Pinkpop 2014

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Met een beetje hulp van onder andere de fantastische zender 3fm zou arcade fire de ziggo dome makkelijk uitverkopen. Zou ook voor pinkpop reëler zijn om af als headliner te boeken ja.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Heeft iemand iets gehoord van:<br>
-Coldplay<br>
-Snowpatrol<br>
-Fall out boy<br>
of<br>
-Imagine Dragons?

Ik ben nogal into Coldplay en Imagine Dragons, en Coldplay zij er geruchten dat ze in mei of juni met een nieuw album komen. Andere geruchten zeggen dat hun album vertraagt is naar Septmeber. Hoe dan ook, er zijn geen plannen bekend van een tour, MAAR als ze hetzelfde doen als in 2011 waarin ze voordat hun album daadwerkelijk uit was de nieuwe nummers al ging introduceren op festivals, dan is er een kans dat ze nog met een festival tour komen.

In die zin snap ik niet dat mensen bijvoorbeeld de Peppers(Geen album, geen plannen), Snow Patrol(mogelijk een album, geen tourplannen), RaTM (lachwekkend gerucht) meer kans geven. Ik bedoel zoals Dennis eerder al aangaf, hij is een Metallica fan en die kwam voor hem volledig onverwacht met een optreden op Rock Am Ring en later Pinkpop en Werchter. Dat de kans klein is dat ze komen weet ik en een festival met Metallica&Coldplay zou echt grappig zijn, maar zeggen dat ze een pauze hebben en dat ze dus niet komen is te makkelijk.

Imagine Dragons heeft zelf aangegeven dat ze aan een nieuw album gaan werken na afloop van het laatste geplande optreden, maar daar kunnen ze voor hetzelfde geld ook weer van afwijken hoor.

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ze moeten trouwens placebo echt NIET als headliner boeken, ik heb er persoonlijk niets op tegen maar als je maar iets van 6000 kaarten verkoopt in ziggo dome zegt dit wel iets over de populariteit in Nederland. Hun show kan dan nog zo sterk zijn maar dan mogen ze de mainstage volgens mij halverwege het veld zetten.

Lekker overdreven. Was je er gisteravond bij in de Ziggo Dome? Dan had je namelijk geweten dat er toch veel meer kaarten verkocht waren dan 6000. De tweede ring was afgesloten, maar verder zat de zaal behoorlijk vol. Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, want het klopt simpelweg voor geen meter.

Vergeet ook niet dat The Killers vorig jaar de Ziggo Dome ook niet uitverkochten en wel headliner waren op Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
idd bij Pinkpop is er 1 regel "zeg nooit nooit" Er kan zomaar iets uit de lucht vallen, of een act die we afschrijven terugkeren, of een hot gerucht BAM verdwijnen. Morgen vroeg, geduld mensen, ik verwacht headliner 2 dan wel.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Ze moeten trouwens placebo echt NIET als headliner boeken, ik heb er persoonlijk niets op tegen maar als je maar iets van 6000 kaarten verkoopt in ziggo dome zegt dit wel iets over de populariteit in Nederland. Hun show kan dan nog zo sterk zijn maar dan mogen ze de mainstage volgens mij halverwege het veld zetten.

Lekker overdreven. Was je er gisteravond bij in de Ziggo Dome? Dan had je namelijk geweten dat er toch veel meer kaarten verkocht waren dan 6000. De tweede ring was afgesloten, maar verder zat de zaal behoorlijk vol. Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, want het klopt simpelweg voor geen meter.

Vergeet ook niet dat The Killers vorig jaar de Ziggo Dome ook niet uitverkochten en wel headliner waren op Pinkpop.

Hoewel 6000 overdreven is heb ik een Ziggo Dome nog nooit zo leeg gezien. Toch vind ik Placebo gewoon een dikke headliner, je gaat je bij hun echt niet vervelen. Persoonlijk was Placebo op Pinkpop 2009 mijn hoogtepunt, dat terwijl ze zeker niet mijn favoriete band zijn.

@Dennis Waarom morgenvroeg? Hoop dat je gelijk hebt :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Nou, dat denk ik omdat er aangegeven is dat Pinkpop elke week met een naam komt en o.a. Isle of Wight Festival (UK) morgen vroeg met namen komt, dit jaar deelden we ook namen. Vandaar denk ik dat
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Hmmm zou kunnen, maar ik kan me vaag herinneren dat Smeets zei dat ze op zaterdag steeds namen bekend wou maken. Iets met Nederland 3 ofzoo. Ik verwacht iig een naam deze zaterdag tijdens de song van het jaar verkiezing (waar ik bij ben), dat lijkt me een mooie gelegenheid. En aangezien Placebo met Loud Like Love wel in die lijst staat (wat was ie lekker gister in de Ziggo) zou ik me geld daarop inzetten.

Overigens kunnen we Black Keys wegstrepen, wat ik doodzonde voor Pinkpo vind, ideale sub-headliner voor de neus weggekaapt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Jup, had zulke grote namen niet meteen verwacht voor een nieuw festival :eek:

Zou overigens eerder Arcade Fire en Arctic Monkeys verwachten dan Placebo. Placebo is een steengoede band, daar niet van, maar AF en AM zijn op dit moment retepopulair. Loud Like Love staat lang niet zo veel in de aandacht als de nieuwe albums van AF en AM.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Placebo verwacht ik nog niet heel snel als aankondiging, ze gaan eerst iets in Mexico aankondigen blijkbaar.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
@BlackLies Klopt, en dat is zonde want dat nieuwe album is gewoon weer hartstikke strak.

@Dennis Dat zegt niets, denk dat het meer van Jantje afhangt
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Zeker. A Million Little Pieces vind ik een van de beste nummers van dit jaar. Maar dat nieuwe album van Arcade Fire is echt huge, iedereen luistert ernaar. En Arctic Monkeys zijn de laatste jaren sowieso huge (ook al is dat nieuwste album wat minder imo)
 

festivalfanaat

Randprogramma
9 dec 2013
120
0
even een vraagje/veronderstelling.. is Arcade Fire echt zo groot om Pinkpop te kunnen headlinen? Begin maar eens met BKS als je het mij vraagt, dan zien we wel of ze goed genoeg zijn voor Pinkpop, en dan zou het een prima headliner zijn voor 2015. Maar vind het persoonlijk nu nog wat te vroeg..
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Kijk, dat Arctic Monkeys op BKS stond was gewoon spectaculair. Je moet naar de andere headliners kijken (Sigur Ros en Portishead). En dan is Arcade Fire toch wel minstens vijf maten groter. Pinkpop vond het vorig jaar ook te vroeg voor Arctic Monkeys en dat was ook onzin. Bovendien heb je met Arcade Fire als headliner wél een exclusieve naam tov Werchter en met Placebo of Arctic Monkeys niet.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kijk, dat Arctic Monkeys op BKS stond was gewoon spectaculair. Je moet naar de andere headliners kijken (Sigur Ros en Portishead). En dan is Arcade Fire toch wel minstens vijf maten groter. Pinkpop vond het vorig jaar ook te vroeg voor Arctic Monkeys en dat was ook onzin. Bovendien heb je met Arcade Fire als headliner wél een exclusieve naam tov Werchter en met Placebo of Arctic Monkeys niet.

Arcade Fire is echt niet vijf maten groter dan Sigur Rós, daar ben ik het echt niet mee eens. Damien Rice was trouwens headliner, en Portishead sloot Stage Two af.

Maar verder had Pinkpop Arctic Monkeys vorig jaar ook best kunnen boeken, maar toen kon ik het nog wel begrijpen. Als ze het nu weer niet doen zijn ze echt niet slim bezig in mijn optiek.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik kan me niet heel lang geleden nog een discussie herinneren waarin iedereen riep dat Arctic Monkeys te klein waren voor Pinkpop en werd ik voor gek verklaard toen ik zei dat ze Pinkpop prima konden headlinen en nu word er geroepen dat ze vorig jaar al hadden moeten headlinen? xD

Maar Smeets gaf aan in gesprek te zijn met Arcade Fire dus voordat ze die bekend maken als ze komen duurt nog wel ff. Placebo denk ik niet dat die komen, stond op hun hoogtepunt al op PP als headliner en dat was ter vervanging van Depeche Mode. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze nu PP komen headlinen terwijl hun populariteit alleen maar is gezakt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik kan me niet heel lang geleden nog een discussie herinneren waarin iedereen riep dat Arctic Monkeys te klein waren voor Pinkpop en werd ik voor gek verklaard toen ik zei dat ze Pinkpop prima konden headlinen en nu word er geroepen dat ze vorig jaar al hadden moeten headlinen? xD

Maar Smeets gaf aan in gesprek te zijn met Arcade Fire dus voordat ze die bekend maken als ze komen duurt nog wel ff. Placebo denk ik niet dat die komen, stond op hun hoogtepunt al op PP als headliner en dat was ter vervanging van Depeche Mode. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze nu PP komen headlinen terwijl hun populariteit alleen maar is gezakt.

Over wat hun hoogtepunt was/is valt ook alleen maar te discussiëren. Ik vond ze gisteravond bijvoorbeeld veel sterker dan in 2009. Voor mij zijn ze op dit punt dus op hun hoogtepunt, al was het songmateriaal in 2006 het allerbeste, qua liveshow gaan de mannen alleen maar vooruit.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>
Ze moeten trouwens placebo echt NIET als headliner boeken, ik heb er persoonlijk niets op tegen maar als je maar iets van 6000 kaarten verkoopt in ziggo dome zegt dit wel iets over de populariteit in Nederland. Hun show kan dan nog zo sterk zijn maar dan mogen ze de mainstage volgens mij halverwege het veld zetten.

Lekker overdreven. Was je er gisteravond bij in de Ziggo Dome? Dan had je namelijk geweten dat er toch veel meer kaarten verkocht waren dan 6000. De tweede ring was afgesloten, maar verder zat de zaal behoorlijk vol. Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, want het klopt simpelweg voor geen meter.

Vergeet ook niet dat The Killers vorig jaar de Ziggo Dome ook niet uitverkochten en wel headliner waren op Pinkpop.

Nee ik was er niet bij gisteren maar ik heb ergens gelezen (geen idee meer waar gok social media of iets dergelijks) dat niet alleen de 2de ring volledig afgedekt was maar dat het podium ook verder naar voren stond(lees verder de zaal in = minder plek om te staan) en dat de zaal nog steeds niet vol was. Dan kom je toch al snel tussen de 6 en max 8 duizend bezoekers in. Lijkt me toch wel heel veel minder als waar de killers het vorig jaar voor deden.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>juw wrote:</div><br>
Ze moeten trouwens placebo echt NIET als headliner boeken, ik heb er persoonlijk niets op tegen maar als je maar iets van 6000 kaarten verkoopt in ziggo dome zegt dit wel iets over de populariteit in Nederland. Hun show kan dan nog zo sterk zijn maar dan mogen ze de mainstage volgens mij halverwege het veld zetten.


Lekker overdreven. Was je er gisteravond bij in de Ziggo Dome? Dan had je namelijk geweten dat er toch veel meer kaarten verkocht waren dan 6000. De tweede ring was afgesloten, maar verder zat de zaal behoorlijk vol. Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan hebt, want het klopt simpelweg voor geen meter.

Vergeet ook niet dat The Killers vorig jaar de Ziggo Dome ook niet uitverkochten en wel headliner waren op Pinkpop.


Nee ik was er niet bij gisteren maar ik heb ergens gelezen (geen idee meer waar gok social media of iets dergelijks) dat niet alleen de 2de ring volledig afgedekt was maar dat het podium ook verder naar voren stond(lees verder de zaal in = minder plek om te staan) en dat de zaal nog steeds niet vol was. Dan kom je toch al snel tussen de 6 en max 8 duizend bezoekers in. Lijkt me toch wel heel veel minder als waar de killers het vorig jaar voor deden.

Wat een onzin. Ik ben zo'n 5 keer in de Ziggo Dome geweest en het podium stond op dezelfde plek. De dag ervoor zelfs Depeche Mode gezien, en gisteren was er niets veranderd behalve dat de 2e ring toen dicht was. Ik stond behoorlijk achteraan maar het was op de vloer behoorlijk druk, en de eerste ring was ook goed gevuld. De Ziggo Dome heeft een capaciteit van 17.000, en zelfs zonder de tweede ring slaat het dus echt nergens op om te zeggen dat er 6.000 man was.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Heb bovendien filmpjes gezien van Placebo in Sportpaleis Antwerpen de dag ervoor en dat zat helemaal propvol daar. Voor mij zou het bijvoorbeeld (veel) sneller zijn om naar Antwerpen te gaan dan naar Amsterdam, dus zou eerder naar Antwerpen gegaan zijn. Dat speelt ook mee denk ik ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken