Lowlands 2024

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
440
708
Chibi Ichigo vind ik nog lastig te pijlen. Kan een hit or miss worden. Ik zie best toffe invloeden (zo hoor ik duidelijk Underworld in Half 1 terug), maar met haar zang kan ik weinig. Iemand dit al live eerder gezien?

Verder ook wat meer geluisterd van Inhaler (ik kende de singles en dat vond ik tof), maar het is beter dan ik van te voren dacht, ook in de breedte. Het is echt een band die hun eigen ding doet, en niet leunt op de succes van.. nja vul zelf maar in.
Gezien als voorprogramma van Froukje, was best vermakelijk! Was destijds lekker upbeat en ook prima stage presence. Dat gaat wel goedkomen in de X-Ray

Ja beide platen van Inhaler inmiddels veel geluisterd en vind het erg fijn om te luisteren :)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
684
408
Ze hebben ook wel wat andere invloeden. Ja het is elektronisch maar soms zitten er ook jazz achtige invloeden in. Ik heb ze nog niet live gezien, maar op plaat vind ik het meer dan elektronisch in ieder geval.
Lander en Adriaan klinken op de plaat totaal niet hoe ze klinken tijdens hun liveshows. Heb ze 2x gezien en echt een dik feest. Hopelijk doen ze weer het podium in het midden van de zaal. Ze spelen een hoop live, zoals drums en keys. Zit goed in elkaar en spelen erg strak. De liedjes op spotify luister ik zelden.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.534
1.770
Chibi Ichigo vind ik nog lastig te pijlen. Kan een hit or miss worden. Ik zie best toffe invloeden (zo hoor ik duidelijk Underworld in Half 1 terug), maar met haar zang kan ik weinig. Iemand dit al live eerder gezien?

Verder ook wat meer geluisterd van Inhaler (ik kende de singles en dat vond ik tof), maar het is beter dan ik van te voren dacht, ook in de breedte. Het is echt een band die hun eigen ding doet, en niet leunt op de succes van.. nja vul zelf maar in.
Vriend van me heeft dit op ITGWO gezien vorig jaar. Een van zijn hoogtepunten. Hij wist niet wat ie meemaakte, er gebeurde schijnbaar zoveel op het podium
 

smearsel

Randprogramma
2 feb 2019
108
237
De laatste dagen maar eens uitgebreid de clashfinder erbij gehad en een schema gemaakt. Gaat véél lopen (danwel rennen) worden als ik alles daadwerkelijk wil zien! Vooral het op en neer gaan naar de Alpha op zondag kan nog wel eens hard werken worden.

Vrijdag:
Wings of Desire - Ramkot - Future Utopia - Glass Beams - Grove - Jordan Mackampa - Flowdan - Bob Vylan - Teddy Swims (deels) - Kae Tempest (deels) - Skrillex - Justice - Interplanetary Criminal - Sedef Adasi

Helaas missen: Jungle by Night, Prins S. en de Geit (misschien als Jordan Mackampa tegenvalt toch kijken), Wunderhorse, helft Kae Tempest, Sticks


Zaterdag:
Another Taste - University/The Streets (afhankelijk van hoe University live is) - Mount Kimbie - Personal Trainer - Soft Play - Soulwax (laatste stuk) - Master Peace - Overmono - Steam Down - Romy (deels) - Fred Again - Bravo/India (afhankelijk van de lebensraum bij beide)

Helaas missen: Inhaler, Lander & Adriaan


Zondag:
Haevn (deels) - ZEP - Dead Poet Society - Air - Thundercat - IDLES - Willem (deels) - Nas (deels) - Wargasm - Spiritbox - Bravo/India

Helaas missen: Barry Can't Swim, helft Nas
 
Laatst bewerkt:

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
104
248
De laatste dagen maar eens uitgebreid de clashfinder erbij gehad en een schema gemaakt. Gaat véél lopen (danwel rennen) worden als ik alles daadwerkelijk wil zien! Vooral het op en neer gaan naar de Alpha op zondag kan nog wel eens hard werken worden.

Vrijdag:
Wings of Desire - Ramkot - Future Utopia - Glass Beams - Grove - Jordan Mackampa - Flowdan - Bob Vylan - Teddy Swims (deels) - Kae Tempest (deels) - Skrillex - Justice - Interplanetary Criminal - Sedef Adasi

Helaas missen: Jungle by Night, Prins S. en de Geit (misschien als Jordan Mackampa tegenvalt toch kijken), Wunderhorse, helft Kae Tempest, Sticks


Zaterdag:
Another Taste - University/The Streets (afhankelijk van hoe University live is) - Mount Kimbie - Personal Trainer - Soft Play - Soulwax (laatste stuk) - Master Peace - Overmono - Steam Down - Romy (deels) - Fred Again - Bravo/India (afhankelijk van de lebensraum bij beide)

Helaas missen: Inhaler, Lander & Adriaan


Zondag:
Haevn (deels) - ZEP - Dead Poet Society - Air - Thundercat - IDLES - Willem (deels) - Nas (deels) - Wargasm - Spiritbox - Bravo/India

Helaas missen: Barry Can't Swim, helft Nas
Vooral de ‘clash’ Skrillex en Justice vind ik erg zuur. Of het wordt eerder weg bij Skrillex of achteraan staan bij Justice…
 
  • Leuk
Waarderingen: Earl

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Gisteren de eerste LL aankopen gedaan. Babybel voor op de eieren (was in de aanbieding bij de AH) en gasflesjes voor t campingpitje (was toevallig bij de Action). Het komt er echt aan nu!
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Meeneemsnacks of terreinsnacks?

Yfood is voor mij  de meeneemsnack om 's ochtends/'s middags bij de tent al te drinken. Dan heb ik meteen een redelijke basis liggen zodat ik op het terrein echt iets lekkers kan eten en geen rekening hoef te houden met dat de porties doorgaans toch iets te klein zijn om een volle dag op te festivallen.
Ik ging dat laatst dus drinken voor de lunch maar echt gewoon nog megahonger daarna.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
Het gaat er niet om wat de grote massa wil maar een ticketkoper wil waar voor zijn geld en iemand die voor qotsa komt er met justice bekaaid van af komt, geld eigenlijk ook voor james blake voor the smile. Men kiest eigenlijk voor electronica boven een band, zegt volgens mij veel over het pad die lowlands bewandelt, zijn volgens mij van het padje af.
Ik dacht ook wel even 'hmmmmm jammer' toen ik las dat die Scandinavische festivals Jack White als vervanger van QOTSA hadden...
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
jammer dat helemaal niemand acts wil zien in de juliet/echo/adonis
juist dat maakt Lowlands nou net Lowlands vind ik.
Muzikale acts kun je op ieder festival zien.
En ik snap t wel, en muzikale acts zal bij mij ook altijd voor gaan.

Maar de literatuur en cabaret in de adonis is vaak erg leuk
Net als de theater /dans voorstellingen in de juliet
zijn vaak dingen die je normaal gesproken nooit ziet.
En t zijn wel rustmomentjes (zeker op de zondag middag is dat vaak heerlijk)
 

Athos

Support act
13 jul 2023
978
1.510
jammer dat helemaal niemand acts wil zien in de juliet/echo/adonis
juist dat maakt Lowlands nou net Lowlands vind ik.
Muzikale acts kun je op ieder festival zien.
En ik snap t wel, en muzikale acts zal bij mij ook altijd voor gaan.

Maar de literatuur en cabaret in de adonis is vaak erg leuk
Net als de theater /dans voorstellingen in de juliet
zijn vaak dingen die je normaal gesproken nooit ziet.
En t zijn wel rustmomentjes (zeker op de zondag middag is dat vaak heerlijk)
Ik had vooraf een aantal acts uitgekozen in de Juliet en Adonis maar die clashen echt met muziekacts die ik te graag wil zien.

Kees van Amstel kan ik hier ook in de stadsschouwburg gaan bekijken. Sugababes niet.

Als Wargasm niet bevalt is Lisa Ostermann in de Juliet mijn alternatief.
 
Laatst bewerkt:

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
457
522
jammer dat helemaal niemand acts wil zien in de juliet/echo/adonis
juist dat maakt Lowlands nou net Lowlands vind ik.
Muzikale acts kun je op ieder festival zien.
En ik snap t wel, en muzikale acts zal bij mij ook altijd voor gaan.

Maar de literatuur en cabaret in de adonis is vaak erg leuk
Net als de theater /dans voorstellingen in de juliet
zijn vaak dingen die je normaal gesproken nooit ziet.
En t zijn wel rustmomentjes (zeker op de zondag middag is dat vaak heerlijk)
Heb er paar keer over gedacht maar dan zie ik de enorme rij en laat ik het maar weer. Misschien zondagavond een herkansing.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Camping2

Randprogramma
6 jun 2022
160
343
Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar blijft de "charity fee" voor journalisten ook dit jaar van kracht?
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.679
jammer dat helemaal niemand acts wil zien in de juliet/echo/adonis
juist dat maakt Lowlands nou net Lowlands vind ik.
Muzikale acts kun je op ieder festival zien.
En ik snap t wel, en muzikale acts zal bij mij ook altijd voor gaan.

Maar de literatuur en cabaret in de adonis is vaak erg leuk
Net als de theater /dans voorstellingen in de juliet
zijn vaak dingen die je normaal gesproken nooit ziet.
En t zijn wel rustmomentjes (zeker op de zondag middag is dat vaak heerlijk)
Ik heb zeker een aantal zaken in de juliet/echo staan in mijn spoorboekje.
- Comedy train
- Club Haug
- Wouter van Monden
- Nationale wetenschapsquiz
- Minstens één film

Daarnaast wil ik naar de drie school of life programma's van 12:00 tot 12:30 met Eva Jinek, Lammert Kamphuis en Thijs Launspach. Weet niet of dit in de praktijk haalbaar is. Ligt er een beetje aan hoe de dag ervoor gegaan is.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik qua cabaret namen er dit jaar maar weinig echt ken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dante

Davidd

Support act
7 jul 2021
915
1.679
Dit ja, het feit dat je soms een half uur van tevoren aanwezig moet zijn werkt ook niet altijd
Vorig jaar twee keer in één keer kunnen doorlopen. Kwamen toen toevallig langslopen , vlak voordat het begon en konden zo naar binnen. O.a. bij Badum oneliners en Martijn Koning. Heb het idee dat dat cabaret programma steeds minder populair wordt en dus ook steeds rustiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

Gebruikers die dit onderwerp bekijken