Magdalena Bay

gretz

Randprogramma
5 mrt 2019
119
128
images

De leukste nieuwe indie (synth)popgroep van de afgelopen paar jaar verdient nu ook wel een eigen topic. Maak kennis met Magdalena Bay, een duo bestaande uit Mica Tenenbaum en Matthew Lewin. Hun tweede album Imaginal Disk staat op RYM momenteel #1 over 2024 (en #134 aller tijden), dus de hype is real!! Het debuut Mercurial World is trouwens ook fantastisch, zeker de singles You Lose! en Chaeri reken ik tot de (voorlopig) beste nummers van de 20s.

De Imaginal Mystery Tour is deze maand van start gegaan in Amerika/Canada. In november komen ze naar Europa en spelen ze nog in voornamelijk kleine zaaltjes. Ik heb er aardig wat voor over om nog een kaartje te vinden voor het concert in de Melkweg.
Want eind mei liep ik blijkbaar te slapen toen de voorverkoop startte.

Via @snoeperd stuitte ik net op deze (volledige) live-registratie van een van de eerste concerten van de tour. Dit wordt volgens mij iets heel speciaals <3

Magdalena Bay - Live at Imaginal Mystery Tour (9/6/24 Vancouver, BC @ Commofore Ballroom)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick
Yay!

Die concertvideo laat ik nog even links liggen, ik ga lekker blind ernaartoe leven :)

Ik heb ook pas vorige week ontdekt dat ze niet eens in de grote zaal van de Melkweg staan maar wel in OZ. Ik had bij de aankondiging meteen tickets gekocht en was eigenlijk wat verbaasd dat tot voor kort het concert niet eens was uitverkocht. Dat moet echt pas gebeurd zijn rond de release van het nieuwe album. Ondertussen al 500 zoekenden op Ticketswap dus dat album is veel voor hun aan het doen. Het is hun gegund!

• Leuk
Waarderingen: Thieske
Al jaren fan en wacht nog steeds stellig op een show in België. Tevergeefs, denk ik zucht. Helemaal opgeblazen in de VS overigens na Mercurial World dusja. Op Primavera waren ze destijds heel leuk, maar was ook klaarlichte dag dus niet de meest perfecte setting.

Al jaren fan en wacht nog steeds stellig op een show in België. Tevergeefs, denk ik zucht. Helemaal opgeblazen in de VS overigens na Mercurial World dusja. Op Primavera waren ze destijds heel leuk, maar was ook klaarlichte dag dus niet de meest perfecte setting.
Dat dacht ik dus ook maar ze spelen daar eigenlijk niet eens in grotere venues, tikken vaak nog niet eens de 1000 aan qua capaciteit. Misschien iets te nederig geboekt en dacht ook altijd dat Mercurial World hun grote doorbraak was, maar blijkbaar was dat toch vooral enkel een dingetje onder popheads.

Het kaartje is populair. Wie biedt het meest? ;)

Nee, @gretz mag hem (voor de originele prijs) hebben, ervan uitgaande dat hij hem nog wil!

Het is ook puur toeval dat ik een kaartje over heb. Ik had twee kaarten gekocht toen het werd aangekondigd. Direct na de release van Imaginal Disk was ik echter vergeten dat ik al kaarten had gekocht en kocht ik ze opnieuw. Pas toen ik de kaarten in mijn ticketmap stopte, herinnerde ik me dat ik al kaarten had. Helaas voor jullie heb ik maar één kaartje in de aanbieding, mocht iemand van de groep afhaken laat ik het hier wel weten.

Het kaartje is populair. Wie biedt het meest? ;)

Nee, @gretz mag hem (voor de originele prijs) hebben, ervan uitgaande dat hij hem nog wil!

Het is ook puur toeval dat ik een kaartje over heb. Ik had twee kaarten gekocht toen het werd aangekondigd. Direct na de release van Imaginal Disk was ik echter vergeten dat ik al kaarten had gekocht en kocht ik ze opnieuw. Pas toen ik de kaarten in mijn ticketmap stopte, herinnerde ik me dat ik al kaarten had. Helaas voor jullie heb ik maar één kaartje in de aanbieding, mocht iemand van de groep afhaken laat ik het hier wel weten.
Als ik je kaartje mag overnemen, heel graag :) Ik stuur je een pm. Nu onderweg naar Berlijn voor Chappell Roan, maar kan de betaling later vanavond of morgen in orde maken :)

• Leuk
Waarderingen: Lion
Ik had bij de aankondiging meteen tickets gekocht en was eigenlijk wat verbaasd dat tot voor kort het concert niet eens was uitverkocht.
Hier hetzelfde. Ik koop eigenlijk bijna nooit direct kaartjes, tenzij ik verwacht dat de vraag veel hoger zal zijn dan de capaciteit. Ik had dus wel al gezien dat ze in de OZ stonden, dus ik dacht echt dat het binnen een uur eigenlijk wel uitverkocht zou zijn. Blijkt dus dat ik hun populariteit hier wellicht wat heb overschat. Misschien ook omdat de maandelijkse Spotify luisteraars relatief hoog waren door Killshot (Tiktok hitje o.i.d.?).

Maar na Imaginal Disk was het dus inderdaad binnen een aantal dagen uitverkocht. Ik had ook al gelezen dat resale prijzen extreem hoog zijn geworden op sommige locaties van de US tour, dus ik denk dat ze het zelf ook niet helemaal hadden verwacht.

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Same!

Geen idee wie er nog allemaal gaat, maar als je iemand vooraan ziet die lijkt op een grote discobol met een zwart petje, kom gerust hallo zeggen :)

Users who are viewing this thread