Lowlands 2024

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
406
425
Jungle By Night vs Future Utopia is ook wel een lastige clash. Ik heb Jungle By Night afgelopen clubseizoen al gezien, maar ik ben wel benieuwd naar die featurings. Het moet wel een bijzonder optreden worden. Future Utopia heb ik nog nooit gezien en dat laatste album klinkt ook geweldig. Echt een soort Tame Impala sound.
 

Knakworst

Campingartiest
25 jul 2023
58
120
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat Goldband zo'n flater slaat met dat nieuwe album. Het is echt afschuwelijk slecht. Ik had gehoopt dat ze zouden doorpakken op het beste van hun 'oudere' werk, maar ze gaan duidelijk voor heel goedkoop effectbejag. Ik vrees dat de pijp leeg is bij die mannen.
De Pijp is zeker leeg bij die mannen. Alle havermelkeliten komen vanuit hun grachtenappartementjes naar de Alpha toe natuurlijk. (sorry)
 

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
160
343
Ik dacht met Goldband in 2022 even dat we echt iets speciaals gemist hadden, maar na het terug gekeken te hebben was de wijnbar toch wel de juiste keuze voor ons op dat moment.
De gunfactor werd ook steeds minder toen ik de gages hoorde die ze in 2023 op Neerlands festivals vroegen (waardoor er veel afhaakten).
De nieuwe muziek vind ik echt tenenkrommend slecht (ik heb het echt geprobeerd), maar ik gun een ieder natuurlijk zeker wel zijn/haar feestje op LL dit jaar.
Andere mensen zullen onze keuzes dan waarschijnlijk weer niet begrijpen haha.
 

Avani

Campingartiest
1 feb 2023
65
115
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat Goldband zo'n flater slaat met dat nieuwe album. Het is echt afschuwelijk slecht. Ik had gehoopt dat ze zouden doorpakken op het beste van hun 'oudere' werk, maar ze gaan duidelijk voor heel goedkoop effectbejag. Ik vrees dat de pijp leeg is bij die mannen.

De eerste helft van het album vind ik erg sterk. Maar ze hadden moeten stoppen na Naakt Op Het Plein (naar mijn mening beste nummer op het album). Daarna zakt het volledig in
 
  • Leuk
Waarderingen: Kahoudini

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
348
324
De gunfactor werd ook steeds minder toen ik de gages hoorde die ze in 2023 op Neerlands festivals vroegen (waardoor er veel afhaakten).
Volgens mij stonden ze in 2023 alsnog op een hoop festivals geboekt, dus qua gage zal het niet veel hoger zijn geweest dan andere Nederlandse acts.
Als we de gunfactor van acts moeten beoordelen op hun gage, dan heeft bijna geen enkele act meer een gunfactor.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
De eerste helft van het album vind ik erg sterk. Maar ze hadden moeten stoppen na Naakt Op Het Plein (naar mijn mening beste nummer op het album). Daarna zakt het volledig in
Ik sta volledig achter deze HUMO-recensie, helaas:

Goldband is wat je krijgt wanneer je drie charmezangers aan een botsauto bindt en die vanaf een Haagse parking terug naar de jaren 90 katapulteert. Néderlandse charmezangers dan nog, kernkoppen van smakeloosheid. Ook ik vond ‘Noodgeval’ nog best lollig, maar ooit ben je onherroepelijk uitgelachen, meestal zo rond de release van een tweede plaat. Op ‘Samen tegen elkaar’ staat behoorlijk wat dansbaars dat zeker zal scoren op een fuif of festivalweide, en dat is voor de meesten vast genoeg. Maar je zou toch hopen dat, als de muziek het al niet is, de teksten toch ietwat ingenieuzer zouden zijn dan ‘Ik wist niet dat de liefde zo zwaar kon zijn / Alles doet pijn, ik hou me groot maar m’n hart is te klein’ (uit ‘Sex’, een nummer dat zich nog het best laat omschrijven als ‘tropisch kut’). Geen spoor ook, in diezelfde lyrics, van de humor waarom Goldband alom geroemd wordt. De groep grossiert in turbosmartlappen en in pathos gedrenkte platitudes. Je kunt het complexloos noemen, plezierig misschien. Ik noem het heel wat anders.
 

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
160
343
Volgens mij stonden ze in 2023 alsnog op een hoop festivals geboekt, dus qua gage zal het niet veel hoger zijn geweest dan andere Nederlandse acts.
Als we de gunfactor van acts moeten beoordelen op hun gage, dan heeft bijna geen enkele act meer een gunfactor.
Die was zeker hoger dan andere NL acts, zeker gezien het feit dat ze toen eigenlijk alleen als uitspringer het LL22 optreden op hun conto hadden.
Laat ik het zo zeggen dat de organisator die ik ken hier niet lang over na hoefde te denken (om dit dus niet te doen).
Gunfactor ging meer over dat het niet in verhouding stond. Iets wat net na het optreden van Joost bij het Songfestival ook in het nieuws was. Bij hem vond ik dan wel weer gunfactorisch (nieuw woord in de Dikke Van Dale 2025).
Maar elke festval maakt een andere afweging natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: hendrik1

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Dice Vegas GIF by The Weeknd

Visuele representatie van weerbericht over twee weken voorspellen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Visuele representatie van festivals deze zomer:
american psycho dancing GIF
Bekijk bijlage 9865 Bekijk bijlage 9866
Haha okay, maar als je mij nu zou vragen naar het weer tijdens Lowlands zou ik met hetzelfde komen.

"Ja er is best een kans op zon, maar het kan ook bewolkt zijn. Het zou wel eens kunnen regenen en er is grote kans op een gemiddelde zomertemperatuur, maar het zou ook wel eens af kunnen koelen."
 

alle namen zijn bezet

Campingartiest
13 dec 2023
66
77
Toch krijg ik na het zien van zo'n weerbericht nog meer zin in het festival. Ook al is het het meest standaard nikszeggende bericht dat er is.
 

alle namen zijn bezet

Campingartiest
13 dec 2023
66
77
Kan ik op zich ook wel begrijpen. Het zegt natuurlijk helemaal niks.
Ik denk dat ik het misschien meer leuk vind om te zien dat mensen er nu al zo mee bezig zijn.
Over er mee bezig zijn gesproken, wanneer verwachten we de namen voor de Armadillow?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken