Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Chillen langs Lake Lowlands, als de kraampjes sluiten is toch echt het enige niet muziekgerelateerde wat ik heb gedaan op het festival terrein.

De Powerwash heb ik gemeden als de pest, Sexyland veel te druk en te hype, de mensen met de geknutselde stokken danwel planten die ik ècht nooit zal begrijpen, cabaret/ standup kijk ik wel thuis of ergens in Amsterdam maar omdat juist al deze mensen/ dingen/ activiteiten er zijn ik Lowlands het leukst van allemaal vind.

Geweldig ergens brakken op een bankje, mensen kijken, bedenken waar we nu heen zullen gaan (hoe laat is het, wie staan er nu op t programma en niet heel onbelangrijk: hoe ver moeten we lopen?)

Die powerwash vond ik echt lachen. 2 jaar de eerste sessie gedaan, kun je gewoon zonder rij douchen ?

Sexyland kan heel tof zijn maar heb daar ook dingen gezien waar mijn maag van omdraaide haha

En een echte aanrader is de Adonis. Daar wordt de drukte gereguleerd en kan je zonder hutje mutje te staan echt wel relax dansen in de nacht met zo nu en dan een showtje tussendoor. Je moet er alleen even voor in de rij, maar dat is met een biertje in de hand prima te doen.

Ik wil ook nog wel een keertje een sauna momentje pakken op lowlands. Dat is er al die jaren nog nooit van gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

ikheetmark

Playlistbediener
23 jan 2022
8
17
inderdaad die powerwash is eigenlijk wel grappig! vorige keer had een vriendin via instagram te horen gekregen dat er een exclusieve surprise party van kris kros amsterdam dan daar binnen was en toen bleek het ook nog gesponsord door desparados waardoor al het bier daar gratis was. dus naar binnen gesneakt en stonden we daar binnen 30 minuten 6 despa's weg te tanken met allemaal bn'ers!

ik zag trouwens ook dat 100 gecs op 21 augustus in paradiso staat, zou dus best wel kunnen dat ze naar LL komen
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Goedemorgen allemaal, succes voor iedereen die zo nog een kaartje wil halen. ????

Wie gaan er nog voor hier?
Ik heb inmiddels viavia 2 kaarten kunnen fixen, maar ben wel alert, te nieuwsgierig of en zoja hoe snel t uitverkoopt. Kan toch niet anders?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Tip, als je budget het toe laat ga dan voor een Gllamcamp package incl. tickets. Zo heb ik vorig jaar kaarten kunnen scoren toen er nog maar 1500 tickets in de verkoop gingen
Nou hier heb ik serieus vorig jaar over nagedacht, heb toen de laatste persconferentie afgewacht omdat t toch al hard de verkeerde kant (geen evenementen) op leek te gaan. Had t doorgegaan dan had ik gaan Gllamcampen, geen rij voor t douchen is ook wel eens een leuke afwisseling?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
6404 en 25562 mensen voor me. Had nog een sprankje hoop op een ticket voor een vriend maar dit is een kansloze exercitie.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158

De laatste kaarten voor de aankomende editie van Lowlands waren zaterdagochtend binnen twee minuten uitverkocht. Dat laat een woordvoerder van de organisatie desgevraagd weten.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Gefeliciteerd voor die mensen die een kaartje hebben weten te bemachtigen!

Om nog even op het voorgaande topic terug te komen:
Ik ben erachter gekomen dat Lowlands door al die randzaken én de techno in de nacht juist NIET mijn festival is. In 2019 voor het eerst gegaan en ik denk ook voor het laatst. Hoewel ik kan begrijpen dat mensen Lowlands echt te gek vinden en ik ook echt wel zie hoeveel moeite de organisatie stopt in aankleding, een goede randprogrammering, etc. etc. Door het bezoek aan Lowlands ben ik erachter gekomen dat ik op een festival niet teveel poespas wil en gewoon lekker bandjes wil kijken, chillen, eten en een (speciaal)biertje drinken. Op Lowlands is er toch wel een flinke deling in het type publiek, waarbij een hoop mensen alleen voor de sfeer en de feestjes komen, een hoop mensen voor de nacht en de rest voor de bandjes. Daardoor had ik nooit dat collectieve saamhorigsheidsgevoel die ik wel op Rock Werchter en Pinkpop voel. Mijn vriendin en ik bleven na de headliner vaak nog even hangen voor een hapje en een drankje, maar gingen dan al snel naar onze tent. Je komt dan nog hordes mensen tegen die de omgekeerde weg bewandelen en juist nog flink gingen feesten. Hoewel ik techno niks vind, kreeg ik daardoor wel het gevoel dat ik iets 'miste' en het echte Lowlands gevoel niet meekreeg. Dat voelde toch een beetje gek. Bij Pinkpop en Werchter ga je met z'n allen tegelijk het terrein af, waardoor je toch wat meer een 'de dag is klaar en het was ontzettend tof' gevoel krijgt. Hoewel ik mij natuurlijk wel vermaakt heb op Lowlands, geef ik toch de voorkeur aan de wat meer recht toe recht aan festivals zoals Pinkpop en Rock Werchter. Ben benieuwd of sommigen die mening delen.
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
248
314
Directeur van Lowlands Eric van Eerdenburg is niet verrast dat zijn festival zo snel uitverkocht: "Ik had het eerlijk gezegd verwacht want iedereen staat weer te popelen om wat te doen." Hij wil niet zeggen hoeveel kaarten er nog over waren nadat de oude kaarthouders voorrang kregen. "Het overgrote deel was al verkocht in de pre-sale, maar het was echt niet zo dat je vandaag helemaal kansloos was als je kaarten wilde kopen."

'Net zo als voor covid'​

Van Eerdenburg gaat er vooralsnog van uit dat het festival "net zo georganiseerd kan worden zoals het voor covid was. Maar over nieuwe coronavarianten kan ik natuurlijk nu nog geen zinnig woord zeggen. Vooralsnog gaan we er gewoon van uit dat het doorgaat. Niks op halve kracht, gewoon vol erin, vol voorwaarts."

Over eventuele beperkingen zoals minder publiek vanwege een nieuwe uitbraak wil de directeur nog niet denken. "Al die tussenscenario's, dat verzinnen we dan wel."

Tot nu toe zijn 68 acts bevestigd voor Lowlands 2022, onder wie Arctic Monkeys, The Opposites en Stromae. Van Eerdenburg: "We maken in etappes andere namen bekend."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken