Lowlands 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
917
1.680
Kwam nog een NRC column tegen over de doorgeslagen gemakzucht op Lowlands. Hier een linkje zonder paywall: https://archive.is/DqEQw. Denk dat sommige op dit forum zich hier wel mee kunnen identificeren
Die collumnist doet net alsof het merendeel op Lowlands een soort luxe weekend heeft, wat een onzin. 95% van de aanwezigen loopt nogsteeds te sjouwen, staat nogsteeds sochtends in de rij voor een ranzige wc, en zit nogsteeds zelf koffie te maken in hetzelfde pannetje waar daarvoor de knakworstjes in hebben gedobberd.

Dat er nu een handige winkel is waar je dingen kan kopen die fijn zijn op een festival of een plek waar je even een bolderkar kan pakken vind ik juist een toevoeging.

Zolang LL maar wegblijft bij zaken als een VIP deck, zodat op het festival terrein iedereen gelijk is.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Die collumnist doet net alsof het merendeel op Lowlands een soort luxe weekend heeft, wat een onzin. 95% van de aanwezigen loopt nogsteeds te sjouwen, staat nogsteeds sochtends in de rij voor een ranzige wc, en zit nogsteeds zelf koffie te maken in hetzelfde pannetje waar daarvoor de knakworstjes in hebben gedobberd.

Dat er nu een handige winkel is waar je dingen kan kopen die fijn zijn op een festival of een plek waar je even een bolderkar kan pakken vind ik juist een toevoeging.

Zolang LL maar wegblijft bij zaken als een VIP deck, zodat op het festival terrein iedereen gelijk is.
En zelfs als je op LL je tent, bier en luchtbed koopt dan moet je nog steeds een heel weekend ongemak ervaren van luidruchtige buren, lange rijen, het weer (regen of te heet) een beukende Bravo en weinig slaap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
917
1.680
Ik loop er hierdoor vaak ook een beetje verloren bij in de nachten op LL. En doet me ook realiseren hoe goed het concept 'the Floor' op Best Kept Secret is, zeker als je het hebt over kunnen dansen op indie.
Ja ik herken dit. Pak daarom snachts vaak nog even cabaret mee. Maar voor de rest vorig jaar regelmatig gewoon een rondje gelopen en uiteindelijk om 2:00 al richting de camping.
Dit mis ik ook wel echt! Ik hoop dat die Future Festival Classics die behoefte kan vervullen. Wellicht dat er nog iets leuks wordt toegevoegd aan het Armadillowprogramma waar we lekker kunnen dansen op indie.
Heeft de Armadillow dit wel eens? Ik ben daar weinig te vinden om eerlijk te zijn.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.147
3.056
Die collumnist doet net alsof het merendeel op Lowlands een soort luxe weekend heeft, wat een onzin. 95% van de aanwezigen loopt nogsteeds te sjouwen, staat nogsteeds sochtends in de rij voor een ranzige wc, en zit nogsteeds zelf koffie te maken in hetzelfde pannetje waar daarvoor de knakworstjes in hebben gedobberd.

Dat er nu een handige winkel is waar je dingen kan kopen die fijn zijn op een festival of een plek waar je even een bolderkar kan pakken vind ik juist een toevoeging.

Zolang LL maar wegblijft bij zaken als een VIP deck, zodat op het festival terrein iedereen gelijk is.
Nou, het festivallandschap is wel heel snel veranderd de afgelopen 10 jaar. Van resorts, glamping, VIP-secties, pre-orders tot groepsplekken, het verandert wel heel snel die kant op.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en StevieU2

spongebobsong

Randprogramma
10 mrt 2023
119
171
Ja ik herken dit. Pak daarom snachts vaak nog even cabaret mee. Maar voor de rest vorig jaar regelmatig gewoon een rondje gelopen en uiteindelijk om 2:00 al richting de camping.

Heeft de Armadillow dit wel eens? Ik ben daar weinig te vinden om eerlijk te zijn.

Ik ben er ook niet vaak te vinden, meestal vind ik de muziek niet zo. Maar als bijvoorbeeld dj St. Paul vind ik het wel leuk. Hij staat er dit jaar ook weer, volgens zijn website zaterdag om 24:00.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en koekebakker

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.779
3.107
St. Paul draait volgensmij de afgelopen jaren elke zaterdag, is wel garantie voor een eclectische mix natuurlijk. Maar is denk ik wel hetgeen dat het dichtst bij een indie disco gaat komen.
 

Broccoli Rob

Randprogramma
18 aug 2017
113
248
Kwam nog een NRC column tegen over de doorgeslagen gemakzucht op Lowlands. Hier een linkje zonder paywall: https://archive.is/DqEQw. Denk dat sommige op dit forum zich hier wel mee kunnen identificeren
Ik ben wel benieuwd naar het aantal luxe camping/glamping plekken, evenals de grootte van bijvoorbeeld dat Ikea ding. Heb eigenlijk het idee dat deze luxe zeer overgepromoot wordt en zo veel onder de aandacht komt, waar hij nu zelf net zo hard aan mee doet, maar naar verhouding het maar om een klein deel van de bezoekers gaat. Maar ik kan het fout hebben.

Deze column is overigens wel heel erg matig vind ik zelf, maar dat terzijde.
 

copieright

Playlistbediener
3 feb 2024
44
51
Ik ben wel benieuwd naar het aantal luxe camping/glamping plekken, evenals de grootte van bijvoorbeeld dat Ikea ding. Heb eigenlijk het idee dat deze luxe zeer overgepromoot wordt en zo veel onder de aandacht komt, waar hij nu zelf net zo hard aan mee doet, maar naar verhouding het maar om een klein deel van de bezoekers gaat. Maar ik kan het fout hebben.

Deze column is overigens wel heel erg matig vind ik zelf, maar dat terzijde.
Ikea ding kan nooit heel groot zijn, staat op festivalterrein en op de oude nespresso plek
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
364
486
Ik ben wel benieuwd naar het aantal luxe camping/glamping plekken, evenals de grootte van bijvoorbeeld dat Ikea ding. Heb eigenlijk het idee dat deze luxe zeer overgepromoot wordt en zo veel onder de aandacht komt, waar hij nu zelf net zo hard aan mee doet, maar naar verhouding het maar om een klein deel van de bezoekers gaat. Maar ik kan het fout hebben.

Deze column is overigens wel heel erg matig vind ik zelf, maar dat terzijde.
IKEA activivatie luxe? Of een mooie plek om schurft op te lopen 🐙
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Earl en putdeksel14

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
403
421
Slechte en evil koffie weg en een fatsoenlijke chill plek er voor terug. Je kan het ook positief zien. Reclame (ja het heet tegenwoordig activaties jaja) is van alle tijden op LL.
 
  • Leuk
Waarderingen: RobinWilhelmus en Athos

putdeksel14

Playlistbediener
24 jul 2024
41
51
Bij de afwezigheid van het ene koffiemelk, is er ruimte voor het andere koffiemerk om een comeback te maken

“SAMEN GENIETEN VAN DOUWE EGBERTS' KOFFIEWEKKER

In Zweden heb je de 'fika', in de Flevolandse polder de Koffiewekker van Douwe Egberts.

Een lekker koffietje om samen met je (nieuwe) vrienden ongefilterd van te genieten. Want natuurlijk bestel je niet alleen een kop voor jezelf, maar ook voor je buurman die zo aardig was om je zijn luchtpomp te lenen of voor je metgezellen die moeite hebben om hun tent uit te komen. Dat is nog eens een lekker begin van de ochtend!

Zie je tussen 09:00 en 12:00 de koffiekar op je camping? Dan weet je dat de koffielopers van Douwe Egberts in de buurt zijn. Zwaai naar ze en ze komen naar je toe met hun rugzak gevuld met koffie. Jazeker, service tot aan je tentflap.

En dat samen-ongefilterd-genieten-moment moet natuurlijk worden vastgelegd, dus say

'caffè' naar het vogeltje, met een beetje geluk is de D.E-polaroidfotograaf in de buurt.


Later op de dag ook nog met elkaar genieten van het zwarte goud, maar dan koud? In de nieuwe supermarkten is ijskoffie van Douwe Egberts verkrijgbaar.”
 
  • On fire
  • Geweldig
Waarderingen: StevieU2 en koekebakker

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Bij de afwezigheid van het ene koffiemelk, is er ruimte voor het andere koffiemerk om een comeback te maken

“SAMEN GENIETEN VAN DOUWE EGBERTS' KOFFIEWEKKER

In Zweden heb je de 'fika', in de Flevolandse polder de Koffiewekker van Douwe Egberts.

Een lekker koffietje om samen met je (nieuwe) vrienden ongefilterd van te genieten. Want natuurlijk bestel je niet alleen een kop voor jezelf, maar ook voor je buurman die zo aardig was om je zijn luchtpomp te lenen of voor je metgezellen die moeite hebben om hun tent uit te komen. Dat is nog eens een lekker begin van de ochtend!

Zie je tussen 09:00 en 12:00 de koffiekar op je camping? Dan weet je dat de koffielopers van Douwe Egberts in de buurt zijn. Zwaai naar ze en ze komen naar je toe met hun rugzak gevuld met koffie. Jazeker, service tot aan je tentflap.

En dat samen-ongefilterd-genieten-moment moet natuurlijk worden vastgelegd, dus say

'caffè' naar het vogeltje, met een beetje geluk is de D.E-polaroidfotograaf in de buurt.


Later op de dag ook nog met elkaar genieten van het zwarte goud, maar dan koud? In de nieuwe supermarkten is ijskoffie van Douwe Egberts verkrijgbaar.”
Ik zet lekker mn eigen koffie in mn percolator.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.779
3.107
Bij de afwezigheid van het ene koffiemelk, is er ruimte voor het andere koffiemerk om een comeback te maken

“SAMEN GENIETEN VAN DOUWE EGBERTS' KOFFIEWEKKER

In Zweden heb je de 'fika', in de Flevolandse polder de Koffiewekker van Douwe Egberts.

Een lekker koffietje om samen met je (nieuwe) vrienden ongefilterd van te genieten. Want natuurlijk bestel je niet alleen een kop voor jezelf, maar ook voor je buurman die zo aardig was om je zijn luchtpomp te lenen of voor je metgezellen die moeite hebben om hun tent uit te komen. Dat is nog eens een lekker begin van de ochtend!

Zie je tussen 09:00 en 12:00 de koffiekar op je camping? Dan weet je dat de koffielopers van Douwe Egberts in de buurt zijn. Zwaai naar ze en ze komen naar je toe met hun rugzak gevuld met koffie. Jazeker, service tot aan je tentflap.

En dat samen-ongefilterd-genieten-moment moet natuurlijk worden vastgelegd, dus say

'caffè' naar het vogeltje, met een beetje geluk is de D.E-polaroidfotograaf in de buurt.


Later op de dag ook nog met elkaar genieten van het zwarte goud, maar dan koud? In de nieuwe supermarkten is ijskoffie van Douwe Egberts verkrijgbaar.”
Is dit dezelfde koffie als op DTRH? Die was niet te beuken
 
  • Verdrietig
Waarderingen: koekebakker

Zeeuwse

Playlistbediener
2 aug 2024
18
52
Ik vind het wel erg jammer dat de Village er niet meer staat…. Erg lekkere koffie !
En het ontbreken van onze gewoonte Mitraillette kan ook niet meer.
Desondanks veeeeeel zin in.

Excited Season 2 GIF by The Office

Sad Sponge Bob GIF by SpongeBob SquarePants
..
 
  • Leuk
Waarderingen: Glow en koekebakker

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
232
117
Leuk om de gesprekken zo te lezen.

Die hele lineup daar kijk ik al jaren niet meer naar bij LL, we zijn samen op het laatste grote festival van het jaar😎😎

DTRH was dit jaar toch ook wel weer leuk, hopelijk in 2024 eindelijk een compleet droog festival met LL. 🙏🏻
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.511
1.317
Ik heb nog niemand over ramkot gehoord.

Heeft iemand ze ooit gezien? Lijkt me leuk...

Hoe langer ik naar het blokkenschema kijk, hoe meer potentiële interessante bandjes er tevoorschijn komen...
Ik ga absoluut voor Ramkot
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken