Lowlands 2024

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Deze oude opa (van tegen die tijd) 36 jaar gaat voor de tweede keer op rij op de camper camping staan, is mij toch wel erg bevallen. Niet de stress op donderdag, lekker ergens in de middag vertrekken. Daarnaast het niet hoeven sjouwen van alle rotzooi was ook echt een genot.
Wij gaan met de 40+ brigade voor de 4e keer met caravan waarvan de 3e keer met stroom. Bevalt me meer dan goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
690
628
Oh goeie dat je dit aanstipt trouwens. EvE zei in de podcast dat steeds meer mensen met de auto komen. Weet je waarom dat gebeurt? Iedereen heeft FOMO voor z'n plek en die bussen komen veels te laat aan. OV idem

Dit vond ik vorig jaar ook bijzonder. Wij zijn tot corona jarenlang met de bus gegaan en die vertrok dan tussen 6 en 8 uur ofzo. Vaak was je dan redelijk vroeg wel bij Lowlands, maar de eerste bus vorig jaar vanaf Rotterdam vertrok pas 11 uur. Tsja dan ga je nooit over de brug staan met je tent natuurlijk.

Vorig jaar ons laten afzetten bij de Kiss and Ride (scheelt een stuk file) en terug met de pendelbus en trein. Vooral de terugreis was echt een verademing. Maar een kleine rij voor de bus, binnen een half uur op Lelystad en daar kwam de trein ook al vrij snel aanrijden!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84, Joris en @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
Nu wel reactie gehad op een aantal vragen die ik hier al gesteld had. Nu geen tijd, maar kom ik later even op terug.
Was weer een uitgebreide reactie. Zijn toch een aantal overwegingen die ze moeten maken. Zakelijk gezien snap ik deze. Een beetje in het kort.

- Waarom niet 1 tot 2 kaartjes per account?

Er gaan veel vriendengroepen. Als dan maar de helft kaarten heeft, dan geeft dat ook onvrede.

- Waarom geen presale / loyalty korting?

Aanwas is voor de toekomst van het festival belangrijk. Zowel in mensen die voor het eerst gaan als in leeftijd. Het is dan lastig voor deze groep om kaarten te krijgen. Is op lange termijn niet goed voor LL.

Ze snappen ook dat hier van alles tegenin te brengen is, maar met zoveel animo en zo’n groot publiek is het lastig om iedereen tevreden te houden. Ze proberen te zoeken naar een goede balans.

Zakelijk gezien snap ik het, maar als fan van het festival en de angst om mis te grijpen is het niet in mijn / ons voordeel.

Ik denk dat wij ook een (kleine) lastige doelgroep zijn en een andere beleving hebben. We zijn denk ik meer toegewijd en nemen het serieuzer dan de gemiddelde bezoeker.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
Wij gaan met de 40+ brigade voor de 4e keer met caravan waarvan de 3e keer met stroom. Bevalt me meer dan goed.
Jullie hebben groot gelijk. Grappig dat als je 36 jaar bent je jezelf al een opa vindt 😉

Hoe moet ik me voelen dan met 50 jaar 😳

Wij zaten altijd op Europarcs de laatste jaren. Dit jaar ga ik waarschijnlijk alleen, dus dan kies ik voor de kiss & ride en dan ergens een plekje op de festivalcamping zoeken.

Glamping overwogen, maar belachelijk duur. Camper is denk ik het meest ideaal voor de oudjes hier 😜 maar die heb ik nog niet. Nog even sparen voor een festival camper.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmabloemert en eva84

MxH

Nieuw lid
5 feb 2024
2
2
Dit jaar voor de eerste keer naar Lowlands, enorm veel zin in!! Wij gaan samen met een ander stel op de Glamping overnachten en willen twee 2-persoons Sahara tenten reserveren. Weet iemand of je deze tenten aangewezen krijgt bij het reserveren of dat je als je op de Glamping aankomt zelf een van deze tenten moet kiezen? Als wij een tent reserveren en zij een tent reserveren hoe weten we dan of we naast elkaar komen te zitten?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Dante

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
94
98
Dit jaar voor de eerste keer naar Lowlands, enorm veel zin in!! Wij gaan samen met een ander stel op de Glamping overnachten en willen twee 2-persoons Sahara tenten reserveren. Weet iemand of je deze tenten aangewezen krijgt bij het reserveren of dat je als je op de Glamping aankomt zelf een van deze tenten moet kiezen? Als wij een tent reserveren en zij een tent reserveren hoe weten we dan of we naast elkaar komen te zitten?
Je meld je na aankomst op de Glamping, en krijgt daar 2 tenten naast elkaar toegewezen.
 

MxH

Nieuw lid
5 feb 2024
2
2
Je meld je na aankomst op de Glamping, en krijgt daar 2 tenten naast elkaar toegewezen.

Dank voor de reactie! Dus als wij op donderdag aankomen en zij op vrijdag dan kunnen wij bij aankomst op donderdag aangeven dat de tent naast ons beschikbaar moet blijven voor wanneer zij aankomen?
 

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
94
98
Dank voor de reactie! Dus als wij op donderdag aankomen en zij op vrijdag dan kunnen wij bij aankomst op donderdag aangeven dat de tent naast ons beschikbaar moet blijven voor wanneer zij aankomen?
Nee dat niet; je zult dan wel samen moeten aankomen. Op dat moment krijg je 2 tenten naast elkaar aangewezen (tenminste zo ging het op DTRH, zelfde organisatie). Hoe het zit als je niet tegelijk aankomt weet ik niet, maar ik zou denken dat je dan dus ook niet naast elkaar staat.
 

Itisme1

Playlistbediener
12 jul 2023
30
4
Als een 'insider' uit de branche zal ik je zeggen dat aantal van 6000 pure nonsens is. Lowlands zelf heeft ism TM 4400 kaarten achtergehouden puur voor dit doel. Soort mediastunt/pr stunt om te doen alsof ze bots/handelaren aanpakken. Er zijn om precies te zijn 789 kaarten geblokkeerd waarvan ze hebben kunnen achterhalen dat die door handelaren waren gekocht (dmv. ip search/zelfde cc's/bankrek nr's). Grootste deel was van topticketshop e.d. verder hebben ze helemaal niets gedaan maar ze proberen door middel van het persbericht heel erg te pronken alsof ze er achteraan zitten en er 'voor de echte fans' zijn. Maar het is puur voor de buhne en om ook weer nieuwe hype te creeeeren rondom de kaartverkoop.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.085
Als een 'insider' uit de branche zal ik je zeggen dat aantal van 6000 pure nonsens is. Lowlands zelf heeft ism TM 4400 kaarten achtergehouden puur voor dit doel. Soort mediastunt/pr stunt om te doen alsof ze bots/handelaren aanpakken. Er zijn om precies te zijn 789 kaarten geblokkeerd waarvan ze hebben kunnen achterhalen dat die door handelaren waren gekocht (dmv. ip search/zelfde cc's/bankrek nr's). Grootste deel was van topticketshop e.d. verder hebben ze helemaal niets gedaan maar ze proberen door middel van het persbericht heel erg te pronken alsof ze er achteraan zitten en er 'voor de echte fans' zijn. Maar het is puur voor de buhne en om ook weer nieuwe hype te creeeeren rondom de kaartverkoop.
Bron?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.013
Als een 'insider' uit de branche zal ik je zeggen dat aantal van 6000 pure nonsens is. Lowlands zelf heeft ism TM 4400 kaarten achtergehouden puur voor dit doel. Soort mediastunt/pr stunt om te doen alsof ze bots/handelaren aanpakken. Er zijn om precies te zijn 789 kaarten geblokkeerd waarvan ze hebben kunnen achterhalen dat die door handelaren waren gekocht (dmv. ip search/zelfde cc's/bankrek nr's). Grootste deel was van topticketshop e.d. verder hebben ze helemaal niets gedaan maar ze proberen door middel van het persbericht heel erg te pronken alsof ze er achteraan zitten en er 'voor de echte fans' zijn. Maar het is puur voor de buhne en om ook weer nieuwe hype te creeeeren rondom de kaartverkoop.
Als je dit soort dingen insinueert moet je ook met bewijs komen. Anders neigt het naar smaad.

Overigens wel opvallend hoe 3voor12 er ook een post aan wijdt.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Was weer een uitgebreide reactie. Zijn toch een aantal overwegingen die ze moeten maken. Zakelijk gezien snap ik deze. Een beetje in het kort.

- Waarom niet 1 tot 2 kaartjes per account?

Er gaan veel vriendengroepen. Als dan maar de helft kaarten heeft, dan geeft dat ook onvrede.

- Waarom geen presale / loyalty korting?

Aanwas is voor de toekomst van het festival belangrijk. Zowel in mensen die voor het eerst gaan als in leeftijd. Het is dan lastig voor deze groep om kaarten te krijgen. Is op lange termijn niet goed voor LL.

Ze snappen ook dat hier van alles tegenin te brengen is, maar met zoveel animo en zo’n groot publiek is het lastig om iedereen tevreden te houden. Ze proberen te zoeken naar een goede balans.

Zakelijk gezien snap ik het, maar als fan van het festival en de angst om mis te grijpen is het niet in mijn / ons voordeel.

Ik denk dat wij ook een (kleine) lastige doelgroep zijn en een andere beleving hebben. We zijn denk ik meer toegewijd en nemen het serieuzer dan de gemiddelde bezoeker.
Dat laatste denk ik zeker dat ze er nu zo over denken. Maar wij als liefhebbers hebben er al die jaren er wel voor gezorgd dat het zo heeft kunnen uitgroeien. Tevens als grote groepen de kaarten nog steeds kunnen bestellen hebben ze met meer man altijd een voorsprong op eenling.
Gewoon persoonlijk een kaart of max 2 is het eerlijkst voor iedereen. En filter je gelijk een hoop handel in kaarten
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Voor de mensen die nog geen kaartje hebben gekregen. Eigenlijk is jullie vraag al vanzelf beantwoord, aangezien er super veel kaarten teruggevallen zijn uit Bot inkoop. Echt belachelijk dat dat meer dan 10% is. Echt bizar veel.

Maar ook zonder dat. Wij zaten vorig jaar met een groep van 10 ook in hetzelfde schip en toen heeft uiteindelijk nog iedereen een kaartje gekregen. Dus geduld wordt beloond :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
En dat over de rug van de bezoekers die trouw elk jaar willen komen. Maar die lol is er bij wel vanaf. En ik weet voor mij 10 anderen . Maar blijf lekker zo doorgaan ik ben waarschijnlijk niet de enige die er wel klaar mee is . Ik gok wel op de laatste kaartjes en anders maar niet.
Laten wij ons zelf niet groter maken dan dat we zijn. Ons soort is best inruilbaar voor Lowlands. En over de rug vind ik wel meevallen, ergens heeft ook wel weer iets spannends die kaarten voor Lowlands altijd. Bij het kopen van mijn ticket voor Roadburn of BKS had ik echt niet het gevoel van euforie die ik voor Lowlands wel heb. Verder kun je best commentaar hebben op het beleid van Lowlands, maar het is wel gewoon de best werkende van dit land.

En persoonlijk ben ik kritisch geweest op Goldband. Maar ze hebben het wel ruimschoots goedgemaakt op hun middle- en undercard als je het mij vraagt. Waarbij een BKS bijvoorbeeld ook op die middlecard wat dingen te wensen overlaat. Dus schandalig vind ik het Lowlands niet doen dit jaar als ik eerlijk ben.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Welke namen verwachten jullie dat er nog bijkomen volgende maand?
Ik hoop zelf dat er een aantal van deze namen bijkomen: Fontaines DC, Pip Blom, Warhaus, Yard Act, Catfish and the bottlemen, Wunderhorse.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
En persoonlijk ben ik kritisch geweest op Goldband. Maar ze hebben het wel ruimschoots goedgemaakt op hun middle- en undercard als je het mij vraagt. Waarbij een BKS bijvoorbeeld ook op die middlecard wat dingen te wensen overlaat. Dus schandalig vind ik het Lowlands niet doen dit jaar als ik eerlijk ben.

Eens. Met oa Goldband, Fred Again... en Peggy vul je echt alle behoeftes van iedereen die niet voor de line-up komen, en dat is prima imo. En met de sterke mid- undercard vervul je de behoefte van de bezoekers die voor de muziek komen. Ik vind het best logisch dat dit jaar het meest populaire jaar ooit(gezien de wachtrij) is, je raakt bijna elke doelgroep en dat is oprecht knap neergezet.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Wat mij betreft kan Fontaines DC, Orbital, Wunderhorse, James Holden, The Veils en Kali Uchis het echt helemaal compleet maken aan de bovenkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

Gebruikers die dit onderwerp bekijken