Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Mijn favo voor de aankomende editie.
Block Party - Placebo - Goodbye June -
Frank Carter - Turnstile - om maar wat te noemen. Maar we wachten rustig af wat mogelijk is. Het belangrijkste is dat het los kan.?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Mijn favo voor de aankomende editie.
Block Party - Placebo - Goodbye June -
Frank Carter - Turnstile - om maar wat te noemen. Maar we wachten rustig af wat mogelijk is. Het belangrijkste is dat het los kan.?
Turnstile en Frank Carter staan op Pinkpop, Placebo staat in oktober in de Ziggo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
We zijn ook pas op de helft van de namen. Tenzij Erik van E ook bedenkt dat het festival meer om de verbinding gaat dan om de muziek en sjoeltoernooien interessanter vind dan bandjes kijken.

Lowlands was toch net een van de eerste festivals dat niet 100% draait rond de muziek, maar om het gezellig samen zijn? Ken niet veel andere festivals met een comedy, science, film- en boekenprogramma.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Lowlands was toch net een van de eerste festivals dat niet 100% draait rond de muziek, maar om het gezellig samen zijn? Ken niet veel andere festivals met een comedy, science, film- en boekenprogramma.
Klopt. Maar is nooit ten kosten gegaan van het muziek programma. Maar het grote verschil is wel dat het bij Lowlands in de roots zit, en bij BKS juist niet. Misschien enkel Glasto, maar verder heb ik weinig festivals meegemaakt waar het randprogramma dusdanig goed georganiseerd is dan op Lowlands. Ook al heb je niet met alles een band, het heeft allemaal wel een juiste focus.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.552
837
Lowlands was toch net een van de eerste festivals dat niet 100% draait rond de muziek, maar om het gezellig samen zijn? Ken niet veel andere festivals met een comedy, science, film- en boekenprogramma.

Helemaal met je eens! Maar we krijgen er wel 150 muziek namen bij. Ik had toevallig net een half uurtje BKS forum gelezen. Dan is zoon grapje snel gemaakt.
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.078
8.720
Helemaal met je eens! Maar we krijgen er wel 150 muziek namen bij. Ik had toevallig net een half uurtje BKS forum gelezen. Dan is zoon grapje snel gemaakt.
Vraag mij trouwens wel af hoeveel mensen er naar die niet-muziek dingen gaan. Hoor je namelijk heel weinig over op dit forum (is natuurlijk een muziekforum ook).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.337
6.568
Vraag mij trouwens wel af hoeveel mensen er naar die niet-muziek dingen gaan. Hoor je namelijk heel weinig over op dit forum (is natuurlijk een muziekforum ook).
De enige keer LL tot nu toe ben ik wel naar wat niet-muziek dingen gegaan. Wel meestal na 23u, dan is het voor mij muzikaal meestal minder interessant. Maar toch heel leuk gehad bij een Silent Comedy optreden, een of andere zombie film (hilarisch met dronken festival mensen) en een paar wetenschap lezingen. Sanne Wallis De Vries was minder geslaagd. Maar al met al, ik ben zeer benieuwd naar dat gedeelte van het programma en pak daar zeker wat van mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Vraag mij trouwens wel af hoeveel mensen er naar die niet-muziek dingen gaan. Hoor je namelijk heel weinig over op dit forum (is natuurlijk een muziekforum ook).
Niet zo zeer mensen die enkel voor de commedy komen denk ik. Maar zo moet je Lowlands ook niet eens helemaal zien. Voor heel veel mensen is Lowlands een belevingsfestival. Onze groep is nergens zo groot als op Lowlands, en echt de helft kent de line-up niet eens en moeten aan mij vragen wat voor soort acts iets is :). En om heel eerlijk te zijn, dit jaar kom ik eigenlijk ook niet voor de line-up als (natuurlijk zal ik tent na tent afstruinen en de ene na de andere act meepakken), maar had exact dit affiche op Pinkpop gestaan dan was ik denk ik niet aanwezig geweest.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Ik ga ook nooit iets anders bekijken dan muziek, behalve die wetenschapshoek. Maar dat is ook vooral omdat collega's van mij daar bezig zijn, altijd leuk om even te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
We zijn ook pas op de helft van de namen. Tenzij Erik van E ook bedenkt dat het festival meer om de verbinding gaat dan om de muziek en sjoeltoernooien interessanter vind dan bandjes kijken.
Vet veel zin om iedereen te verslaan bij het het ONK Sjoelen op Lowlands nu.
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Ik ga ook nooit iets anders bekijken dan muziek, behalve die wetenschapshoek. Maar dat is ook vooral omdat collega's van mij daar bezig zijn, altijd leuk om even te kijken.
Is dat zo? Ik zou dat ook van mezelf zeggen, maar toch sta je stiekem snel even te kijken bij wat straattheater, of kijk je inderdaad een paar seconde bij mensen die aan het tafeltennissen zijn, of sta je te lachen dat de beveiliging weer voor de zoveelste keer van een "kunstwerk" af moeten trekken, of je slaat een krantje open aan Lake Lowlands met een gerecht wat je wil uitproberen of ontstaat er een spontaan feest bij de Vietnamees (maar dat is al weer even geleden).

Er is zoveel te doen op ieder hoekje van het festival, stiekem ben je veel meer met de beleving bezig dan dat je zelf denkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Is dat zo? Ik zou dat ook van mezelf zeggen, maar toch sta je stiekem snel even te kijken bij wat straattheater, of kijk je inderdaad een paar seconde bij mensen die aan het tafeltennissen zijn, of sta je te lachen dat de beveiliging weer voor de zoveelste keer van een "kunstwerk" af moeten trekken, of je slaat een krantje open aan Lake Lowlands met een gerecht wat je wil uitproberen of ontstaat er een spontaan feest bij de Vietnamees (maar dat is al weer even geleden).

Er is zoveel te doen op ieder hoekje van het festival, stiekem ben je veel meer met de beleving bezig dan dat je zelf denkt.
Natuurlijk zie je vanalles als je rondstruint. Maar onze corebusiness is toch echt muziek luisteren en anders beetje chillen, Ik vind het ook heel fijn dat er zoveel te doen is, die levendigheid is heerlijk. Maar ik ga nooit naar theater of film of lezingen ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

daily

Gouden Tip
23 mrt 2020
252
316
Mijn niet muziek hoogtepunten van Lowlands;

wakker worden met een yogalesje op vrijdagochtend, de silent disco’s, Anne neuteboom in sexyland, feestje in de hema, Hans worst, naar Billie Eilish luisteren in een bubbelbad, levend pacman, schuimparty in de Miele.
Niets van te voren gepland, wel van genoten.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
MP is een risico. Dan kan je beter kijken bij TicketSwap. Volgens mij wil LL / Mojo ook een doorverkoop platform lanceren voor LL. Zie deze link:

Starten ze mee vanaf 12 februari.
Yes, die ken ik maar dat zeggen ze ook al meer dan een jaar. Vorig jaar niet van de grond gekomen en ticketswap was echt een verschrikking, niet door te komen voor iemand die op ict gebied een noob is
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.401
5.135
Natuurlijk zie je vanalles als je rondstruint. Maar onze corebusiness is toch echt muziek luisteren en anders beetje chillen, Ik vind het ook heel fijn dat er zoveel te doen is, die levendigheid is heerlijk. Maar ik ga nooit naar theater of film of lezingen ofzo.
Heel af en toe hier. Vorige editie in de ochtend bij een of andere lezing geweest.. niet eens omdat ik het interessant vond maar omdat je een hoekje van het terrein wilt ontdekken om te kijken wat er gebeurt. Stond Maxim Hartman nog op podium de lul.
 

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
61
58
Mijn niet muziek hoogtepunten van Lowlands;

wakker worden met een yogalesje op vrijdagochtend, de silent disco’s, Anne neuteboom in sexyland, feestje in de hema, Hans worst, naar Billie Eilish luisteren in een bubbelbad, levend pacman, schuimparty in de Miele.
Niets van te voren gepland, wel van genoten.
Chillen langs Lake Lowlands, als de kraampjes sluiten is toch echt het enige niet muziekgerelateerde wat ik heb gedaan op het festival terrein.

De Powerwash heb ik gemeden als de pest, Sexyland veel te druk en te hype, de mensen met de geknutselde stokken danwel planten die ik ècht nooit zal begrijpen, cabaret/ standup kijk ik wel thuis of ergens in Amsterdam maar omdat juist al deze mensen/ dingen/ activiteiten er zijn ik Lowlands het leukst van allemaal vind.

Geweldig ergens brakken op een bankje, mensen kijken, bedenken waar we nu heen zullen gaan (hoe laat is het, wie staan er nu op t programma en niet heel onbelangrijk: hoe ver moeten we lopen?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken