Mijn Graspop

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
- Mijn eerste Graspop was:
2009 (1 dag)
2015 (combi)

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Slipknot

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Ik gok FFDP of All Shall Perish

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Kvelertak - 2019

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Born From Pain

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Hollywood Undead 2023

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Pintjes + Aquarius rood als het echt te warm is
Kip Tempura uit de foodtrucks

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Prijs/kwaliteit van het eten herzien

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
Pendulum

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Carpenter Brut, aangezien die niet echt 'passen', maar echt een guilty pleasure is dat ook niet direct.

- Mijn grootste graspopanekdote is:
Vorig jaar voor het eerst op een camping iets verder van het terrein geslapen (campinastrand), met volle moed had iedereen een plooifietsje gekocht om tot aan het festival te fietsen. Al snel hadden we door dat 2x 8km per dag best wel een afstand is met een klein fietsje waar je niet zo comfortabel op zit, kwam er ook nog bij dat op woensdag en donderdag al 2 personen hun fiets hebben mogen binnenbrengen bij de fietsenmaker om enkele herstellingen door te voeren. TE goedkoop gaan voor een fiets was duidelijk niet het beste plan.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Bleed From Within 2019, al is dat eerder omdat ik ze toen nog niet kende. Normaalgezien dit jaar herkansing :) ondertussen een van m'n favo bands geworden.

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Uiteraard

- De toekomst van Grapop zie ik:
gematigd positief, het festival blijft (bijna) uitverkopen en ze zetten elk jaar wel een deftige line-up (afwachten wat dit jaar geeft). Ze gaan hard hun best moeten doen om ooit beter te doen dan 2023 maar dat is puur persoonlijke smaak.

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
//
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
352
796
- Mijn eerste Graspop was:
2017

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Rammstein, Northlane, While She Sleeps, Motionless in White

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Off the cross

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Slipknot 2019

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Fleddy Melculy 2018 + Hellmutt Goes Metal 2023

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Gun's and Roses, je mag kiezen welke editie

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Fish and Chips, Bier

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Blijven groeien en verder doen zoals we bezig zijn.

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
Metallica, het moet gewoon ooit eens gebeuren

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
De Metal Moose Bar

- Mijn grootste graspopanekdote is:
Kameraad heeft in 2023 door de start van Machinehead een goede tongzoen met een lesbische vriendin laten liggen omdat hij té enthousiast was door Machinehead.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Zowat alles wat vorig jaar voor 16u begon, al kwam dat meer door de warmte :D

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Ja, Heel leuke locatie en Dessel is ook Graspop gewoon.

- De toekomst van Grapop zie ik:
Duivels goed in!

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
/
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
My first Graspop was: 2012

I came especially for that edition:
Me and my friend were drinking beer and listening to Slash’s album. Then we had an idea that we need to see him live. Then we googled his tour and saw Graspop. We thought that it would be some kind of pop festival, but when we looked at the line up, it was an easy decision.

What was the very first act you ever saw at Graspop:
We saw the last part of Godsmack but Black Label Society was the first that we saw from the beginning.

My favorite performance ever at Graspop was:
Probably Fever 333 (2023) or Parkway Drive (2023).

The best act of the Low Countries at Graspop?:
I think I’ve only seen Within Temptation (2013) and Delain (2023). Delain was better.

I have never seen a worse act than this at Graspop:
I can’t think of any. Every act that I’ve seen, has been good.

At Graspop I usually eat and drink:
I try to eat different things, but options seem to be worse this year than a decade ago. And drinking is Jupiler and water 50/50.

If I were the organizer I would:
1. respect the paying customer and offer better food again. And lose the Skullies. After Cashless every price should be in Euros.
2. Add more mainstream hard rock. That will help to get new customers.
3. Bring back Bumber Cars or some other activities.
4. Joe Piler Saloon was very nice 2012. Something like that would be good again.

This act really needs to be at Graspop at some point: Rage Against The Machine

Hate me, but my biggest Graspop guilty pleasure was: Ugly Kid Joe (2012)

My biggest grass pop anecdote is:
First time we came to Graspop we didn’t know anything. We thought Belgium would be hot in June and travelled with hand luggage only. No sleeping bags or anything. And it was like +5 C at nights… We were staying in Festihuts and I woke up first night seeing that my friend had come from his bed to mine and spooning me to keep himself warm. I went to piss and came back seeing his bed empty and climbed there to sleep. At the morning I woke up and that same friend was again spooning me…. After that we bought sleeping bags from the shop and slept in our own beds.

I had to miss this act because of the block schedule and was never able to see it again:
First real problem was this year with Mötley Crüe / Billy Talent / Monster Magnet. I chose BT.

Should Graspop stay in Dessel? Yes/No and why?
Of course. It’s not Graspop if it moves.

I see the future of Grapop:
I’m a little worried. Will there be enough big metal acts to keep it going? I think it would be wise to broader the line up to more mainstream hard rock to get more people interested.

Which merchandise item does Grapop urgently need to add?
Posters, raincoats
That anecdote tho...

Run Away Shiba Inu GIF by Justin


Concerning your Mötley Crüe / Billy Talent / Monster Magnet-clash. Maybe you didn't hear about it last year, but we have a famous @Koekdoos-method.
When you face clashes, you should always ask yourself "what kind of band/act is less likely to come back than the other".

In this case, I think Mötley Crüe would've been your choise because it's very unknown if they will come back. Billy Talent and/or Monster Magnet will more likely be present again in future years.

Just to be curious: from what country are you? If you think Belgium is always hot in the summer, I think you don't know Belgium very well. Haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Koekdoos

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
60
119
That anecdote tho...

Run Away Shiba Inu GIF by Justin


Concerning your Mötley Crüe / Billy Talent / Monster Magnet-clash. Maybe you didn't hear about it last year, but we have a famous @Koekdoos-method.
When you face clashes, you should always ask yourself "what kind of band/act is less likely to come back than the other".

In this case, I think Mötley Crüe would've been your choise because it's very unknown if they will come back. Billy Talent and/or Monster Magnet will more likely be present again in future years.

Just to be curious: from what country are you? If you think Belgium is always hot in the summer, I think you don't know Belgium very well. Haha.
I've seen MC before so that's why I skipped them.
I'm from Finland. That's why we thought Belgium would be hot...
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
I've seen MC before so that's why I skipped them.
I'm from Finland. That's why we thought Belgium would be hot...

The method is mostly for if you are really in doubt and don’t know what to pick. So if in this case MC was never an option, then that works as well.

Let’s say if this year Bruce Dickinson and Electric Callboy would clash and you don’t know what to pick, then my method would say ‘go Bruce’, because what are the odds of him doing another solo tour
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Yyperi

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
- Mijn eerste Graspop was:
2015

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Marilyn Manson

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Blues Pills

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Heilung (2022)

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Epica

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Deep Purple (2017). Aan het wachten op In Flames dus lastig om het niet mee te krijgen

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Drinken: water en bier
Eten: laat op de avond een portie friet of een houtoven pizza. Eet meestal thuis uitgebreid voor vertrek.

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Stoppen met oude bands, dit jaar Alice Cooper/Judas Priest/ Scorpions, headline posities te laten innemen en gewaagder programmeren met "jongere" bands.

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
SOAD (hebben er al gestaan maar is te lang geleden). Absoluut geen Metallica want dat komt de sfeer niet ten goede.

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Brides of Lucifer (2017)

- Mijn grootste graspopanekdote is:
Afgelopen jaar na 3 uur op vrijdag met een zonnesteek huiswaarts gegaan en dat was GMM 2023 voor mij.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Alles wat ik door clashes heb gemist heb ik ondertussen wel elders gezien.

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Geen mening.

- De toekomst van Grapop zie ik:
Geen idee ik heb geen glazen bol en mijn eigen visie is een andere waarschijnlijk (en zal ook minder werken gok ik)

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
De mogelijkheid om er eentje binnen 10 minuten te kopen gedurende de dag lijkt mij relevanter dan het aanbod uitbreiden.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
90
258
Mijn eerste Graspop was:
2018

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Volbeat

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Asking Alexandria

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Parkway Drive (2023) en Slipknot (2019)

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Dool (2021)

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Niet slecht, maar tegenvallend : Scorpions (2022) en ik had helemaal niets met Marilyn Manson (2018)

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Karma Kebab en frieten! Oh en bier.

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik: nog meer vega opties aanbieden en gratis water (blijven) uitdelen op warme dagen.


- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
Metallica natuurlijk!!!

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Europe (als klein Nutellicaatje heel veel meegeblèrd met en geplaybacked op The Final Countdown 🤘)

- Mijn grootste graspopanekdote is:
niet zo veel spannende verhalen eigenlijk, ben altijd vooral met de muziek bezig en ben al zo veel bands gaan waarderen die ik zonder GMM nooit had leren kennen! Al wilde de ironie vorig jaar dat ik mij schuldig voelde dat ik 20 minuten te laat bij mijn GMM maat was, die zelf vervolgens 3 uur vertraging opliep door een ingesloten slaapzak en een uitgebrande motor.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
I prevail, stick to your guns

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Zeker! Bereisbaar voor Belgen, Nederlanders en veel Fransen en Duitsers!

- De toekomst van Graspop zie ik:
Nu nog niet maar later zeker!

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
Een bierrugzak met inhoud…
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Dr. Hannibal

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
90
258
In 2022 stonden ze er ook, misschien bedoelde hij die wel
Moet inderdaad 2022 zijn geweest. Typefoutje idd.

Ik moest even graven, zo veel Benelux acts heb ik niet gezien op GMM. Ik kom verder uit bij Within Temptation en Delain en van die drie was Dool wel echt meest overtuigend.

Dat wordt overigens in 2024 zeer waarschijnlijk (of hopelijk) ingehaald door Brutus en Textures! .
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
199
434
- Mijn eerste Graspop was:
2023, echt een nieuweling nog :eek:

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Disturbed, Slipknot, Tom Morello

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Molybaron. De eerste act van de donderdag op het festival. Ik had zóveel zin in het festival dat ik zoveel als mogelijk wilde zien, dus uiteraard met gelijk de 1e act begonnen.

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Tom Morello en Gojira (beide 2023 dus). Gojira heeft me heel erg verrast, was superstrak. En ik ben gewoon groot fan van RatM/Tom Morello, dus dat was fantastisch, heel mooi.

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Epica 2023

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Guns n Roses 2023, wat een verschrikking.

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Vegetarisch, dus bijna alles wat de rest niet eet haha. Noedels, pokebowl, bamihap, pita karma kebab, patat, vegaburger, etc. Verder bier en water afwisselend.

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Niet groeien, maar dit aantal bezoekers aanhouden :)

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
System of a Down

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Niet echt guilty voor mij, maar de meesten vinden Tom Morello niet zo heel boeiend geloof ik, dus dan zal het die wel zijn.

- Mijn grootste graspopanekdote is:
Duitsers die elke ochtend 'appelsap' leegden nabij onze tenten. We spreken alleen best goed Duits, dus toen ze lacherig dat met elkaar bespraken vielen ze door de mand en deden ze het niet meer. Daarna gezellig bier gedronken.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Tot nu toe Ice Nine Kills, maar dat komt wel goed ;)

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Ja, lekker dichtbij.

- De toekomst van Graspop zie ik:
Groen als gras

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
Doe maar niets, beter voor mijn portemonnee.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
76
138
- Mijn eerste Graspop was:
2007

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Mijn collega een plezier te doen die niet alleen naar een festival wou gaan

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Epica

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Ayreon

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
Ayreon

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
GnR 2023

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Water/Bier/Fanta
Friet/Smos/Iets van bij de foodtrucks

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Terug overschakelen naar de oude lokale cateraar

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
Metallica gewoon omdat het de grootste naam is die er nog nooit stond

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Hellmut

- Mijn grootste graspopanekdote is:
In 2008 met dezelfde collega opnieuw naar Graspop, tegenover ons twee Nederlandse dames die moeite hadden om hun tent recht te zetten, een heel erg knappe, de andere geen onaardig gezicht, maar spijtig genoeg nogal aan de zware kant, allee sorry eerlijk is eerlijk ze was obees. Vriendelijk als we waren de dames geholpen. Enkele uren later op het festivalterrein was ik ineens mijn collega kwijt. Tijdens het zoeken kwam ik de knappe Nederlandse dame tegen die haar vriendin ook kwijt was. Bleek dat de vriendin de tent van mijn collega ook eventjes aan het rechtzetten was.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Brides of Lucifer (nog altijd eeuwig spijt van)

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Ja, Graspop buiten Dessel is Graspop niet meer

- De toekomst van Grapop zie ik:
wel rooskleurig in (al vloekt dat wat met al het zwart op de wei)

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
Voor mij geen een
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
12
30
Ik ga ook eens een poging doen:


- Mijn eerste Graspop was:
2000

- Die editie kwam ik speciaal voor:
De hardcore bands - Madball, Skarhead. En dan ook nog Slayer en Machine Head

- Wat was de allereerste act ooit die je op Graspop zag:
Echt geen idee

- Mijn favoriete optreden ooit op Graspop was:
Twisted Sister in 2012

- De beste act van de lage landen op Graspop?:
The Devils Blood (2010 zegt Google)

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Graspop:
Uhm, ik ga meestal na 5 min weg als ik er niet veel aan vind. Afgelopen jaar vond ik Billy Idol/ Pistols wel erg lafjes. Oh ja en Mini-Kiss haha, dat kon echt niet :)

- Op Graspop eet en drink ik meestal:
Bier, curry van de food trucks

- Als ik de organisator zou zijn dan zou ik:
Terug gaan naar 3 dagen, en meer exclusieve acts boeken

- Deze act moet echt een keer op Graspop staan:
Metallica

- Hate me, maar mijn grootste Graspop guilty pleasure was:
Journey (2011)

- Mijn grootste graspopanekdote is:
Ik kom nu niet echt op 1 situatie of zo. Maar in het algemeen misschien het feit dat ik sommige bands jarenlang en steevast genegeeerd heb terwijl dat eigenlijk niet moest. Zo dacht ik bv jarenlang dat Amorphis een doom band was en ben ik er in een grote boog omheen gegaan. Nu 1 van mn favoriete bands :)

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Niet helemaal het zelfde, maar dit was altijd Motley Crue voor mij, omdat ik de editie in 2009 in het buitenland was had ik die moeten missen. Afgelopen jaar goed kunnen maken :). Verder heb ik elk jaar vanaf 2006 gedaan, dus dan zie je uiteindelijk vrijwel elke band wel eens terug komen

- Moet Graspop in Dessel blijven? Ja/Nee en waarom?
Ja, hoor

- De toekomst van Grapop zie ik:
Tsja ik weet het niet; dit jaar ga ik voor het eerst in 17 jaar niet, wel een verandering. En dat komt door de combinatie van stagnatie qua bands als ook randactiviteiten, groei qua "drukte en gedoe" en genoeg alternatieven in metal land waardoor veel generatie-genoten eens ergens anders willen gaan kijken. Hopelijk is de line up volgend jaar weer dusdanig dat we er weer bij zijn

- Welk merchandiseitem moet Graspop dringend toevoegen?
Niks, koop het toch niet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Gebruikers die dit onderwerp bekijken