Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
De pot verwijt de ketel. Dat doe ik graag, maar blijf het niet continue herhalen en als waarheid brengen. Daardoor laat je juist iemand anders niet in zijn of haar waarde.
Dat doet toch niemand? Ik haal enkel aan omdat ik andere edities veel meer in de voorpret zat dan dit jaar. En ik ben blijkbaar niet de enige. Verder mogen we herhalen wat we willen, die kritiek is er juist omdat we het festival zo leuk vinden. En als er al kritiek was op de andere edities kon ik uiteindelijk veel makkelijker de krenten uit de pap halen dan dat ik dit jaar kan. Is pas de eerste editie dat ik dit na een blokkenschema heb, niks mis mee toch dat we het daar over hebben?
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: bardt

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Tsja… De kritiek op de (sub)headliners snap ik nog wel enigszins. Deze editie is mij ook wat teveel pop en te weinig snob, al moet ik tegelijkertijd niet zo zeuren met een volle planning vol overlap.

Maar dat er bijvoorbeeld te weinig metal geprogrammeerd wordt… Ik ga al vele vele jaren met een echte metalhead naar Lowlands, en elk jaar komt dat onderwerp opnieuw terug. Dan kun je wel vasthouden aan wat ooit was en daarmee elk jaar opnieuw teleurgesteld zijn, maar als jij en je geliefde festival teveel uit elkaar zijn gegroeid is het soms beter om dat te accepteren, afscheid te nemen en (als je over de ergste klap heen bent) op zoek te gaan naar een nieuwe liefde. Such is life…
 
Laatst bewerkt:

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Veel gevestigde namen dit jaar, maar grotendeels niet mijn smaak. Van de AFAS en ziggo namen die roluf opnoemt hoef ik alleen maar Jungle en Tash Sultana te zien, waarvan ik Jungle de laatste LL editie ook gezien heb. Verder 2 hitmachines uit 2013 als headliners (ga ik overigens wel heen waarschijnlijk) en AM hoef ik niet te zien (ga zelf naar Fatima Yamaha en Channel Tres). In de breedte gewoon een erg matige editie voor mij en voor veel meer mensen als ik het zo lees.

Maar het wordt sowieso gezellig en heb opzich nog een redelijk groot lijstje namen samengesteld die ik wil zien, maar weinig must sees voor mij dit jaar.

Ik houd mijn kaartje (ondanks mijn mening over de line-up dus gewoon zelf), wel zag ik net in iemand haar story op insta voorbij komen dat ze haar kaartje verkoopt voor 340. Mocht je geïnteresseerd zijn kan ik je in contact brengen met haar (of haar met jou) :)
Dank je. Ik hoor het graag of het kaartje nog beschikbaar is 😬🙏🏻
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Loop een paginaatje of 20 achter door vakantie, maar begrijp dat niet iedereen het eens is over de line-up :).

Zelf mis ik ook de echte kersen op de taart, maar toch nog wel behoorlijk wat vervelende clashes zeg. Vrijdagmiddag met Pinkpantheress, Murder capital en Charlotte Adigery. Liam Gallagher en Zeangere Guy en Koreless. Maar na 23 uur enkel nog Overmono wat ik interessant vind.

Zaterdag overlap met Yusuf Dayes, Sinead O’Brien, Fred Again en Jack Harlow. Zondag Yard Act, Mdou Moctar, James Blake en Burna Boy.

Ondanks het tegenvallende aantal middelgrote interessante namen, wordt het hoe dan ook een tot festival. Genoeg leuks te zien, net iets te weinig banen waarvan ik denk: hoe tof dat ze uitgerekend weer voor het eerst op lowlands te zien zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Die afgelasting is misschien Cyrus?!?! want dat is door Lowlands nog niet gecommuniceerd…
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik was de twee laatste dagen even uit de lucht. En zag mijn naam een paar keer terug komen. Behalve dat ik blij ben met de line Up probeerde ik in die post ook aan te geven dat juist die namen die hier afgezaagd worden genoemd door het grootste deel van de bezoekers met enthousiasme wordt ontvangen. Naar mij idee is dat te meten aan in welke zalen deze artiesten spelen of aan hoeveel streams zoon naam heeft. Daarom noemde ik die namen.

En of Lowlands de nieuwe grote artiesten dit festival wel of niet heeft boekt weten we helemaal nog niet
Zo zijn de kleine, misschien wel nieuwe grote namen een pinkpantheres of een Wet Leg
En zeggen we over 6 jaar Sam Fender stond toen nog gewoon in de Bravo en sluit nu Glaston Bury af.
Of Is Q misschien echt wel de nieuwe “Prince”

In 2019 stond uiteindelijk Fontaine DC ook nog gewoon in de India en wordt op fora ook al genoemd als misschien wel passende headliner op een BKS

Verder lees ik een aantal keer dat The Monkeys al voor de zoveelste keer in Nederland staan. Maar behalve op BKS een paar jaar geleden valt dat toch wel mee? In die zelfde tekst staat dan dat ze Tame Impale hadden moeten boeken die de laatste editie nog in de polder stonden.

Na 19 uur reizen vanuit Italië (lekke band onderweg) was het in ieder geval even ontspannen om alle meningen even te lezen, ik hou er van!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken