Gezien het gewoon een gezonde discussie is wil ik hier wat nuanceren. Een Fontaines was hoorbaar een goede band welke het wel verder ging schoppen. En met alle respect was kwa naam al aan het groeien in de periode van de bekendmaking tot het moment dat ze op het festival staan. Naar mijn idee gebeurt dit enkel met Wet Leg en maar ook maar net iets minder met The Lathums. Iets wat ik dus niet zie met een Q bijvoorbeeld. Jack Harlow en Fred Again hebben potentie om later misschien te groot zijn voor LL. En uitgerekend die staan tegenover elkaar. En zoals je zegt stond Fontaines inderdaad in een kleine tent en niet toen al in de Heineken, want daar kon je gewoon The Streets checken als ik me niet vergis. Dat is toch wat anders dan Q tegenover Remi Wolf. Ook in de toekomst vrees ik.Ik was de twee laatste dagen even uit de lucht. En zag mijn naam een paar keer terug komen. Behalve dat ik blij ben met de line Up probeerde ik in die post ook aan te geven dat juist die namen die hier afgezaagd worden genoemd door het grootste deel van de bezoekers met enthousiasme wordt ontvangen. Naar mij idee is dat te meten aan in welke zalen deze artiesten spelen of aan hoeveel streams zoon naam heeft. Daarom noemde ik die namen.
En of Lowlands de nieuwe grote artiesten dit festival wel of niet heeft boekt weten we helemaal nog niet
Zo zijn de kleine, misschien wel nieuwe grote namen een pinkpantheres of een Wet Leg
En zeggen we over 6 jaar Sam Fender stond toen nog gewoon in de Bravo en sluit nu Glaston Bury af.
Of Is Q misschien echt wel de nieuwe “Prince”
In 2019 stond uiteindelijk Fontaine DC ook nog gewoon in de India en wordt op fora ook al genoemd als misschien wel passende headliner op een BKS
Verder lees ik een aantal keer dat The Monkeys al voor de zoveelste keer in Nederland staan. Maar behalve op BKS een paar jaar geleden valt dat toch wel mee? In die zelfde tekst staat dan dat ze Tame Impale hadden moeten boeken die de laatste editie nog in de polder stonden.
Na 19 uur reizen vanuit Italië (lekke band onderweg) was het in ieder geval even ontspannen om alle meningen even te lezen, ik hou er van!
Ik heb hier ook nog The Opposites lopen te verdedigen, dat ik die keuze wel begreep. Maar dan moet het wel opgevangen worden door andere acts op andere stages. En dat is minder dan andere jaren naar mijn mening waardoor alles niet echt lekker valt voor mij.
Nog veel plezier op je vakantie