Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik was de twee laatste dagen even uit de lucht. En zag mijn naam een paar keer terug komen. Behalve dat ik blij ben met de line Up probeerde ik in die post ook aan te geven dat juist die namen die hier afgezaagd worden genoemd door het grootste deel van de bezoekers met enthousiasme wordt ontvangen. Naar mij idee is dat te meten aan in welke zalen deze artiesten spelen of aan hoeveel streams zoon naam heeft. Daarom noemde ik die namen.

En of Lowlands de nieuwe grote artiesten dit festival wel of niet heeft boekt weten we helemaal nog niet
Zo zijn de kleine, misschien wel nieuwe grote namen een pinkpantheres of een Wet Leg
En zeggen we over 6 jaar Sam Fender stond toen nog gewoon in de Bravo en sluit nu Glaston Bury af.
Of Is Q misschien echt wel de nieuwe “Prince”

In 2019 stond uiteindelijk Fontaine DC ook nog gewoon in de India en wordt op fora ook al genoemd als misschien wel passende headliner op een BKS

Verder lees ik een aantal keer dat The Monkeys al voor de zoveelste keer in Nederland staan. Maar behalve op BKS een paar jaar geleden valt dat toch wel mee? In die zelfde tekst staat dan dat ze Tame Impale hadden moeten boeken die de laatste editie nog in de polder stonden.

Na 19 uur reizen vanuit Italië (lekke band onderweg) was het in ieder geval even ontspannen om alle meningen even te lezen, ik hou er van!
Gezien het gewoon een gezonde discussie is wil ik hier wat nuanceren. Een Fontaines was hoorbaar een goede band welke het wel verder ging schoppen. En met alle respect was kwa naam al aan het groeien in de periode van de bekendmaking tot het moment dat ze op het festival staan. Naar mijn idee gebeurt dit enkel met Wet Leg en maar ook maar net iets minder met The Lathums. Iets wat ik dus niet zie met een Q bijvoorbeeld. Jack Harlow en Fred Again hebben potentie om later misschien te groot zijn voor LL. En uitgerekend die staan tegenover elkaar. En zoals je zegt stond Fontaines inderdaad in een kleine tent en niet toen al in de Heineken, want daar kon je gewoon The Streets checken als ik me niet vergis. Dat is toch wat anders dan Q tegenover Remi Wolf. Ook in de toekomst vrees ik.

Ik heb hier ook nog The Opposites lopen te verdedigen, dat ik die keuze wel begreep. Maar dan moet het wel opgevangen worden door andere acts op andere stages. En dat is minder dan andere jaren naar mijn mening waardoor alles niet echt lekker valt voor mij.

Nog veel plezier op je vakantie ;)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Die afgelasting is misschien Cyrus?!?! want dat is door Lowlands nog niet gecommuniceerd…
Ja, vond ik ook al opvallend. Werd hier laatst ook al aangegeven dat het heel stil is vanuit de polder. Misschien spelen er wel andere urgentere issues waar ze de handen mee vol hebben. Oa personeel, security, leveranciers etc.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ik was de twee laatste dagen even uit de lucht. En zag mijn naam een paar keer terug komen. Behalve dat ik blij ben met de line Up probeerde ik in die post ook aan te geven dat juist die namen die hier afgezaagd worden genoemd door het grootste deel van de bezoekers met enthousiasme wordt ontvangen. Naar mij idee is dat te meten aan in welke zalen deze artiesten spelen of aan hoeveel streams zoon naam heeft. Daarom noemde ik die namen.

En of Lowlands de nieuwe grote artiesten dit festival wel of niet heeft boekt weten we helemaal nog niet
Zo zijn de kleine, misschien wel nieuwe grote namen een pinkpantheres of een Wet Leg
En zeggen we over 6 jaar Sam Fender stond toen nog gewoon in de Bravo en sluit nu Glaston Bury af.
Of Is Q misschien echt wel de nieuwe “Prince”

In 2019 stond uiteindelijk Fontaine DC ook nog gewoon in de India en wordt op fora ook al genoemd als misschien wel passende headliner op een BKS

Verder lees ik een aantal keer dat The Monkeys al voor de zoveelste keer in Nederland staan. Maar behalve op BKS een paar jaar geleden valt dat toch wel mee? In die zelfde tekst staat dan dat ze Tame Impale hadden moeten boeken die de laatste editie nog in de polder stonden.

Na 19 uur reizen vanuit Italië (lekke band onderweg) was het in ieder geval even ontspannen om alle meningen even te lezen, ik hou er van!
Hoop dat je een mooie vakantie hebt gehad. Zelf ook in Italië geweest, maar 19 uur reizen en een lekke band klinkt niet heel tof 😬
 
  • Geweldig
Waarderingen: roluf

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Harlow komt dus wel.

En Lowlands volgend jaar 20 tot 30 euro duurder. Noem het maar een leuk inzicht 😂
Cynisme komt niet zo goed over zonder non verbale communicatie 😉

Verontrustend interview, LL wordt zo duur dat het de jongeren niet meer kan bereiken en kan verworden tot een festival voor de happy few...
Begrijp nu wel de programmering beter als de main doelgroep jongeren/studenten zijn...
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ligt het aan mij, of is die verhoging echt absurd veel? Zou dat de tendens worden van alle Mojo's majors?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ligt het aan mij, of is die verhoging echt absurd veel? Zou dat de tendens worden van alle Mojo's majors?
Ik ben bang dat we daar op mogen rekenen volgend jaar ja :( Als de muntprijs dan maar wel hetzelfde blijft en ook niet omhoog gaat.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Hij praat in meervoud "Amerikanen" en "cancelations". Zou me niet verbazen dat ze het op een hoopje vegen en daarna de nieuwe vervangers bekend maken.

Yves Tumor heeft Lowlands nog altijd niet op zijn website (hoewel die ze ophaalt van Songkick) staan, dus dat is nog een mogelijke uitvaller. Zou dat echt zuur vinden nadat de Paradiso show ook al niet doorging maar hij staat wel op een ongunstig tijdstip.

Als met Amerikanen maar geen Geese of Parquet Courts bedoeld wordt dan is het goed.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
dat is geen spoorboekje!!!
ik wil niet vervelend doen
maar je schrijft gewoon alle namen op die je op n dag wil zien, al komen ze precies tegelijk. :unsure::unsure:
dikgedrukt is must see zeg je, maar Heady one en prins s en de geit beginnen allebei precies om 13.00.
Dat gaat niet lukken he;)
Dat snap ik ook ;). En inderdaad het is nog niet echt een spoorboekje. Maar wat ik ook aangeef is dat veel van Sziget gaat afhangen. Artiesten die daar staan en die ik gezien heb hoef ik dan niet per se op LL te zien en kan ik dus een andere artiest voor in de plaats zien. Maar aangezien Sziget nog moet plaatsvinden kan ik daar momenteel vrij weinig over zeggen wat uiteindelijk mijn route gaat worden op LL. En wss gaat mijn geplande route toch weer totaal anders eruit zien :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Ja ik vrees dat hij er bij mij behoorlijk gaat inhakken.
Vertrekken zondag eerst richting Praag dan blijven we daar tot dinsdagochtend en rijden we door naar Budapest. Vervolgens daar een week afzien om dinsdag de 16e weer terug te rijden met een tussenstop in Neurenberg. Dan hoop ik woensdag beetje op tijd thuis te zijn om nog ff 1 fatsoenlijke nacht te hebben en dan ga ik alleen naar Lowlands op donderdag. En dan heb ik de dinsdag na Lowlands nog maar ff ingepland als reparatiedagje voor mezelf :ROFLMAO:
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: djessnl, @Marc en roluf

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Gezien het gewoon een gezonde discussie is wil ik hier wat nuanceren. Een Fontaines was hoorbaar een goede band welke het wel verder ging schoppen. En met alle respect was kwa naam al aan het groeien in de periode van de bekendmaking tot het moment dat ze op het festival staan. Naar mijn idee gebeurt dit enkel met Wet Leg en maar ook maar net iets minder met The Lathums. Iets wat ik dus niet zie met een Q bijvoorbeeld. Jack Harlow en Fred Again hebben potentie om later misschien te groot zijn voor LL. En uitgerekend die staan tegenover elkaar. En zoals je zegt stond Fontaines inderdaad in een kleine tent en niet toen al in de Heineken, want daar kon je gewoon The Streets checken als ik me niet vergis. Dat is toch wat anders dan Q tegenover Remi Wolf. Ook in de toekomst vrees ik.

Ik heb hier ook nog The Opposites lopen te verdedigen, dat ik die keuze wel begreep. Maar dan moet het wel opgevangen worden door andere acts op andere stages. En dat is minder dan andere jaren naar mijn mening waardoor alles niet echt lekker valt voor mij.

Nog veel plezier op je vakantie ;)
Dat jij dat anders ziet is natuurlijk ook helemaal bueno. Zeker een Q en een Remi Wolf idd zie ik voor in de toekomst wel meer in!

The Opposites verdedigen zou ik dan weer iets minder doen 😉

Uiteindelijk is ook wel de ervaring dat de namen waar hier om gevraagd wordt, zeker in het gitaren spectrum over het algemeen in half lege tenten speelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken