kan winnen)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
3Pinkpop is vanmorgen een prijsvraag gestart waarbij (net als vorig jaar) tickets gewonnen kunnen worden voor de perspresentatie.

Wat ze feitelijk vragen is om STORKSKY als antwoord op de vraag wie “Nu Of Nooit” heeft gewonnen en Pinkpop mag openen te mailen naar prijsvraag@pinkpop.
Je maakt dan kans op toegang +1.

Vorig jaar was meedoen bijna een garantie van aanwezigheid. Ze willen Paradiso vol hebben en daar is ruimte voor zo’n 1500


Was er vorig jaar ook en dat jaar daarvoor ook. Dan na de tijd gelijk even aan Jan vragen of Pearl Jam vast lag en waarom er gecancelled is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu precies werkt. Als een headliner vast ligt mag je er als orginasatie toch wel vanuit gaan dat deze dan ook komt. Daarvoor ga je toch een overeenkomst met elkaar aan. Maar komt er plotseling een financieel aantrekkelijker aanbod kan je dan gewoon zeggen in geval van bv Pearl Jam, we doen PP maar niet en gaan naar Bonarroo? Of zou er een tijd afgesproken waarvoor men nog kan afzeggen? Zodat men nog tijd heeft om een nieuwe headliner te boeken.........
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
Pinkpop is vanmorgen een prijsvraag gestart waarbij (net als vorig jaar) tickets gewonnen kunnen worden voor de perspresentatie.

Wat ze feitelijk vragen is om STORKSKY als antwoord op de vraag wie “Nu Of Nooit” heeft gewonnen en Pinkpop mag openen te mailen naar prijsvraag@pinkpop.
Je maakt dan kans op toegang +1.

Vorig jaar was meedoen bijna een garantie van aanwezigheid. Ze willen Paradiso vol hebben en daar is ruimte voor zo’n 1500 man.


Ik heb ‘m eens ingevuld. Eens zien of ik eens wat kan winnen??
Word het een dagtripje Amsterdam, ook een keer leuk ipv langs de radio… (tenminste, als ik kan winnen)

Ik ben er vorig jaar geweest en het was een leuk dagje uit. Zeker een aanrader.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu precies werkt. Als een headliner vast ligt mag je er als orginasatie toch wel vanuit gaan dat deze dan ook komt. Daarvoor ga je toch een overeenkomst met elkaar aan. Maar komt er plotseling een financieel aantrekkelijker aanbod kan je dan gewoon zeggen in geval van bv Pearl Jam, we doen PP maar niet en gaan naar Bonarroo? Of zou er een tijd afgesproken waarvoor men nog kan afzeggen? Zodat men nog tijd heeft om een nieuwe headliner te boeken………

Vast ligt het pas op het moment dat overeenkomsten zijn getekend. In Nederland is het verder zo dat
ook mondelinge overeenkomsten bindend zijn maar de praktijk leert dat het dan nauwelijks juridisch 'afdwingbaar' is.
Daarnaast dekken bands zich overal tegen in dus zijn er altijd clausules opgenomen in contracten die de band ontheffen van aansprakelijkheid.

Ik vermoed dat bv het management van Pearl Jam gesprekken heeft gehad en de intentie heeft uitgesproken om op Pinkpop
te spelen. De 'journalistiek' pikt dit dan op als bevestiging. Bonarroo is op enig moment aantrekkelijker om mee in zee te gaan en
daar gaat dan de definitieve keuze naar uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat nu precies werkt. Als een headliner vast ligt mag je er als orginasatie toch wel vanuit gaan dat deze dan ook komt. Daarvoor ga je toch een overeenkomst met elkaar aan. Maar komt er plotseling een financieel aantrekkelijker aanbod kan je dan gewoon zeggen in geval van bv Pearl Jam, we doen PP maar niet en gaan naar Bonarroo? Of zou er een tijd afgesproken waarvoor men nog kan afzeggen? Zodat men nog tijd heeft om een nieuwe headliner te boeken………

Daar zijn vast wat clausules opgenomen.
Volgens mij was Pinkpop/Mojo al heel ver met Pearl Jam, heel ver...
Dan zal vast 'de pleuris' zijn uitgebroken, want de acts waar je jaren achteraan zit trekt zich terug.
Dan heeft Pinkpop nog de schaduw/onzichtbare Mr Pinkpop bij Mojo, Mr Leon Ramakers... Die heeft vast eerder contact gehad met een mogelijke opvangende act met gelijkwaardige klasse.
De vervanger nu is dus niet uit het niets gekozen, maar bestrijkt naar mijn mening een lang lopend proces waar de puzzelstukjes nu passen.
Paar jaar terug lukte het niet, 2013 toen McCartney Bonnaroo verkoos is uiteindelijk gekozen The Killers naar voren te schuiven.
In 2014 ging het op de valreep goed met Metallica, AM was blijkbaar niet de eerste keus ook.

Ach er is vast veel wat wij niet weten wat achter de schermen allemaal langskomt, ik moet het ook maar hebben van de nieuwsberichtjes en roddelgeruchtjes lezen....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ach er is vast veel wat wij niet weten wat achter de schermen allemaal langskomt, ik moet het ook maar hebben van de nieuwsberichtjes en roddelgeruchtjes lezen….

Daar zit ook meteen het leuke van het hele circus in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mijn verzonnen line-up beetje aangepast.
Paar dingen aangepast naar jullie opmerkingen en sommige uit eigenwijsheid laten staan.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large]Iggy Pop, New Order, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer[/SIZE]
[SIZE= large]Tenacious D, The Last Shadow Puppets, Herbert Grönemeyer, Mika, Bastille, The Golden Earring, [/SIZE]
Foals, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics, Dislclosure, The 1975, Dropkick Murphys,
Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm, Daughter,
Garbage, The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Lost Frequenties,
Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon, Alice Cooper, Six:A.M., Wolf Alice,
Billy Talent, Of Mice & Men, The Common Linnets, De Staat, St Tropez, Jett Rebel, Dazzled Sticks,
Marco Borsato, Lucas Hamming, DeWolff, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Sef, Fresku, Storksky

let op, zelf bij elkaar gezet
 

amboly

Playlistbediener
22 jan 2016
23
2
Nou een tijdje wat dingetjes verzameld….
Ik heb zowaar een lijstje (zelf bij elkaar gezet) die mij redelijk aannemelijk over komt.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar…

[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large]Iggy Pop, Herbert Grönemeyer, James Morrison, Maroon 5, Mika, The Chemical Brothers,[/SIZE]
[SIZE= large]Tenacious D, New Order, Stereophonics, Major Lazer, Twenty One Pilots, Foals,[/SIZE]
James Bay, Garbage, Lost Frequenties, The 1975, Foals, Walk The Moon, Chvrches,
Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Pendulum
The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Panic! At the Disco, Causes, Twin Atlantic
Alice Cooper, Six:A.M. Of Mice & Men, Bring Me The Horizon, Tremonti,
De Staat, Lucas Hamming, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Dazzled Sticks, Sef, Fresku, Storksky

edit: let op, zelf bij elkaar gezet

Veel te veel relatief grote buitenlandse namen, en veel te weinig Nederlandse opvulrootzooi. Dus....


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken