Ik snap wel wat bardt zegt. Natuurlijk, er gaat wel publiek op afkomen, maar dat is niet het enige wat je van een Lowlands-headliner verwacht. Je verwacht ook dat het een unieke show is waar mensen over napraten, niet een zoals we al tientallen keren eerder op de Nederlandse festivals hebben gezien. Het idee van Goldband was dat dit de eerste keer zou zijn in Nederland dat ze hun nieuwe album zouden spelen en iedereen het daarover heeft.
Maar laten we eerlijk zijn, het nieuwe album is best wel geflopt. Of je nou naar streams of Top 40-punten (precies nul) kijkt, of gewoon zelf luistert en oordeelt, het haalt het niet bij het vorige album. De hype waar ze bij Lowlands op gehoopt hadden is er niet helemaal.
Daar komt bij: ik was afgelopen maand bij een van de try-outshows en dat viel me niet mee. De nadruk van de show ligt echt op het nieuwe album. Twee oudere hits werden zelfs gewoon overgeslagen en het spelen van die nieuwe nummers ging trouwens ook nog niet helemaal foutloos. Ik vond Goldband altijd wel leuk, maar dit gaat tegenvallen vrees ik