Gefeliciteerd voor die mensen die een kaartje hebben weten te bemachtigen!
Om nog even op het voorgaande topic terug te komen:
Ik ben erachter gekomen dat Lowlands door al die randzaken én de techno in de nacht juist NIET mijn festival is. In 2019 voor het eerst gegaan en ik denk ook voor het laatst. Hoewel ik kan begrijpen dat mensen Lowlands echt te gek vinden en ik ook echt wel zie hoeveel moeite de organisatie stopt in aankleding, een goede randprogrammering, etc. etc. Door het bezoek aan Lowlands ben ik erachter gekomen dat ik op een festival niet teveel poespas wil en gewoon lekker bandjes wil kijken, chillen, eten en een (speciaal)biertje drinken. Op Lowlands is er toch wel een flinke deling in het type publiek, waarbij een hoop mensen alleen voor de sfeer en de feestjes komen, een hoop mensen voor de nacht en de rest voor de bandjes. Daardoor had ik nooit dat collectieve saamhorigsheidsgevoel die ik wel op Rock Werchter en Pinkpop voel. Mijn vriendin en ik bleven na de headliner vaak nog even hangen voor een hapje en een drankje, maar gingen dan al snel naar onze tent. Je komt dan nog hordes mensen tegen die de omgekeerde weg bewandelen en juist nog flink gingen feesten. Hoewel ik techno niks vind, kreeg ik daardoor wel het gevoel dat ik iets 'miste' en het echte Lowlands gevoel niet meekreeg. Dat voelde toch een beetje gek. Bij Pinkpop en Werchter ga je met z'n allen tegelijk het terrein af, waardoor je toch wat meer een 'de dag is klaar en het was ontzettend tof' gevoel krijgt. Hoewel ik mij natuurlijk wel vermaakt heb op Lowlands, geef ik toch de voorkeur aan de wat meer recht toe recht aan festivals zoals Pinkpop en Rock Werchter. Ben benieuwd of sommigen die mening delen.
Beetje last van FOMO als ik het zo lees haha.
Als ik nou ergens niet het wij gevoel heb is het op Pinkpop. Dat is echt Limburg Vs de rest. Maar misschien kom je uit Limburg dan snap ik het wel. Ik heb namelijk op Pinkpop het gevoel dat ik op een grote Limburgse reünie rondloop.
Op Lowlands heb ik, ondanks dat er niet dat grote gezamenlijke doel is, juist dat enorme wij gevoel. Iedereen is lief voor elkaar, iedereen waardeert elkaar en na een weekend Lowlands heb ik denk ik meer dan 200 wildvreemde gesproken als het er niet meer zijn. Je komt met zijn alle samen naar 1 grote stad die lowlands heet en iedereen komt daar met hetzelfde idee. Er een weekend een groot feest van maken en iedereen mag dat op zijn eigen manier doen!