Lowlands 2024

Don_076

Campingartiest
6 feb 2024
60
198
Dit is ook één van de weinige fora, waar de sfeer over het algemeen erg gemoedelijk en vriendelijk is (net als op LL)! Het werkt ook een stuk beter dan zo'n grote openbare whatsapp groep.
Gemiddelde leeftijd is hier ook het dubbele dan die van welke Whatsapp groep dan ook gok ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Misschien even het mooie genre overzicht bekijken welke er in de festileaks whatsapp groep zit, snap je teleurstelling omtrent geen rock headliner, maar voor de rest laat dat overzicht heel mooi zien dat er bijna een verdubbeling is qua rockacts t.o.v. vorig jaar (15 vorig jaar, 30 dit jaar?). Dus om het nou nu ineens Lowlands Dance Event te noemen is een beetje te kort door de bocht
Kan mij er wel iets bij voorstellen hoor. Veel mensen kijken op het 1e gezicht toch eerst naar de headliners en subheadliners.
Of wat er op de "Main"te doen is.
Vooral op de vrijdag nemen de elektronica acts prominente sub of headliner spots in.
Als je minder van Dance houdt heb je dus als headliner keuze Sticks, Model Actriz en Mitsune. Niet heel erg dat je zegt Wow.
Vrijdag Peggy Gou sub headliner Alpha, en headliner Justice. In de Bravo Sub headliner Skrillex met aaneensluitend LDG.
In de X-Ray Blawan en India blck mamba rond hetzelfde tijdstip.
Sleaford Mods na Justice in de Heineken is wel top, maar ook geen headliner status.

En dan zaterdag ook nog headliner Fred Again.

Ik denk dat velen liever Peggy Gou of Skrillex op een ander tijdstip hadden zien staan en op die spot een goede rock sub-headliner zeker nu QOTSA er niet meer staat als tegengewicht. Het helpt ook niet dat er geen Band zoals BMTH staat voor Peggy Gou en Justice , maar Froukje.
Verder vindt ik het allebei leuk, dus ik zit er niet zo mee, maar ik snap het wel.

Ik begrijp je persoonlijke teleurstelling als je helemaal niks met elektronische muziek hebt, maar Royal Blood een geschikte vervanger noemen... Justice is echt een goeie vangst: onderscheidende, indrukwekkende show, comeback met nieuwe muziek, waarvan veel fantastische crossovers met rock.
Royal Blood had van mij ook niet gehoeven als headliner. Jack White had ik wel heel leuk gevonden.
Justice voor mij persoonlijk wel top, maar kan mij ook voorstellen dat anderen hier niet zo veel mee hebben. Of geeneens kennen.
Voordat ze stopten speelden voornamelijk op Joost van Bellen feestjes en in de Paradiso.
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
708
Ik vraag me trouwens wel af waar het ‘s nachts drukker gaat zijn, de Bravo of India
Voor zowel vrijdag als zaterdag

Wat denken jullie?
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Kan mij er wel iets bij voorstellen hoor. Veel mensen kijken op het 1e gezicht toch eerst naar de headliners en subheadliners.
Of wat er op de "Main"te doen is.
Vooral op de vrijdag nemen de elektronica acts prominente sub of headliner spots in.
Als je minder van Dance houdt heb je dus als headliner keuze Sticks, Model Actriz en Mitsune. Niet heel erg dat je zegt Wow.
Vrijdag Peggy Gou sub headliner Alpha, en headliner Justice. In de Bravo Sub headliner Skrillex met aaneensluitend LDG.
In de X-Ray Blawan en India blck mamba rond hetzelfde tijdstip.
Sleaford Mods na Justice in de Heineken is wel top, maar ook geen headliner status.

En dan zaterdag ook nog headliner Fred Again.

Ik denk dat velen liever Peggy Gou of Skrillex op een ander tijdstip hadden zien staan en op die spot een goede rock sub-headliner zeker nu QOTSA er niet meer staat als tegengewicht. Het helpt ook niet dat er geen Band zoals BMTH staat voor Peggy Gou en Justice , maar Froukje.
Verder vindt ik het allebei leuk, dus ik zit er niet zo mee, maar ik snap het wel.


Royal Blood had van mij ook niet gehoeven als headliner. Jack White had ik wel heel leuk gevonden.
Justice voor mij persoonlijk wel top, maar kan mij ook voorstellen dat anderen hier niet zo veel mee hebben. Of geeneens kennen.
Voordat ze stopten speelden voornamelijk op Joost van Bellen feestjes en in de Paradiso.
Ik vind dat er juist op vrijdag ontzettend veel te zien en te doen is voor rockliefhebbers: Wings of Desire, Ramkot, David Kushner, MSPaint, Miles Kane, Half Moon Run, Bob Vylan, The Lathums, Wunderhorse en Model/Actriz. Misschien geen echte headliner maar wel heerlijke bands. Niets te klagen.
 

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Ik vraag me trouwens wel af waar het ‘s nachts drukker gaat zijn, de Bravo of India
Voor zowel vrijdag als zaterdag

Wat denken jullie?

Ik denk dat de India, helemaal als de tent kleiner is dan vorig jaar, gaat uitpuilen op beide dagen
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
28
76
Volgens mij doelen ze daarmee op t feit dat ze m misschien dicht houden? Al was t vorig jaar bij Dry Cleaning wel armoe troef
Dat was inderdaad wel sneu. Stonden toch lekker te spelen voor anderhalve man en een paardenkop.
Na afloop kwam ik langs de Hacienda en die stond wel helemaal vol...
 

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Volgens mij doelen ze daarmee op t feit dat ze m misschien dicht houden? Al was t vorig jaar bij Dry Cleaning wel armoe troef
Als ik het me goed herinner hadden ze het over het minder breed maken van de India, dicht doen zou ook al een verschil maken overdag. Al vond ik het wel relaxed om buiten te staan voor de India en van de muziek te genieten in de zon
 
  • Leuk
Waarderingen: soepstengel

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.177
575
Moet wel zeggen dat ik vind dat Jungle by znight ook wel beetje die samenwerkingen nodig heeft. Zeker op zo'n groot podium als Alpha. Anders valt het mijns inziens beetje dood. Maaar ga er toch heen om het te zien!
Ze vulden het grote podium op DTRH23 prima in hun eentje als festival opener. Kunnen ze best al zijn collabs een leuke extra. Verwacht er eigenlijk geen 😅
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
916
1.679
Verwacht dit jaar ook wel wat lege tenten, Lathums in Heineken, IDLES en Half Moon Run in de Alpha. Wordt dan in ieder geval wel lekker in het voorvak staan bij de laatste twee genoemden.
 

Neinonein

Playlistbediener
27 jun 2024
13
25
Ik vraag me trouwens wel af waar het ‘s nachts drukker gaat zijn, de Bravo of India
Voor zowel vrijdag als zaterdag

Wat denken jullie?
Vraag ik mij ook af nu de India en Bravo pogrammering allebei sterk zijn. Vorig jaar was het duidelijk dat de Bravo de meest populaire line up had.

Vrijdag zal Young Marco wel weer drammen zijn. Valt bij het “feestpubliek” zoals hier zo vaak benoemd het meeste in de smaak van alle nacht acts denk ik.

Ben wel erg benieuwd wat het daar voor gaat doen. Verwacht dat Interplanetary Criminal ook vrij populair gaat zijn.

Zaterdag is de India denk ik een stuk populairder, tot Mall Grab begint.

Zondag wel met afstand de minst sterke nachtprogrammering vind ik. Techno rammen in de bravo of drum and bass in de India.

Drum and bass is zeker aan een opmars bezig, maar vind het toch ergens opmerkelijk dat ze daar een volle nacht van de India aan wijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: putdeksel14

Gebruikers die dit onderwerp bekijken