Ik ben toch wel vrij kritisch op doorverkoop platformen zoals die van Ticketmaster en vooral Ticketswap
Waarom die max 20% extra van de verkoopprijs? Dit houdt nog steeds het handelen in tickets in stand. Voorbeeld: Ik koop 20 tickets voor Lowlands voor 250 euro per stuk. Omdat ik deze kan doorverkopen via Ticketswap kan ik 50 euro per kaartje winst maken. Wetende dat Lowlands uitverkoopt en ik de tickets toch wel kwijt kan raken, maak ik zonder enige moeite 1000 euro winst.
Nee, ik heb geen info dat dit ook daadwerkelijk gebeurd, maar handelaren zitten niet te slapen en kunnen zo heel makkelijk op een legale manier winst maken.
Maak van die 120% van de originele prijs gewoon 100%, en die platformen worden dan enkel gebruikt waar ze voor bedoeld zijn: als je niet meer naar een event kan alsnog je ticket kunnen kwijtraken en als koper zekerheid hebben dat het ticket echt is en niet van Marktplaats, doorverkoopsite oid (bij Ticketswap nog steeds geen 100 procent zekerheid)
Sorry voor mijn off topic mening, maar had anno 2022 wel verwacht dat dit probleem we wereld uit verholpen zou zijn