Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Download Fr. mist ook nog een Headliner.
Zou mij niets verbazen als er naast Rammstein een tweede headliner gedeeld gaat worden.
Dus ik zet min geld op KISS.
Lijkt mij de naam die op dat moment in Europa is en past als headliner daar.

The Boss doet een Goffertpark, Macca is nog niets duidelijk van een tour.

Nu gaan er allemaal mensen roepen dat deze band niet genoeg tickets zal verkopen als headliner, maar met de gebruikelijke Pinkpop hype en een sterke sub zal deze dag ook uitverkopen.
Tevens ligt Pinkpop tegen Duitsland. Een land waar Kiss nog steeds heel erg populair is. Dus ze zullen wel veel kaarten verkopen in Duitsland.

KISS kan je afstrepen. Hebben de Europese leg in 2016 gecancelled!!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Waarom zo zeker dat The Boss Goffertpark doet? Omdat hij daar tijdens z'n laatste tour ook heeft gestaan is zeker geen zekerheid dat hij dat nu weer doet.
Het is een mogelijkheid, net als Gelredome, Ziggo Dome en PP. In ieder geval vandaag weer geen nieuws omtrent zijn Europese tour...
KISS vind ik niet erg dat die zijn afgevallen, heb ik niets mee maar waar heb je de info vandaan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Slechts een weekje na Pinkpop, Mad Cool Festival
Hier staat Bastille ook al, ik zie het ineens nog wel gebeuren ook hoor, 2013 Brand-stage, 2014 3FM-stage en dan 2016 mainstage?
Ook Flume, Micheal Kiwanuka, Twin Atlantic, Gary Clark Jr, Nothing But Thievez en Stereophonics komen hier op terug.
Misschien nog Milky Chance ook nog.
Volgens mij vallen langzaam de festival puzzels in elkaar??
(Jan smeets zal wel ontzettend balen dat Neil Young door MOJO naar de ZiggoDome is gezet....)
Interessant festival voor zowel Pinkpop als BKS
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Die hebben de tijdens hun laatste 2 tours Nederland overgeslagen als ik me niet vergis dus zo populair zijn die hier niet meer...... Maar ja, als je er nog wat bij zet zoals Marroon 5 dan is het feest wel compleet.......
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Die hebben de tijdens hun laatste 2 tours Nederland overgeslagen als ik me niet vergis dus zo populair zijn die hier niet meer…… Maar ja, als je er nog wat bij zet zoals Marroon 5 dan is het feest wel compleet…….

Misschien niet voor een los concert maar met een goede sub zou ik mij er prima mee vermaken
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Voor

KISS kan je afstrepen. Hebben de Europese leg in 2016 gecancelled!!

[/quote]

Ik kan gewoon nog tickets kopen voor Kiss in Duitsland. Dus waar haal je de info vandaan dat ze de tour gecancelled hebben?
Het staat ook nog gewoon op de website van Kiss.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Wecko, je bent me net voor! Er staat bij dat het een zeer exclusieve tour is, dan lijkt me niet dat ze 2x in nederlands staan binnen 1 maand...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.682
666
Naja met dit concept doet ie ook Hamburg en even later solo op Rockavaria, hoeft dus niet perse uitsluiting van Iggy Pop solo te betekenen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Voor

KISS kan je afstrepen. Hebben de Europese leg in 2016 gecancelled!!

Ik kan gewoon nog tickets kopen voor Kiss in Duitsland. Dus waar haal je de info vandaan dat ze de tour gecancelled hebben?
Het staat ook nog gewoon op de website van Kiss.

[/quote]

Ik zie het, was blijkbaar iets geks op de site dan. Alles na Orlando in april was ineens weg?
No worry, niets gezegd...

(maar geen Pinkpop hoor)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Blijf het toch knap vinden dat jullie als Festileaks keer op keer maar koppen als "Foo Fighters en Coldplay naar Pinkpop", "Bruce op Pinkpop 2016" en "Paul McCartney op Pinkpop 2016" blijven gebruiken. Een beetje nuance aanbrengen zou opzich wel netjes zijn, zeker omdat jullie ook vaak maar gewoon wat roepen met de hoop op hits.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
“Paul McCartney op Pinkpop 2016”

Dit melden bronnen aan de Telegraaf. De Telegraaf. DE TELEGRAAF. Ik neem dit niet eens serieus. Dat is wel makkelijk roepen als Jan zelf PJ en Radiohead afstreept.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Blijf het toch knap vinden dat jullie als Festileaks keer op keer maar koppen als “Foo Fighters en Coldplay naar Pinkpop”, “Bruce op Pinkpop 2016” en “Paul McCartney op Pinkpop 2016” blijven gebruiken. Een beetje nuance aanbrengen zou opzich wel netjes zijn, zeker omdat jullie ook vaak maar gewoon wat roepen met de hoop op hits.

Vooral op Facebook neemt dat hilarische vormen aan. Zeker ook omdat 'spreektaal' de boventoon voert en veel mensen geen enkel benul hebben wat aanhalingstekens betekenen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
eloelo wrote:
Blijf het toch knap vinden dat jullie als Festileaks keer op keer maar koppen als “Foo Fighters en Coldplay naar Pinkpop”, “Bruce op Pinkpop 2016” en “Paul McCartney op Pinkpop 2016” blijven gebruiken. Een beetje nuance aanbrengen zou opzich wel netjes zijn, zeker omdat jullie ook vaak maar gewoon wat roepen met de hoop op hits.


Vooral op Facebook neemt dat hilarische vormen aan. Zeker ook omdat ‘spreektaal’ de boventoon voert en veel mensen geen enkel benul hebben wat aanhalingstekens betekenen.
Het is een kwestie van het bericht lezen.
Naar mijn mening geeft Festileaks niet aan wie de headliner is, maar is het een duidelijke opsomming van de beweringen van 'goed ingelichte bronnen' aangevuld met feiten en geruchten, zoals je dat van Festileaks zou moeten verwachten als het over 1 van de belangrijkste festivals gaat.
Bijvoorbeeld het laatste bericht over Springsteen werd duidelijk ingegaan op geruchten.
Maar mijn mening is uiteraard sterk bevooroordeeld...

Toch, klein vreugde sprongetje is gemaakt.
Maar...
Niets is zeker totdat het officieel aangekondigd is!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Land Graaf wrote:
eloelo wrote:
Blijf het toch knap vinden dat jullie als Festileaks keer op keer maar koppen als “Foo Fighters en Coldplay naar Pinkpop”, “Bruce op Pinkpop 2016” en “Paul McCartney op Pinkpop 2016” blijven gebruiken. Een beetje nuance aanbrengen zou opzich wel netjes zijn, zeker omdat jullie ook vaak maar gewoon wat roepen met de hoop op hits.


Vooral op Facebook neemt dat hilarische vormen aan. Zeker ook omdat ‘spreektaal’ de boventoon voert en veel mensen geen enkel benul hebben wat aanhalingstekens betekenen.


Het is een kwestie van het bericht lezen.
Naar mijn mening geeft Festileaks niet aan wie de headliner is, maar is het een duidelijke opsomming van de beweringen van ‘goed ingelichte bronnen’ aangevuld met feiten en geruchten, zoals je dat van Festileaks zou moeten verwachten als het over 1 van de belangrijkste festivals gaat.
Bijvoorbeeld het laatste bericht over Springsteen werd duidelijk ingegaan op geruchten.
Maar mijn mening is uiteraard sterk bevooroordeeld…

Maar een groot deel van de mensen leest het uiteindelijke artikel niet, enkel de titel op Facebook. 9 op de 10 berichten die Festileaks post zijn objectieve nieuwsfeiten (namelijk: nieuwe namen voor festivals). Als je daar dan af en toe een gerucht tussen gooit zonder duidelijk aan te geven dat het een onbevestigd feit is creëer je verwarring.

Niet vergeten dat het merendeel van de Festileaks-volgers niet actief bezig zijn met het uitpluizen van festivalgeruchten zoals wij hier. Die volgen de pagina enkel om op de hoogte te zijn van festivalaffiches.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Precies Dennis, ik weet ook wel dat in het artikel uitleg staat. Maar zet dan ook een titel neer als: ''Word dan toch Paul McCartney de 3e Pinkpop headliner?''
Want dit vind ik een beetje aandachttrekkerij, en makkelijk scoren. Het is ongeveer hetzelfde als een voetbalsite een titel plaatst als: ''Ronaldo nieuwe aankoop Manchester United'' Terwijl het slechts een gerucht betreft. Ik snap het trouwens wel hoor, want zo klikken veel meer mensen op de link.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Maar een groot deel van de mensen leest het uiteindelijke artikel niet, enkel de titel op Facebook.
Tja...
Het soort mensen dat reageert of liked op berichten op Facebook zonder te lezen waar het over gaat slaan vaak de plank mis.
Hoe vaak zie je bijvoorbeeld vermiste personen langskomen die allang teruggevonden zijn, of een hoax die na een jaar weer over je tijdlijn schuift door dit soort "kijk en klik" mentaliteit.
Probleem zit hem in het niet lezen van de berichten, Festileaks berichten gaan ook over de geruchten dus komen die berichten ook langs.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken