Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Gefeliciteerd voor die mensen die een kaartje hebben weten te bemachtigen!

Om nog even op het voorgaande topic terug te komen:
Ik ben erachter gekomen dat Lowlands door al die randzaken én de techno in de nacht juist NIET mijn festival is. In 2019 voor het eerst gegaan en ik denk ook voor het laatst. Hoewel ik kan begrijpen dat mensen Lowlands echt te gek vinden en ik ook echt wel zie hoeveel moeite de organisatie stopt in aankleding, een goede randprogrammering, etc. etc. Door het bezoek aan Lowlands ben ik erachter gekomen dat ik op een festival niet teveel poespas wil en gewoon lekker bandjes wil kijken, chillen, eten en een (speciaal)biertje drinken. Op Lowlands is er toch wel een flinke deling in het type publiek, waarbij een hoop mensen alleen voor de sfeer en de feestjes komen, een hoop mensen voor de nacht en de rest voor de bandjes. Daardoor had ik nooit dat collectieve saamhorigsheidsgevoel die ik wel op Rock Werchter en Pinkpop voel. Mijn vriendin en ik bleven na de headliner vaak nog even hangen voor een hapje en een drankje, maar gingen dan al snel naar onze tent. Je komt dan nog hordes mensen tegen die de omgekeerde weg bewandelen en juist nog flink gingen feesten. Hoewel ik techno niks vind, kreeg ik daardoor wel het gevoel dat ik iets 'miste' en het echte Lowlands gevoel niet meekreeg. Dat voelde toch een beetje gek. Bij Pinkpop en Werchter ga je met z'n allen tegelijk het terrein af, waardoor je toch wat meer een 'de dag is klaar en het was ontzettend tof' gevoel krijgt. Hoewel ik mij natuurlijk wel vermaakt heb op Lowlands, geef ik toch de voorkeur aan de wat meer recht toe recht aan festivals zoals Pinkpop en Rock Werchter. Ben benieuwd of sommigen die mening delen.

Beetje last van FOMO als ik het zo lees haha.

Als ik nou ergens niet het wij gevoel heb is het op Pinkpop. Dat is echt Limburg Vs de rest. Maar misschien kom je uit Limburg dan snap ik het wel. Ik heb namelijk op Pinkpop het gevoel dat ik op een grote Limburgse reünie rondloop.

Op Lowlands heb ik, ondanks dat er niet dat grote gezamenlijke doel is, juist dat enorme wij gevoel. Iedereen is lief voor elkaar, iedereen waardeert elkaar en na een weekend Lowlands heb ik denk ik meer dan 200 wildvreemde gesproken als het er niet meer zijn. Je komt met zijn alle samen naar 1 grote stad die lowlands heet en iedereen komt daar met hetzelfde idee. Er een weekend een groot feest van maken en iedereen mag dat op zijn eigen manier doen!

Ja het is voor iedereen anders natuurlijk. Ik ga ook grotendeels voor het programma overdag. Muziek luisteren, chillen, soms eten en lekker veel drinken. Maar toch vind ik juist Lowlands veel relaxter dan Pinkpop. Veel meer een community, ook al zijn er inderdaad verschillende belevenissen mogelijk op
Lowlands. Dag- avond- en nachtmensen lopen heerlijk harmonieus door elkaar. Het terrein is ook werkelijk fantastisch en zorgt voor een heerlijke sfeer. Het publiek is voortdurend in beweging, dat vind ik ook fijn. Niet als op
Pinkpop waar complete kampementen worden opgebouwd door vriendengroepen op het grote veld. Ook prima hoor, maar het bevalt mij veel minder. Maar het allerbelangrijkste: de absurd uitgebreide keuzemogelijkheden op lowlands. Die zijn echt fantastisch. Zo veel verschillende soorten muziek, altijd wel 7 dingen tegelijkertijd waaruit je kunt kiezen. Vaak scherp geprogrammeerd, veel nieuws te ontdekken. Dat ruime aanbod doet mij lowlands ook nog steeds prefereren boven DTRH, hoewel ik het daar ook geweldig vind.

Op Lowlands heb ik, ondanks dat er niet dat grote gezamenlijke doel is, juist dat enorme wij gevoel. Iedereen is lief voor elkaar, iedereen waardeert elkaar en na een weekend Lowlands heb ik denk ik meer dan 200 wildvreemde gesproken als het er niet meer zijn. Je komt met zijn alle samen naar 1 grote stad die lowlands heet en iedereen komt daar met hetzelfde idee. Er een weekend een groot feest van maken en iedereen mag dat op zijn eigen manier doen!
Bij de meeste festivals kun je naderhand aan een willekeurig persoon vragen hoe hun festival was en het antwoord zal voor meer dan 50% overeenkomen. Misschien hebben ze net voor die band gekozen terwijl jij voor die andere band koos, misschien stond je net een hamburger in je mond te duwen tijdens een potentieel hoogtepunt, maar grotendeels ervaar je het op dezelfde manier.

Na Lowlands heb ik nog nooit twee mensen gesproken die dezelfde ervaring hadden. Sommige mensen houden zich netjes aan de normale tijden en zien een aantal bands. Sommigen komen pas uit hun tent als de zon weer onder is. Anderen hebben een balletdanser in de nacht gezien. En al deze alternatieve ervaringen zijn fantastisch, zolang je maar genoten hebt en je vrij hebt gevoeld. Dat maakt voor mij Lowlands zo mooi.

Beetje last van FOMO als ik het zo lees haha.

Als ik nou ergens niet het wij gevoel heb is het op Pinkpop. Dat is echt Limburg Vs de rest. Maar misschien kom je uit Limburg dan snap ik het wel. Ik heb namelijk op Pinkpop het gevoel dat ik op een grote Limburgse reünie rondloop.

Nee ik kom niet uit Limburg (uit Overijssel) en ik heb dat Limburg vs. de rest niet gemerkt. Dat was wel alweer 10 jaar geleden, wellicht is dat de laatste jaren erger geworden.

En ik snap de charme van Lowlands, van het feit dat iedereen zijn eigen ding doet, iedereen zijn eigen feestje maakt en opzoekt, iedereen het op een andere manier beleefd, maar misschien is dat juist wel wat mij minder aanstaat. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb écht wel een mooi weekend gehad hoor. Maar ik geniet toch meer van iedereen die toewerkt naar die ene headliner en dan met 50.000 man daarvan genieten. En dat diverse programma op Lowlands is natuurlijk razend knap geprogrammeerd en maakt dat het voor iedereen wat wils is, maar daardoor kreeg ik ook het gevoel dat ik teveel dingen miste die ik wel had willen zien. Op Pinkpop of Rock Werchter is er minde keuzestress en daardoor voelde het voor mij rustiger en overzichtelijker. Maargoed, dat is maar net wat je zelf leuk vind he. Ik voel mij inmiddels ook een beetje een boomer haha!

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak en zijn er zat mensen die liever naar Pinkpop of Werchter gaan, anders wordt het echt een ramp om lowlands kaarten te kopen volgend jaar.

Nee ik kom niet uit Limburg (uit Overijssel) en ik heb dat Limburg vs. de rest niet gemerkt. Dat was wel alweer 10 jaar geleden, wellicht is dat de laatste jaren erger geworden.
Ook uit Overijssel en ook niet gemerkt. Toch vond ik de sfeer op LL beter. Pinkpop is meer gezin minded en mensen op kleedjes. Je kunt zeker leuk met mensen in gesprek komen, maar op Lowlands gaat het nog gemoedelijker. Eigenlijk vanzelfsprekend, continu en ongedwongen. Daarnaast zorgt de aankleding, ruime programma en alleen maar weekendkaarten voor een relaxte sfeer. Geen drukte om allemaal naar een kant van het terrein te komen oid (behalve bij Billie Eilish misschien toen).

• Leuk
Waarderingen: daily
Bij de meeste festivals kun je naderhand aan een willekeurig persoon vragen hoe hun festival was en het antwoord zal voor meer dan 50% overeenkomen. Misschien hebben ze net voor die band gekozen terwijl jij voor die andere band koos, misschien stond je net een hamburger in je mond te duwen tijdens een potentieel hoogtepunt, maar grotendeels ervaar je het op dezelfde manier.

Na Lowlands heb ik nog nooit twee mensen gesproken die dezelfde ervaring hadden. Sommige mensen houden zich netjes aan de normale tijden en zien een aantal bands. Sommigen komen pas uit hun tent als de zon weer onder is. Anderen hebben een balletdanser in de nacht gezien. En al deze alternatieve ervaringen zijn fantastisch, zolang je maar genoten hebt en je vrij hebt gevoeld. Dat maakt voor mij Lowlands zo mooi.
precies dit is het mooie aan Lowlands!!

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik vind dus Pinkpop ontzettend ongezellig en nul samenhorigheid. Bij ll komen mensen voor mijn gevoel echt voor het festival en de sfeer. terwijl bij Pinkpop soms zelfs maar voor een band komen.
Dit jaar vind ik ook dat er voor mij nog weinig bekend is waar ik om sta te springen maar bij Lowlands weet ik gewoon zeker dat het leuk en gezellig word
maar wel fijn dat iedereen er anders over denkt anders zou het heel druk worden :p

Nou druk is het al gezien de vvk. Enige festival wat altijd zsm uitverkoopt. Zou van mij wel wat minder mogen. Ik denk dat alle festivals daar jaloers op zijn.

Ik denk dat de diversiteit bij LL ook zorgt voor een breed en divers publiek. Dat is hier nu ook weer al meerdere keren aangegeven dat dit het zo mooi maakt voor iedereen.

Btw wat de provincie er mee te maken heeft ontgaat mij een beetje ??‍♂️ Ik ben geboren in Overijssel en woon nu in Noord Holland. LL is in Flevoland, maar was voor mij toen ik in Overijssel woonde maar 15 minuutjes met de auto.
Ik ben wel jaloers op die Limburgers met Pinkpop. Gewoon een dikke vette reünie met iedereen uit de provincie daar. Supercool toch?

• Leuk
Waarderingen: Pompompidom en El Branco
Nou druk is het al gezien de vvk. Enige festival wat altijd zsm uitverkoopt. Zou van mij wel wat minder mogen. Ik denk dat alle festivals daar jaloers op zijn.

Ik denk dat de diversiteit bij LL ook zorgt voor een breed en divers publiek. Dat is hier nu ook weer al meerdere keren aangegeven dat dit het zo mooi maakt voor iedereen.

Btw wat de provincie er mee te maken heeft ontgaat mij een beetje ??‍♂️ Ik ben geboren in Overijssel en woon nu in Noord Holland. LL is in Flevoland, maar was voor mij toen ik in Overijssel woonde maar 15 minuutjes met de auto.
Ik ben wel jaloers op die Limburgers met Pinkpop. Gewoon een dikke vette reünie met iedereen uit de provincie daar. Supercool toch?
Dat is overal toch. Hier bij ons in Biddinghuizen ook . Kom je ook altijd wel weer bekenden tegen uit de omliggende dorpen. Alleen valt dat wel helemaal weg door de het uitgestrekte gebied en de massale mensen massa.

Dat is overal toch. Hier bij ons in Biddinghuizen ook . Kom je ook altijd wel weer bekenden tegen uit de omliggende dorpen. Alleen valt dat wel helemaal weg door de het uitgestrekte gebied en de massale mensen massa.
In het zuiden hebben ze daar Carnaval voor uitgevonden.

• Haha
Waarderingen: @Marc
Mijn niet muziek hoogtepunten van Lowlands;

wakker worden met een yogalesje op vrijdagochtend, de silent disco’s, Anne neuteboom in sexyland, feestje in de hema, Hans worst, naar Billie Eilish luisteren in een bubbelbad, levend pacman, schuimparty in de Miele.
Niets van te voren gepland, wel van genoten.
Met je blote geslachtsdelen in de hot tub is inderdaad heel tof op LL. Kan mij geen ander festival bedenken waar je dat zo kan.

Vooral ook handig op vrijdagochtend, want gratis douchen + nauwelijks rijen.

Wat ik iig nog verwacht qua namen op Lowlands:
- Beabadoobee (Sziget & Rock en Seine)
- FKJ (Sziget & Rock en Seine)
- Fontaines D.C. (Sziget & Rock en Seine & Reading/Leads)
- Inhaler (Sziget & Rock en Seine)

Waar ik op hoop:
- Rage Against The Machine (14 augustus laatste optreden in Amerika, Rock en Seine & Reading/Leads)

Wat ik niet verwacht:
- Tame Impala (Rock en Seine, maar later die maand in AFAS)

Users who are viewing this thread