Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nog wat kanshebbers!
Northside weekje na Pinkpop.
The Chemical Brothers, Duran Duran, Jamie xx, Damien Rice.
Chemical Brother kan bijna niet meer mis.
Duran Duran... denk dat ze naar een retro festival gaan dan?
Jamie XX lijkt me toch echt iets voor Brand-stage, maar dat had ik al eerder aangegeven.
Damien Rice, lijkt me ook wel een kanshebber hé ?

(edit, eloelo was me voor )
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Van Band of Horses betwijfel ik of ze in één weekend zowel Bonnaroo als Pinkpop gaan doen.

Wat zou de spot van Chemical Brothers worden als ze komen? Sub op mainstage?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik zie the Chemical brothers eerlijk gezegd niet snel op pinkpop staan, zou niet weten waar ze zouden moeten staan.
Mischien dat ze wel naar we are electric gaan als ze uberhaupt naar nederland komen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Tja, over The Chemical Brothers verschillen we dan van mening hier en daar.

Nou een tijdje wat dingetjes verzameld....
Ik heb zowaar een lijstje (zelf bij elkaar gezet) die mij redelijk aannemelijk over komt.
Wat denken jullie hiervan?
Roept u maar...

[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large]Iggy Pop, Herbert Grönemeyer, James Morrison, Maroon 5, Mika, The Chemical Brothers,[/SIZE]
[SIZE= large]Tenacious D, New Order, Stereophonics, Major Lazer, Twenty One Pilots, Foals,[/SIZE]
James Bay, Garbage, Lost Frequenties, The 1975, Foals, Walk The Moon, Chvrches,
Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Pendulum
The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Panic! At the Disco, Causes, Twin Atlantic
Alice Cooper, Six:A.M. Of Mice & Men, Bring Me The Horizon, Tremonti,
De Staat, Lucas Hamming, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Dazzled Sticks, Sef, Fresku, Storksky

edit: let op, zelf bij elkaar gezet
 

GraagGedaniel

Playlistbediener
23 feb 2015
11
0
[SIZE= xx-large]Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Paul McCartney[/SIZE]
[SIZE= x-large]Iggy Pop, Herbert Grönemeyer, James Morrison, Maroon 5, Mika, The Chemical Brothers,[/SIZE]
[SIZE= large]Tenacious D, New Order, Stereophonics, Major Lazer, Twenty One Pilots, Foals,[/SIZE]
James Bay, Garbage, Lost Frequenties, The 1975, Foals, Walk The Moon, Chvrches,
Nothing But Thievez, Micheal Kiwanuka, Gary Clark Jr., The Offspring, Fergie, Pendulum
The Corrs, Mano Diao, Jamie xx, Damien Rice. Panic! At the Disco, Causes, Twin Atlantic
Alice Cooper, Six:A.M. Of Mice & Men, Bring Me The Horizon, Tremonti,
De Staat, Lucas Hamming, Lil’Kleine & Ronnie Flex, Dazzled Sticks, Sef, Fresku, Storksky

edit: let op, zelf bij elkaar gezet

Twenty One Pilots kan je al wegstrepen, want die geven 10 en 12 juni optredens in Amerika.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Ziet er voor Pinkpop best realistisch uit.

Is Mika nog relevant? Gisteren toevallig een nummer van gehoord, wat een bagger (persoonlijke mening)

Panic! At The Disco kan er af. Staan in de USA voor, tijdens en na Pinkpop. Net als Twenty One Pilots.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Jamie XX en New Order kan je ook wel schrappen. Dat pleit gaat Pinkpop nooit winnen met BKS, DTRH en Pitch als andere kandidaten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Oké thnx voor de input.
Foals foutje dubbel er op, Panic! At The Disco en Twenty One Pilots er af.
Laat maar weten, wat kan er af en wat kan er bij.

( misschien kan ik nog een leuke fake poster photoshoppen achteraf.... )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Paul McCartney heeft op zijn eigen instagram gehint naar een tour door Australië. Niets over Europa.....

http://www.news.com.au/entertainment/music/paul-mccartneys-instagram-post-has-fans-in-a-flap-that-he-may-finally-head-back-to-australia/news-story/65047ccd23e603f746cd712b1a067ecc

 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Rudimental lijkt me ook nog wel een kanshebber voor de 12e. Staan 11 juni in de UK, 15e in Noorwegen.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
dropkick murphys ??? toch ook een kanshebber of niet?
Zou kunnen.
Maar is zeer onlogisch als je kijkt naar het tourschema. 10 juni in Italië, tussen 9 en 12 juni op Novarock, 17 juni in Frankrijk en 19 juni in Nederland.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als dat het zou worden vind ik het echt helemaal niks. De headliners is al genoeg discussie over, dus oke die snap ik (al kan je daar imo net zo goed Bruce neerzetten).
Maar die bands/acts die jij als sub neerzet vind ik echt allemaal kut. Waarom in godesnaam zou Herbert G sub/afsluiter 3 fm zijn? Maroon 5 zie ik wel gebeuren. Iggy Pop kan ook. Maar James Morrison is toch geen sub? Mika al helemaal niet (waar haal je die trouwens ineens vandaan?) en The Chemical Brothers zie ik niet naar PP komen.

Kortom als dit het zou zijn zou ik wel verbaasd zijn over de subs, erg zwak in mijn ogen.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Download Fr. mist ook nog een Headliner.
Zou mij niets verbazen als er naast Rammstein een tweede headliner gedeeld gaat worden.
Dus ik zet min geld op KISS.
Lijkt mij de naam die op dat moment in Europa is en past als headliner daar.

The Boss doet een Goffertpark, Macca is nog niets duidelijk van een tour.

Nu gaan er allemaal mensen roepen dat deze band niet genoeg tickets zal verkopen als headliner, maar met de gebruikelijke Pinkpop hype en een sterke sub zal deze dag ook uitverkopen.
Tevens ligt Pinkpop tegen Duitsland. Een land waar Kiss nog steeds heel erg populair is. Dus ze zullen wel veel kaarten verkopen in Duitsland.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik verwacht James Morrison ook niet als Sub, net als Herbert zeer zeker niet. Iggy Pop trouwens ook niet denk ik..
Ik zet m'n geld qua subs voorlopig op Bastille op de RHCP dag, Biffy Clyro op de Rammstein dag, en wellicht Robert Plant voor McCartney.
3FM afsluiters ga ik voor Foals op de vrijdag, Damien Rice op Zaterdag, en Axwell ^ Ingrosso op Zondag.
Als je dan nog namen als Bring Me The Horizon, Tenacious D, Billy talent en Tremonti op de Zaterdag erbij duwt, Chef' Special, Walk The Moon, 1975, en James Bay op Vrijdag, en op Zondag nog namen als James Morrison, Iggy, Gary Clark Jr, en The Offspring toevoegt, heb je de Vrijdag een meer poppy dagje, Zaterdag het wat zwaardere werk, en dan Zondag en dag voor de iets oudere festivalbezoeker.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken