Pinkpop 2015

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Iemand zin in een mini meeting? Heb er zin in!!! Volgens mij staat dennisvdbr naast mij op camping B
nee

Meeting laatste letter p
Wie o wie sta hier met jan
Mink stond eerst bij de letters, ik stond randje gras/asfalt weinig mensen om me heen (maar ik was verder op gaan staan omdat het de hele dag enorm krioelde rond de letters. Dacht zelf dat wel slim was, had zelf heel goed overzicht op de letters dus dacht vise versa ook. Met mijn kleding beschrijving dacht ik wel op te vallen.)
Thomas had ons gevonden.
Heel erg jammer dat jullie weer waren vertrokken.
Mink zag jullie melding op het forum en is nog even teruggelopen, helaas waren we te laat of jullie al weg.
Ik had ook jullie graag ontmoet en gesproken.
Maar. Dit moet natuurlijk dik over. Volgend jaar proberen we het weer op Pinkpop 2016!
Voor de andere Festileaks-festival-meetings zou ik willen zeggen, doen!
Last dit niet de indruk achterlaten "laat maar".
Nee, volgende keer meer succes. We moeten de locatie dan op een overzichtelijke en van te voren duidelijke locatie specificeren. Ik had wel mijn kleding doorgegeven, maar omdat de gezichts herkenning niet 100% kan je zomaar langs iemand lopen, zeker in zo'n mierenhoop aan mensen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Pinkpop 2015 slotinterview met Jan Smeets, te veel kopiëren dus check de link!
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Pinkpop/Slotinterview-Jan-Smeets.html
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Mink stond eerst bij de letters, ik stond randje gras/asfalt weinig mensen om me heen (maar ik was verder op gaan staan omdat het de hele dag enorm krioelde rond de letters. Dacht zelf dat wel slim was, had zelf heel goed overzicht op de letters dus dacht vise versa ook. Met mijn kleding beschrijving dacht ik wel op te vallen.)

Meende Mink met nog een jongen te zien lopen die ''Out Of The Blue'' Shirt aan had, ben er een tijdje staan wachten en durfde toen niet te vragen van yo zijn jullie van festileaks hehe.. Was uberhoud al heel wat dat ik erheen durfde gaan xD
 

Joey

Playlistbediener
4 jun 2015
6
0
Zo, mijn eerste Pinkpop zit erop, erg geslaagd!
Op naar 2016! :mrgreen:

Ik vond George Ezra wel prima spelen al gebeurde er niet heel veel op het podium.
OneRepublic en Kensington vond ik wel de 2 acts die erg goed waren!
Ik denk zelfs dat Kensington zich de beste nederlandse live act mogen noemen?
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Yes, dat waren Mink & ik zoekend naar andere Festileakers :p.
Ik zal binnenkort nog even ‘Mijn Pinkpop 2015′ hier delen!

Ja durfde omdat ik het niet zeker wist jullie aan te spreken.. Dom van me ;p
 

Kevin1987

Nieuw lid
15 jun 2015
4
0
Hoi ik ben nieuw hier althans nieuw ik lees altijd mee maar heb me nu aangemeld.
Nu zag ik op l1 een filmpje voorbij komen http://www.l1.nl/video/l1nws-moe-maar-voldaan-naar-huis-na-pinkpop

Nu staat er een meisje in uit Groningen medie Roda sjaal iemand die haar ken

En sorry als ik het hier verkeer geplaatst heb
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Even in het kort, binnenkort uitgebreider:

1. Oscar & The Wolf (wat een heerlijke sound, geweldige band)
2. Typhoon (die gast is briljant, evenals die band wat om hem heen staat, klasse)
3. Above&Beyond (Wát had ik dat nodig vrijdagavond, enorm vochtig in de tent maar een heerlijk trance-uurtje gehad)
4. Robbie Williams (Vanaf het midden gezien, rasentertainer. Het is glad, gelikt, maar die man kwam op mij 100 keer zo sympathiek over als Pharell)
5. Kensington/One Republic (beide lekkere shows)

Eervolle vermelding voor o.a: triggerfinger, body count en natuurlijk muse, die briljant speelden maar ik niet heb kunnen afkijken, heb mercy niet meer gezien.

Dieptepunt(en)?
Zeer zeker:
1. Avicii (toch veel van verwacht, hitmachine. Bleek een verkrampt mannetje zonder enig contact met de crowd, wat een bagger)
2. De Jeugd: Misplaatst op main, wat een onzin, niet mijn ding
3. Dotan, maar wil het geen dieptepunt noemen want dat is die vent sowieso al

En natuurlijk onzer aller held: Pharell, redelijk showtje, vooral het oude werk, een 6je.
 

RIZ

Playlistbediener
23 feb 2015
29
0
Wil graag even vermelden dat One Republic een geweldige show weggezet heeft, iemand? Vond ze boven verwachting goed live!

Verder genoten van Muse (duh.), Above & Beyond, Robbie Williams en Oscar & The Wolf. Vond Peace op Stage 4 ook lekker klinken, prima vermaakt dit weekend. Stond met Brutus en Jan nog bij de letters voor de meeting, helaas niemand meer gezien inderdaad.

Volgend jaar weerongacht de artiesten, want blijft een magisch weekendje!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
1 robbie Williams (boven verwachting)
2 muse
3 George ezra
4 the last Internationale
5 John coffey

Tegenvallers waren er veel 1tje stak erboven uit: Kensington gadverdamme vroeg een plekje voor aangezocht en dan krijg je een band te zien die totaal niet dankbaar is hun plaatjes spelen op een arrogante manier bah.. Geen live performance helemaal niks! Daarin tegen vond ik onerepublic erg zijn best aan het doen was om het publiek te trakteren zoals het hoort
 

Johanpp

Campingartiest
29 jan 2014
52
0
Tegenvallers waren er veel 1tje stak erboven uit: Kensington gadverdamme vroeg een plekje voor aangezocht en dan krijg je een band te zien die totaal niet dankbaar is hun plaatjes spelen op een arrogante manier bah.. Geen live performance helemaal niks! Daarin tegen vond ik onerepublic erg zijn best aan het doen was om het publiek te trakteren zoals het hoort

Serious? Hier ben ik het niet mee eens haha. Stond ook redelijk vooraan, juist veel leuke interactie en paar keer een dankbaar woord richting het publiek. Vond het meer gespeelde arrogantie soms, voor de fun.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Muzikaal gezien niet slecht hoor! Alleen het live op PINKPOP dan moet je wat extra's uit de kast trekken maar niks van dat!
 

Kalopsia

Nieuw lid
24 mrt 2015
4
0
Mijn hoogtepunten waren EODM, omdat mijn held drumde, en The Deaf was lekker. Verder Muse ouderwets, ondanks de setlist en Peace, Twin Atlantic, Placebo hebben een goede indruk achtergelaten!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Mijn bevindingen van de zondag op een rijtje:

Kitty, Daisy & Lewis **
Leuk om een festival mee te openen, zomerse nummers. Niks bijzonders, maar goed om mee op te starten.

Frank Turner ****
Topshow, goede nummers en een frontman die er wel iets van wilde maken. Hoogtepuntje van de dag! Tof dat ie Everlong nog even kort speelde.

Counting Crows ***
Behoorlijk druk, beetje van achter bekeken. Maar was een vermakelijke show.

Rise Against ****
Gek genoeg nog niet eerder gezien, maar ik vond het toch een genot om naar te kijken/luisteren. Circle pits gingen ook lekker los vooraan. Na tweede hoogtepunt van de dag.

Fiddler's Green ****
Feest! Kan niet anders zeggen. De hele tent deed van begin tot eind mee. Daarnaast ook lekkere muziek om de Foo Fighters frustratie eruit te dansen. Derde hoogtepuntje.

Pharrell Williams
Alleen de 3 N.E.R.D> nummers gezien, was vermakelijk, meer niet.
Vond het overigens nog vrij druk en het publiek ging nog aardig tekeer.

Conclusie is dat ik toch nog 3 leuke optredens heb gezien. Echter was het me deze dag de 95 euro niet waard (op basis van de artiesten die ik gezien heb)
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Als ik het ga vergelijken met vorig jaar een stuk minder hoogtepuntjes. Geen absolute uitblinkers in mijn ogen (moet wel zeggen dat ik tijdens John Coffey bij Selah Sue stond, dus misschien had ik dat wel heel vet gevonden) Hier dan mijn top 5:

1. Slash, niet heel druk, Slash met zijn iconische look en Myles Kennedy met die geweldige stem. Toen ze ook nog Sweet Child O' Mine en Paradise City speelden was het voor mij klaar dit weekend. Hier kon niets meer overheen.
2. Robbie Williams, ik weet niet of ik me hiervoor moet schamen, maar jezus wat een rasentertainer. Ik was vroeger altijd heel erg fan van hem en nu is het een beetje tot een guilty pleasure verworden. Wel eentje waarvan ik niet al teveel verwachtte. Echt heel vet!
3. Muse, ik stond wel heel ver weg waardoor het af en toe net een YouTube filmpje leek en ik kreeg ook nog eens het slechte nieuws van Dave Grohl te horen, maar sjezus. Ik ben sowieso fan van deze band en ze zetten een topshow weg! Alleen al dat begin met Psycho vond ik fantastisch!
4. De Jeugd Van Tegenwoordig, ik heb ze donderdag ook al gezien in de HMH en ben dan ook een grote fan. Het was weer een geweldig feestje in het voorste vak. Chapeau!
5. Elbow, hier keek ik al heel lang naar uit en het was godverdomme mooi. BUILD A ROCKET BOYS!

Net erbuiten vielen de Belgische Selah Sue en Oscar and the Wolf, ook deze shows waren beide geweldig. Verder vond ik Typhoon en Jonathan Jeremiah ook heel leuk. Tegenvallers waren toch Pharrell en George Ezra. Ook van Placebo en Rise Against had ik wel wat beters verwacht. Ach ja, was weer een mooi jaartje Pinkpop! Op naar 2016!
 

RedHotter

Campingartiest
19 nov 2014
66
0
Een volgorde maken vind ik bijzonder moeilijk, maar hier dan mijn favoriete shows van dit jaar: Muse, Oscar and The Wolf, Selah Sue, Peace (belachelijk weinig publiek) en toch ook moeten zwichten voor Robbie
 

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
Rapport: Pinkpop 2015 trekt nieuw festivalpubliek
Het afgelopen weekend konden Pinkpop-bezoekers zich weer drie dagen uitleven op het festivalterrein in Landgraaf. Ondanks de kritiek op de line-up verkocht Jan Smeets zijn festival nagenoeg uit. Maar kregen de Pinkpoppers ook waar voor hun geld? Festileaks was erbij en vroeg ruim 100 festivalgangers naar hun mening.
header-pinkpop-720x320.png

lees het hele Festivalrapport hier:
http://festileaks.com/2015/06/rapport-pinkpop-2015-trekt-nieuw-festivalpubliek/
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als het een gemiddelde is van wat die 100 bezoekers geven aan het programma dan vind ik een 7,5 laag. Dit gezien het feit dat die mensen er allemaal naar toe zijn gegaan en dan dus vermoedelijk de line-up goed vinden. Dan verwacht je van de line-up toch wel een minstens een 8. Mocht het een rapportcijfer zijn gemaakt door degene die het verhaaltje heeft gemaakt vind ik een 7,5 echt veel en veel te hoog voor het programma.

Natuurlijk is zoiets lastig om te beoordelen omdat je al snel je gevoel mee laat spelen. Er wordt hier gezegd dat het zo divers is, nou dat vind ik wel mee vallen eigenlijk hoor. Het is vooral heel veel pop! Nou is dat de laatste jaren wel vaker het geval en het zal ook best waar zijn dat je op die manier het makkelijkst je festival uitverkoopt, maar gevarieerd is anders. De headliners waren prima, niet allemaal mijn ding maar opzich is daar niet zoveel op aan te merken. Pharrel Williams eens proberen is ook geen slecht idee (al heeft die geen beste live-reputatie) en Avicii is ook geen onbegrijpelijke keuze (alhoewel als je dan toch een dj neemt neem er dan een die daadwerkelijk kan draaien). Wat ik zo gelezen heb zijn die 2 wel enorm tegen gevallen en ze waren vast niet het goedkoopst. Daarnaast waren er weer teveel Nederlandse acts die je overal al kunt zien en daardoor geen meerwaarde hebben voor Pinkpop. Ik noem bijvoorbeeld Anouk; die staat op wel 10 festivals in Nederland dit jaar waarvan sommige ook gratis. Kensington zou je ondertussen toch ook al wel gezien moeten kunnen hebben en ook Dotan en Typhoon zijn niet erg bijzonder en ze zijn allemaal niet divers maar puur 3fm-muziek.

Dus eigenlijk vraag ik me af hoe er bij die 7,5 is gekomen. Ik zou het niet meer dan een 6 geven en dat is al erg mild, want eigenlijk vind ik het voor een festival als Pinkpop onvoldoende maar wellicht is dat iets te veel subjectief.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mocht het een rapportcijfer zijn gemaakt door degene die het verhaaltje heeft gemaakt vind ik een 7,5 echt veel en veel te hoog voor het programma.

Er staat toch dat Festileaks ruim 100 mensen heeft ondervraagd? Misschien iets te weinig variatie in het volk, weet jij veel. Je moet dit ook niet te serieus nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken