Lowlands 2024

RobinWilhelmus

Playlistbediener
27 mei 2021
40
62
Ik heb hier de moeilijkste avond. Iemand tips?
Bekijk bijlage 9815
Op Jorja Smith na is het allemaal naast elkaar dus je kan bij bij het begin van acts checken of het wat is voor je naar de volgende gaat. Mijn ervaring is meestal dat je allemaal plannen kan hebben, maar als je ergens staat en het is precies wat je op dat moment nodig hebt/goed voelt/een mooi feestje is, je beter kan blijven staan. Sowieso ook wel meer fan van iets helemaal checken ipv 3 acts een beetje. Dus bij Master Peace checken of het aan is en anders een deur verder kijken? Sampha-Jorja Smith moet je wel echt een keuze maken ja, of van allebei een deel missen, maar die keuze kan je prima op dat moment maken, wellicht onder "druk" van je vrienden?
ik zou nu zeggen: Soulwax -> wat eten of drinken halen en dat bij de xray nuttigen terwijl je Master Peace checkt en dan je keuze maken voor de rest van de avond.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en tmstms

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Ik heb hier de moeilijkste avond. Iemand tips?
Bekijk bijlage 9815
Los van je muzikale voorkeur zou ik altijd kiezen voor de route waarbij je shows volledig kunt zien en waarbij je geen halve marathon hoeft te lopen. Dat betekent wel dat je vaak een show moet missen. Maar vind het zelf misschien nog vervelender om heel veel moeite te doen om ergens een kwartier van te kunnen zien en dan weer door te moeten lopen naar een andere show. Ik zou dan in jouw geval voor Soulwax, Lander & Adriaan en Jorja Smith gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: WTSGD, daily en Novis95

tmstms

Playlistbediener
10 jul 2019
26
25
Op Jorja Smith na is het allemaal naast elkaar dus je kan bij bij het begin van acts checken of het wat is voor je naar de volgende gaat. Mijn ervaring is meestal dat je allemaal plannen kan hebben, maar als je ergens staat en het is precies wat je op dat moment nodig hebt/goed voelt/een mooi feestje is, je beter kan blijven staan. Sowieso ook wel meer fan van iets helemaal checken ipv 3 acts een beetje. Dus bij Master Peace checken of het aan is en anders een deur verder kijken? Sampha-Jorja Smith moet je wel echt een keuze maken ja, of van allebei een deel missen, maar die keuze kan je prima op dat moment maken, wellicht onder "druk" van je vrienden?
ik zou nu zeggen: Soulwax -> wat eten of drinken halen en dat bij de xray nuttigen terwijl je Master Peace checkt en dan je keuze maken voor de rest van de avond.
Dit is nog eens een nuttige tip. Verder denk ik dat ik Sampha wat minder vaak tegen zal komen in Nederland dan Lander & Adriaan. En dan wellicht iets eerder weg richting Jorja. Tijd om terug te gaan naar de camping is er in ieder geval niet :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RobinWilhelmus

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Een paar dagen geleden tipte iemand hier Future Utopia, nog nooit van gehoord. Beetje kruisbestuiving tussen Jungle, Tame Impala en een niet slaapverwekkende versie van Krhuanbin. Nu al het hele weekend op repeat. Heerlijke plaatjes! Dat wordt de eerste show van Lowlands voor mij.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Bij Master Peace beginnen en zorgen dat je net wat hebt gegeten. Deze afkijken of iets eerder weg voor Lander & Adriaan. Daar 10 tot 30 minuten kijken, afhankelijk van het moment. Ondertussen drukte bij Sampha in de Bravo in de gaten houden en daar aansluiten. Aan het einde voor de drukte weg en naar Jorja Smith lopen. Helaas mis je dan einde van Sampha en begin Jorja maar dat is te overzien.

Ga bovenstaande doen, nu al zin in in.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Bij Master Peace beginnen en zorgen dat je net wat hebt gegeten. Deze afkijken of iets eerder weg voor Lander & Adriaan. Daar 10 tot 30 minuten kijken, afhankelijk van het moment. Ondertussen drukte bij Sampha in de Bravo in de gaten houden en daar aansluiten. Aan het einde voor de drukte weg en naar Jorja Smith lopen. Helaas mis je dan einde van Sampha en begin Jorja maar dat is te overzien.

Ga bovenstaande doen, nu al zin in in.
Vind je het dan niet kut dat je bij bijna elke show eerder weg moet of later aan komt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

gesp

Support act
11 jun 2018
1.198
491
Vind je het dan niet kut dat je bij bijna elke show eerder weg moet of later aan komt?

Nee, loop vaak genoeg even langs een tent om 10 à 15 minuten te zien van een show om een sfeerimpressie te krijgen. Is een van de dingen die festivals zo leuk maken.

Ga voor de shows die ik graag wil zien, zoals Sampha en Jorja Smith, liever iets eerder weg om bij de volgende iets later aan te sluiten zodat je twee shows grotendeels (>80%) kunt zien. In plaats van 1 van 2 helemaal of grotendeels missen.

Zoek in een weekend wel een aantal shows uit die mijn volledige aandacht krijgen en waar ik ver vooraan wil staan, maar op lowlands zit je door het aantal stages en de opzet van het blokkenschema vaak ook aan shows waar ik aanvang of slot mis. En waar je onderweg toch even bij een tent blijft plakken.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Klopt het dat de McDonalds toch niet op het terrein staat? Heb m op de map nog niet gevonden. Zou toch wel een opluchting zijn als t er niet blijkt te zijn..
Staat ook niet (meer) tussen de partners in de app. En ook niet individueel aangekondigd op de socials van LL. Nu ik er over nadenk: volgens mij kwam de aankondiging ooit van de Mac zelf.
 

MrFloppy

Randprogramma
30 jul 2016
114
243
Staat ook niet (meer) tussen de partners in de app. En ook niet individueel aangekondigd op de socials van LL. Nu ik er over nadenk: volgens mij kwam de aankondiging ooit van de Mac zelf.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
Een paar dagen geleden tipte iemand hier Future Utopia, nog nooit van gehoord. Beetje kruisbestuiving tussen Jungle, Tame Impala en een niet slaapverwekkende versie van Krhuanbin. Nu al het hele weekend op repeat. Heerlijke plaatjes! Dat wordt de eerste show van Lowlands voor mij.
Hier ook. Klinkt erg leuk. Sowieso wordt vrijdag voor mij echt een Lima-dagje. Ik denk dat die eerste band ook wel eventjes ga bezoeken, al hoop ik echt dat het niet teveel U2 gehalte is.
 

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
403
421
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat ze een andere tent gaan gebruiken voor de India. Heeft iemand daar een bron voor? Was dat de laatste podcast? Zouden ze gelijk de aankleding voor de nacht wat uitbreiden? Zeker nu het nachtprogramma in de India voor de vrijdag en zaterdag een stuk meer gewicht heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
565
579
Ik had Soft Play en Bar Italia al omcirkeld, maar gezien Soulwax hier vaak voorkomt ben ik benieuwd. Waar moet ik dan beginnen met inluisteren? Neem aan dat alle Soulwax remix die bovenin Spotify niet in de setlist komen.

Dit inluisteren is eigenlijk niet goed voor mij, krijg er enkel extra clashes bij haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Ik had Soft Play en Bar Italia al omcirkeld, maar gezien Soulwax hier vaak voorkomt ben ik benieuwd. Waar moet ik dan beginnen met inluisteren? Neem aan dat alle Soulwax remix die bovenin Spotify niet in de setlist komen.

Dit inluisteren is eigenlijk niet goed voor mij, krijg er enkel extra clashes bij haha.
Ik moet zeggen dat Soulwax op Spotify me weinig weet te boeien, maar ik heb ze een keer live gezien en dat is wel echt te gek. Met o.a. 3 drummers op het podium die retestrak spelen. Voor mij een no brainer!

Edit: Al vind ik Krack wel een lekkere banger op Spotify. Dat nummer met 3 drummers... poah

Hier een crappy filmpje op Youtube, maar je krijgt het idee er wel goed van mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en micham

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
244
161
Ik had Soft Play en Bar Italia al omcirkeld, maar gezien Soulwax hier vaak voorkomt ben ik benieuwd. Waar moet ik dan beginnen met inluisteren? Neem aan dat alle Soulwax remix die bovenin Spotify niet in de setlist komen.

Dit inluisteren is eigenlijk niet goed voor mij, krijg er enkel extra clashes bij haha.
Ze spelen momenteel nog steeds het meest uit hun album FROM DEEWEE, gevolgd door Nite Versions. Dus het is voldoende om die twee albums te beluisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
119
175
Mijn grootste clash is Soft Play en Soulwax, gelukkig spelen die twee naast elkaar. Maar die paar uur is überhaupt het zwaarste gok ik; Met naast Soulwax en Soft Play ook nog Artemas en Bar Italia gevolgd door de clash tussen Sampha en Overmono, waren dit toch wel een paar van de acts waar ik het meest naar vooruit keek.

Ook vind ik de overlap bij het blok Wargasm, Brutalismus3000 en Spiritbox ook wel erg jammer. Voordeel daaraan is dat t tijdens Goldband is en we dus een heerlijke alternatief voorgeschoteld krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
probleem bij lowlands, en eigenlijk ook t mooie is:
je maakt een planning, maar tijdens het festival veranderd die planning continu.
je bent bij een act die je eigenlijk heel graag wil zien, maar je komt er niet lekker in.
je besluit te gaan, en dan is in 1 x je hele planning anders, want nu kun je wel nog naar act X die je eigenlijk niet had ingepland.
Dat blijkt dan geweldig te zijn waardoor je die set helemaal wil zien en waardoor je dan act Y niet kan zien.
en zo gaat t eigenlijk t hele weekend door.
ik heb eigenlijk een planning waarbij ik voor ieder moment 1 act heb die ik graag wil zien en 1 schaduwact.
voor t geval mn originele planning nx is

pff topsport hoor zo een blokkenschema plannen💪🤔🙃🏆
 

WTSGD

Campingartiest
22 jul 2024
66
164
Ik dacht ook ergens gehoord te hebben dat ze een andere tent gaan gebruiken voor de India. Heeft iemand daar een bron voor? Was dat de laatste podcast? Zouden ze gelijk de aankleding voor de nacht wat uitbreiden? Zeker nu het nachtprogramma in de India voor de vrijdag en zaterdag een stuk meer gewicht heeft.

Klopt, in de eerste podcast werd dat verteld meen ik. Volgens mij was het doel on te zorgen dat het minder leeg oogt overdag, want dat was vorig jaar wel een beetje een flop… Ik weet alleen niet hoe dat inderdaad rijmt met een sterker nachtprogramma, want zeker de zaterdagnacht gaat heel populair worden. Met een kleinere tent wordt dat sowieso een hel.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Mijn grootste clash is Soft Play en Soulwax, gelukkig spelen die twee naast elkaar. Maar die paar uur is überhaupt het zwaarste gok ik; Met naast Soulwax en Soft Play ook nog Artemas en Bar Italia gevolgd door de clash tussen Sampha en Overmono, waren dit toch wel een paar van de acts waar ik het meest naar vooruit keek.

Ook vind ik de overlap bij het blok Wargasm, Brutalismus3000 en Spiritbox ook wel erg jammer. Voordeel daaraan is dat t tijdens Goldband is en we dus een heerlijke alternatief voorgeschoteld krijgen.
Ik heb Artemas gezien op Motel Mozaique en dat was echt vrij matig. Nou wil je natuurlijk weten wat er matig aan was, maar dat weet ik niet meer. Ik ben na 2 nummers weggegaan en was eigenlijk vergeten dat hij er gespeeld heeft. Scheelt je weer een keuze!
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: koekebakker en jaigalaar

Gebruikers die dit onderwerp bekijken