Pinkpop 2016

Jopie

Playlistbediener
4 dec 2015
8
0
Een festival heeft weinig om op terug te vallen als een artiest besluit niet te komen. Er worden regelmatig shows en festival afgezegd met uiteenlopende redenen. Een band hoeft echt geen vergoeding te betalen als ze niet komen opdagen.
Kijk naar vorig jaar, op verschillende festivals grote afhakers Foo Fighters, Ben Howard. Als er dan geëist wordt dat zij een vergoeding moeten betalen, dan komen ze echt nooit meer terug.
Is gewoon dikke vette pech. En dan kan het zelfs zo zijn dat als een artiest niet komt, dat een deel van de fee al aanbetaald is en dat deze zelf niet terugkomt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
Een festival heeft weinig om op terug te vallen als een artiest besluit niet te komen. Er worden regelmatig shows en festival afgezegd met uiteenlopende redenen. Een band hoeft echt geen vergoeding te betalen als ze niet komen opdagen.
Kijk naar vorig jaar, op verschillende festivals grote afhakers Foo Fighters, Ben Howard. Als er dan geëist wordt dat zij een vergoeding moeten betalen, dan komen ze echt nooit meer terug.
Is gewoon dikke vette pech. En dan kan het zelfs zo zijn dat als een artiest niet komt, dat een deel van de fee al aanbetaald is en dat deze zelf niet terugkomt.

Een artiest moet wel een (geldige) reden hebben om af te zeggen. Die staan genoemd in het contract. Een gebroken been is natuurlijk voldoende om af te mogen zeggen. En Ben Howard was ook ziek. Het is heus niet dat een artiest kan zeggen, sorry geen zin meer.
 

Dex

Playlistbediener
28 jan 2016
10
0
Hey gasten, ik volg dit forum nu al een lange tijd elke dag en dacht dat het maar eens tijd werd om een account aan te maken.
Een naam die ik nog niet voorbij heb zien komen is Sum 41, deze gasten spelen in februari in de melkweg (was vrij snel uitverkocht) en pikken ook een aantal festivals mee Sziget bijvoorbeeld. Het zou me best wel optioneel lijken dat ze pinkpop ook meepakken, wat denken jullie?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
DennisvdBr wrote:
Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney
Iggy Pop, New Order, James Morrison, Maroon 5, The Chemical Brothers, Major Lazer
Tenacious D, The Last Shadow Puppets, Herbert Grönemeyer, Mika, Bastille (GROTER!!!!!), The Golden Earring,
Foals, Bring Me The Horizon, James Bay, Stereophonics, Dislclosure, The 1975, Dropkick Murphys,
Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Halestorm, Daughter,
Garbage, The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Causes, Twin Atlantic, Lost Frequenties,
Balthazar, Rudimental, Milky Chance, Pendulum, Walk The Moon, Alice Cooper, Six:A.M., Wolf Alice,
Billy Talent, Of Mice & Men, The Common Linnets, De Staat, St Tropez, Jett Rebel, Dazzled Sticks,
Marco Borsato, Lucas Hamming, DeWolff, Nielson, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Sef, Fresku, Storksky

Hahaha Dennis, poging om wat dromen met de te verwachten meuk te combineren? :p
Ik denk dat we een Iggy Pop niet meer op Pinkpop gaan zien, dat je Nielson etc. al incalculeert (en wellicht terecht) zegt al genoeg
frownie.png

En Dropkick Murphys staan 19 juni in De Oosterpoort, die kun je ook wel afstrepen.

Verder denk ik dat je namen als Bastille, Alice Cooper, Rudimental, Damien Rice en ja Marco Borsato te laag inschat. Namen als James Morrison, Halestorm, Michael Kiwanuka, Gary Clark Jr. en Nothing But Thieves zijn dan weer wat te groot ingeschat naar mijn mening.

Namen als Foals, New Order, Daughter, Iggy Pop, Jamie xx, Wolf Alice, Billy Talent en Of Mice & Men verwacht ik ergens anders of niet.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Foals zal ook wel komen, hoop ik toch. Staan in hetzelfde weekend op RaR. Billy Talent stond in 2009 op Pinkpop, was er toen ook, wat een kutoptreden was dat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Veel te veel relatief grote buitenlandse namen, en veel te weinig Nederlandse opvulrootzooi. Dus….

Hahaha Dennis, poging om wat dromen met de te verwachten meuk te combineren? :p
Ik denk dat we een Iggy Pop niet meer op Pinkpop gaan zien, dat je Nielson etc. al incalculeert (en wellicht terecht) zegt al genoeg

En Dropkick Murphys staan 19 juni in De Oosterpoort, die kun je ook wel afstrepen.
Verder denk ik dat je namen als Bastille, Alice Cooper, Rudimental, Damien Rice en ja Marco Borsato te laag inschat. Namen als James Morrison, Halestorm, Michael Kiwanuka, Gary Clark Jr. en Nothing But Thieves zijn dan weer wat te groot ingeschat naar mijn mening.
Namen als Foals, New Order, Daughter, Iggy Pop, Jamie xx, Wolf Alice, Billy Talent en Of Mice & Men verwacht ik ergens anders of niet.

Ik denk dat jullie iets te veel wegstrepen.
Qua volgorde heb ik niet heel veel rekening gehouden.
De drie headliners eerst, dan (wat ik denk) de subs voor de 3 dagen op main en laatste act 3FM-stage.
De regel daar onder zijn naar mijn idee de prime-time plekken rond 19 a 20 uur, maar de 2de en 3de regel kan ook door elkaar geschoven zijn hoor.
Daaronder heb ik gewoon wat regeltjes opgevuld, zit niet echt een volgorde in. Het zijn ten slotte 3 dagen en 4 podia die gevuld moeten worden.
Vergeet daarbij niet dat wij hier jaarlijks weer de discussie hebben over hoe hoog of hoe laag, of (naar ons idee) verkeerd podium acts geprogrammeerd staan op Main of 3FM-stage.
Daarbij denk ik dat de verhouding buitenlands en Nederlands wel aardig inschat is (en nee WeckoJ, Marco is geen grapje volgens mij).
Ik zal absoluut niet 100% goed hebben, maar ik denk dat ik rond 75% van de line-up wel in de richting ingeschat heb, waar ik uit ga van 'vergelijkbare' festivals.
Maar, goed jullie mening is ter harte genomen!

btw, wat betreft Sum41, QOTSA, Volbeat en Limp Bizkit sluit ik me aan bij de rest.
Sum 41 en Limb Bizkit denk ik aan Lowlands, Volbeat staat op FortaRock idd en QOTSA denk ik niet, ik verwacht dat Homme met EODM wel eens naar Lowlands kan komen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Er komen op Greasy Lake nu steeds meer geruchten binnen over de tour van Bruce Springsteen. Het gerucht gaat over een 18 optredens. De eventim.de pagina in Duitsland hanteert nu het "The River" logo en geeft aan de pagina in de gaten te houden. Bij een vorige tour werd die waarschuwing gegeven op een woensdag en vrijdags werd er aangekondigd. Als dat zo is kunne we alvast of een headliner toevoegen of afstrepen/
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Ik denk eigenlijk dat limp bizkit wel kanshebber is, die stonden vorig jaar toch al op Lowlands ?
Lowlands boekt bijna niks 2 jaar achter elkaar en denk dat er best wel wat Pinkpop publiek op zo'n naam afkomt. (Vorig jaar Sziget op main was het ook aardig vol)
Dus Limp bizkit zou best kunnen. Sum 41 staan 100% op lowlands.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik denk eigenlijk dat limp bizkit wel kanshebber is, die stonden vorig jaar toch al op Lowlands ?
Lowlands boekt bijna niks 2 jaar achter elkaar en denk dat er best wel wat Pinkpop publiek op zo’n naam afkomt. (Vorig jaar Sziget op main was het ook aardig vol)
Dus Limp bizkit zou best kunnen. Sum 41 staan 100% op lowlands.

Limp Bizkit stond er in 2014 (super optreden) en is niet geen jonge vernieuwende band.
Ik verwacht niet dat Pinkpop (MOJO) die nu weer binnen gaat halen. Hadden ze er niet gestaan in 2014 dan had ik ze
een goeie kans gegeven.
 

Amber

Randprogramma
8 dec 2014
128
2


Nieuwe namen voor Lowlands... denk dat we een groot deel hiervan sowieso kunnen afschrijven voor Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken